Škoda má svou vlastní elektronickou knihu jízd

Česká automobilka Škoda rozšíří své originální příslušenství pro všechny modely o novou elektronickou knihu jízd ŠkodaSAT.

Systém není ve světě žádnou novinkou, ale pro automobilku, která značnou část výroby prodá v kategorii užitkových, tedy firemních vozů, se jedná o vcelku nutnost.

Elektronická kniha jízd (EKJ) umožňuje sledovat pohyb vozidla a zároveň k tomu vytvářet automaticky knihu jízd. Navíc v případě odcizení lze vůz díky palubní jednotce kdykoli dohledat.

Systém se skládá ze dvou části a to palubní aktivní jednotky, která lokalizuje polohu pomocí signálu GPS a údaje pak odesílá pomocí technologií GMS/GPRS na server skodasat.eu, kde si pak může majitel vozu prohlédnout knihu jízd a případně sledovat, kde se vůz nachází.

EKJ pak umožňuje zjistit trasu pohybu vozidla, místa a čas začátku a konce jízd, údaje o rychlosti vozidel a další. Systém navíc při poklesu napětí, případně při odpojení akumulátoru zašle na předem nadefinované telefonní čísla varovné SMS.

Zajímavou funkcí je pak např. informace o nehodě. Pokud systém zjistí, že zpomalení bylo větší, než 2,5g, zašle na nadefinovaný email zprávu o poloze vozidla, které s největší pravděpodobností havarovalo.

Z doplňkových funkcí, které lze dodatečně aktivovat, je zajímavé zjišťování online polohy vozu, blokování startování vozidla, do vozu lze nainstalovat tlačítko, kterým se přepne záznam z firemních jízd na soukromé, lze napojit systém na pult centrální ochrany apod.

Samotný hardware pak přijde na 13 707 Kč bez DPH a montáže pro koncového zákazníka (cena pro dealera Škody je 10 966 Kč). V této ceně je pak zahrnut HW, SIM karta pro přenos dat v roamingu, základní funkce EKJ na 1 rok a mapové podklady pro lokalizaci jízd.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků