Škoda Kodiaq RS unikla ještě před premiérou. Je to historický milník

Nejsilnější Škod Kodiaq bude mít premiéru na autosalonu v Paříži. Oficiální snímky však unikly ještě před tiskovou konferencí.

Škoda Auto na poslední z plánovaných derivátů modelu Kodiaq lákala už dlouho a oficiálně jej představí zítra během pařížského autosalonu. Jak tomu ale občas bývá, oficiální snímky uniknou na internet už o něco dříve, a tak se také stalo. Nyní tak můžete poprvé vidět vůz v celé jeho kráse.

Designově se vůz od derivátu Sportline, který jsme v minulosti již otestovali, moc neliší. Lehce pozměněn byl přední nárazník, vzadu najdete klasické koncovky výfuku a stojí na dvacetipalcových kolech v designu použitém už u Octavie RS. Poprvé se zde objevuje také nová plaketa v červeným písmenem V, které dosud bylo buď zelené, nebo černé.

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách. Už o ní víme téměř vše

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách. Už o ní víme téměř vše

Sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou už také známe z derivátu Sportline, v eresu však mají čalounění kombinující „karbonovou“ a syntetickou kůži, nechybí červené prošívání, a to i na dveřních loketních opěrkách. Přístrojovka zase dostala dekor připomínající karbon (také známe ze Sportlinu) a před řidičem najdeme digitální přístrojový štít se sportovním zobrazením upřednostňujícím otáčkoměr, tak jak to známe například z vozů RS od Audi.

To nejdůležitější se nachází pod kapotou. Kodiaq RS totiž jako první vůz Škoda dostal dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 176 kW a točivým momentem 500 N.m, který pohání všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou převodovku DSG. Novinkou je systém Dynamic Sound Boost, který by se měl postarat o sportovnější zvukovou kulisu.

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Vedle Kodiaqu RS Škoda v Paříži představí také deriváty Scout a Sportline modelu Karoq a především koncept Vision RS, který se po stránce designu stane vzorem pro nástupce Rapidu. Tisková konference mladoboleslavské automobilky začíná již zítra ve 12:30 na můžete ji sledovat živě ve videu níže.

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků