Už i Škoda má svou koloběžku. Na rozdíl od Seatu ale nesází na elektrický pohon

Pokud dnes nemáte v nabídce cool koloběžku, nejste dostatečně cool automobilkou.

Chytrý a životnímu prostředí šetrný dopravní prostředek, na míru střižený pro použití ve městech. Takhle Škoda popisuje svou skládací koloběžku, jejíž koncept představila už v roce 2018 a nyní je běžně dostupným zbožím v e-shopu automobilky. Na rozdíl od ostatních značek se však Škoda nevydala cestou elektrického pohonu.

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Do světa elektrických koloběžek se dříve pustil také Seat se svým eXS KickScooterem, který dojede na jedno nabití až 25 km, přičemž obdobná „přibližovadla“ už ukázaly i značky Audi a Kia. V případě škodovky si nicméně musí uživatel vystačit s vlastními nohami jakožto formou pohonu. Více ekologická už může být snad jen chůze pěšky.

Koloběžka je vyrobena z oceli a hliníku a váží pod 5 kilogramů, nosnost má ovšem až 100 kilogramů. Pod stále využívaným sloganem Simply Clever pak Škoda vyzdvihuje skladnost koloběžky, která ve složeném stavu měří 49 x 42 x 11 centimetrů.

Nová Škoda Kamiq Scoutline do detailu: V nabídce značky má zajímavé prvenství

Nová Škoda Kamiq Scoutline do detailu: V nabídce značky má zajímavé prvenství

I díky tomu je možné koloběžku uložit v modelech Kamiq a Scala, aniž by tím došlo k omezení využitelného objemu zavazadlového prostoru. Místo najde v prohlubni pro náhradní kolo – auto však nesmí mít rezervu, ale pouze lepicí sadu pro nouzovou opravu defektu.

Vůči elektrické konkurenci, která vyjde u Seatu na asi 16.000 korun, je tak prostá skládací koloběžka od Škody mnohem levnější. Prodává se za 2968 korun.

Galerie doplněna o Seat eXS KickScooter.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků