Škoda konečně ukázala Octavii pro šetřílky. Připravila ji ale o velkou výhodu

Škoda ještě stále věří v pohon na stlačený zemní plyn. Její pevné postavení potvrzuje příchod nové Octavie G-Tec.

Škoda se na konci minulého roku nechala slyšet, že má s pohonem na stlačený zemní plyn velké plány. Od úsporných motorizací si slibuje větší rozšíření mezi soukromými zákazníky. Po scale a kamiqu tak přišla řada i na novou octavii. Čistě na zemní plyn by měla Octavie ujet 500 kilometrů.

Minitest Seat Arona 1.0 TGI (CNG): Už nadešel čas dát zemnímu plynu sbohem?

Minitest Seat Arona 1.0 TGI (CNG): Už nadešel čas dát zemnímu plynu sbohem?

Pod kapotou verze G-Tec je zážehový motor 1.5 TSI o výkonu 96 kW (130 koní). Plyn se ukládá do třech nádrží v podvozku a vejde se ho do nich celkem 17,33 kilogramů. S devítilitrovou rezervní nádrží na benzín by pak kombinovaný dojezd měl být až 700 kilometrů. Přepínání mezi pohony se děje automaticky - nejdříve spotřebujete plyn a teprve poté se do hry zapojí benzin.

Udávané spotřeby činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km při provozu na benzin. Pokud plyn v nádrži je, startuje vůz na benzín pouze v případě, že klesne tlak pod 11 barů, nebo pomáhá se startováním, pokud teplota venku klesne pod -10 stupňů. Vzhledově poznáte Octavii G-Tec jen podle označení na zádi a specifického vzhledu virtuálního kokpitu.

Připadá vám infotainment Škody Octavia nepřehledný? České video vám pomůže

Připadá vám infotainment Škody Octavia nepřehledný? České video vám pomůže

Škoda nespecifikovala, s jakou výbavou se bude motorizace spojovat. U modelů Kamiq a Scala je to výbava Style. Vzhledem k tomu, že Škoda zmínila upravené prostředí digitálního přístrojového štítu, to vypadá minimálně na výbavu Ambition, která má tento prvek ve standardu.

Tradiční nevýhodou verze G-Tec je zmenšený zavazadlový prostor. Liftback nabídne 455 a kombi 495 litrů, což je zhruba o čtvrtinu méně. Na trhu můžeme novinku očekávat na podzim. Doplňování CNG v České republice momentálně zajišťuje přes 200 stanic. Každým rokem se jich otevře dalších několik desítek.

Galerie doplněna o Škodu Octavia Active.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

včera | Richard Herbich | 7 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky