Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Začátkem tohoto týdne Škoda informovala o rekordní jízdě Škody Kodiaq na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní nám k tomu konečně řekla více.

Pokud jste v úterý, kdy Škoda Auto poprvé oficiálně lákala na nový Kodiaq RS, tápali nad tím, jaký rekord by vlastně vůz mohl na Severní smyčce Nürburgringu zkusit pokořit, nyní máme rozuzlení. Podle informací Škodovky jde o nejrychlejší sedmimístné SUV, přičemž výsledný čas činí 9:29:84.

Škoda Kodiaq RS chce zajet rekord Nürburgringu. Řídit bude Sabine Schmitz!

Škoda Kodiaq RS chce zajet rekord Nürburgringu. Řídit bude Sabine Schmitz!

Za volant zatím ještě maskovaného vozu se posadila německá závodnice Sabine Schmitz, kterou můžete mimo jiné znát také coby moderátorku posledních sérií britského televizního pořadu Top Gear. Škodovka si asi nemohla vybrat lépe, protože právě tato dáma zná více než dvacet kilometrů dlouhý okruh jako svoje boty. Prý ho objela více než 30.000krát.

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Nejnovější informace se však netýkají pouze rekordní jízdy, ale také motoru Kodiaqu RS, o kterém se zatím jenom spekulovalo. Tak tedy oficiálně: nejsportovnější verzi až sedmimístného SUV bude pohánět dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI o výkonu 176 kW a točivém momentu 500 N.m. Párován bude výhradně s převodovkou DSG, pohonem všech kol. Je to vůbec poprvé, co Škoda ve svém voze použije dvojité přeplňování.

Škoda Kodiaq RS a Monte Carlo: Takto mohou vypadat!

Škoda Kodiaq RS a Monte Carlo: Takto mohou vypadat!

„Škoda Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s modelem Kodiaq RS naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych jej na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz.

Jiná verze modelu Kodiaq motor 2.0 biTDI nedostane, navíc nebude chybět ani systém Dynamic Sound Boost pro zvýraznění zvuku agregátu. Premiéra vozu proběhne na autosalonu v Paříži, přičemž maskování by měl začít shazovat už koncem prázdnin.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků