Škoda konečně ukázala Octavii pro šetřílky. Připravila ji ale o velkou výhodu

Škoda ještě stále věří v pohon na stlačený zemní plyn. Její pevné postavení potvrzuje příchod nové Octavie G-Tec.

Škoda se na konci minulého roku nechala slyšet, že má s pohonem na stlačený zemní plyn velké plány. Od úsporných motorizací si slibuje větší rozšíření mezi soukromými zákazníky. Po scale a kamiqu tak přišla řada i na novou octavii. Čistě na zemní plyn by měla Octavie ujet 500 kilometrů.

Minitest Seat Arona 1.0 TGI (CNG): Už nadešel čas dát zemnímu plynu sbohem?

Minitest Seat Arona 1.0 TGI (CNG): Už nadešel čas dát zemnímu plynu sbohem?

Pod kapotou verze G-Tec je zážehový motor 1.5 TSI o výkonu 96 kW (130 koní). Plyn se ukládá do třech nádrží v podvozku a vejde se ho do nich celkem 17,33 kilogramů. S devítilitrovou rezervní nádrží na benzín by pak kombinovaný dojezd měl být až 700 kilometrů. Přepínání mezi pohony se děje automaticky - nejdříve spotřebujete plyn a teprve poté se do hry zapojí benzin.

Udávané spotřeby činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km při provozu na benzin. Pokud plyn v nádrži je, startuje vůz na benzín pouze v případě, že klesne tlak pod 11 barů, nebo pomáhá se startováním, pokud teplota venku klesne pod -10 stupňů. Vzhledově poznáte Octavii G-Tec jen podle označení na zádi a specifického vzhledu virtuálního kokpitu.

Připadá vám infotainment Škody Octavia nepřehledný? České video vám pomůže

Připadá vám infotainment Škody Octavia nepřehledný? České video vám pomůže

Škoda nespecifikovala, s jakou výbavou se bude motorizace spojovat. U modelů Kamiq a Scala je to výbava Style. Vzhledem k tomu, že Škoda zmínila upravené prostředí digitálního přístrojového štítu, to vypadá minimálně na výbavu Ambition, která má tento prvek ve standardu.

Tradiční nevýhodou verze G-Tec je zmenšený zavazadlový prostor. Liftback nabídne 455 a kombi 495 litrů, což je zhruba o čtvrtinu méně. Na trhu můžeme novinku očekávat na podzim. Doplňování CNG v České republice momentálně zajišťuje přes 200 stanic. Každým rokem se jich otevře dalších několik desítek.

Galerie doplněna o Škodu Octavia Active.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

dnes | Jiří Baborský | 3 příspěvky
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků