Maskovaný KUSHAQ při testování v terénu. Na ně musí auto vyrazit osazené různými měřidly a senzory nebo kamerami; po návratu z testovací jízdy je nutné data z nich vyhodnotit. Zdroj: Škoda Auto

Maskovaný KUSHAQ při testování v terénu. Na ně musí auto vyrazit osazené různými měřidly a senzory nebo kamerami; po návratu z testovací jízdy je nutné data z nich vyhodnotit. | Zdroj: Škoda Auto

Testování na horských silnicích s velkým převýšením. Zdroj: Škoda Auto

Testování na horských silnicích s velkým převýšením. | Zdroj: Škoda Auto

V dílně lze vyměnit motor nebo jiné díly a technici v ní mohou využít také takzvaný breadboard. Ten umožňuje zapojit a zkoušet kompletní elektroinstalaci, ovšem mimo samotný automobil. Zdroj: Škoda Auto

V dílně lze vyměnit motor nebo jiné díly a technici v ní mohou využít také takzvaný breadboard. Ten umožňuje zapojit a zkoušet kompletní elektroinstalaci, ovšem mimo samotný automobil. | Zdroj: Škoda Auto

Nově vybudovaná centrální dílna vývoje v technickém středisku v Púně. Jde o komplexní prostor pro různé zkoušky – testuje se tu například elektronika či akustické vlastnosti – a kompletní přípravu na zkoušky v terénu. vyhodnotit.  Zdroj: Škoda Auto

Nově vybudovaná centrální dílna vývoje v technickém středisku v Púně. Jde o komplexní prostor pro různé zkoušky – testuje se tu například elektronika či akustické vlastnosti – a kompletní přípravu na zkoušky v terénu. vyhodnotit.  | Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kushaq Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kushaq | Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kushaq Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kushaq | Zdroj: Škoda Auto

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

Testování na horských silnicích s velkým převýšením. Zdroj: Škoda Auto
V dílně lze vyměnit motor nebo jiné díly a technici v ní mohou využít také takzvaný breadboard. Ten umožňuje zapojit a zkoušet kompletní elektroinstalaci, ovšem mimo samotný automobil. Zdroj: Škoda Auto
Nově vybudovaná centrální dílna vývoje v technickém středisku v Púně. Jde o komplexní prostor pro různé zkoušky – testuje se tu například elektronika či akustické vlastnosti – a kompletní přípravu na zkoušky v terénu. vyhodnotit.  Zdroj: Škoda Auto
Škoda Kushaq Zdroj: Škoda Auto
23
Fotogalerie

Nahlédněte do zákulisí testování Škody Kushaq. SUV z Česka by zřejmě pohořela

Specifika indického provozu znamenají, že je i tamní vozy nutné testovat speciálním způsobem. Nový crossover Kushaq se při zkouškách rozhodně nenudil.

Indie je rozlehlá země, v níž vás může počkat cokoliv – spalující horko, monzuny i sníh. Proto musí být vozy určené pro tamní trh důkladně testovány, aby zvládaly všechny tyto extrémy. Zkušební Škody Kushaq najezdily téměř 1,7 milionu kilometrů, přičemž zavítaly do pouští v státu Rádžasthán, zažily řídký vzduch v Himalájích i v pohoří Nilgiri a popojížděly také v zácpách ve velkých metropolích.

Jedním z náročných úkolů testovacích kushaqů byla jízda za autem, jemuž se práší od kol. Vůz musí takovou jízdu zvládat, protože spousta cest nemá v Indii pevný povrch. Dále se testovalo na cestách zaplavených monzunovými dešti – kvůli nim má kushaq klakson výše na masce chladiče a ne za předním nárazníkem, jako například Škody pro evropský trh. I města kladou na vozy své požadavky. Indičtí řidiči neradi řadí a často se v zácpách raději rozjíždí na dvojku, což je pro tento klíčový díl velká zátěž. V dlouhodobém testování tedy nesmí selhat.

Také vnitřek vozu musí odpovídat místním zvyklostem a nárokům. Indové například preferují velké mobilní telefony, ty musí být uvnitř kam odložit. Stejně tak nesmí chybět schránky na uložení litrových lahví s vodou ve všech dveřích. Na přístrojové desce pak musí být místo pro uložení talismanu, nejčastěji sošky bůžka Ganeshy se sloní hlavou.

Osobní auta v Indii využívá několik lidí najednou, proto musí být kvůli pohodlí na zadním místě uprostřed tunel co nejnižší. Indičtí řidiči také rádi sedí vysoko a blízko volantu. Je proto nutné zajistit, aby i s takovou pozicí pohodlně dosáhli na ovládací prvky.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud