Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Začátkem tohoto týdne Škoda informovala o rekordní jízdě Škody Kodiaq na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní nám k tomu konečně řekla více.

Pokud jste v úterý, kdy Škoda Auto poprvé oficiálně lákala na nový Kodiaq RS, tápali nad tím, jaký rekord by vlastně vůz mohl na Severní smyčce Nürburgringu zkusit pokořit, nyní máme rozuzlení. Podle informací Škodovky jde o nejrychlejší sedmimístné SUV, přičemž výsledný čas činí 9:29:84.

Škoda Kodiaq RS chce zajet rekord Nürburgringu. Řídit bude Sabine Schmitz!

Škoda Kodiaq RS chce zajet rekord Nürburgringu. Řídit bude Sabine Schmitz!

Za volant zatím ještě maskovaného vozu se posadila německá závodnice Sabine Schmitz, kterou můžete mimo jiné znát také coby moderátorku posledních sérií britského televizního pořadu Top Gear. Škodovka si asi nemohla vybrat lépe, protože právě tato dáma zná více než dvacet kilometrů dlouhý okruh jako svoje boty. Prý ho objela více než 30.000krát.

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Nejnovější informace se však netýkají pouze rekordní jízdy, ale také motoru Kodiaqu RS, o kterém se zatím jenom spekulovalo. Tak tedy oficiálně: nejsportovnější verzi až sedmimístného SUV bude pohánět dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI o výkonu 176 kW a točivém momentu 500 N.m. Párován bude výhradně s převodovkou DSG, pohonem všech kol. Je to vůbec poprvé, co Škoda ve svém voze použije dvojité přeplňování.

Škoda Kodiaq RS a Monte Carlo: Takto mohou vypadat!

Škoda Kodiaq RS a Monte Carlo: Takto mohou vypadat!

„Škoda Kodiaq RS mě na trati opravdu baví,“ říká Sabine Schmitz. „Škoda s modelem Kodiaq RS naplno využila potenciál velkého SUV. Klidně si umím představit, že bych jej na Nordschleife v budoucnu potkávala častěji,“ říká Sabine Schmitz.

Jiná verze modelu Kodiaq motor 2.0 biTDI nedostane, navíc nebude chybět ani systém Dynamic Sound Boost pro zvýraznění zvuku agregátu. Premiéra vozu proběhne na autosalonu v Paříži, přičemž maskování by měl začít shazovat už koncem prázdnin.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků