Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

110 komentářů

Jiri Solf
19. února • 23:25

Nevim, kdo z diskutujicich, vyzkousel vsechno o cem tady pisou... 2 roky jsem mel Kodiaq TDI 140kW a vymenil jsem ho za RS... Je to uplne jina dynamika jizdy a hlavne predjizdeni... 200km/h po dalnici umel jezdit i ten puvodni, tenhle to umi taky a o dost lip a driv, ale o tom to vubec neni... Je tam kroutici moment, ktery se dá vyuzit kdykoli a lip, prevodovka u RS mnohem lip pracuje a reaguje... spotreba je sice o litr vyssi (140kW za 7,5 dlouhodobe, RS za 8,5 dlouhodobe), ale jizda je o kus lepsi (minimalne pocitove). Znam i jednoho, co ma nejsilnejsi benzín v Kodiaku, sotva mi staci a spotřeba plus 2 až 3 litry. A resit, jestli zatacku projedu 85 nebo 95 km/h je v tomto aute nesmysl... proto se takovy auta nekupuji. Jde o pohodli, nastupovani a prehled... naprosto super, a tim ze jezdim i po stavbach, ocenim i vyssi vysku SUV. V tehle kategorii pro me nejlepsi pomer pohoda/zabava/cena.

EL2020
17. února • 19:00

A koncern už má PHEV AWD? Protože pokud ne, pak moc nerozumím, co do toho Kodiaqu chtějí dát... Nebo to má být jen FWD jako ten Seat?

jogurt
17. února • 19:22

Jistě. A8 60TFSIe, Q7 60 TFSIe, Touareg V6 PHEV

EL2020
17. února • 21:40

Myslel jsem samozřejmě něco relavantního na MQB ...

Lesní plesnivec
17. února • 13:24

Haha. Tyhle rádoby-sportovní přefouké Superby jsou fajn, aspoň člověk na silnici pozná hňupy na první pohled :-D

ŠKODA
17. února • 12:41

Asi jediný motor, který mi celkově v Kodiaqu dával smysl...

Josef
17. února • 18:23

...a někomu jinému zase nedává smysl připlácet za RS 127 tisíc nebo 160 tisíc Kč ve srovnání s výbavou Sportline nebo L&K a zvýšení výkonu o 36 kW. Naprostá většina těch, co si Kodiaq vyzkoušela, tak je spokojena se 110kW nebo140 kW, protože Kodiaq není o tom, aby se jezdilo na čas se stopkami v ruce.
Tvůj "komentář" by měl rozumnou vypovídací hodnotu jen v případě, že bys napsal, že si jdeš ten RS rychle objednat, dokud to ještě jde. Jinak to vypadá u tebe na pouhé bezvýznamné plácání puberťáka, který jen sní a touží po nějakém "lepším" a jen tak z nudy kecá o smyslu "jediného motoru" v Kodiaq se 176 kW...:-)

ŠKODA
18. února • 10:58

Moc se díváš na kriminálky, jelikož si myslíš, jak dokonale zvládáš tipoligii člověka, ale život není jen kriminálka Miami, ale i praktické zkušenosti, které nemůžeš mít, protže by jsi nikdy nesesmolil takový paskvil. Bohužel máme na firmě Koďáka jako služební auto se 140 kW naftou a ano, z bodu A do B se dostaneš, ale ten motor je slabý a Octavka se 110 KW je po motorové stránce mnohem lepší. Plácání puberťáka si tedy strč za klobouk, zkus se projet v Kodiaqu s motorem 140 kW a jestli ti to bude stačit, tak se zařaď do davu. Výkon na papíře není vše a nemá vypovídací hodnotu o tom, jestli je to povedený motor. 2.0 BiTdi je dle mé zkušenosti vhodnější motorizace, než jakákoliv jiná do Kodiaqa.

Josef
18. února • 17:56

Pokud bys ŠKODO napsal tvé poslední věty, cituji tě: „Výkon na papíře není vše a nemá vypovídací hodnotu o tom, jestli je to povedený motor. 2.0 BiTdi je dle mé zkušenosti vhodnější motorizace, než jakákoliv jiná do Kodiaqa.“ – tak bych vůbec nereagoval, protože to je věcné sdělení – to, že je dle tvé zkušenosti něco vhodnější, to znamená, že i ostatní je vhodné a sděluješ svůj názor.
Ty jsi napsal v tvém původním příspěvku ale něco jiného, cituji tě: „Asi jediný motor, který mi celkově v Kodiaqu dával smysl.“, což je něco jiného a na to jsem mým příspěvkem reagoval.
------------------------------
Jenže bohužel ty další tvé věty (jejich obsah a forma) v tvém posledním příspěvku prokazuji to, co jsem napsal a i bez sledování kriminálky Miami jsem se „tipologicky“v tvém případě strefil do černého.
S Kodiaqem jsem jezdil se 110 kW TDI, vyzkoušel jsem ho za volantem i vzadu na zadních sedadlech. Od Kodiaqa jsem neočekával výkony, na to jsou auta jiné kategorie než SUV. Kodiaq je tvrdý, na zadních sedadlech hrůza, nepohodlný a neútulný a dle mého názoru Honda CRV je v tomto ohledu lepší (ale ne větší) a splňuje rozhodně více, než co člověk od SUV z hlediska pohodlí, komfortu a útulnosti očekává. I za volantem jsem se v CRV cítil lépe a jízdní projev CRV z hlediska SUV mi lépe vyhovoval. Každý to ale může vnímat jinak a nikomu jeho názor neberu a nevyvracím.
Když jsem přesedl z toho Kodiaqa do mé služební Octavie se 110 kW TDI tak se mi to líbilo tedy více ve všech stránkách, než v tom Kodiaqu.
Na závěr se vrátím k tvé větě, která tě opět profiluje, cituji tě: „Plácání puberťáka si tedy strč za klobouk, zkus se projet v Kodiaqu s motorem 140 kW a jestli ti to bude stačit, tak se zařaď do davu.“ Zde jsi vyjádřil tvoji „filosofii“, že co je slabší než tebou uváděný 176 kW motor, je dav. Přitom je jasné, že Kodiaq je právě stvořen pro „dav“ a tomu odpovídají výsledky prodeje, a protože o ten model RS se 176 kw motorem je malý zájem, tak ho přestanou nabízet. Samozřejmě problém není v motoru, ale v ceně. Dát za Kodiaq RS 1,2 až 1,3 milionu stojí totiž za uvážení, protože za takové peníze stojí za to poohlédnout se jinam za něčím jiným. Ale samozřejmě záleží na každém, co si vybere a co si koupí. Připomínám, že to s tím RS Kodiaqem je asi jako to bylo s dvojkovou Fabií RS, které se prodalo pár kousků a také se přestala vyrábět. Jen poznamenám, že naopak v případě Octavie RS je cena rozumná ve srovnání s ostatními modely Octavie.
Jo, a pokud, jak uvádíš, je řada lidí, kteří se nechtějí zařadit do davu. Jenže tito lidé právě Kodiaq RS nekupují a raději se blýsknou třeba zrovna Q7, což je pořádné vychytané a vymazlené výjimečné SUV, které by mi jako jediné SUV plně vyhovovalo, jenže je mimo mé finanční možnosti. Jsem naprosto spokojen s jinou kategorií v podobě sportovního sedana, který jízdními výkony, komfortem cestování a celkovým zážitkem za volantem strčí za klobouk i toho Kodiaqa RS (tedy kromě celkové obludnosti a velikosti zavazadlového prostoru).
Ke Kodiaq jsem napsal: Josef | 16. 02. 2020 13:36 Nahlédnu do "diskuse" a nestačím se divit... Zajímalo by mne, pro kolik z "diskutujících" je informace o zániku modelu RS Kodiaq zásadní. Ale to je vedlejší...
Nahlédl jsem pro zajímavost do ceníku, Kodiaq RS stoji 1.199.900,- Kč a není problém utratit dalších 100 -150 tisíc za dovybavení... Myslím si, že problém zániku RS nebude v "Bruselu" a "ekolozích", ale spíše v tom, že počet zájemců hodlajících utratit za "ingot" Kodiaq 1,3 milionu asi není velký. Tak se to zamaskuje tím "Bruselem". Samozřejmě zůstává v nabídce TDI 140 kW, který je pro Kodiaq naprosto dostatečný a to je pro většinu zákazníků podstatné.
Každý, kdo utrácí za auto 1,3 milionu, tak to pro něho nejsou rozhodně poslední peníze. Není proto pro něho problém přihodit dalších 200-300 tisíc a poohlédnout se někde jinde. Nabídka trhu je dostatečně pestrá a je z čeho vybírat. Není to jen o Škodě a už vůbec ne o nějakém Kodiaq a o Kodiaq RS už vůbec ne.
Souhlasím s odpovědí, kterou jsem na to dostal od Karel Kolmáš | 16. 02. 2020 14:31 "V zásadě ano, může to být tzv. přepálená nabídka. Kodiaq je chápán jako obyčejné SUV v kategorii 750k, v nějaké jó spešl výroční edici max za 990k. Takže kdo má na víc jde samozřejmě jinam a nešponuje Kodiaqa do výšin."

Ten Onen
17. února • 12:37

Zase hromada závistivých Čechů tady v té diskuzi. Kdo je někdy na cestě tak ví, že se Kodiaq vyskytuje velmi často a lidi jej kupují. Proč? Styl, pohodlí, vyšší podvozek, pohodlnější nasedání do vozu, lepší přehled... Nebo se jim prostě líbí a (nejspíš narozdíl od vás) na to mají.Proč jede sám v takovém autě? Proč ne? Třeba pro někoho jede nebo prostě jede sám. Svoboda pohybu.Fakt ubohost nadávat na někoho, kdo si koupí co chce a pak to používá. Už jen kvůli tomu bych si koupil dva různobarevné mercedesy g63 abych těmto ubožákům zvedl tlak.

Kormorán
17. února • 13:18

Styl?! Možná pro majitele kvalitní koženkově bundy z polské tržnice. Pohodlí? V rámci konkurence průměrné, jinak technika dobrá. Auto není špatné, to zase ne.

Ten Onen
18. února • 3:16

Vám se nelíbí, respektuji.Kdo si ale dovolí kodiaqa (neřeším moderní jedince kteří si berou na splátky i večeři) tak většinou má i na nějaký ten dražší hadr.Je to velké, příjemný posez SUV, vyšší světlá výška,... Toto je styl který se spoustě lidí líbí a já to chápu. Jejich preference jejich prachy jejích auto. Vy si jezdete v čem chcete

EL2020
17. února • 19:02

Základ má styl docela sympatického rodinného auta, takže tam nevidím problém. RS je už troch mimo, ale mohlo to dopadnout i daleko hůř.

Host
16. února • 23:32

Vážení, málokdy čtu nějaké diskuse. Tuto jsem přečetl celou. Zaujala mne skutečnost, že se zde se zápalem píše o tom, který motor je o kousek lepší, nebo horší. Nikomu z diskutujících nevadí, že tohle auto je jako celek křáp, nacpaný zbytečnostmi. A naopak postrádá techniku, která do dobrého auta patří. K tomu je navíc nechutně drahé.
Fakt, že nachází platící zákazníky ukazuje, že existuje velká skupina lidí, která nehledá dobré zboží a kterou nezajímá, za co utrácí peníze. Možná právě proto jedeme tak úspěšně z kopce.

Rakowski
17. února • 23:12

Křáp jste vy Horste. Jsou dvě možnosti, buď máte 1.2TSI a mrzí Vás, že nemáte novější 1.0TSI. Nebo potřebujete zajít do lékárny pro Viagru, alespoň 50mg. Který z problémů se Vás týká netuším, ale vyřešit ho musíte jen a jen vy sám. My to za Vás neuděláme. Tak hezký den a děkujeme za hodnotný příspěvem pod křápem. Že se Vám Kodiaq také líbí můžete říct normálně a nemusíte kolem toho dělat divadlo. Zájem o Kodiaq předčil očekávání. Tak hezkej den.

Muffik
17. února • 8:14

Radikální tvrzení bez jediného argumentu.
Jinak to, že si tohle auto najde kupce, neznamená, že jsou kupci idioti. Holt mají třeba jen jiné priority než vy.

petr r. (petrumr)
17. února • 6:46

ne diskuze je dobrá až na to, že se zapomnělo na tu ekologii co je v článku.

jogurt
17. února • 8:59

Článek je o ekologii? No to teda není. Článek je dosti slabá spekulace o tom, že 2,0BiTDI skončí z důvodů neplnění emisí, což není pravda.

Josef
16. února • 13:36

Nahlédnu do "diskuse" a nestačím se divit...:-)) Zajímalo by mne, pro kolik z "diskutujících" je informace o zániku modelu RS Kodiaq zásadní. Ale to je vedlejší...
Nahlédl jsem pro zajímavost do ceníku, Kodiaq RS stoji 1.199.900,- Kč a není problém utratit dalších 100 -150 tisíc za dovybavení... Myslím si, že problém zániku RS nebude v "Bruselu" a "ekolozích", ale spíše v tom, že počet zájemců hodlajících utratit za "ingot" Kodiaq 1,3 milionu asi není velký. Tak se to zamaskuje tím "Bruselem". Samozřejmě zůstává v nabídce TDI 140 kW, který je pro Kodiaq naprosto dostatečný a to je pro většinu zákazníků podstatné.
Každý, kdo utrácí za auto 1,3 milionu, tak to pro něho nejsou rozhodně poslední peníze. Není proto pro něho problém přihodit dalších 200-300 tisíc a poohlédnout se někde jinde. Nabídka trhu je dostatečně pestrá a je z čeho vybírat. Není to jen o Škodě a už vůbec ne o nějakém Kodiaq a o Kodiaq RS už vůbec ne.:-)

Ten Onen
17. února • 12:50

Nezlobte se na mě ale prostě názor někoho kdo prohlásí že 140kW je pro obludu velikosti Kodiaq postačující je prostě naprosto mimo a tento člověk se zdiskredituje sám. 81kW ve fabii je taková spodní hrana. Superb2 se 125kw slabý, Mazda 6 pod 110kw líná záležitost. Kdo se táhne za kamiony tak může být spokojený. Kdo je ale řidič a chce komfort a bezpečí tak nemůže říct že je 140kW u kodiaqa dost.

Kormorán
17. února • 13:14

Problém bude buď ve zmlsanosti nebo v totálním řidičském neumětelství.

Ten Onen
18. února • 3:12

Lítat se dá i s 47kW HTP a věřte, že jsem se i s tímto motorem najezdil desítek tisíc km. Je to o řídiči.
Každopádně dostatečný výkon je takový, že i když je auto plno naloženo tak zvládne svižné předjíždění do kopce s jakousi dynamikou. A o rozmlsani a neumětelství... Když si člověk jednou zkusí 3.0 TDI nebo 2.5 benzín a vidí, že se dá jezdit s minimálním plynem a i rychlá jízda je s rezervou výkonu tak se prostě nechce logicky zpátky na slabé výkony.

kari
17. února • 12:18

Tak zkus příště nahlédnout i do článku, aby jsi pak zbytečně nepsal sáhodlouhé články o ničem. Třeba by jsi se tam dověděl i počet počet verzí RS a věděl, že není vůbec zanedbatelný ba dokonce ani malý a vzhledem k ceně bych řekl až překvapující.

manga
17. února • 11:48

No, je vidět, že mnoha prostředky neoplýváte, protože to klišé, že kdo má milion má i 1,3 a kdo má 1,3 má i 1,6 je absolutní nesmysl. To jen lidi žijící od výplaty k výplatě si myslí, že jak má někdo mega na auto, tak je boháč a má peníze nazbyt. Nemá. Jinak, kokodak RS se prodával dost dobře, ostatně jako každé škodovácké RS, snad kromě F2.

Karel Kolmáš
16. února • 14:31

V zásadě ano, může to být tzv. přepálená nabídka. Kodiaq je chápán jako obyčejné SUV v kategorii 750k, v nějaké jó spešl výroční edici max za 990k. Takže kdo má na víc jde samozřejmě jinam a nešponuje Kodiaqa do výšin. Také zaměření jde proti sobe SUV kontra Sport. Pro SUV by se mi daleko více než RS/Sport líbila verze Scout. Pěkně balónová kola se vzorkem, pevnější čepy a podložky pod kola. Co je za koncem je jedno, stejně si to nikdo z nás koupit asi nechtěl a větší diskuze bude v tom, zda je 1.0TSI pro Octávii málo nebo kolik bude příplatek za 1.5TSI.

Rokyta ex Acz
16. února • 14:38

To říkám, je to pořád 2.0 s DSG :-D Chtělo to 3.0TDI a přiblížit to Q8, pak ano ;-)

jogurt
17. února • 8:57

Třílitr na platformě MQB by nebyl zrovna šťastné řešení. Tedy když pominu to, že V6TDI není postavený na příčnou zástavbu, ale beru V6 obecně. Ostatně VW takové auto má (VW Atlas) a z rozumných důvodů ho do Evropy nepustil, ale v Asii i Severní Americe se neprodává úplně špatně..

Rokyta ex Acz
17. února • 13:07

Noo, protože je to Skoda. Kdyby to byl VW, tak by 3.0TDI beztak šel ;-) I kdyby podladěný. Atlas po netu znám a taková auta mi v Evropě chybí. Amarok nebo Touareg ujde, ale to není vše.

P
16. února • 11:48

To jsou dnes divní diskutéři. Nemajį koule na motorku, tak chtějí závodit v traktorech. 😊

Nojono
16. února • 13:10

No logicky, závodění v traktorech je podstatně zábavnější, než na motorce.

Rokyta ex Acz
16. února • 14:40

Pozor, v traktorech těď závodí pan inženýr Vošický :-D Tohle jsou za mě chrochtáky, ale ne traktory, voditel nemá řidičské oprávnění skupiny T ;-)

Nojono
16. února • 15:13

pan inženýr Vošický nikdy v ničem nezávodil, teda maximálně v slabomyslných proklamacích, tam nikdy neměl konkurenta

Rokyta ex Acz
16. února • 19:57

no vidíš, Vládín je bezkonkurenční :-DB-]

Karel Kolmáš
16. února • 13:01

Koule na motorce musí překážet, ležet na nádrži pod kterou je rozpálený motor. Celé se to třepe a když tě někdo sejme tak končíš, oblek pomůže ale maso nedoroste. Asi to je tím, že někteří motorkáři nemají na auto, tak dělají ze své Jawy 350 náboženství. No, alespoň díky nim máme občas nějaké orgány, když potřebujeme. :-P

Nojono
16. února • 13:11

Nemáme. Z motorkářů se toho moc použít nedá, většinou je to mletý. Těch, co umí spadnout na hlavu, zlomit si vaz a jinak se nepoškodit, zas tak moc není.

Tomasz
16. února • 14:16

:-D :-D :-D

Rokyta ex Acz
16. února • 10:55

VW by měl motory od někoho kdo je umí licenčně nakupovat a byl by klid. Ale to né, kdyby tam dali alespoň 3.0TDI s HDM. Ale to taky né. Takže teď mě nemá co mrzet a ať činí co chtějí, mléko už je stejně rozlité.

manga
17. února • 11:43

A kdo má 240k dvoulitr naftu?? Odpovím - NIKDO

jogurt
17. února • 14:59

VW, Volvo

kesu
17. února • 16:04

Mercedes...

jogurt
17. února • 19:36

A ještě Jaguar/ Landrover. Ale žádný zázrak to není. CO2 z dvoulitru 224g/km... pro srovnání: čtyřlitr V8 v SQ7 jen 194g/km

Fabia R2 Twincharger
16. února • 10:49

Dieselove by spravne RS proste byt nemelo. Chapu ale, ze spotreba je spotreba. Na to se u nas slysi. Na co jezdit rychle a zbesile kdyz to jde rychle a levneji, ze? Takze cekejte naftovy hybrid a treba Twin Dosing. Sbohem BiTDI... Rest In Peace..

Freddka
16. února • 22:47

Tak spotreba ... ze se na to slysi ... ono je to pak vazne o nicem, kdybys tam dal 300k 2.0 tsi a pak jezdis za 12-15 na sto a musis co 400km brat plnou... to pak taky nikdo nechce. A nadrz na 100l to nema.

Fabia R2 Twincharger
17. února • 0:11

O.K. Myslim, ze do Kodiaku se to 240hp BiTDI hodilo protoze je velky a tezky, ale udelat z toho RS..? V tom pripade..aspon 300hp by takovy naflovy dvoulitr mel mit. Nebo rovnou naftovy sestivalec.

Freddka
17. února • 1:33

VW takovou naftu nema, ani se nedivim, k cemu taky ... a na 3litr je Kodiaq malej a levnej, na to ma VW Touareg.

manga
17. února • 11:42

A kdo má 300k naftovej dvoulitr???

Fabia R2 Twincharger
17. února • 10:24

V tom pripade neni zbyti a je treba risknout vypomoc u ABT

petr r. (petrumr)
16. února • 10:43

a proč? Nevím kolik kodiaq uveze, ale když se podíváme po silnicích, tak tam obyčejně jede jen řidič/ka, to jako si nemůžou jít koupit něco menšího ke konkurenci?

Freddka
16. února • 22:44

Kolik mas doma aut, ze si muzes zvolit velikost auta podle toho, kolik vas v nem zrovna jede? :-)

petr r. (petrumr)
17. února • 6:44

dvě, jedno pětimístný a jedno dvoumístný a ještě mám vlak a autobus k dispozici. Ale kupovat SUV a jezdit s ním sám přes republiku?

kesu
16. února • 9:56

O náhradě verzí PHEV se mluví už dlouho. Důvodem pro konec BiTdi stejně jako V8 TDI v Touaregu mimochodem velmi pravděpodobně jsou vysoké NOx a ne CO2, proto taky V8 TDI s MHEV v SQ7/8 zůstane, zatímco bez toho v Turkovi ne.Každopádně co prostě Kodiaq RS potřebuje je tohle:
https://www.caricos.com/cars/v/vw/2015_volkswagen... ...
:-)

.
16. února • 10:32

To je pěkná kravina, jak by asi MHEV snížil NOx? MHEV snižuje právě CO2 a veškerá hybridizace ať už MHEV nebo PHEV se dělá právě kvůli CO2, NOxy nejsou absolutně žádný problém.

kesu
16. února • 10:48

To se právě pleteš, MHEV systém umožňujě překonat spalovacímu motoru chvíle rozběhu do otáček, kdy dochází k nejproblematičtěšímu spalování nafty. Což je aktuálně nejpravděpodobnějším důvodem, proč jsou koncernové diesely bez tohoto systému tak tupé na plyn. Ostatně podívej se na stealthovy testy SQ7/8 a Tuarega V8 TDI. A totéž platí i pro 50 a 55 TDI (S5/6/7).

Karel.
16. února • 10:57

Nesmysly, SCR případně dvojitý SCR dokáže vyčistit od NOxů tak, že všechny normy na NOxy splní levou zadní. Problém jsou CO2.

Tommy
16. února • 12:15

Pokud si odmyslíme, že normy na NOx u dieselů jsou výrazně měkčí než u benzínu. Což ovšem vedlo k paradoxu růstu emisí NOx ve městech a to zase k zpřísňování norem na NOx u dieselů.
Takže teď prostě hledají cestu z dieselové pasti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nojono
16. února • 15:11

Normy nijak významně měkčí nejsou, podstatné je ovšem, že nové vznětové motory je hravě plní s obrovskou rezervou a nestálo to nijak dramatické peníze.

Tommy
16. února • 22:14

Nejsou výjimečně měkčí? U NOx je to o 30% víc, u uhlovodíků o 70% víc dle EURO VI. To je výrazně víc.

Tommy
17. února • 9:44

Tvl naklikáte mi mínusy u citace normy? Vy už máte fakt vyhrabáno, hoši :-D

Fabia R2 Twincharger
17. února • 11:10

Ty minusy jsou ve skutecnosti plusy. To jen ti hosi tve sdeleni emocne nezvladaji;-)

kesu
16. února • 11:17

Jo, přesně proto mizí z Tuaregu V8 TDI a V6 TSI bez hybdridu zůstává...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nojono
16. února • 15:10

Tak zatím to mizení jsou nepotvrzené spekulace. Stejně jako před rokem a půl redaktoři zvěstovali, že SQ7 se již nevrátí. Auta lze bez problémů objednávat. Za druhé, V8TDI dělá u Audi slušné prodejní počty a marže, které vývoj i pokutu, která díky hmotnostní kategorii auta není žádné drama, zaplatí, u VW nikoliv, takže tam by musela cena narůst, což zase pomůže SQ7/SQ8. Zatřetí, V6TFSI a V8TFSI jsou sice průser z pohledu CO2, ale v době, kdy poblouznění ekofašisté hrozí zákazem vjezdu dieselů (dnes jednoznačně čistších než zážehové motory) do center měst, jim moc jiného asi nezbývá. Začtvrté, Audi EV vyrábí a co nevidět přidá znovuoprášený V6TDI PHEV, takže má celkem volnější ruce, než VW, kterému se i přes siné řeči zatím EV ani smysluplné PHEV zatím moc nedaří ani vyrábět a ty co má, se nedaří nijak zásadně prodávat. Což je dost logické, protože o Passat bez 4Motion se zákazníci nervou, natož s motůrkem 1,4.

bob
16. února • 9:52

Do RS patří benzín. Diessel je těžkej Ten pytel cementu nad přední nápravou navíc je znát. Auto má snahu ze zatáčky utíkat po tečně. Stačí porovnet "losí test" Kodiaqu RS (dehet) a s benzínem. Btw. zrychlení RS za 6,9 ???? Benzín 140 kW ho strčí do kapsy..... https://www.youtube.com/watch...

Lesní plesnivec
17. února • 13:20

Diesel je agropalivo, případně něco pro dodávkáře a kamiony. Do aut, vRS i jiných, patří benzín. :-)

Joe Doe
16. února • 14:18

Je jedno, co patri do RS a co nie. RS nepatri na Skodovku. Co je OK, pretoze to, co lepia na kufor a masku chladica je vRS.

manga
17. února • 11:37

A kam teda patří? Kolikrát škodovka vyhrála v rally?

Michal
16. února • 11:55

Bobe to zrychlení bylo na válcích pro měření výkonu nebo hodně poladená 140kw tsi verze.Jako 6.2sec na 100tacho no možná ještě z kopce dolů 😀

bob
16. února • 12:02

Michale, ber to jak to je. V mým věku opravdu nemám chuť si "honit" triko takovejma blbostma :) Pouze jsem si poprvý v životě zkusil zrychlení nahrát a zaznamenat GPS. Sám jsem byl těma hodnotama překvapenej. Toť vše.

Michal
16. února • 13:39

Ta 140kw verze je 4x4?jako myslím že přes nedostatek trakce co mám u Rsa v 162kw na 1rs tak do 60-70 a pak už se chytne a s váhou včetně mě 1500kg bych neměl mít stejný nebo horší zrychlení.Celkově takhle skoro nikdo nezrychluje.Spíš používám 80-130 nebo víc podle potřeby když chci rychle předjet třeba kamión v krátkém úseku.

bob
16. února • 15:04

Ano, 4x4. Aha, ty máš ale octu, ne kaďáka. Ten RS s předokolkou nemá.
Čas jsem měřil z hecu kvůli kamarádovi, který mi poslal jeho video s Leonem, který má taky benzín 140 kW, ale předokolku. Je to jak jak píšeš, klíčová je 1, kdy předokolka ztratí téměř vteřinu. Zde je odkaz na porovnání, je to tam hezky vidět. https://youtu.be/2tYmhoxWqp8...
A taky, jak je 3 u Kodiaq kratší, točí něco kolem 5000 kdežto Leoš jen 4500.
Jinak fakt je blbost to zrychlení nějak zásadně řešit, v reálu s LControl se asi asi nikdo nejrozjíždí:)) Sám jsem ho u minulých aut (za 750 000 km) použil vždy jen po koupi nového auta....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
manga
17. února • 11:35

Hm, a kde toho Leona s 140kW vzal? Taková verze se neprodává ani neprodávala. Ta verze se bude prodávat někdy v polovině roku 2020. Tolik k pravosti těhle videí jak 140kW rozdrtí 176kW.

neresim
16. února • 11:01

merit zrychleni tachometrem :-))
na tacho 100 a jel 85

bob
16. února • 11:48

a to mám jako na YT dát video se GPS hodnotami ? Takže, podle GPS logu 103 km tacho odpovídalo 97 GPS. 100 km/h podle GPS bylo dosaženo o 0,17 sec. později.

pacho
16. února • 10:41

už len kodiaq RS je zhovadilosť nie to nafta, ale ľudia kupujú , tak prečo nie?.

Sir CHerokee
16. února • 10:33

Zrovna u SUV je to úplně jedno. SUV s benzínem nikdo moc nekoupí.

Vydra
16. února • 10:28

Benzin 140 kW dostane leda tak těžce na boudu. 2.0 BiTDI je zdaleka nejdynamičtější motorizace v Kodiaqu.
http://www.zeperfs.com/en/duel7647-7694.htm...

bob
16. února • 11:25

Jestliže si chci koupit auto s přívlastkem "RS", tak na rozdíl od "normálního" auta očekávám, že bude RSo výkonější a taky s odpovídajícíma jizdníma vlastnostma. Ty ale Kodiaq RS díky těžkýmu diesselu nemá (a nejen kodiaq, ale i ostatní RS s diesselem). Prostě těch 67 kilo navíc (rozdíl diessel a benzín) nad přední nápravou je znát. Vybíral jsem mezi RS a benzínem. A benzín vyhrál. RSo má sice o 34 kW víc, ale v zatáčkách má opravdu snahu jet rovně. To s benzínem je jiný kafe, kam zatočíš, tam jede.... Fyziku neošálíš...
A kdo nevěří, tak tady je losí test Kodaq benzín a RS....
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

skodafil
16. února • 17:40

RS a lepší jízdní vlastnosti? Jel jste někdy s nějakým? Podle mých zkušeností jsou to přehnaná očekávání. Rychlé, vybavené. Nic méně, nic více. A tak to IMHO také Škodovka cílí.

manga
17. února • 11:32

Takže mají lepší jízdní vlastnosti normální verze? Plácáte jen abyste plácal.

Vydra
16. února • 12:12

Ohrnoval jsi nos nad zrychlením 6,9 dieselového RS a předhazuješ 140kW verzi benzínu, která to neudělá ani pod 8.
A vytahovat jízdní vlastnosti v oblouku u SUV je legrační, obě jsou to v zatáčkách neforemné stodoly.

bob
16. února • 12:19

Pokud nerozeznáš rozdíl mezi šestkou a osmičkou, tak je další diskuse zbytečná....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vydra
16. února • 13:24

No já ho právě poznám
benal 0-100 za 8,3
http://www.zeperfs.com/en/duel7647-7694.htm...
tedy o víc než sekundu pomaleji než diesel. A na 180 km/h už je rozdíl deseti parníků.

bob
16. února • 17:53

Asi si četl, jak ZEPERS.com sbírá a porovnává data, že ? (*komentář dole na stránce). Že je neměří, ale vycucává z určitých serverů. Mj. uvádí třeba AutoBild, ale tam nenalezneš test na beznín 140 kw, ale na starou 132 kW, která má ještě suché DSG atd, atd...... Takže důvěryhodnost ZEPERS je pro mě 0.
Nebudu se tady hádat, kdo má pravdu. Jen zopakuju jedno. Natočil video ze svýho auta viz. odkaz výše. Obrázek a závěr nechť si každý udělá sám.....

Vydra
16. února • 20:56

Zepfers sbírá data z autowebů a to jenom z těch, které daný model a motorizaci skutečně měřily. V tomto konkrétním případě z AutoZeitungu. Takže nevím proč sem motáš AutoBild a verzi 132kW. Natoč Kodiaq 2.0 TSI 140kW a Kodiaq RS a pak se bude o čem bavit. Důkazů o tom, že 2.0 BiTDI je daleko dynamičtější motorizace než na spotřebu uškrcený 2.0 TSI 140kW je mraky.

bob
16. února • 22:27

A v příspěvku z 09:52 je natočený asi co ? V3Ska ? A uškrcenej 140 kw motor ? To si asi pleteš benzín s naftou. 140 kW naftu jsem měl v Supu a plnej krouťak tam kvůli DSG byl dostupnej až od 4 ky. A do Jinak je mě úplně šumák, co kde pozbíráš za info po webech. Já na rozdíl od tebe s Kodiaq 4x4 2.0 TSI DSg jezdím a to video je moje. A jestli se můj konkrétní kus povedl (a má víc jak 140kW) nebo jsem ho dobře zajel, těžko říct. A chceš-li mi dál tvrdit, že RSo má lepší jízdní vlastnosti než Kaďák s benzínem, tak jsi v těch autech nikdy neseděl.... A ještě si užij tohle moje video a video kámošova Leona. https://youtu.be/2tYmhoxWqp8...
Docela mě bere, jak se někteří lidé jako ty, na základě nějakých posbíraných info z webů, dokážou bít za svojí pravdu, aniž by s konkrétníma autama měli osobní zkušenosti. Ono kromě notorických diskutérů teoretiků taky občas do diskuse zabrousí lidé, kteří se chtějí něco dozvědět. A to od lidí, co mají s konkrétním autem a motorizací nějakou zkušenost.

Vydra
17. února • 8:14

1. Nikde jsem netvrdil, že RS má lepší jízdní vlastnosti
2. Pouze jsem reagoval na tvou dětinskou poznámku, že hodnotu zrychlení RS 6,9 sec. strčí 2.0 TSI do kapsy. Prostě nestrčí a ve všech rychlostech RS ujede o parník..
3. Klidně si dál zaslepeně obhajuj svou garáž, já budu věřit naměřených hodnotám motoristických webů, ty si klidně dál vymýšlej báchorky, jak to tvoje dobře zajeté auto dělá za 6.

Vydra
17. února • 8:41

Podíval jsem se na tvé video a je velmi zajímavé.
V čase videa 0:06 sec. ukazují stopky u Kodiaqu čas 00:00:00:01 a u Leonu 00:00:00:05
V čase videa 0:13 sec., tedy po 7 sekundách,
ukazují stopky u Kodiaqu čas 00:00:06:19 a u Leonu 00:00:07:19
Takže jsou jenom dvě možná vysvětlení.
1. U videa/stopek Kodiaqu podvádíš.
2. Kodiaq umí rychlosti blízké rychlosti světla, kde se mění rychlost běhu času, kdybys tu bariéru rychlosti světla překonal, možná bys dokázal zrychlení 0-100 v záporném čase a stal by ses tak prvním člověkem, který dokázal cestovat v čase.do minulosti
Já tedy zůstanu u bodu 1, prostě podvádíš jak malý kluk.

Vydra
16. února • 21:09

I když je 2.0 TSI 140kW v menším a lehčím Karoqu, tak na Kodiaqa RS nestíhá. Prostě 50 koní a 180 Nm navíc nejde okecat.

bob
16. února • 17:56

oprava, "natočil jsem ze svýho auta" , aby mě nikdo nechytal za slovo, že odkazuji na něco cizího...

Charouz
16. února • 16:45

To je úplná hrůza. Ta jedna sekunda tě zachrání před tsunami. V reálném provozu to nikdo nevyužije. Důležitější je pružnost zrychlení při předjíždění.

Vydra
16. února • 20:46

Diskuze byla o zrychlení z 0-100, takže jsem reagoval na zrychlení. Pokud jde o pružné zrychlení, tak tam dostává 140kW 2.0 TSI ještě daleko větší rychtu. Třeba z 80-180 je 2.0 BiTDI skoro o 10 sec. rychleji než 2.0 TSI 140kW.
http://www.zeperfs.com/en/duel7647-7694.htm...

kesu
16. února • 11:30

Kodiaq 2,0 TSI se vrhá do zatáček až překvapivě ochotně a jezdí pod 10. Oproti 140kW TDI je podstatně živější. Ale to auto by pro RS potřebovalo VR6...

bob
16. února • 11:36

Tak, tak. Jinak spotřebu mám po 5tk 8,8 l/100 při průměrné rychlosti 82 km/h (jezdím dost dálnice). Jen podotknu, že spotřeba je spočítaná podle tankování a překvapivě je jen o 0,1 vyšší, než ukazuje počitač v autě (8,7).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
manga
17. února • 11:27

Takže o 67kg těžší diesel zničí jízdní vlastnosti, ale o 100kg těžší V6 benzín je vylepší? :)

kesu
17. února • 21:32

Na ty hmotnosti motorů bych byl opatrný. V6 TSI (pro podélnou zástavbu) se vejde pod 200kg. Mimochodem poslední atmo 6,3 AMG měla pod 200kg. Oproti tomu 2,0 TDI PD mělo snad 260kg..

bob
16. února • 12:14

a pro všechny mínuskáře .... https://ctrlv.cz/cENW...

kesu
16. února • 10:04

Já mám taky radši benzín, krom toho BiTdi mě nijak neoslovilo. Důvod pro koupi kultivované šestiválcové nafty chápu, ale čtyřválec a navíc BiTdi, který je ke všemu hlučný s malým spektrem použitelných otáček, není nic pro mě. Krom toho modernizovaný Kodiaq určitě dostane 147kW TDI Evo, který sice možná nebude až tak rychlý, ale dle recenzí bude určitě úspornější a hlavně tišší. Tím se otvírá prostor pro silné RS, kde jsou dle mého tři možnosti:- nejpravděpodobněji 180kW 1,4 TSI + elektromotor - což na to ze zkušenosti ze Superbu bude málo- druhá možnost je totéž s elektromotorem na zadní nápravě, nevím ale, jak by se tam napasovali s elektromotorem u zadní nápravy-no a s ohledem na to, že PHEV 4x4 na MQB mluvili o 1,4 TSI, 2,0 TDI a 3,0 VR6 se otvírá prostor pro spekulace... Sám tomu ale nevěřím.

Dix_
16. února • 10:29

147 KW EVO bude v Kodiaqu a Superbu od 25KT/20.

Stary pes
16. února • 9:33

Pravdepodobne casom vsetky dobre, resp. slusne motory pojdu do kyticiek a budu nahradene nejakym mackopsom, som rad, ze som zazil dobu, ked sa do aut davali dobre a silne motory a kazdy si mohol vybrat motor aky mu vyhovoval.:-(

Joe Doe
16. února • 14:16

Dobre a Slusne motory boli, su a budu.Akurat ze TDI nie je ani dobry, ani slusny.

Tom
17. února • 7:56

Dobry vtip. Zrovna TDI v nekterych variantach splnuje oboji.

JirkaX
16. února • 9:32

Konečně zakáží ty smradlavé TDI čmoudy, to jim to trvalo. :-))
A ten zbytek snad zastaví na STK a nebo mobilní měření na silnicích.

JirkaX
17. února • 6:26

Plácáš blbosti.

16. února • 9:47

Ty jsi intos a kdo zakaze vsechny kamiony a nakladni vozy. Ja vim zrusime obchody , stavby atd. To jsou chytraci.

Charouz
16. února • 16:41

Měl bys vědět, že 90% náklaďáků dnes splňuje EURO 5+6 a čoudí méně než "udržované" 10 leté osobáky v dýzlu.

Kuk Vykuk
17. února • 7:27

A neustálým přetěžováním ničí 90 % silnic. I když splňují Eura tak stejně zadíraj vzduch jedama a rakovinou protože toho najezdí daleko víc než osobáky.

jogurt
17. února • 8:50

Je to tak. Vliv jednoho průjezdu komunikací u pětinápravové soupravy o hmotnosti 40tun má na opotřebení kombinace stejný účinek, jako cca 500-1000 průjezdů osobních vozů o hmotnosti 1,5-2 tuny. A to ještě platí za obvyklých povětrnostních podmínek. V horku a za mrazu se to dále podstatně zhoršuje.
A samozřejmě, vozidlo se spotřebou 35l vypustí 7x víc CO2 než vozidlo se spotřebou 5l, tam ovšem nutno vzít v úvahu co veze a proč jede, zde prostá aritmetika moc nefunguje.

Joz
16. února • 9:32

To nevadi trivalce budou i RS. Boze to je doba v EU. Zachrani cely svet.

Ernie
16. února • 9:28

Zaujimalo by ma akou metodou dospeli odbornici z Bruselu k tej "vhodnej" hodnote 95g CO2...

Sir CHerokee
16. února • 10:32

Dokud nebudeme chodit volit, případně tam budeme posílat Zelené a Piráty, tak to bude jen a jen horší.

Hernandez
16. února • 11:07

V tom případě by na řadu přišly nástroje ovlivňování veřejného mínění. Na západě je trend takový a nás to též ošplouchne.

Doporučujeme

Články odjinud