Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Ještě před oficiálním představením Kodiaqu RS uvádí přiostřenou verzi mladoboleslavského SUV také německý úpravce ABT. Ladění zde sice proběhlo v docela zdrženlivém stylu, zájemcům ale nabízí větší rozmanitost.

Na rychlejší Kodiaq RS s naftovým, dvakrát přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 176 kW (239 koní) a točivém momentu 500 Nm si musí zájemci ještě nějaký ten měsíc počkat. Představení nové ostřejší škodovky proběhne v říjnu a RS bude nabízeno výhradně s touto motorizací.  

Kdo by ovšem rád trochu výkonnější Kodiaq už nyní, úpravce ABT nabízí řešení pro fanoušky jak naftových, tak benzinových motorů. Pod označením ABT Sportsline totiž najdete balíčky vyladění současného zážehového dvoulitru TSI i jeho vznětového protějšku TDI.

ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

U obou motorizací se k navýšení výkonu došlo přídavnou řídící jednotkou, kterou ABT vyvinul pod vlastní střechou. Původní benzinový dvoulitr TSI s hodnotami 132 kW (180 koní) a 320 Nm tak nyní může pod kapotou Kodiaqu produkovat 159 kW (216 koní) a 360 Nm točivého momentu.

V případě naftového dvoulitru TDI dochází k navýšení ze 140 kW (190 koní) a 400 Nm na schopnějších 158 kW (215 koní) a 440 Nm točivého momentu. ABT nakonec přihazuje i ladění pro naftový dvoulitr o nižším výkonu 110 kW (150 koní) a 340 Nm. Ten poté nabídne 132 kW (180 koní) a 380 Nm.

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

Úpravu prozatím naftových jednotek už nabízí i společnost Escape6, český dealer produktů ABT. Cena je stanovena na 64.548 korun. K balíčku úprav Kodiaqu pak ABT nabízí i nová kola o rozměrech 18 až 21 palců, přičemž s největšími disky už Kodiaq jezdí na pouhých „slupkách“, tedy nových nízkoprofilových pneumatikách.

Chystaný Kodiaq RS pochopitelně nezůstane jen u výkonnějšího motoru a dočká se taky nově naladěného adaptivního podvozku, rychlejšího řízení a dalších maličkostí. U Kodiaqu ABT Sportsline ovšem na tyto úpravy nedošlo.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků