Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Jediný Čech, který dokáže během jízdy přelakovat Fabii na zlato, to je Jan Kopecký, loňský mistr světa rally v kategorii WRC2. Nyní dostal příležitost pořádně prohnat Kodiaq RS, co na něj říká?

Nejlepší český automobilový závodník současnosti dostal příležitost otestovat na vlastní kůži nejrychlejší české SUV, Škodu Kodiaq RS. Testování proběhlo na mosteckém okruhu a polygonu. Jak se mohutné SUV proměnilo v rukou závodníka v baletku si, můžete prohlédnout na videu dole v článku, co ale na auto říká sám Kopecký?

Škoda Kodiaq RS poprvé naživo: Poslechněte si, jak zní její největší zbraň

Škoda Kodiaq RS poprvé naživo: Poslechněte si, jak zní její největší zbraň

„Na asfaltu mě Kodiaq RS vážně překvapil. Chová se velmi jistě, reaguje rychle a míra sportovnosti je rozhodně větší, než jsem čekal. Je tu dost výkonu i točivého momentu, dobrá pozice za volantem a na svou velikost a hmotnost nabízí i skvělou ovladatelnost. Je to prostě velmi dobře nastavené auto,“ okomentoval jízdu zkušený pilot.

Na výkon si Kodiaq RS stěžovat nemůže. Dvoulitr TDI se dvěma turby produkuje 240 koní a točivý moment 500 N.m. Síla jde na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojky DSG. I přes pohotovostní hmotnost 1880 kg je vůz schopen akcelerovat na stovku za 6,9 sekundy.

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách a videu. Takhle řádila ve Španělsku!

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách a videu. Takhle řádila ve Španělsku!

Mistr světa jízdu dále komentoval: „Líbí se mi hlavně dostupnost výkonu. Dokážu si představit, že s tímhle autem předjedete kamion vážně rychle, a to je důležitý prvek bezpečnosti. Podvozek je hodně pevný, Kodiaq RS se na něm téměř nenaklání a je také velmi dobře vyvážený. Dokonce se s ním dá jezdit v lehkém smyku, což je na takhle velké auto velmi slušné“.

Dáte na slova zkušeného závodníka? O jeho schopnostech může mluvit i německá závodní jezdkyně Sabin Schmitz, která s ním na Severní smyčce Nürburgringu překonala rekord sedmimístných SUV. Svižný Kodiaq, který vznikl na základě ohlasů veřejnosti, se už brzy objeví také v našem redakčním testu.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 48 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků