Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Ještě před oficiálním představením Kodiaqu RS uvádí přiostřenou verzi mladoboleslavského SUV také německý úpravce ABT. Ladění zde sice proběhlo v docela zdrženlivém stylu, zájemcům ale nabízí větší rozmanitost.

Na rychlejší Kodiaq RS s naftovým, dvakrát přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 176 kW (239 koní) a točivém momentu 500 Nm si musí zájemci ještě nějaký ten měsíc počkat. Představení nové ostřejší škodovky proběhne v říjnu a RS bude nabízeno výhradně s touto motorizací.  

Kdo by ovšem rád trochu výkonnější Kodiaq už nyní, úpravce ABT nabízí řešení pro fanoušky jak naftových, tak benzinových motorů. Pod označením ABT Sportsline totiž najdete balíčky vyladění současného zážehového dvoulitru TSI i jeho vznětového protějšku TDI.

ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

U obou motorizací se k navýšení výkonu došlo přídavnou řídící jednotkou, kterou ABT vyvinul pod vlastní střechou. Původní benzinový dvoulitr TSI s hodnotami 132 kW (180 koní) a 320 Nm tak nyní může pod kapotou Kodiaqu produkovat 159 kW (216 koní) a 360 Nm točivého momentu.

V případě naftového dvoulitru TDI dochází k navýšení ze 140 kW (190 koní) a 400 Nm na schopnějších 158 kW (215 koní) a 440 Nm točivého momentu. ABT nakonec přihazuje i ladění pro naftový dvoulitr o nižším výkonu 110 kW (150 koní) a 340 Nm. Ten poté nabídne 132 kW (180 koní) a 380 Nm.

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Úpravu prozatím naftových jednotek už nabízí i společnost Escape6, český dealer produktů ABT. Cena je stanovena na 64.548 korun. K balíčku úprav Kodiaqu pak ABT nabízí i nová kola o rozměrech 18 až 21 palců, přičemž s největšími disky už Kodiaq jezdí na pouhých „slupkách“, tedy nových nízkoprofilových pneumatikách.

Chystaný Kodiaq RS pochopitelně nezůstane jen u výkonnějšího motoru a dočká se taky nově naladěného adaptivního podvozku, rychlejšího řízení a dalších maličkostí. U Kodiaqu ABT Sportsline ovšem na tyto úpravy nedošlo.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků