Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Jediný Čech, který dokáže během jízdy přelakovat Fabii na zlato, to je Jan Kopecký, loňský mistr světa rally v kategorii WRC2. Nyní dostal příležitost pořádně prohnat Kodiaq RS, co na něj říká?

Nejlepší český automobilový závodník současnosti dostal příležitost otestovat na vlastní kůži nejrychlejší české SUV, Škodu Kodiaq RS. Testování proběhlo na mosteckém okruhu a polygonu. Jak se mohutné SUV proměnilo v rukou závodníka v baletku si, můžete prohlédnout na videu dole v článku, co ale na auto říká sám Kopecký?

Škoda Kodiaq RS poprvé naživo: Poslechněte si, jak zní její největší zbraň

Škoda Kodiaq RS poprvé naživo: Poslechněte si, jak zní její největší zbraň

„Na asfaltu mě Kodiaq RS vážně překvapil. Chová se velmi jistě, reaguje rychle a míra sportovnosti je rozhodně větší, než jsem čekal. Je tu dost výkonu i točivého momentu, dobrá pozice za volantem a na svou velikost a hmotnost nabízí i skvělou ovladatelnost. Je to prostě velmi dobře nastavené auto,“ okomentoval jízdu zkušený pilot.

Na výkon si Kodiaq RS stěžovat nemůže. Dvoulitr TDI se dvěma turby produkuje 240 koní a točivý moment 500 N.m. Síla jde na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojky DSG. I přes pohotovostní hmotnost 1880 kg je vůz schopen akcelerovat na stovku za 6,9 sekundy.

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách a videu. Takhle řádila ve Španělsku!

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách a videu. Takhle řádila ve Španělsku!

Mistr světa jízdu dále komentoval: „Líbí se mi hlavně dostupnost výkonu. Dokážu si představit, že s tímhle autem předjedete kamion vážně rychle, a to je důležitý prvek bezpečnosti. Podvozek je hodně pevný, Kodiaq RS se na něm téměř nenaklání a je také velmi dobře vyvážený. Dokonce se s ním dá jezdit v lehkém smyku, což je na takhle velké auto velmi slušné“.

Dáte na slova zkušeného závodníka? O jeho schopnostech může mluvit i německá závodní jezdkyně Sabin Schmitz, která s ním na Severní smyčce Nürburgringu překonala rekord sedmimístných SUV. Svižný Kodiaq, který vznikl na základě ohlasů veřejnosti, se už brzy objeví také v našem redakčním testu.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek