Dny Škody Kodiaq RS TDI jsou sečteny. Přijde o motor, hybridu se asi nevyhne

Škoda Kodiaq RS se nabízí s jediným motorem, jehož výroba letos skončí. Konec modelu jako takového to ale neznamená. Pro Škodu to naopak může být velká výhoda.

Motor 2.0 BiTDI (176 kW, 500 N.m) se ve vozech koncernu VW nabízí řadu let. Má jej Passat, Arteon, Tiguan a Škoda Kodiaq RS, prostě středně velké mainstreamové modely. Že tento motor skončí kvůli emisím, se vědělo už dlouho. Třeba v Kodiaqu RS vypouští s každým ujetým kilometrem 167 g CO2, což je v době, kdy automobilky dělají všechno pro to, aby se vešly do flotilového limitu 95 g CO2/km emisí, opravdu moc.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Výroba motoru 2.0 BiTDI podle našich informací skončí zhruba v polovině roku, konkrétně v 25. kalendářním týdnu. S jistotou víme, že se neobjeví v modernizovaných Volkswagenech Tiguan Allspace a Arteon, které dorazí na podzim. Agregát zmizí také z Volkswagenu Passat, který prošel modernizací v loňském roce. Nebude mít přímou náhradu, což ale neznamená, že nebude mít ani náhradu nepřímou. Třeba hybridní.

Konec silného turbodieselu by mohl znamenat zánik Škody Kodiaq RS, která se nabízí jen tímto motorem. Jenže tohle Škodovka nedovolí, protože verze RS na některých trzích tvoří až 20% prodejní podíl modelu Kodiaq jako (v ČR to loni bylo 17 %). Zdroj blízký automobilce nám sdělil, že se bude Kodiaq RS ve stávajícím provedení prodávat zhruba do podzimu letošního roku. Odhadnout, co bude dál, je ale v tuto chvíli složitější.

Konec slabé Škody Kodiaq RS. Česká dílna umí zvednout výkon na 290 koní

Konec slabé Škody Kodiaq RS. Česká dílna umí zvednout výkon na 290 koní

Možná to neví ani samotná Škoda, střípky informací z dřívějška ale pomáhají utvořit si zajímavý nástřel situací. Šéf českého zastoupení Škody Auto nám totiž během světové premiéry modelů Citigoe iV a Superb iV prozradil, že další plug-in hybridní Škodou bude Kodiaq. A protože je o verzi RS velký zájem, zabila by automobilka dvě mouchy jednou ranou, protože verze s tak velkým prodejním podílem a spotřebou okolo dvou litrů na sto kilometrů by pomohla rychle snížit emisní průměr Kodiaqu.

Za volantem Škody Superb iV PHEV: Jasná revoluce, ovšem hlavně pro Škodu

Za volantem Škody Superb iV PHEV: Jasná revoluce, ovšem hlavně pro Škodu

Teď také začíná dávat smysl, proč motor 2.0 BiTDI nedostal Seat Tarraco, sourozenec Kodiaqu a Tiguanu Allspace. Ten tuto fázi života přeskočil a loni ve Frankfurtu se rovnou ukázal v plug-in hybridní verzi o výkonu 180 kW, která zrychlí z nuly na stovku za 7,4 s. Kodiaq RS tento sprint zvládne za 6,9 s, na příkladu Volkswagenu Touareg je ale krásně vidět, že o dynamiku ostrých verzí v budoucnu až tak nepůjde. Nový R Hybrid je totiž na stovce o 0,7 sekundy pomaleji než verze V8, kterou letos nahradí.

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Náš zdroj nám nicméně nepotvrdil, že s koncem naftového Kodiaqu RS okamžitě přijde náhrada. Může se klidně stát, že po ukončení výroby motoru 2.0 BiTDI pod kapotou na chvíli zaskočí klasický turbobenzin, nebo že Škoda verzi RS na chvíli uspí. Spekuluje se totiž o tom, že se plug-in hybrid objeví v modelu Kodiaq až s jeho modernizací, která proběhne zhruba v půlce příštího roku.

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Běžně se stává, že automobilky vybrané modely na určitý čas stahují z prodeje kvůli homologacím podle přísnějších norem. Jenže tohle je jiný případ. Motor Škody Kodiaq RS zcela zmizí z nabídky, a pokud Škoda nechce o úspěšný model přijít, musí vymyslet náhradní řešení. Možností je v tuto chvíli více, náš tip je ale takový, že RS dopadne stejně jako Touareg V8 - konvenční motor bude dříve či později nahrazen hybridem.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků