Škoda Kodiaq RS unikla ještě před premiérou. Je to historický milník

Nejsilnější Škod Kodiaq bude mít premiéru na autosalonu v Paříži. Oficiální snímky však unikly ještě před tiskovou konferencí.

Škoda Auto na poslední z plánovaných derivátů modelu Kodiaq lákala už dlouho a oficiálně jej představí zítra během pařížského autosalonu. Jak tomu ale občas bývá, oficiální snímky uniknou na internet už o něco dříve, a tak se také stalo. Nyní tak můžete poprvé vidět vůz v celé jeho kráse.

Designově se vůz od derivátu Sportline, který jsme v minulosti již otestovali, moc neliší. Lehce pozměněn byl přední nárazník, vzadu najdete klasické koncovky výfuku a stojí na dvacetipalcových kolech v designu použitém už u Octavie RS. Poprvé se zde objevuje také nová plaketa v červeným písmenem V, které dosud bylo buď zelené, nebo černé.

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách. Už o ní víme téměř vše

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách. Už o ní víme téměř vše

Sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou už také známe z derivátu Sportline, v eresu však mají čalounění kombinující „karbonovou“ a syntetickou kůži, nechybí červené prošívání, a to i na dveřních loketních opěrkách. Přístrojovka zase dostala dekor připomínající karbon (také známe ze Sportlinu) a před řidičem najdeme digitální přístrojový štít se sportovním zobrazením upřednostňujícím otáčkoměr, tak jak to známe například z vozů RS od Audi.

To nejdůležitější se nachází pod kapotou. Kodiaq RS totiž jako první vůz Škoda dostal dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 176 kW a točivým momentem 500 N.m, který pohání všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou převodovku DSG. Novinkou je systém Dynamic Sound Boost, který by se měl postarat o sportovnější zvukovou kulisu.

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Vedle Kodiaqu RS Škoda v Paříži představí také deriváty Scout a Sportline modelu Karoq a především koncept Vision RS, který se po stránce designu stane vzorem pro nástupce Rapidu. Tisková konference mladoboleslavské automobilky začíná již zítra ve 12:30 na můžete ji sledovat živě ve videu níže.

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků