Škoda kolo: je libo Fabii, Superb nebo Yeti od 14 tisíc Kč?

Inu, škodovky to jsou, jedna dokonce v provedení Sportline, ale mají o pár koleček méně. Také jim chybí trochu techniky a výbavy, ale spotřebu paliva a emise CO2 mají zaručeně nulové. Jsou to jízdní kola z nabídky originálního příslušenství Škoda, ve které pro rok 2010 přibylo pár novinek. Pojďme si ji o pěkném víkendu projít kousek po kousku.

Kolo Yeti bylo vyvinuto v návaznosti na první české SUV Stejného jména. Jde o horské kolo uzpůsobené do náročného terénu. Ve výbavě nechybí komponenty Shimano Deore, přední vidlice Rock Shox nebo speciální 29" kola Rigida Taurus s plášti Schwalbe Racing Ralph Evolution. Ty se vyznačují lepšími vlastnostmi při stoupání, díky menšímu ovlivnění nerovnostmi povrchu.

Klepněte pro větší obrázek

Kolo Roomster lze označit za víceúčelové. Duralový rám je osazen komponenty řady Shimano Acera (zadní měnič) a Shimano Fire Plus (řadicí páky). Dlouhou životnost kola slibuje vysoká pevnost rámu tvarovaného technologií hydroforming.

Klepněte pro větší obrázek

V nabídce horských kol nadále zůstává model Fabia Sportline, který prošel v letošním roce významným faceliftem jako celá modelové řada Fabia a Roomster. Jízdní kolo Fabia Sportline disponuje měničem Shimano Deore kombinovaným s pozměněným řadícím systémem Rapid Fire Plus (27 rychlostí). Ten umožňuje  odřazovaní jednotlivých převodů dvěma způsoby. Ovládání měničů je tak rychlé a bezpečné bez ohledu na jízdní podmínky. O komfort jízdy se stará vidlice Suntour SF se zdvihem 100 mm.

Klepněte pro větší obrázek

Vrcholem nabídky horských kol je celoodpružený model Škoda Motorsport ve stejné barvě, jako závodní speciál Škoda Fabia Super 2000. Jízdní kolo Škoda Motorsport obsahuje mj. vzduchovým tlumičem odpružený duralový rám Aluminium Hydroforming s uzamykatelnou vzduchovou vidlicí Manitou Drake Super air Absolute, o zdvihu 130 mm, přizpůsobenou horským jízdám.

Klepněte pro větší obrázek

Crossový model Superb, určený převážně pro rekreační jízdu, je svým názvem spojen s vlajkovou lodí značky. O komfortní cestování se postará např. 24 rychlostní přesmykač Shimano Deore a vidlice s hydraulickým uzamykáním chodu -  Suntour SF o zdvihu 60 mm.

Klepněte pro větší obrázek

Další zástupce crossové třídy odkazuje svým názvem na rodinu vozů Škoda šetrných k životnímu prostředí - GreenLine. Jízdní kolo GreenLine je vybaveno 21rychlostním řazením Shimano Revoshift a speciálními plášti Crossway, které se vyznačují nízkým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázek

Silniční speciál Mont Ventoux evokuje jednu z nejnáročnějších etap loňského ročníku Tour de France. S odlehčeným karbonovým rámem a přední vidlicí (Carbon UD), disponuje značkovými komponenty řady Shimano Ultegra 6700 při hmotnosti pouhých 7,2 kg.

Klepněte pro větší obrázek

Součástí letošní kolekce je i model jízdního kola pro nejmenší - 7" dětské kolo Race 1 s označením „My First Škoda“.

Jízdní kola z nabídky Škoda originálního příslušenství je možné zakoupit u všech autorizovaných prodejců značky Škoda. Doporučené maloobchodní ceny vč. DPH naleznete níže.

Název Velikost Doporučená cena
Yeti´s bike 16,5" 19" 21,5" 22 999,00 Kč
Roomster 17" 19" 8 999,00 Kč
Fabia Sportline 18" 20" 22" 13 999,00 Kč
Škoda Motorsport 16,5" 18,5" 20,5" 39 999,00 Kč
Superb 16,5" 19" 21,5" 13 999,00 Kč
GreenLine 19" 21,5" 8 499,00 Kč
Mont Ventoux 560 mm 79 999,00 Kč
Race 1 7" 3 490,00 Kč

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků