Škoda loni zažila nejlepší rok své historie, zvýšila prodeje o 7 procent


Ačkoli poslední dobou nemá Škoda Auto mnoho důvodů k radosti, alespoň jedna potěšující zpráva se zkraje nového roku našla. Celková čísla prodejů společnosti za rok 2008 vzrostla proti předchozímu období o 7,1 % na 674 530 vozů. A to je v historii české automobilky nový rekord. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy, ale ani na západních trzích Škoda neztrácela - podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkově trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.

Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro Škodu Německo. Němečtí zákazníci během roku 2008 zaregistrovali 121 277 vozů Škoda, o 2 % více než v roce 2007. Automobilka tak zvýšila svůj tržní podíl na 3,9 % i díky celkovému poklesu německého trhu s osobními automobily o 1,8 %.

Nepovzbudivější vývoj mají prodeje Škody v Číně, kam lonu dodala celkem 59 284 vozů, tj. o enormních 117 % více než v roce 2007. Zajímavý je i indický trh, kde skončilo na 16 000 vozu s okřídleným šípem ve znaku, což znamená meziroční nárůst o 31,9 %.

Silný růst zaznamenaly i prodeje v Rusku, kam bylo v roce 2008 prodáno 50 733 vozů, tj. o 84,2 % více než v předchozím roce. V celé východní Evropě vzrostly prodeje firmy o 30,1 % na 123 630 dodaných vozů.

Nejoblíbenějším vozem značky byla i v roce 2008 Octavia, kterého se (vč. modelu Octavia Tour) prodalo 344 857 kusů, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561 (+5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenala u nejnovějšího modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25 645 vozů. Automobilka dále prodala 57 467 vozů modelové řady Roomster.

Doufejme, že firma najde důvody k radosti i při bliancování letošního roku, který bude pro většinu automobilek velmi obtížný.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků