Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Začátkem tohoto týdne Škoda informovala o rekordní jízdě Škody Kodiaq na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní nám k tomu konečně řekla více.

Pokud jste v úterý, kdy Škoda Auto poprvé oficiálně lákala na nový Kodiaq RS, tápali nad tím, jaký rekord by vlastně vůz mohl na Severní smyčce Nürburgringu zkusit pokořit, nyní máme rozuzlení. Podle informací Škodovky jde o nejrychlejší sedmimístné SUV, přičemž výsledný čas činí 9:29:84.

Škoda Kodiaq RS chce zajet rekord Nürburgringu. Řídit bude Sabine Schmitz!

Škoda Kodiaq RS chce zajet rekord Nürburgringu. Řídit bude Sabine Schmitz!

Za volant zatím ještě maskovaného vozu se posadila německá závodnice Sabine Schmitz, kterou můžete mimo jiné znát také coby moderátorku posledních sérií britského televizního pořadu Top Gear. Škodovka si asi nemohla vybrat lépe, protože právě tato dáma zná více než dvacet kilometrů dlouhý okruh jako svoje boty. Prý ho objela více než 30.000krát.

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Nejnovější informace se však netýkají pouze rekordní jízdy, ale také motoru Kodiaqu RS, o kterém se zatím jenom spekulovalo. Tak tedy oficiálně: nejsportovnější verzi až sedmimístného SUV bude pohánět dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI o výkonu 176 kW a točivém momentu 500 N.m. Párován bude výhradně s převodovkou DSG, pohonem všech kol. Je to vůbec poprvé, co Škoda ve svém voze použije dvojité přeplňování.

Škoda Kodiaq RS a Monte Carlo: Takto mohou vypadat!

Škoda Kodiaq RS a Monte Carlo: Takto mohou vypadat!

„Škoda Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s modelem Kodiaq RS naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych jej na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz.

Jiná verze modelu Kodiaq motor 2.0 biTDI nedostane, navíc nebude chybět ani systém Dynamic Sound Boost pro zvýraznění zvuku agregátu. Premiéra vozu proběhne na autosalonu v Paříži, přičemž maskování by měl začít shazovat už koncem prázdnin.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie Ceed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 Aircross • Renault Clio • Suzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků