Škoda Laura RS: Indové mají smůlu

Škoda začala na indickém trhu prodávat model Laura RS. Designem se od Octavie neliší, technikou ano.

V Indii se velmi těšili na příchod novinky v podobě Škody Octavia RS, která se zde prodává pod názvem Laura RS. Objevovaly se zprávy, že také Indie dostane to samé, co má Evropa, tedy plnohodnotné RS, jenže nakonec tomu tak není. Ke zklamání některých médií se na místní trh místo „ereska“ dostala pouze trochu upravená Octavia 1.8 TSI s manuální šestistupňovou převodovkou. Indičtí zákazníci prostě mají smůlu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Důvod, proč Škoda nevyslala do Indie Lauru RS osazenou dvoulitrovým přeplňovaným motorem s výkonem 200 koní je celkem prostý. Indický benzín zdaleka nedosahuje takové kvality, jakou tato pohonná jednotka potřebuje. U místních čerpacích stanic v drtivé většině natankujete palivo s oktanovým číslem 91 a míst, kde se dá sehnat benzín s vyšším oktanovým číslem je velmi málo. Jedna-osmička si s tímto dokáže poradit, ale dvoulitr nikoliv.

TEST: Škoda Octavia RS - dobré auto se špatným jménem

Kromě výkonu nižšího v porovnání s evropskou verzí o 40 koní se indičtí zákazníci musí spokojit také se standardními litými koly velikosti pouhých 16 palců a především s faktem, že se Laura s motorem 1.8 TSI prodává také jako obyčejná civilní verze. Koupí indického RS tak zákazník získá pouze lepší design a upravený podvozek, nic víc. Škoda Laura RS vyjde v přepočtu na 550 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků