Škoda začala na indickém trhu prodávat model Laura RS. Designem se od Octavie neliší, technikou ano.
V Indii se velmi těšili na příchod novinky v podobě Škody Octavia RS, která se zde prodává pod názvem Laura RS. Objevovaly se zprávy, že také Indie dostane to samé, co má Evropa, tedy plnohodnotné RS, jenže nakonec tomu tak není. Ke zklamání některých médií se na místní trh místo „ereska“ dostala pouze trochu upravená Octavia 1.8 TSI s manuální šestistupňovou převodovkou. Indičtí zákazníci prostě mají smůlu.
Důvod, proč Škoda nevyslala do Indie Lauru RS osazenou dvoulitrovým přeplňovaným motorem s výkonem 200 koní je celkem prostý. Indický benzín zdaleka nedosahuje takové kvality, jakou tato pohonná jednotka potřebuje. U místních čerpacích stanic v drtivé většině natankujete palivo s oktanovým číslem 91 a míst, kde se dá sehnat benzín s vyšším oktanovým číslem je velmi málo. Jedna-osmička si s tímto dokáže poradit, ale dvoulitr nikoliv.
TEST: Škoda Octavia RS - dobré auto se špatným jménem
Kromě výkonu nižšího v porovnání s evropskou verzí o 40 koní se indičtí zákazníci musí spokojit také se standardními litými koly velikosti pouhých 16 palců a především s faktem, že se Laura s motorem 1.8 TSI prodává také jako obyčejná civilní verze. Koupí indického RS tak zákazník získá pouze lepší design a upravený podvozek, nic víc. Škoda Laura RS vyjde v přepočtu na 550 000 Kč.