Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Začátkem tohoto týdne Škoda informovala o rekordní jízdě Škody Kodiaq na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní nám k tomu konečně řekla více.

Pokud jste v úterý, kdy Škoda Auto poprvé oficiálně lákala na nový Kodiaq RS, tápali nad tím, jaký rekord by vlastně vůz mohl na Severní smyčce Nürburgringu zkusit pokořit, nyní máme rozuzlení. Podle informací Škodovky jde o nejrychlejší sedmimístné SUV, přičemž výsledný čas činí 9:29:84.

Škoda Kodiaq RS chce zajet rekord Nürburgringu. Řídit bude Sabine Schmitz!

Škoda Kodiaq RS chce zajet rekord Nürburgringu. Řídit bude Sabine Schmitz!

Za volant zatím ještě maskovaného vozu se posadila německá závodnice Sabine Schmitz, kterou můžete mimo jiné znát také coby moderátorku posledních sérií britského televizního pořadu Top Gear. Škodovka si asi nemohla vybrat lépe, protože právě tato dáma zná více než dvacet kilometrů dlouhý okruh jako svoje boty. Prý ho objela více než 30.000krát.

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Nejnovější informace se však netýkají pouze rekordní jízdy, ale také motoru Kodiaqu RS, o kterém se zatím jenom spekulovalo. Tak tedy oficiálně: nejsportovnější verzi až sedmimístného SUV bude pohánět dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI o výkonu 176 kW a točivém momentu 500 N.m. Párován bude výhradně s převodovkou DSG, pohonem všech kol. Je to vůbec poprvé, co Škoda ve svém voze použije dvojité přeplňování.

Škoda Kodiaq RS a Monte Carlo: Takto mohou vypadat!

Škoda Kodiaq RS a Monte Carlo: Takto mohou vypadat!

„Škoda Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s modelem Kodiaq RS naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych jej na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz.

Jiná verze modelu Kodiaq motor 2.0 biTDI nedostane, navíc nebude chybět ani systém Dynamic Sound Boost pro zvýraznění zvuku agregátu. Premiéra vozu proběhne na autosalonu v Paříži, přičemž maskování by měl začít shazovat už koncem prázdnin.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků