Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí nejrychlejším sedmimístným SUV na Nürburgringu, na adresu Kodiaqu však nepadají jen slova chvály. Tohle jsou názory z druhé strany.

Škoda si může momentálně mnout ruce. O její produkty je tak obrovský zájem, že automobilka nestíhá vyrábět. Situace zašla dokonce tak daleko, že vedení firmy zvažuje hledání volných kapacit mimo mateřský koncern Volkswagen, jelikož tento na jedné straně příjemný, ale pořád jen problém, nejspíše nevyřeší ani zvažovaný přesun části výroby do Německa.

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Produkci některých nejžádanějších modelů, jako je i nový Karoq či Kodiaq, by Škoda mohla outsourcovat, a nebylo by to poprvé. Škoda s tímto typem navýšení svých kapacit už jisté zkušenosti má. V továrně ruské automobilky GAZ se od roku 2011 montovaly Škody Yeti a Octavia a od počátku letošního roku se zde vyrábí Kodiaq.

Právě tento model momentálně táhne i na jiných frontách. Automobilka se před pár dny pochlubila „rekordním časem“ nové Škody Kodiaq RS s dvoulitrovým dieselem o výkonu 240 koní, kterou na Severní smyčce Nürburgringu osedlala královna ringu Sabine Schmitz. Přestože v absolutním pořadí není čas těsně pod devět a půl minuty nijak zvlášť zajímavý, povědomí o tomto voze to nepochybně zvýší, navíc už brzy by Škoda měla rozjet výrobu druhé karosářské verze nazvané pravděpodobně Kodiaq GT.

Na co si majitelé nejvice stěžují?

Na první pohled to tedy vypadá, že je vše v naprostém pořádku, nicméně i Kodiaq má nějaké své kostlivce ve skříni. O co konkrétně jde, dokládá komunita majitelů tohoto vozu, kteří se navzájem svěřují kolegům se svými starostmi.

Asi bychom měli říci, že pokud Škodu, potažmo celý koncern VW upřímně nenávidíte, vaši škodolibost závady patrně příliš nenakrmí. Nejedná se o závažné nedostatky, každopádně zcela zanedbatelné nejsou, pokud měli tito lidé potřebu podělit se se svými postřehy.

Nejluxusnější Škoda Kodiaq odhaluje detaily. 1,1 milionu Kč překročí hravě

Nejluxusnější Škoda Kodiaq odhaluje detaily. 1,1 milionu Kč překročí hravě

O co přesně jde? V prvních videích se můžete podívat na skřípající přední i zadní vnitřní madla dveří. Jestli se nepleteme, jde o problém, který se v některých škodovkách objevuje častěji a zdá se, že ani Kodiaq není výjimkou. Autor snímku poznamenává, že na vůz s touto cenovkou jde o neakceptovatelnou věc.

V dalších videích i přímo majitel vozu stěžuje nejdříve na zatuhnutou roletku zavazadlového prostoru, která se v zimě nechce po uvolnění navinout na držák a vadí mu rovněž snímače adaptivního tempomatu, které buď kvůli nečistotám nebo chybě v samotných senzorech nechtějí korektně pracovat.

V rámci fóra pak někteří lidé upozorňují na nekvalitně zpracované čalounění, nefunkční radarový senzor systému Front Assist, zatímco další člověk v Kodiaqu 1.4 TSI upozorňuje na vrzající volant, respektive řízení.

Mohou závady bránit uživání?

I když uvedené závady nejsou příjemné, nejedná se o chyby, které by bránily v užívání vozu. Navíc nepochybujeme o tom, že mladoboleslavská firma není jediná, která řeší problémy podobného typu. Každopádně, pokud máte vlastní nepříjemné zkušenosti s novými vozy a nemusí to být pouze Kodiaq nebo Škoda, neváhejte se s námi o ně v diskusi podělit.

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků