Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

252 komentářů

Driver
26. dubna • 13:26

Prosil bych autora, aby si nastudoval funkci tlumiče, který tlumí POUZE ZPĚTNÝ chod nápravy, opřít se o karosérii mohou jen pružiny a případně dorazy tlumičů a hlavně stabilizátory! Pak je citovaná věta nesmysl, cutuji: "Základem úspěchu je pevná karoserie, tlumiče, které se do ní mohou pořádně opřít"

dpcstb
25. dubna • 19:10

i golf gti mal horsi vysledok ako bezny golf

Michal
25. dubna • 12:04

Teď na A8 Mnichov=Augsburg krásná nehoda.Mercedes kabrio asi E řady zarazeny A sloupek půl metru do interiéru po narazeni zezadu do návěsu.Víc nevím měli to zakryté hasičským náklaďákem.

runner42
25. dubna • 13:11

To je smutné.
Chudák, když už chtěl kabrio, měl si ho pořídit jako SUV.

Kuk Vykuk
24. dubna • 13:50

Lehkým torpédování SUVécěk lze docílit nevídaních efektů... brrrr
To pak nelítaj jen kužely ale vy jak nudle v bandě.
https://www.youtube.com/watch...
https://youtu.be/lFMY5iHkW8U...
https://www.youtube.com/watch...

dpcstb
26. dubna • 12:29

i nizke auto sa lahko prevrati, nieje to specifikum iba suv

Michal
24. dubna • 14:43

Ten v té fieste,corze nebo puntu vůbec nereagoval.Jak pěkně zaparkovali vedle sebe zešikma ze stovky.To já nedám ani když najizdim pomalu na parkovište.

Michal
24. dubna • 12:52

Stealth01 jsou situace kde ti schází výkon a chtělo by to víc v ten moment.

stealth01
24. dubna • 15:24

Mně teda nějak moc výkon nechyběl.

Michal
24. dubna • 11:55

Suv díky větší váze jsou dobrý na tahání těžšího karavanu,vozejku na přepravu aut.Je to stabilnější při rychlostech nad sto.

petrzel1
28. dubna • 8:30

SUV Dacia Duster 1,2TCe 4x4 váží míň, než Ochcávka od Škody!!!! Takže není SUV jako SUV. To, co vyrábí Škoda má do SUV opravdu daleko. Já bych to spíše pojmenoval - kombík na steroidech. Stejně, jako kulturista - hezky vypadá, má sílu, ale jinak k ničemu pořádnému se nehodí.

stealth01
24. dubna • 11:58

Ja to napisu ještě jinak. Konkrétně na autě ve kterém jezdím neznám jedinou negativní stránku a lhal bych sám sobě, kdybych něco uměle našel. Pro mě má SUV jen pozitiva.

gizzi
23. dubna • 21:19

Vždyt se to v těch točkách naklání jak stará kurva ,vysoká hranatá bedna nic víc.:-D:-D

André
23. dubna • 21:17

To jsou zase diskuze a hádky :-):-) Ačkoliv Škodu nemusím zvládla to pěkně pro spoustu z nás je úplně jedno jestli losí test udělala v 77km/h nebo v 81km/h kdo to za normálního užívání auta asi pozná. Tohle auto se nekupuje podle toho jak jezdí třeba na okruhu :-) na to jsou jiné vozy. Konec konců i Mercedes měl problém s losím testem ano já vím bylo to už v pravěku ale jen tak na odlehčení :-)

JirkaX
23. dubna • 17:18

Je to obrovská ostuda a divím se že to nechali dojít tou kvalitou tak daleko.:-(
Je to jeden z nejhorších výsledků vůbec.

Michal
23. dubna • 19:04

JirkaX pokud se auto nepřevrátí tak je to vždy dobře.Tebe štve že Škoda zůstala na kolech.Bejt to Hyundai s o 10km/h pomalejším tempem tak bys vychvaloval.Dyť tě známe :) :))

JirkaX
23. dubna • 19:18

To máš takový mindrák, že škodovka je prostě propadák. Nedivím se ti, auto je drahé a nespolehlivé taky bych měl mindrák.;-)

Michal
24. dubna • 4:55

Před 4roky co jsem ORS3 bral na leasing 250 a 48*10000kč byl levnější jen Renault megan sport taky 2l a 220koní.Je jasný že když služební auta za 3roky najedou ca 150-400tkm a pak to bazary prodávají s 60tkm že spolehlivost moc dobrá nebude.

Petr
23. dubna • 16:39

O tom, že je to SUV a má navíc TDI to asi úplně nebude. Tady těch losích testů mám nakoukaných desítky, tady je video jak Audi Q5 dává 82km/h - to neudělalo skoro žádné lehké a nízké auto nižší střední. Prostě se to musí umět nastavit - nebo na to musí být alespoň chuť. Viz. https://www.youtube.com/watch...

Mirek
23. dubna • 18:19

První, které mě napadlo a navíc v jednodušší variantě s vlečkou.
https://www.youtube.com/watch...

JirkaX
23. dubna • 17:37

A nebo tohle: https://www.youtube.com/watch... Hodně "placatých" aut by tyhle výsledky závidělo. Vůbec to s Kodiaqem nevidím tak zlé.

stealth01
23. dubna • 16:57

Nevysvetlis. Ale díky za video, je super vidět skutečně reálnou situaci.

jenicek54
23. dubna • 16:03

Trabant by nad ním vyhrál:-D

petrzel1
28. dubna • 8:57

Na tvé autodráze v dětském pokoji zcela jistě!!! Souhlas a palec nahoru!!!

Lord Owl
24. dubna • 21:49

To spíš Warťas 353 kombi, neskutečný náklony (i do předu a do zadu B-]

JirkaX
23. dubna • 16:14

Nevyhrál. Není tam tolik místa na rozjezd.

JirkaX
23. dubna • 16:21

Nejsi nějaký moc chytrý? Na tvoje blbé poznámky není nikdo zvědavý.

Kuk Vykuk
23. dubna • 23:07

Von si to plete s tím, když se rozbíhá na starou, je malej, ale má velký voči :-D:-D:-D

stealth01
23. dubna • 16:04

Ne

Luboš S.
23. dubna • 14:39

Jako děti nás zajímalo, jaký zrychlení má jaký auto, jakou maximálkou to jede. Koukám, že spousta lidí považuje tyto dva parametry stále za dvě nejdůležitější věci. Mě po letech spíš zajímá, jak pohodlně a bezpečně odvézt rodinu třeba přes celou republiku na dovču, v zimě bez problémů na hory. A jestli toto splní SUV, kombík, sedan nebo MPV je mi úplně jedno. Záleží jen na konkrétních potřebách. Já měl do nedávna sedana. Bohužel prostor na zadních sedačkách hlavně nad hlavou vzhledem ke svažující se střeše už nebyl úplně super (holt děti rostou) a do kufru se kvůli víku nedal naložit náklad, který byl větší než 40cm, musela přijít změna. Často jezdíme v zimě na hory, tak s potřebou 4x4 padla volba na SUV. Je mi jasný, že to není teréňák, ale už se mi párkrát stalo, že jsem vyjel dál než ostatní auta. Naše silnice začínají připomínat nezpevněnou silnici skoro všude, kdejakej retardér je odřenej od podvozků nízkých aut a spousta věcí, který už nemusím řešit. Po najetých 20 tisíc km se tomu, co koluje za mýty ohledně SUV, můžu jen smát. Ale to je zbytečný vysvětlovat někomu, kdo v takovým autě nejel. Ano, jsou mezi SUV rozdíly a nějaké věci u určitých modělů jsou pravda, ale to platí u všech kategorií aut také.

Kuk Vykuk
23. dubna • 21:17

No to sou zase bláboly, partička se zase navzájem ukecává proč potřebujou to SUV. Na hory jezdím skoro půl století a vždycky jsem dojeli ať to byl sedan nebo kombík. Stačej dobrý zimní gumy a obstoný řidičský umění. Řetězy jsem nikdy nepotřeboval nasadit. 4x4 by určitě bylo lepší, ale fakt to nemusí bejt SUV almara. Vo žádnej retardér jsem se svejma autama v životě ani neškrt, to je problém leda tak sníženejch sporťakův ale s těma jezdí na hory jen pár nadšenců.
Pokud už ti byl sedan pro tvoje děti malej a nic si nedal do kufru měl sis koupit kombíka nebo dodávku. SUV co se prostorem vyrovná velkému kombík už je sakra velká a dlouhá kráva. Máš argumenty jak blondýna co má 200 bot a nutně potřebuje nový a k tomu jinej mobil.
Prostě si přiznejte, že se vám ty SUV almary líběj, že jste líný lízt do nižsích aut, že chcete sedět vysoko a že máte větší pocit bezpečnosti. A zbytek jako vyšší spotřebu, vyšší náklady, dražší pneu a vyšší těžiště prostě vyťesňujete, protože to SUV prostě kurňa chcete. To je to takovej problém? Kdo má ty výmluvný slinty furt poslouchat?
:-D:-DB-]

stealth01
23. dubna • 21:30

Píšeš jako idiot, což je v pořádku, každý podle svého. Ale ja nemám problem přiznat, ze mi to vyhovuje. Moje (banky) SUV je jedine auto doposud, které bych nikdy v životě nechtěl prodat. Miluji jízdu, je to tak příjemné, až je to návykové. Miluji sílu V8 i její projev. Komfort, ticho, pohodlí a taková ta sametovost je pro mě okouzlující. SUV se mi těžce nelíbí designem, ale nedokážu si vůbec představit ekvivalentní auto. Spotřeba, prostor, komfort, užitné vlastnosti, bezpečí, síla, jízdní vlastnosti, průchodnost terénem - to je proste mix, který nemá žádného konkurenta. Ja to tak cítím, samozřejmě realita muže být jiná, ale zkus mi vyjmenovat třeba jen jedno auto, které nabízí v mixu to, co SQ7.

Kuk Vykuk
23. dubna • 22:54

Si to bereš nějak osobně, že začínáš rovnou urážet. :-D Podle tvýho přístupu bych ti měl asi napsat, že píšeš jak kokot, nebo nějakej podobnej nesmysl. Ale to dělám už jen opravdovejm zabedněncům, kterejm už není pomoci, což jsem doufal, že ty si nejsi.
Jen jsem napsal co si myslím a rozcupoval jsem Lubošovo poněkud dětinské argumenty, kdy se ukacával proč vlastně potřebuje to SUVéčko a né něco jiného. :-D
Tvůj báječný mixík je mi ukradenej protože fyzika vysokého těžiště.
Tvoje odbočka k motoráži už je fakt mimo. Dej si do toho klidně V12, nebo motor z mixéru, pořád to bude SUV almara :-D
A prostupnost terénem. Lol, za celej život co řídím jsem z 99,99 % žádnou nepotřeboval, všude jsem dojel a projel, tak si kvůli tomu jednomu nebo dvěma promile případů fakt nebudu pořizovat dálniční almaru. To je fakt KOKOTINA. Pokud budu chtít jezdit v terénu tak si ten teréňák (ne SUV kravinu) na tu chvíli půjčím. :-D

stealth01
24. dubna • 6:32

Ja jsem psal, ze nemám ego, několik let se snažím se ho úplně zbavit. Takže to není urážka, to je proste fakt. Nikdo rozumný nepíše tímto stylem.
Ja jsem ti napsal mix vlastností, kterému momentálně nic nemůže konkurovat (Range Rover vynechavam, tam je ale jediná alternativa).
Před výběrem SQ7 jsem uvažoval na RS6 Performance a i když je to dobrý kombik, tak nemůže nabídnout v mixu takový soulad všech vlastností.
Můžeme se spolu klidně projet, abys měl představu, jak je ta almara hbitá a jak funguje v zatackach. Vyšší těžiště mě moc nezajímá. Abych poznal rozdíl, musel bych jezdit opravdu jako šílenec bez pudu sebezáchovy. V dynamickém režimu, kdy to auto doslova klekne k zemi, mas pocit jako v hot hatchi, to opět jen poukazuji na fakt, nic nemaluju na růžovo.
Pokud nenávidíš lidi, kteří mají jiný názor a jiná auta, tak je to tvůj problém.
Paradoxní na to všem je, ze nejvíce času trávim stejně v sedanu se zadním náhonem a taky vyjedu vše. Jen třeba kamenitá cesta k rodicum mé ženy by byla už oříšek. Takže tam si jen zvednu u SQ7 podvozek o 5 cm a pohoda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petrzel1
28. dubna • 8:57

Opět naprostý souhlas!!! Je tu jedno ALE!!!! Právě díky tomu "S" a pohonu 4x4 je Q7, přes svou obrovskou váhu rychlá i na okreskách. Mám rád dobrá auta a pokud už někdo chce mít Mastodonta, tak než X5 M, fakt raději SQ7. Jenže je tu to ALE!!! Stejnou zábavu zažiješ i v Dacii Duster s poladěným výkonem, kde na rovinkách mu v pohodě ujedeš, z kopce už tak lehce ne, no a v zatáčkách a vracečkách ho budeš brzdit. Než jsem si ho pořídil do své stáje, vyzkoušel jsem řadu SUV - nejhorší byli Korejci, pak Škoda, BMW!!!!!, Japonci a právě mezi Audi a Dacii jsem se musel rozhodnout. Vzhledem k tomu, že mám těch vozů víc a potřebuji za zákazníky i do těžkého terénu, zvítězil lehoučký Duster. Za pětinovou cenu SQ7. Ale ANO - pokud bych měl vlastnit jen jedno jediné auto, tak právě SQ7 je univerzál jak do města, na dálnice i do lehčího terénu. Do terénu je King Samurai!!! Nebo H1, ale kdo by s tím tady jezdil, že??? Jinak trochu mimo mísu - vývoj těch opravdových BMW dosáhl vrcholu - dle mého názoru u M5 E34. Dnes už to zdaleka nejsou tak zábavná auta, jako kdysi. Příliš sterilní s EA a bez nich prakticky na hraně života a smrti. Zábava na okreskách není o maximálce, ale o pocitu, který se těžce definuje. V 94-tém jsem měl možnost svézt majitele Ferrari po městě v upravené Š-130. Tam, kde by on se svou F50 jel možná 2x tak rychleji, byl zařezaný a trpěl. Protože v každém autě je rychlost vnímána mozkem trošku jinak. Vystoupil bledý, jak stěna. Nechápal, že ve 120km/h může zažít větší adrenalin, než ve 200km/h v jeho autu. Pro mě 200km/h zlomové číslo. Nad 200km se dá jezdit pouze na okruzích, pokud není člověk sebevrah. Můj rekord je právě se zmíňovanou E34 s odpojeným omezovačem, na rovné místní komunikaci dlouhé 3km, v roce 1994 - 275km/h!!! To byla zlatá éra, kdy za překročení rychlosti jste jen zaplatil a policie se více zajímala o auto a motor, než o přestupek. I tak jsem třeba s E32 735i jel 240km/h za deset let, co jsem ji vlastnil jen 5x!!! Prostě s ohledem na bezpečnost mou i ostatních to nešlo. Kdo miluje rychlost, jistě ví, o čem mluvím.

Kuk Vykuk
24. dubna • 14:57

Tak to se povedlo. Nenávistný urážky si tu začal házet ty pokud sis nevšimnul. Pokud takto nenávistně začneš reagovat na můj výčet argumentů tak je tě fakt líto. Jestli sis nevšimnul tak jsem napsal kopu konkrétních argumentů a ne kopu sprostých slov jako jedinci co něco nenávidí. To že ti nejsou po chutí je tvůj problém. Vyjadřuju sve názory a ne někoho jinýho a tudíž logicky nebudu psát jako ti tvoji "rozumní lidé" :-D
A tvoje ego je mi celkem ukradený, měj si ho, ale hlavně argumentuj. ;-)
Máš prostě SUV rád tak se k tomu přiznej a nevyšiluj jak malej a dotčenej.Mě vyšší těžiště zajímá velice, ale ne z tvého čistě domýšlivého egoistického pohledu co s ním dokážeš ty, ale v mezních situacích, kdy tě někdo jinej torpéduje což se na silnicích děje dnes a denně. V ten moment už nejseš pánem situace a je jím fyzika a pak už si jen v rukou božích. Ale to už jsem ti tu jednou psal a dokonce ti to i na pár vteřin docvaklo než ses zase vrátil do módu s klapkama na vočích.Lehkým torpédování SUVécěk lze docílit nevídaních efektů a ty s tím neneděláš nic.
https://www.youtube.com/watch...
https://youtu.be/lFMY5iHkW8U...
https://www.youtube.com/watch...

stealth01
24. dubna • 21:54

Nenávistný urážky si tu začal házet ty pokud sis nevšimnul. "Kdo má ty výmluvný slinty furt poslouchat?" Toto napsal kdo? Já nebo Ty?

Kuk Vykuk
25. dubna • 1:51

Ty se urážiš kvůli barvitému popisu vaší diskuze? Doufám že sis všimnul, že toutou poznámkou jsem završil výčet svých argumentů místo abych s ní začal jako ty.
Jó některý lidi urazí i když se jim řekne dobrý den. :-D

stealth01
25. dubna • 7:13

Nemám ego tudíž se neurazim.

mpolan
25. dubna • 7:35

Tvé ego je větší, než Pražský hrad....

stealth01
25. dubna • 8:41

Diskutujeme k autech nebo už je to jen v rovině osobních výpadů. Zda se, ze tady něco není úplně v pořádku.

stealth01
24. dubna • 15:24

Já SUV nemám rád, psal jsem to několikrát. Ale budu bojovat za pravdu a objektivnost. Každé auto se dá převrátit i supersport. https://www.youtube.com/watch...

Kuk Vykuk
25. dubna • 2:03

"Každé auto se dá převrátit i supersport."Jo to je panečku argument jak noha. :-D Když na to přijde tak se dá převratit i Eiffelofka na špičku. :-D Jenže na převrácení SUV stačí malej ťukanec, kdežto ten supersport při stejném ťukanci hodí akorát hodiny a o to tady jde. Ale ty už fakt jedeš v tunelu.

stealth01
25. dubna • 7:12

Nemáš pravdu.

ACE
24. dubna • 10:46

Tak mě napadá co Lexus? jak jsi s ním spokojenej?

Mirek
24. dubna • 11:11

Já mám pocit, že ho nakonec nekoupil.

Kuk Vykuk
23. dubna • 23:04

Jo a ještě doplněk celej život co řídím tak silnice v ČR byly v daleko zuboženějším stavu než dnes a zimy vypadalali taky úplně jinak než dnes. Součaný silnice jsou úplně nádherný oproti tomu co tu bylo za socíku a ten dlouhej podzim, kterýmu se teď zima je fakt pro smích. Lidi propadaj panice když je 5 pod nulou. Ukecávejte se dál :-DB-]

Petr
23. dubna • 17:13

Skvělý názor, nezbývá než souhlasit. Ač jsem se v případě nového vozu pro SUV nerozhodl a šel jsem do sportovně střiženého kombíku hlavně kvůli jízdním vlastnostem, tak se shodneme na tom, že SUV je pro ježdění v ČR určitě nejpraktičtější volba - silnice katastrofální, pro 99,9% řidičů je zbytečné řešit horší jízdní vlastnosti u "vyšších" aut, výhodou je lepší výhled z vozu (ocení hlavně ženy). Mám naježděno x desítek tisíc km ve starých tereňácích z devadesátých let všech rozměrů, k tomu samo malá auta, kombíky a sedany střední třídy, novější SUV... Dnešní SUV jsou prostě kompromis - na cestě se to chová docela fajn, moc to nežere, je to prostorné. Do térénu to teda moc není, ale kdo tuhle vlastnost vlastně využije. Udělat auto, které si udělá cestu v půlmetru sněhu (mnohokrát vyzkoušeno) a zároveň se bude chovat na cestě skoro jako klasický osobák, je asi nemožné, je nutno to tak brát - já bych dnešní SUV kategorie B a C bral jako mix klasického pojetí vozu se špetkou teréňáku, poměr bych viděl tak na 80%:20%.

Michal
23. dubna • 16:33

Ideální je mít dost peněz a mít víc jedno a dvoustopýcch vozidel.Suv,kabrio,sportak,motorku,čtyřkolku,sněžný skutr a skútr.

stealth01
23. dubna • 16:04

Rozumný pohled na věc. Díky

Michal
23. dubna • 11:43

Každý suv ať normální nebo sportovní má výhodu o pár cm vyšší podvozek než sedan stejný třídy/ceny.Parkování v městě a hodí se každý cm navíc.Se svým autem lížu všechny obrubníky při parkování.

stealth01
23. dubna • 13:58

Jo je to skvěle. Dneska jsem musel zaparkovat mimo silnici v takovém divném terénním zlomu a v kombiku si to ani nedokážu představit.

Kuk Vykuk
23. dubna • 23:15

Výborně konečně si zase našel uplatnění pro svou městskou almaru. Další vyjímka co potvrzuje pravidlo. Tak hledej dál, určitě zase najdeš nějaký dobrodružství. B-]

stealth01
24. dubna • 8:29

Městská almara? To je nějaké označení SUV? Do města používám hybrid. Jinak podle tebe by lidi měli mít možná deset aut. Do obchoďáku s hybridem nebo malým EV, na chalupu s off roadem, do hor s SUV a jinak s kombíkem, služebky v luxusní limuzíně.
Já když jedu do hor, tak prostě nakoupím potraviny s touto almarou. Mám podle tebe vytahovat druhé auto a pak nákup přeložit do SUV?

Kuk Vykuk
24. dubna • 14:20

Kolik lidí má víc aut než jedno? Většina.
Kolik lidí má tolik aut co ty, že si může vybrat kam čím pojede? Asi moc ne že.
Zase se snažíš nám nacpat svojí vyjímku jako nějaký obecný pravidlo. Ha ha ha :-DB-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
24. dubna • 15:20

Nejsi moc bystrý, navíc píšeš kraviny. Já jsem ti právě chtěl vyvrátit tu pózu městského SUV. Proč jezdí velká SUV do obchoďáků? Právě proto, že ti lidé nemají druhé auto.
Ty jsi to záměrně nebo z neznalosti a nepochopení převrátil zase do roviny nějakého majetku a podobných nesmyslů. Já osobně peníze neřeším, vážím si každé vydělané koruny a rozhodně se nepovažuji za nějakého milionáře nebo co se to snažíš naznačit.

Kuk Vykuk
25. dubna • 1:43

eeee cože to? majetek, peníze?? Jen jsem reagoval na tvojí poznámku že "Do města používám hybrid." Whatever.
Už působíš dost zmatečně.

stealth01
25. dubna • 7:21

Snažíš se mě dostat do role výjimky. Poukazuješ tedy opět na mě, místo podstaty diskuze. Ty jsi začal o městských almarách, protože se domníváš, ze taková auta jezdí převážně ve městě, což je proti logice.
Ja jsem oponoval, ze by to znamenalo mít tím pádem vždy několik aut pro několik situaci. Jedno do města, abys o SUV nepsal jako městských almarach, jedno na dlouhé trasy, jedno do terénu. Ja jsem psal jen to, ze proste majitel SUV musí řešit i městské jízdy, pokud má jen jedno auto. Ty jsi to převedl na mě.

runner42
24. dubna • 19:21

Znamenám si a připomenu ti to v diskuzi o elektromobilech. Je dobré vědět, že chápeš, proč nemají elektromobily naději ani v roli prvního, ani druhého auta.

stealth01
24. dubna • 21:55

Nerozumím...

Kuk Vykuk
24. dubna • 14:21

Pardon oprava:
Kolik lidí má víc aut než jedno? Minimum.

Karlos
23. dubna • 10:24

Dobrý výsledek

Karel Wuxerle st.
23. dubna • 8:48

...aneb další článek o Honzíkově modle, kterou má vylepenu nad postýlkou...:-D

ACE
22. dubna • 20:27

Podle očekávání, auto koncepcí do zatáček nevhodné. Vlastně na zpevněné povrchy nevhodné.

Petr
23. dubna • 16:34

Ne, jen to Škoda prostě nezvládla. Pořád je to ale o dost lepší než naprostá většina šikmooček, které tam jen tak nesmyslně poskakují. Tady ty losí testy docela sleduji, je to občas celkem zábava. Jak to jde Audi Q5 s TDI zde:https://www.youtube.com/watch...

stealth01
23. dubna • 16:31

Ja už se musím jen smát. Jakou rychlostí jezdí 99 procent českých řidičů do zatáček?

ACE
23. dubna • 19:12

Ale to není o rychlosti, to je prostě jen o méně vhodné koncepci na jízdu na hladkém pevném povrchu. Nic více nic méně. A vyhýbací manévr kolem kterého se to začalo točit, není o žádném závodění, to je jen součást bezpečnosti v situaci, která může běžně nastat. Že miluješ vysoká auta, že se ti do nich parádně nasedá, dobře se tam s rodinou vejdeš, manželka je nadšená. to je naprosto v pořádku, proti tomu že ti to vyhovuje naprosto nic nenamítám. Jen to nikdy nebude jízdně tak dobré jako u nízkého auta při vynaložení stejného úsilí, techniky a energie.

stealth01
23. dubna • 19:18

Muzu se zeptat, kde jsem napsal, ze miluji vysoká auta? Proto mám sedan a M3 CS na cestě (tzn zaplacená záloha)?
Ja jen mám rad objektivnost.

ACE
23. dubna • 19:45

No tak nemáš, mě je to fakt jedno v čem jezdíš, ale vždycky když se někdo otře o Gaziky, tak vyskočíš, tak se nediv. Sám píšeš, že si kladeš otázku, jak jezdí většina lidí do zatáček, tak to snad musíš vědět, že je většina tragická a že výkon s tím nemá co dělat. Sám vím jaká je prdel když mě jouda v SUV nebo limuzíně předjede na rovince hodně ale hodně nadlimitně a v zatáčkách ho se svým prdítkem tlačím a je-li možnost předjedu. Hodně lidí prostě potřebuje výkon, aby si kompenzovali neschopnost, čest vyjímkám.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
23. dubna • 20:11

Vezmu to naopak. V kolika autech typu SQ7, X5M, Stelvio QV nebo Macan Performance jsi osobně jezdil? Pokud máš zkušenosti i s nimi a přesto napíšeš, že jsou v zatáčkách na houby, pak "sklopím uši" a uznám, že jsou to jen obludy, které umí jezdit rovně.
Když jsem majiteli Focusu RS ukázal, co umí SQ7 na zimních pneu (v té době) v ostrých zatáčkách, tak byl poměrně překvapen.

ACE
23. dubna • 20:31

Kromě poršáka asi v 10, ale levnějších. Nikde nepíšu že jsou nahouby, jen že jsou vždycky horší než jejich ekvivalent co je nízkej. Vezmem to tedy naopak, vyjmenuj ty které SUV do řekněme 1.5 míče jsou lepší než jejich nízkej, ekvivalent v podobné ceně, výbavě a výkonu? Ať se netočíme kolem aut co jezdí v pár kusech, ale ať srovnáváme co je srovnatelné. ;-)

stealth01
23. dubna • 21:23

Záleží na tom v čem lepší. Jak jsem psal výše. Kupuju teď T-roc pro svého tchána a proste nedokážu si ani představit, ze bych jim koupil na horskou chalupu Golfa.
Všechny normální modely, které mají ekvivalent v SUV budou agilnejsi a lepší v zatackach, v dynamice i na brzdach. Největší problem je tedy v tom, definovat hranici, při které pozná moje 70 létá tchyně takový rozdíl, aby si začala nadávat, ze má auto se zvýšenou karoserii a ze se bojí o svůj život v zatackach. Proto píšu, ze SUV nemají v podstatě žádné marginální nevýhody. Jejich uživatelé jsou spokojeni s jízdními vlastnostmi a akceptuji nepatrně horší dynamiku a spotřebu.

runner42
24. dubna • 20:04

Pozor na správné používání slova marginální.

stealth01
24. dubna • 21:55

Pokud vím, tak marginální je něco jako okrajový nebo nepodstatný?

runner42
25. dubna • 7:25

Hm, takže si chtěl říci, že SUV mají pouze zásadní nevýhody? Tak to pak ano."SUV nemají v podstatě žádné marginální nevýhody"

stealth01
25. dubna • 11:11

Většinou jsou takto napadáni a chytáni za slovíčka lidé, kteří si z nějakého důvodu hrají na chytráky, snaží se ostatním dokázat, jak jsou nad věcí a na ostatní názory nebo lidi se dívají povýšeně. Jenže tady to proste neplatí. Každý z nás má nějaké názory a můj pohled na věc u aut nebo čehokoliv, o co se zajímám není nutně hra na chytrého nebo chytřejšího.
Rád diskutuji a tady si myslím, ze nemám možnost dále diskutovat. Myslím, ze z čistě subjektivních dojmů nemohu tvořit závěry platné pro objektivní fyziku.
Proste myslím, ze jsem neměl diskutovat o necem, čemu vůbec nerozumím.

ACE
24. dubna • 3:11

No vida a pak že se nedomluvime. Přesně to mám od začátku na mysli.

Igorko
22. dubna • 19:10

No teda. X-trail to dal v 80km/h.
A čo to znamená?
Asi vôbec nič.

stealth01
22. dubna • 20:36

Pozor X-trail je taky SUV, které ale podle některých se v každé zatáčce převrátí. Škoda, ze chybí reálné zkušenosti.

Igorko
23. dubna • 8:42

Ale fakt je, že zákruty by som radšej vyberal s Golfom GTI než nejakým nafúknutym Tiguanom, teda Kodiakom.

stealth01
23. dubna • 10:53

Pokud mas třeba Macan Turbo Performance s aktivními stabilizatory nebo Stelvio QV, tak je to úplně jedno. To auto sedí jako prilepene k asfaltu v podstatě v jakýchkoliv rychlostech. To ovšem nepochopí ti, kteří se v těchto vozech nikdy nesvezli.

Milan
23. dubna • 12:03

Aha, preto na okruhoch vládnu SUV, jasné :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
23. dubna • 12:15

://fastestlaps.com/tracks/nordschleifeNo za Stelviem je toho hodně. Ja nechci bojovat za nebo proti SUV, ja chci, aby v diskuzich nepsaly lži.

JirkaX
23. dubna • 12:46

No to by nás chtělo asi více, ale je to poněkud nedosažitelné. Hlavně v současné situaci kdy je redakci šumafuk jak to v diskuzích vypadá.

JirkaX
23. dubna • 16:17

Kdyby si tady neustále neprudil, tak by to byla normální diskuze.

mpolan
23. dubna • 13:39

Pro redakci to vypadá úplně ideálně. Spousta kliknutí, reklamy, příjmů...

JirkaX
23. dubna • 16:23

To je mi také jasné, Ale kde jsou teď ti kteří měli zájem alespoň trochu normálně diskutovat? Odešli jinam. Proč by měli neustále číst o tom jaký si pořídili krám a marně to svoje obhajovat.

JirkaX
23. dubna • 16:28

Hlavně ty už vypadni a bude tady klid.

stealth01
23. dubna • 12:10

jsem to přesně napsal? Ja bych s SUV na okruh nejezdil, nemá to význam. Pud sebezáchovy člověka je ale rozhodne vyšší, než jsou schopnosti jmenovaných. Ja jsem doteď jezdil s 280 auty všech kategorií, ale pochybovat o schopnostech vyspělých SUV nehodlám. Jsou to špičková auta a na silnici je nemáte šanci moc rozhodit. Stačí vyzkoušet, je to takový problem zajet třeba do Porsche?

JohnST
23. dubna • 13:12

S 280 auty. Parada. Jeremy Clarkson by ti zavidel.B-]

stealth01
23. dubna • 13:46

Jinak nechápu vlastně tento příspěvek. Vypadá to, ze se nás vychloubám nebo dělám “machra”. To, ze napisu fakt ještě neznamená chlubeni se. To jen na okraj...

stealth01
23. dubna • 13:28

Nezáviděl. Jen jsem chtěl naznačit, ze vím co je jízda v AMG GTR i co je jízda ve vysokém SUV. Přesto všechno prohlašuji za současná vyspělá SUV jsou v zatackach skvělá.

mpolan
23. dubna • 13:39

Prima, držme se běžných kategorií. Začínáš zase dělat to, co vždycky. Na příkladu SQ7 stavíš celý svět SUV. Vlastně se tím vůbec nelišíš od těch, kdo píší zase z opačné strany. A obě strany budou mít pravdu, ale každá se pohybuje v úplně jiném časoprostoru.

stealth01
23. dubna • 13:45

Ale ja to musím v rámci objektivity posuzovat podle praktických a reálných zkušeností. Je to úplně jedno, jestli to auto má název SQ7 nebo izotop 296. Je úplně jedno kolik stojí nebo jakou technikou je vybavené. To není podstatné. Podstatné je, ze mohu srovnávat a opírat se o praktické zkušenosti. Dokonce ani nebojuju za nebo proti SUV. Ja bojuju za objektivní skutečnost. Protože pak někdo muže nabýt dojmu, ze SUV jsou na houby.

mpolan
23. dubna • 15:18

Jenže ty to neděláš v rámci objektivity, jinak bys nevybíral auta mimo reálné možnosti 99% populace. Proč si namísto toho nevezmeš jako porovnání standardního Karoqa nebo Qashqaie? To jsou obvyklá a často srovnávaná SUV. Bavit se o možnostech běžných SUV a argumentovat přitom přetechnizovanými a předraženými "superauty" je opravdu totálně nesmyslné.
Takhle prostě působíš jen jako člověk, který si za každou cenu obhajuje vlastní garáž.

stealth01
23. dubna • 16:29

Divej, kdybych měl řidiči, který si chce užít okresky, tak mu doporučim třeba Mazdu 3. Sám jsem ji par měsíců měl. Když jsem teď vybíral auto pro rodiče mé ženy, těžko jim budu doporučoval MX5, protože přece těžiště. Vybral jsem T-Roc, neboť za 599 bez daně a s vyšším nastupovánim je to pro ně lepší volba. Každý se tady, zdá se, projíždí s polozavodnimi vozy a každý zde hledá limity auta.
Ale podle některých je T-Roc volba debilů a hlupáků. Ideální by pro dva starší lidi po operacích kycli byl totiž Aventador.

mpolan
24. dubna • 7:06

Promiň, ale máš argumentaci malého dítěte, z extrému do extrému. Ani prachy, ani zkušenosti z tebe lepšího člověka zjevně neudělaly a opravdu se neumíš oprostit od své vlastní garáže.
A mimochodem, tu 330e tu obhajuješ taky dost často, když se diskuse týkají elektroaut.

stealth01
24. dubna • 7:35

Já jdu z extrému do extrému proto, že neexistuje mezi většinovou populací řidičů relevantní vzorek těch, kteří by nižší a ještě nižší těžiště ocenili / poznali. Prostě v běžných situacích ta auta jezdí zcela normálně bez známek nervozity nebo nepředvídatelných jízdních vlastností. Abych poznal neustále omílané těžiště, pak musím jít na krev a projíždět zatáčky v naprosto nesmyslných rychlostech.
A peníze do toho netahej, ty nejsou absolutně důležité a nikoho ještě nepřeměnily v lepší bytost. Lepším člověkem se můžeš stát jen systematickou duchovní prací, obětavostí, pokorou, respektem a neustálou pomocí těm, kteří to potřebují. Na tom pracuji už léta. BTW, ta auta stejně nejsou má, ale banky, takže v důsledku všeho obhajuji auta nějaké banky.
Ještě naposledy, já vždycky budu obhajovat pravdu, jakkoliv mi bude nadáváno do hlupáků a zbohatlíků. Pokud mám obhajovat elektromobily, budu se za ně prát do poslední kapky krve, až lidi pochopí jejich reálné výhody / užití. Pokud to mám udělat u SUV, budu to dělat tam. Nepřesvědčuji nikoho, že SUV jsou dobrá auta, mně prostě jízda s SQ7 vyhovuje, ale netvrdím, že ostatní jsou hlupáci, protože si koupili sedany/kombi nebo MPV. Je mi to jedno. Pokud vnímáš ostatní v diskuzi, tak těm to jedno není. Ti budou stále ostatní považovat za idioty, protože si dovolili vybrat si pro své potřeby jiné auto, než je podle nich vhodné.

mpolan
25. dubna • 7:39

Zkus se konečně ze své povýšenosti snést mezi normální lidi. Pořád stavíš na své SQ7, ale u běžných aut ta změna jde poznat, aníž jdeš na jízdu na krev. Ale jak je vidět, neumíš to, neoprostíš se od svého nabubřelého ega.
Takže ne, tvá obhajoba vskutku nemá s pravdou nic společného. Jen s tebou a tvým egem. A ty nafoukané a vzletné řečičky o pokoře a duchovní práci... No, možná ti to někteří jednodušší berou. Já ne.

stealth01
25. dubna • 11:14

Moje povýšenost by se projevila, kdybych přidal k článku názor třeba v tomto smyslu:“Ahoj, co mate za auta? Ja mám SQ7 a to asi nikdo ani neridil. Mate smůlu,protože ja mám ty prachy a muzu si to dovolit”. Toto přesně je definice povýšeného chování. Nikde jsem nepsal, ze mám něco více než ostatní. Opravdu nikde. Takže zdrž se těchto útoků prosím.

stealth01
25. dubna • 8:40

Kde jsem prokázal povysenost? Jedinou větu, jediný příklad. Zase nic, ze?
SQ7 je jen auto, navíc není moje, ale banky. Ja ho nevytvářel, nevyráběl, takže nemohu se povysovat.
Spíše se mi zda, ze se snažíš ten dojem za každou cenu naroubovat na mou osobu. Jestli to někdo uvěří, záleží na soudnosti ostatních.

stealth01
25. dubna • 8:29

Ti, co mě doopravdy znají a ví jak jim finančně pomáhám a jak se starám o duchovní rozvoj jsou pro zpětnou vazbu zda se to daří důležitější než člověk, který netuší kdo jsem.

ACE
24. dubna • 13:19

Sákra, zase jsem nucen oponovat :-D To těžiště nepoznáš jen při nesmyslných rychlostech a jízdě na krev, opravdu stačí jen když se to hodně točí a jedeš z jedný do druhý příjemně svižnou jízdou, ale máš pravdu že většině je to asi fuk a nepozná to.

stealth01
24. dubna • 14:31

Poslal bych to ostřejší jízdu prave z jedné zatáčky do druhé. To auto sedí velmi dobre. Mám tam v druhem okně to samé s RS5. Rozdíl minimální.
Proč jsem se vlastně rozhodl pro SQ7. Protože jsem s tim jezdil jako s hlavním autem, které ridil Jirka Kalista, závodní jezdec. Když do zatáček jel 150-170 (max 177 co jsem viděl na tacho), tak jsem věděl, ze všechny předsudky ohledně SUV hazim za hlavu.

ACE
24. dubna • 16:18

Mluvím o těžišti a ne o SQ7, která je vcelku vyjímka podvozek aktivně pracuje aby náklony potlačil. U čehokoliv jiného při stejně pracujícím podvozku, lišícího se pouze světlostí je každý centimetr sakra znát. A samozřejmě se může velmi lišit s "frekvencí" zatáčení levá - pravá, kdy se budou kmity sčítat a kdy ne (nebo ne tak výrazně) Je to podobné jako teorie, kdy rota pochodujících vojáků dokáže rozkmitat most až k jeho pádu, i když samotná nosnost mostu může mnohonásobně převyšovat hmotnost tlupy vojáků.

stealth01
24. dubna • 16:25

Základy chápu. Maturita z fyziky za 1. Asi to dali neprávem. :-D
Nicméně SQ7 nemá nic aktivního, pokud nemáš priplacene aktivní stabilizatory. Ja je nemám, ani nemám tušení co to udělá s nimi.
Abychom nemluvili jen o SQ7. Co takto Cupra Ateca? https://youtu.be/JWO5X0thIcU...

stealth01
23. dubna • 16:03

Plus když někdo bude psát bludy a teorie o kabrioletech, tak se budu do krve rvát za kabriolety, protože chci proste hájit pravdu a realitu. To samé platí o těch nesmyslných teoriich, jak skube DSG. Kdybych obhajoval vlastní garáž, pak obě auta mají 8st hydromenic

stealth01
23. dubna • 16:00

Kdybych si obhajoval garáž, proč neobhajuju 330e, se kterým reálně jezdím daleko častěji?

JohnST
22. dubna • 18:54

Tu ide o nastavenie ESP. V sportovych modeloch to koncern nastavuje tak, ze ESp zasahuje neskor co sa tu v teste prejavuje negativne. Aj golf TSI 2,0 dopadol horsie ako 2,0TDI, alebo 1,5TSI. Netreba v tom hladat nic ine. Nie dizel je na vine.B-]:-D

Zelí
22. dubna • 17:18

Ve srovnání s testy např. subaru, které končí na 69km/h je 77km/h super výsledek.

..-
22. dubna • 17:30

Taky budeš vadnej.:-P

..-
22. dubna • 17:44

Jako ty těžko. :-D

..-
22. dubna • 17:46

A nebo že bych byl vadná JÁ

Zelí
23. dubna • 12:42

Stačí se podívat na výsledky testů od autorizovaných testérů ve švédsku a tam si to najít. Tam jsou velmi překvapivé výsledky. Z toho pochopíte, že novinářské tzv. řidičské zážitky jsou jenom bojem s volantem neřiditelných a nestabilních aut.

Kuk Vykuk
22. dubna • 15:11

Ale garážovým testem na beton neprojde B-]

JirkaX
22. dubna • 15:01

Škodovka je auto pro zoufalce, co si léčí své pošramocené ego a malého camprdlí..

TVL
22. dubna • 15:47

A co si tady léčíš ty, že nás pravidelně zásobuješ svými moudry?B-]

JirkaX
22. dubna • 16:04

To by mne taky zajímalo. Pravděpodobně má mindrák ze svého auta.

JirkaX
22. dubna • 17:24

Asi musí mít Škodovku a tak se mstí.

JirkaX
22. dubna • 17:29

Spíše něco co je hluboko pod ní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
22. dubna • 17:45

A to myslím třeba ochcávii, fábii a podobné nespolehlivé vozy.

JirkaX
22. dubna • 19:39

Myslíš? To by byla novinka. :-)

JirkaX
22. dubna • 20:52

Dělám si srandu, Škodovka nikdy nemůže konkurovat ani cenou ani kvalitou.

Jarmilek
22. dubna • 13:46

A proč se na autorevue nedočteme o tom, že Škody suv jsou z hlediska bezpečnosti na zadních sedačkách (ncap) totální propadák?

Kirik
22. dubna • 13:53
Jarmilek
22. dubna • 14:53

No bezva a odkazy na konkurenci nehodíš proč? :-D

Kirik
22. dubna • 15:20

Mlel jsi o Škodě, tak dávám odkaz na Škodu ochrana předních i zadních cestujících velmi dobrá. Propadák sis vymyslel.

Jarmilek
22. dubna • 17:50

Srovnej si % pro zadní sedačky s přímou konkurencí od Toyoty, Hondy, Hyundaie, Citroenu. Kodiaq má 77%, konkurence vždy výrazně přes 80% až k 88%. Což je až o 14% lepší výsledek. To samé Karoq. Suv od Škody jsou ve srovnání s čímkoliv na zadních sedačkách levné krabice.

pacho
22. dubna • 14:17

To nech mi nikto nevraví , pri tom bočnom náraze, ho len zachytili, aby sa neprevrátil nabok. Keby sa bol prevrátil tak dostane 0* .

jano
22. dubna • 14:55

A vyhrává škoda.Také suv ešte nikto nevyrobil ,. bije konkurenciu o 1-2 triedy. Pri bmw sa šofér asi posral.

John
22. dubna • 13:26

Co si asi bude říkat Sabine Schmitz, až uvidí tento test. Jestli jí ty prachy za reklamu stály za ty lži o skvělém podvozku v esíčkách. :-P:-P

My Lovely BMW 😎
22. dubna • 13:16

Prostě škoda...
Předražený klump...tak co čekáte 🤣🤣🤣
Za ty peníze jsou mnohem lepší, kvalitnější a nesrovnatelně vyrovnanější auta...
Blbá modla českých patlalu podpořená mediální masáží ve stylu...nacpat škodu do každého nadpisu a srovnání 🤦‍♂️

stealth01
22. dubna • 16:19

Podle nicku... asi se ani nebudeme vyjadřovat na adresu kvality jiných značek, ze?

Karel
22. dubna • 13:19

Ta předražená bedna nezvládne ani první zatáčku. :-D

pegas64
22. dubna • 13:11

Losi test je "umely manever", ktory v realnych podmienkach nemoze nastat. Vodic moze len tocit volantom a nesmie brzdit. V nebezpeci kazdy okamzite brzdi.
Kompromis medzi bezpecnym nastavenim ESP a dynamikou podvozku by sa mal testovat inym sposobom, napr. slalom, prudky manever s brzdenim, jazda na okruhu, atd.

Igorko
23. dubna • 8:48

Dovolím si oponovať. Málokedy brzdím, skôr korigujem volantom. Guma totiž prenesie len určitý moment sily. Teda buď brdzenie, alebo manéver. Ak je to dokopy, ani jedno z nich sa nedá využiť naplno. Dá sa to vyjadriť ako vektor sily.

Lord Owl
24. dubna • 21:40

už jsem viděl pěkných pár bouraček (třeba s cyklistou, nebo hromadné strkanice) a na losí test v praxi jaksi ne a ne dojít. No ještě budu pár let listovat a pak napíšu.....

Kuk Vykuk
23. dubna • 3:27

Já bych ho nahradil pegasím testem. Kdo sejme víc pegasů má bod ;-)

JirkaX
22. dubna • 17:50

To by šlo, ale bez Škodovek, aby se tam zase některá nechtěla nepřevrátit.

Karel
22. dubna • 13:17

Losí test je dle tebe umělý manévr, který nemůže nastat. Proto by dle tebe bylo lepší ho nahradit jiným testem, např.slalomem. Tak to jo.:-D:-D:-D

stealth01
22. dubna • 12:48

Mně se líbí, jak dopadlo BMW i3S.
Nuda v elektromobilu? Ani náhodou. Perfektní podvozek a u S verze těžiště na úrovni 911 GT3 RS nebo LFA.

...
22. dubna • 13:23

SUV - jeden velký omyl. Prostornost kombi, kolikrát i menší a jízdní vlastnosti - katastrofa. Nebezpečí pro posádku i okolí.

stealth01
22. dubna • 16:18

Kolikrát, kolikrát atp. Tohle jsem si vzal z tvého příspěvku.

...
22. dubna • 17:40

Stealhe, to je mi tě líto, že rozumíš jen slovu "kolikrát". ;-) Proč kupovat tohle SUV, když za nižší cenu můžu mít Superba v kombi, 4x4 s motorem 2.0 TSI 200 kW v plný výbavě. Jinými slovy větší auto, rychlejší auto, lepší jízdní vlastnosti za menší prachy. SUV je tak pro lidi, co mají problémy s pohybem kolenních a kyčelních kloubů.

qwertz
23. dubna • 9:49

Pokud často jezdíte po nezpevněné silnici, pak může být SUV velmi dobrá volba, už jen prostě proto, že standardní kombík má nevyhovující světlou výšku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
23. dubna • 10:50

Ona je to dobrá volba v tomto ohledu (pro mě a mé potřeby):- sedm míst
- bezpečnost (v dnešním provozu)
- prostor nad hlavou a pro posádku
- obrovský vnitřní prostor
- kdykoliv mohu auto zavést do terénu - vyjede vše, co potřebuji
- instalace dětských sedaček mezi našimi dvěma auty je naprostá pohoda
- vynikající komfort při nastupování a vystupování. Další výhody jsou pro oba světy, jen zmíním ticho, klid, výbornou spotřebu, silný motor a komfortní vzduchový podvozek. Ještě nikdy ve svém životě jsem si nebyl tak jistý faktem, ze své SUV bych nikdy a za nic nevymění. Momentálně pro mě neexistuje auto, které by bylo lepší.

Joe Doe
23. dubna • 12:24

"prostor nad hlavou"Priestor nad hlavou cloveka sediaceho v aute je asi taky dolezity ako priestor medzi koncami palcov a spickou o 3 cisla vacsej topanky.Inymi slovami... V com spociva vyhoda mat pri sedeni v aute nad hlavou 15 cm oproti 10 cm?

stealth01
23. dubna • 12:28

Mám 202cm a i v obrovském SUV mám nad hlavou 3cm. Je to lepší pocit, než se na retarderech triskat do hlavy.

Josef
24. dubna • 20:29

Zaujalo mne Stealthe tvoje intenzivní zapojení do diskuse k předmětnému SUV Škoda Kodiaq. Zejména pak s qwertz-em.  Za nejpodstatnější považuji tvé sdělení tvých požadavků na auto, tvé tělesné výšky 202 cm, toho, co podle tebe představuje pojem „sportovní jízda“ a z toho jednoznačně vychází jako skvělá volba Q7 (kterou bys samozřejmě na závodění na okruhy nebral…). To potom vypovídá všechno a možná by bylo lepší výše zmíněné skutečnosti uvést hned v úvodu diskuse a potom by vlastně nebylo o čem diskutovat.
To jsem opakovaně doporučoval všem, aby si dobře zvážili, co vlastně potřebují a podle toho vybrali, vyzkoušeli a koupili.
Doplním jen pár postřehů k SUV (ne k tvému Q7, které je výjimečné podobně jako Cayenne, ale obecně o kategorii SUV).
1. Bezpečnost. Je to poněkud diskutabilní, protože dnes se SUV vyrábí s ohledem na ostatní provoz na silnicích a už to nejsou takoví „mastodonti“ jako dříve. Mohl bych rozvádět polemiky k bezpečnosti třeba z ohledu hbitosti, kdy malé hbité auto se snáze vyhne v situacích kdy jde na úzkých silnicích o centimetry a malé lehčí auto se snáze udrží i na krajnici (a i za krajnicí…). To je ale zbytečné. Zkrátka – často záleží na štěstí a náhodě a kdo má smůlu tak se dostane do situace, kdy mu nepomůže ani kdyby jel v tanku.
2. Ovladatelnost a stabilita. Výška a uspořádání SUV jasně ukazuje limity a pokud by tomu tak nebylo, tak by soutěžní auta na okruzích nebo v soutěžích byly „vysoké“ SUV a ne „placky“ nebo „jedovaté bobky“. Jenže SUV lidé nekupují, aby jezdili se stopkami v ruce a měřili rozdíly času v sekundách. Pro normální používání auta dnes platí, že všechna auta fungují v pohodě a v nejhorším pomůžou elektroničtí asistenti stabilizace, které se povinně montuji do všech aut. Diskutovaný Kodiaq dosáhl hezkého času, ke kterému se prakticky ani zdaleka nepřiblíží naprostá většina řidičů. Z tohoto hlediska stačí naprosto jednoduchý postup – vyzkoušet si dané auto a pokud stabilizace bude cvrlikat při každé zatáčce a ostrém manévru, tak zkoušet něco jiného (třeba i jinou kategorii), co bude méně „cvrlikat“. Jsem si jistý, že kategorii SUV by tímto „testováním“ opustilo jen minimum běžných řidičů, kteří by se hold museli rozhodnout buď jezdit pomaleji(defenzivně) nebo hold jít do té jiné kategorie. Samozřejmě zůstane kategorie „profíků“ fajnšmekrů, kteří skončí u „soutěžáku“ nebo u něčeho „normálnějšího“ a stabilizaci si vždycky vypnou, aby mohli jezdit „naostro“.
3. Interiér, velikost zavazadlového prostoru. Kdo měří přes 2 metry, tak se mu zjednoduší výběr, protože se vejde jen do velkých aut. Ti ostatní si mohou vybírat a zkoušet více možností (a kategorií) a koupit si to, co jim bude nejlépe vyhovovat. Velikost a uspořádání zavazadlového prostoru je vhodné si také vyzkoušet podle toho, co každý vozí. Viděl jsem zkoušet zavazadlové prostory aut u prodejce ženskou, která vozila na výstavy kočky a psy v klecích a vybírala auta podle toho, kde a jak se ty klece vejdou. Tímto způsobem se může stát, že prostor 550 litrů u některého auta bude vhodnější než třeba 610 litů u jiného auta.
4. Osobní vkus a přání. Když někdo chce SUV a nic jiného se mu nelíbí, tak v čem je problém? Proč by si nemohl udělat radost? Volba a výběr auta nemusí být jen o logice a praktických potřebách.
5. Praktické vlastnosti SUV v terénu. To je též dost diskutované. A Stealth to i potvrdil – se sedaném se dostal také tam kde potřeboval (a kde by někteří možná neprojeli ani s SUV). Cesta se šotolinovým povrchem se dá projet s čímkoliv. Polní cesta s kolejemi vyjetými traktorem bývá konečnou pro jakékoliv SUV a potom zbývá poctivý tréňák „ofroud“. (Viděl jsem v akci SUZUKI Jimny, ten projede snad úplně všechno). Někdy na projetí „terénu“ stačí používat pneu s hrubým vzorkem a i běžné auto projede tam, kde SUV na „hladkých“ gumách skončí.
6. Nastupování/vystupování. Pohodlněji se nastupuje do MPV. Třeba VW Van nebo MB Vito, nebo Honda Odyssey. Stačí vyzkoušet. Když se zadní dveře navíc posouvají, je to k nezaplacení třeba na parkovištích v obchodních centrech nebo v přecpaných centrech velkoměst.
Závěr – myslím si, že jsem toho napsal dost, aby každý pochopil, oč jde a nemusel se hádat a navážet do ostatních. Tedy přesněji – kdo chce pochopí a kdo ne, tak nepochopí. „Diskutéry“, kteří mají zkušenosti akorát z prohlížení obrázkových katalogů a z „četby“ tabulek „zaručených“ hodnot a parametrů, vynechávám. Zkrátka – vybírejte si a zkoušejte taková auta, která se vám líbí a která splňují vaše požadavky. A teprve potom si je kupte a spokojeně auto užívejte a „odborníky“ z diskusí z Autorevue berte s velikou rezervou. Důležitá je vaše spokojenost a když se Vám líbí „testovaný“ Kodiaq, o kterém měla být diskuse především, tak si ho klidně kupte. Je to dobré auto a nemůžete šlápnout vedle. Cenu neřešte, protože si koupíte auto, které se vám líbí a které chcete a to je rozhodující. Přeji hodně štěstí při výběru.

Kuk Vykuk
24. dubna • 14:11

Jsi vyjímka co potvrzuje pravidlo. Kolik % lidí má 202 cm?
p.s. Já mám jen o pár cenťáků míň. ;-)

qwertz
23. dubna • 10:58

Tak zrovna ve všem případě dává smysl jen ten "terén", a to ještě s otazníkem, protože řada SUV (např. BMW) jsou v terénu prostě k smíchu (viz již tradiční TopGear a X5 uvízlá na svažujícím se trávníku). Ve všem ostatním včetně bezpečnosti bude MPV jednoznačně lepší (zvlášť u 7 místné varianty SUV to těžiště bude dost vysoko). A argumentaci spotřebou, to snad nemůžete myslet vůbec vážně...

stealth01
23. dubna • 11:24

Tak současná spotřeba 2,5t 4x4 strašně vysokého auta, které se převrátí v každé zatáčce a které má těžiště rovnou na střeše. http://www.imagebam.com/image/4a230d1203285644...

Mirek
23. dubna • 18:32

"Fotka pro vydání v Austrálii?" :-))

stealth01
23. dubna • 11:03

To myslím smrtelně vážně. Spotřeba je vynikající.

stealth01
22. dubna • 19:20

SUV je pro lidi, kteří si ho chtějí koupit. Důvodů můžou být mraky. Nikdo nemá (alespoň morální) právo hodnotit rozhodnutí jiného člověka.
Za chvíli bychom mohli považovat za totální magory ty, kteří si koupí kabriolet pro dva.
SUV mají spoustu skvělých vlastností, mnoho z nich je daleko prostornejsi, než adekvátní kombiky.
Audi Q7 má na zadních sedadlech více místa na nohy, než BMW řady 7 v prodloužené verzi.
Sedm míst taky asi moc kombíků nenabídne ze? Prostor dveří po jejich otevření je taky ve prospěch SUV (zkus si někdy v Superbu dat na pohodu velkou dětskou sedačku).
Ja, jako majitel (no majitel je silné slovo) SUV a sedanu střední třídy mám označit jako blázny všechny ty, kteří si to skvělé SUV a super skvělý sedan nekoupí?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lord Owl
24. dubna • 21:36

Z čistě sobeckých hledisek je pochopitelně SUV naprosto skvělá volba (pro někoho).
Já jsem sobec tak ze 3/4, takže SUV jedině na obřích amerických nebo australských bulvárech a ne na domácích středoevropských cestičkách, kde se šetřilo odjakživa na každém vykoupeném centimetru šířky...

stealth01
24. dubna • 21:40

Pokud to vezmeme půdorysem, tak kombiky jsou mega sobecké.

qwertz
23. dubna • 8:02

To je omyl. Každý má právo hodnotit co chce. Je bohužel smutným obrazem dnešní společnosti, kdy už pomalu nemůžete vylovit svůj názor, prrotože by se z toho někdo jiný mohl opupínkovat a psychicky zhroutit. Politická korektnost nemá se svobodnou společností nic společného.Názor, že SUV je pro idioty je naprosto relevantní (což neznamená, že je univerzálně platný) a komu se to nelíbí, ať ho klidně nečte. Stejně jako si SUV nikdo nemusí kupovat.

stealth01
23. dubna • 9:01

Takže když si někdo vybere SUV patří do skupiny idiotů? To je to svobodné vyjádření? Pak je to vyjádřením vlastní neznalosti a stupidity. Hodnotit člověka podle auta je pro mě prostě hloupé.

qwertz
23. dubna • 9:39

Jenže ve svobodné společnosti máte nepochybně právo být "neznalý" nebo "hloupý". Pokud hodláte zakazovat názory, které jsou podle vás hloupé, pak to nemá se svobodou nic společného.

Michal
22. dubna • 20:05

stealth01 to nastupování/vystupování má cenu klidně milión.Viděl jsem to na tátovi když jsem ho převážel v okteRs.Měl co dělat aby vystoupil.Má suv nově v benzínu.

Kuk Vykuk
23. dubna • 3:26

Já to říkám pořád, SUV almary jsou ideální pro důchodce, tlusťochy a lidi co jsou líný a chtěj taky ztloustnout. Automobilky jim nakukaj, že i oni můžou řádit jak Fittipaldi a je hotovo. :-DB-]

Michal
23. dubna • 8:05

Vyšší suv jsou bezpečnější:naráz zezadu do kamiónu možná přežijete když ho nepodjedete ale narazíte do rámu.V normálním autě to vychází akorát na hlavu.

qwertz
23. dubna • 9:41

vyšší SUV bezpečnější nejsou protože mají méně výhodně položené těžiště. Fyziku prostě neohnete. Případů, kdy relativně velké SUV jde přes střechu po kolizi s autem kategorie A nebo B máte plný youtube.

Michal
23. dubna • 11:26

Qwertz v těch případech je to snáz prevratitelny než běžný osobák(ty videa jsem viděl).Proto jsem napsal zezadu do kamiónu.

stealth01
23. dubna • 10:36

Všichni tady operují těžištěm, ale ještě nikdo nenapsal, jaký je reálný rozdíl mezi autem s celohliníkovou karoserií typu SUV a běžným kombi s klasickou karoserií.
Teoreticky výška auta nemá s těžištěm nic společného. Když budu mít podvozek Porsche 911 GT2 a dam na nej tři metry vysokou stavbu z lepenky, o kolik se mi zvýší těžiště směrem nahoru? Ve finále pak zmiňovaná i3s s karbonovou karoserií má těžiště reálně na úrovni LFA.
A s tím prevracenim je to demagogie. Záleží na vedení narázu. Na stese konci i sportovní sedany.
Bezpečnost je podle mého vyšší, pokud dojde k celníků nárazu 2,5t SUV a blázna v olítaném BMW.

petrzel1
28. dubna • 8:27

Zde naopak souhlas!!! Mám i Duster 1,2TCe 4x4. Váha 1300kg. Plechy - no v podstatě alobal. Ale díky tomu má nízko těžiště a opět má známá píseň - trošku poladit mapy ŘJ a rázem máte 150 kobyl a 250 Nm. A na okreskách si dáváte všechna ostatní SUV k svačině. Pak už stačí jen stavitelný podvozek a sportovní pneu - no a majitelé všech rádoby RS od Škody si rvou vlasy...:) Takže, těm kdo se tady naváží do SUV, že nejsou "sportovní" - doporučuji vyzkoušet. V mládí jsem miloval BMW a okresky projížděl dveřma napřed. Dnes preferuji méně efektní, ale o to rychlejší průjezdy zatáček s vozy, do kterých by to nikdo neřekl. Přitom pořizovačka a cena úprav nepřekročí ani polovinu ceny aut, které je ještě dnes radost řídit. Není umění machrovat na okreskách V Caterhamu či lehkém Elise, ale s Dacii??? Věřte mi, to je ta správná zábava pozorovat ty protažené ksichty řidičů prémiovek, či kšiltovkářů ve Škodovkách.

JirkaX
6. června • 17:45

Souhlasím, až na ty plechy.

qwertz
23. dubna • 10:52

https://www.youtube.com/watch... Napsat, že výška nemá s těžištěm nic společného, to si zapište do zlatého fondu vašich fyzikálních blábolů. :-DJistě můžete posunout těžiště neparně níže použitím (lehčí) hliníkové karoserie, nicméně těžký podvozek a motor budou stále podstatně výše. Příklad s těžištěm elektroauta je pak úplná demagogie.

stealth01
23. dubna • 11:01

Nemá. Psal jsem teoreticky. Jak se posune těžiště 911 GT2 když na ni dam tři metry do výšky papírové krabice o celkové hmotnosti 3 kg? Proste nemá to žádný vliv. A ja se ptám, jak “nepatrně” se posune těžiště? Těžký podvozek je to, co negativně ovlivňuje těžiště? Pokud budu mít SUV s boxer motorem a sedan s vidlicovým motorem (schválně B4 vs V8 s rozevřením 60 stupňů), tak budu mít kvůli podvozku a motoru vyšší těžiště kde?
Nikdo mi to “nepatrně” ještě nedokázal čísly. Proč je příklad s i3s demagogie? Tam je přece to, o čem ty stále píšeš. Vysoké auto má těžiště vysoko. Jenže ono má těžiště 17.7” nad zemí, přičemž LFA má těžiště 17,9” nad zemí.
Takže jak to? Podle všeho je i3s vysoké auto, tak musí mít těžiště posunuté hodně nad zem a tudíž se okamžitě v zatáčce převrátí.

qwertz
23. dubna • 11:30

Ano, když dáte papírovou krabici na auto, těžiště se posune. Tečka. Je to zanedbatelné, ale posune. Nicméně to vystihuje vaši podivnou argumentační logiku, kdy se absurdním příkladem nereálně situace snažíte něco dokazovat. To vaše "teoreticky" je úplná fantasmagorie, protože teoreticky to právě má vliv vždy neboť se jedná o funkci hmotnosti a rozměrů.Podstatnou část hmotnosti vozu má těžký podvozek (u SUV sám o sobě zpravidla těžší) a když máte tento výchozí bod podstatně výše, jaký musí být rozdíl v hmotnosti karoserie obou vozů, aby se to vykompenzovalo? Zvlášť když dneska 10-20% hmotnosti tvoří plasty v kabině, a těch vašich 7 osob sedících výše tomu fakt na stabilitě nepřidá.Na jednu stranu taky dáváte za příklad Subaru Boxer motor, kde automobilka sníží těžiště jen samotnou konstrukcí motoru, na druhou stranu se podivujete nad tím, že těžiště podstatně ovlivňuje motor plus podvozek k tomu.Srovnání elektrovozů s auty klasické konstrukce je demagogie, protože mají těžké baterie pod podlahou.

stealth01
23. dubna • 11:44

Nemuzu dohledat čísla:https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-q7... ... Tady se píše, ze se konstruktérům podařilo proti předešlému modelu snížit bod těžiště díky nižší stavbě motoru o 50mm tuším.

stealth01
23. dubna • 11:39

Takže pokud dam 3kg papíru na auto, tak to má reálný vliv na jízdní vlastnosti? Samozřejmě, my jsme taky ve fyzice počítali, o kolik se prohne most, když na nej sedne komár, ale reálně je vliv nulový.
Proste si nadále myslím, ze špičkové jízdní vlastnosti nemají souvztaznost s výškou auta, ale spíše s tím, kde se prakticky nachází těžiště. A to “nepatrné” posunutí neznáme. Čísla by pomohla.

runner42
24. dubna • 18:45

Stealthe, přijde mi zvláštní, že můžeš napsat takovou očividnou blbost, to nemáš vůbec cit pro základní fyziku?Za domácí úkol máš nastudovat rozdíl mezi těžištěm a hmotným středem a vypočítat, jak přibližně vysoko musíme umístit 3kg papírovou krabici, aby v zatáčce překročení krajního přìčného zrychlení převrátilo auto.

stealth01
24. dubna • 19:10

Takhle. Už jsem tady četl, ze jsem hloupý a skutečně si myslím, ze jsem z fyziky neměl ani maturovat. Mám technické vzdělání (stojárna a pak dopravní vysoká škola) a mám dojem, ze neoprávněně.

runner42
24. dubna • 19:25

Já si nemyslím, že jsi hloupý. Považuji tě za chytřejšího a kultivovanějšího diskutéra. Dokonce kultivovanějšího, než jsem já, když jsem v ráži.
Proto nerozumím tvému nepochopitelnému lpění na nesmyslu o výšce vozidla, které ukazuje na neznalost rozdílu těžiště a hmotového středu.

stealth01
24. dubna • 20:41

Možná jsme se nepochopili. Pojďme ještě jednou. Představ si, ze mas dva podvozky s kompletní zástavbou motoru, převodovky, diferenciálů, výfukové soustavy apod.
Oba jsou to podvozky Porsche 911 GT2.
Na jeden vytvoříš klasickou zástavbu GT2, takže něco uhlíku, něco hliníkových slitin a něco oceli. Ta karoserie něco váží a podle mého zvýší těžiště “tělesa”. Kdyby jezdil jen podvozek, třeba bez řidiče, tak tomu bude odpovídat i těžiště.
Teď si představme karoserii, která bude z materiálu, lehkého jako papír a pro náš případ stejné pevnosti jako uhlíková vlákna (CFRP). Tato karoserie bude vážit zlomek té první, ale bude o dva metry výše. Bude to takové papírové obludné SUV, postavené na podvozku Porsche. Celková hmotnost té karoserie bude 3 kilogramy, zatímco první případ bude mít 250 kilogramů.
Jelikož vysoká auta mají těžiště výše (podle diskutérů), bude to tak i v tomto případě?
Bude mít karoserie, která má na výšku dva metry a hmotnost 3kg výše těžiště, než 250kg karoserie z výškou 1,1 metru? Vždyť přece vysoká auta mají i výše položené těžiště, ne?

stealth01
24. dubna • 20:43

Pardon o dva metry výše... tedy druhá má 3,1m na výšku

runner42
25. dubna • 7:47

Jelikož jsi napsal, že výška auta nemá s těžištěm nic společného, nemohu s tebou souhlasit.
1) části auta mají nenulovou hmotnost, tudíž vždy budou mít vliv na těžiště.
2) umístění těžiště je na rozdíl od hmotového středu fixní pouze v homogenním tíhovém poli, což u pohybujícího se vozidla rozhodně není.
3) podstatnou diskuze je stabilita v zatáčkách - redukovat to na téma těžiště je nesmysl. Na zvládání přìčného zrychlení má vliv například rozchod kol, což je opět na první pohled slabina i3.Není tady moc co řešit - úzká vysoká krabice prostě není auto do zatáček, ani když si dáš nohu pod zadek, místo za krk.PS: Vysoká hmotnost, byť vůči zemi nízko umístěná, je stále vysoká hmotnost a vytváří při průjezdu zatáčkou nežádoucí velkou odstředivou sílu.

stealth01
25. dubna • 13:37

Ještě možná jedna věc.
Rozchod kol u i3s je 1616mm
Focus RS nebo MX-5 jsou na úrovni 1500-1515.
Nevím jaké obouva MX-5 pneumatiky, ale ujasněme si:Mazda MX-5 má rozchod kol 1515mm, těžiště stejně a rozložení hmotnosti taky stejně tzn 50/50.
BMW i3s má rozchod 1616mm, těžiště i rozložení hmotnosti stejně. O i3s se vyjadřujes jako o vysoké krabici nehodící se do zatáček, o MX-5 předpokládám jako o autě s perfektním zážitkem z jízdy.
Jediné, co muže ovlivnit těžiště auta i3s je vlastně řidič, který oproti MX-5 sedí příliš vysoko.
Proč je MX-5 mnohem lepší na sportovní jízdu v zatackach (vynechme posaz, sedačky apod a soustřeďme se pouze na to, jak rychle a hbitě oba vozy projedou zatáčku)?Možná má Mazda 205 nebo 225 pneu, netuším. 195 jsou myslíš nepoužitelné?

runner42
25. dubna • 20:31

Ad pneu - bohužel si nepamatuju, jaký rozměr na kterém autě mám, musel bych to hledat - snad jindy.

runner42
25. dubna • 20:29

Tak především podle mého odhadu je i3 tak o půl metru vyšší, tudíž poměr výšky vs. rozchod kol je úplně jinde.
Dále si asi nerozumíme, co znamená zážitek z jízdy. miata není v zatáčkách nijak ultra rychlá, ona není rychlá vlastně nikdy nikde. V zatáčkách je skvělá, protože se chová zcela transparentně, jako když by k tobě přirostla a stal ses její součásí. Ztráta trakce je zcela progresivní a plně pod kontrolou, je to vlastně zábava, jen tak si s ní pohrávat s plynem. Je perfektně přesná, takže s ní můžeš na menší okruh a v zatáčce se vždycky vejdeš.
Možná jsem v Mejtě nedal jediný okruh bez alespoň malého přetáčivého smýknutí. Uděláš s ní perfektní pomalé donuts. Zkus tohle s i3 ;-)
Co se stane, pokud i3 ztratí trakci? Chceš to zažít? Já teda ne.

stealth01
26. dubna • 7:07

Vychazis z výšky karoserie. Ale proč je důležitý poměr výšky karoserie vs rozchod kol, když výška těžiště je stejná? Snad jen kvůli řidiči. Ja samozřejmě věřím tomu, ze MX-5 nabídne neporovnatelny zážitek, protože sám částo jezdím Porsche Boxster (je na mem Instagramu).
Přesto si myslím, ze vysoká úzká krabice je i3s jen pro oko. Technicky - parametry je její podvozek široký dost. A i3s na okruhu si nedovedu moc představit.

stealth01
25. dubna • 8:37

Bavíme se o praxi. Teoreticky vždy ve vzorci do kterého dosazujes hmotnost nemůže vyjít “nula”.
Ja jsem nikde nepsal, ze beru i3s jako sportovní auto, nemá ani atributy sportovního auta.
Ja jsem psal o jeho tezisti na úrovni LFA a pak taky o tom, ze je sním neskutečná zábava.
I3s není auto do zatáček podobně jako sportovní auto, od počátku na zatáčky stavěné. Ale rozhodne projíždí zatáčky tak, ze ja jako amatér jsem mu neměl šanci konkurovat v M2. Možná místo teorie stačí projet. Nemůžeme brát jako dogma, ze výška auta ovlivňuje těžiště, byť je to tak v 99 procentech případů.
Ja jsem celou dobu chtěl poukázat na to, ze pokud má těžiště vliv na chování v zatackach, tak mi někdo musí přinést čísla. O kolik se posune výška těžiště u stejných aut v segmentu třeba nižší střední (t-roc vs golf), aby to mělo tak zásadní dopad na vytvoření teorie, ze každé SUV má šílené jízdní vlastnosti a ze se převrátí v první zatáčce.

runner42
25. dubna • 20:17

Jako já připouštím, že i i3 může projet zatáčku způsobem, který je nad moje schopnosti. Nemám s tím problém, ale na dráhu s ním nebudu ztrácet čas a především nehodlám hledat limit i3 v provozu, protože mám obavy z toho, co by následovalo.
i3 jsem řídil a prakticky vším je mimo moje preference.

stealth01
25. dubna • 20:19

Uvadejme raději i3s. i3 je o vesmír horší.

Kuk Vykuk
25. dubna • 1:32

Té jak u blbejch na dvorečku. Vo výšce auta meleš jen ty. Důležitá je výška težiště.

stealth01
25. dubna • 7:16

Ano tady se shodneme. O výšce auta melou všichni ostatní. Nejdůležitější je výška těžiště, ovšem nikdo nebyl schopen mi sdělit, o kolik je výška těžiště jiná (třeba Golf vs T-Roc) nebo pro tebe speciálně Tesla Model S vs Tesla Model X.
Ty se divis, ze tvrdím, ze píšeš jako idiot? Nemáš ani snahu o slušnou diskuzi.

runner42
24. dubna • 19:34

hmotový=hmotový

runner42
24. dubna • 19:35

H m o t n ý
Do ****** s tím androidem 😁

qwertz
23. dubna • 11:47

Vaše zoufalá snaha tvrdit, že jízdní vlastnosti nesouvisí s výškou auta ale s těžištěm může oblbnout jen málokoho. Z vaší argumentace totiž jednoznačně vyplývá, že těžiště vozu nezávisí na jeho výšce. Tomu zřejmě sám nevěříte. :-D

stealth01
23. dubna • 12:06

A závisí? Na případu i3s jsem snad jednoznačně demonstroval, ze nezávisí. Je úplně jedno, jestli tam jsou nebo nejsou baterky.
LFA vs krabice, která má níže bod těžiště. Nic se s tím nedá dělat. Ja jsem přinesl reálná čísla.

qwertz
23. dubna • 13:16

Ale těžiště i3s závisí na jeho výšce. Demonstroval jste maximálně tak vlastní hloupost.

stealth01
23. dubna • 13:26

:-) to je mi jedno. Nemám ego, nepotřebuji si dokazovat chytrost. Pokud jsem hloupý, tak jsem hloupý. Důležité je, kde je realita.

Kuk Vykuk
24. dubna • 14:05

Stealsy ty si fakt jantar k pohledání, tvůj termín "teoretická výška težiště" si zakládám do seznam největších idiocií, který jsem na netu kdy potkal. :-D:-D:-D
Při nehodě auta rotují kolem reálného težistě a ne kolem tvejch blábolů. Prober se z diskotéky a přestaň už fetovat to svinstvo. Nedělá ti to dobře B-]

stealth01
24. dubna • 22:07

Ano, jsem jantar. Mně je fakt šumák, co si o mě kdo myslí (nebo aspoň, co si o mně myslí lidé, kterých si vůbec nevážím).Budu si stát prostě za svým a myslím, že každý fyzik mi dá za pravdu. Výška auta nemá na bod těžiště žádný vliv. Prostě jsem o tom přesvědčen.Příklad? Aventador. Dám na něj dvou metrovou anténu, takže výška auta bude 3 metry a něco. Vedle bude stát jiný Aventador bez antény. Kdybych dal hmotnost antény (třeba z nějakého kosmického materiálu - titan apod.) do vzorce, tak 500 gramů hmotnosti směrem nahoru neposune bod těžiště reálně nikam, ve vzorci samozřejmě vyjde jiné těžistě s naprosto zanedbatelným posunem směrem nahoru.
Je to idiotský příklad? Ano, extrém a nesmysl. Ale odráží to fakt, na který se pomocí extrémních příkladů snažím upozornit. Nezáleží na výšce auta, ale na hmotnosti - hmotě, která se nachází v té výšce. Karbonová karoserie auta o výšce 2 metry bude mít těžiště umístěné ve stejné výšce nad zemí jako ocelová karoserie o výšce 1,7m.

Kuk Vykuk
24. dubna • 14:05

Lehkým torpédování SUVécěk lze docílit nevídaních efektů... brrrr
https://www.youtube.com/watch...
https://youtu.be/lFMY5iHkW8U...
https://www.youtube.com/watch...

ACE
23. dubna • 12:33

Hoši takhle se budete trumfovat donekonečna. probíralo se to nejednou. :-D Je pravda že SUV nebo jiné auto se dá udělat tak, aby jezdilo i skoro tak jako normální auto, ale aby to splnilo všechno bude vždy dražší. Jelikož je robustnější bude mít prakticky vždy vyšší váhu a horší jízdní vlastnosti, jasně dá se tomu zase pomoct silnějším motorem, širšíma kolama, stavitelným podvozkem, ale to se zase vracíme k penězům a k tomu že to při maximálním úsilí vrcholné technice a nesmyslné ceně, dorovná klasické auto. Při stejných nákladech a použité technice bude vyšší a těžší SUV hůř zrychlovat, víc žrát, hůř točit, bude méně bezpečné (v aktivní bezpečnosti), méně se do něj vejde, bude víc citlivé na vítr (atd. atd.) a na zpevněné cesty se bude prostě hodit méně. O tom se dá "hospodsky" dohadovat donekonečna, ale na výsledku to nic nezmění. A co se dá zvážit nebo změřit se prostě nedá odhlasovat nebo uhádat že je to jinak. Že se do SUV lope nastupuje, je pravda. Že je vždy více místa nad hlavou, v takovém postarším Jeepu, když si položím dlaň na hlavu je to natěsno, ale v podstatě je to parametr pro mě zajímavej leda v terénu, jinak je to putna, v klobouku nejezdím. Jak psal Josef, ať si každej koupí sám co mu vyhovuje, zdůvodnit si to musíte jenom sami, nemusíme přesvědčovat všechny proč to děláme (zatím). Na to, jak dopadá porovnání ve stejnejch cenovejch (či výkonových) relacích, se nemá cenu asi nějak zvlášť bavit, SUV prakticky vždy prohraje.... Tím nechci říct, že třeba Tvoje SQ7 nejde výborně ;-)

stealth01
23. dubna • 13:51

31,6m 60-0 MPH u Porsche Macan Turbo je horší než co? 911?http://www.trucktrend.com/truck-reviews/1409-2015-p... ...

stealth01
23. dubna • 7:38

Ano jistě. Nemá cenu nic víc psát na stupiditu.

...
22. dubna • 20:08

Přesně.

...
22. dubna • 19:57

Vrať se prosím na zem. Q7, BMW 7, skutečně auta pro běžného občana ČR. Porovnávej auta, která si může koupit více lidí. Jakou má výhodu např. Kia Sportage oproti Kia Ceed kombi? Absolutně žádnou, ba naopak. Vyšší, hmotnost, vyšší spotřeba, je kratší, širší jen zdánlivě, horší zrychlení a max. rychlost, vyšší odpor vzduchu, atd. Sportage je hezké auto, ale to je tak vše oproti Ceedu kombi.|Nemám nic proti lidem, kteří si SUV koupí. Já bych osobně bral Volvo XC90 T8. Je to krásné a prostorné auto. Bohužel má spoustu negativ a raději bych volil V90 T6 AWD nebo T8. Např. tvrdý "koza" podvozek.

stealth01
22. dubna • 20:13

To je přece úplně irelevantní, jestli se bavíme o autě za 20 miliónů nebo za 300 tisíc. Mluvíme obecně o kategorii SUV a ja říkám, ze není vhodné lidi považovat za idioty, když si ho koupí. Jinak dvě SUV jsem nyní porovnal na svém YouTube kanále.

Josef
22. dubna • 21:08

Souhlas Stealthe. Ať si každý koupí auto, které mu vyshovuje a které splňuje jeho požadavky a se kterým bude spokojen. Pokud by bylo možné vyrobit auto, které vyhoví naprosto všem lidem, které se bude naprosto všem lidem líbit, tak by takové auto už určitě někdo vyráběl...
Když někomu vyhovuje combi, tak přece nebude kritizovat lidi, co se rozhodli pro SUV nebo MPV a pod. Drž se Stealthe. Já reaguji většinou akorát +/-... Už mne "diskuse" na Autorevue pomalu přestávají zajímat.

Luise
22. dubna • 17:11

Skvěle sportovní auto s pneumatikami 155/70, to je jak trekový kolo:)

stealth01
22. dubna • 19:00

Trochu vzdělání by neškodilo. To auto má vzadu 195, ale za pokus to stalo ze ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Luise
22. dubna • 19:46

Trochu vzdělání? Proč hned útoky kolego? Protože chybí, pokud je mi dobře známo, skutečně vzdělaní vám? Mimo jiné, Já netvrdil, ze nemá vzadu 195, jen ze skutečně vepredu obouva rozměry 175 a vzadu 195, takové rozměry dnes nemá snad nic, ani Dacia Sandero, to auto je z meho pohledu vicemene nepoužitelné. Miniaturní rozměry předních kol dle meho zabily i prvotinu Tesly - roadster, ale ovšem nevím, jestli jste měl tu cest...

petrzel1
28. dubna • 8:16

Pane Luise, kritizujete jiné, ale sám jste nevzdělanec. Dacia Sandero má v záklafdu 15" 185-ky. Po M3 jsem si tohoto Hot Hatsche pořídil a věřte, že z motoru 0,9TCe LPG lze hezky vydolovat 120 kobylek a 200Nm. Přitom váží necelou tunu. Po léčebné kůře brzd jsem s touto "sockou" na okreskách pokořil již mnoho aut. Na rovince rozhoduje výkon, v zatáčkách hmotnost a především - zatížení přední nápravy. Fyzika se fakt odrbává těžce...:) Ano, je třeba vědět, jak vypnout nevypínatelné ESP, ale pak se dějí věci. vyzkoušejte. V podstatě za polovinu peněz se toto prdítko téměř vyrovná "sportovnímu" Svišti od Suziny.

Jaryn
28. května • 15:15

A co že to je "Hot Hatsch"?

stealth01
22. dubna • 20:19

Jinak Luise, mně skutečně chybí vzdělání, to je dobrý postřeh. Ty jsi napsal, ze má 155/70, což je proste jinak. Když už píšeš nějaké faktické číslo, chtělo by to se podívat a nebýt za hloupého. Ja jsem měl ve své době na Octavii RS 205/50 R16 a bylo to docela fajn svezení.
Má otázka zní... v rámci hmotnosti 1265 kilo a v rámci bodu těžiště 45 cm nad zemí a v rámci určení... je opravdu nutné tam mít 305mm vzadu a třeba 275 vepredu? Jaký by byl reálný efekt u 185k auta?

runner42
22. dubna • 22:28

Ano, je vidět, že jsi amatér.
Záleží, jak je těch 185k motoru převedeno na kola (kr.m vs otáčky), rozložení hmotnosti a další parametry. Klidně ti navrhnu nastavení převodů, kdy ani těch 305 nemusí stačit.
Navíc kromě akcelerace jde především o to, kolik uděláš na brzdách, a tam je i3 popelnice opět těžce mimo.

stealth01
23. dubna • 7:41

Brzdy jsou průser, to je pravda. Jsem totální amatér, který neumí ani řadit, to je taky pravda. Pravda taky je, ze jsi teoretik, který se nikdy v i3s nesvezl, takže z těch komentářů zbývá jen takové směšné torzo, opřené o převody, rozložení hmotnosti a podobně. http://www.imagebam.com/image/3817651203104944...

stealth01
22. dubna • 20:08

Jaký útok proboha? :-D
To auto je neskutečně schopné v zatackach, pneu nepneu. Ja jsem pouhý amatér, rozhodne nemám geny ani schopnosti na rychlou jízdu po okreskách, ale na profika v i3S jsem s M2 proste neměl šanci. Vždycky mi ujel, pouze na rovině jsem se na trojku už priblizoval. Pak zase konec, v zatackach byl pryč. Ale jak říkám, jsem totální amatér.

runner42
22. dubna • 22:31

Na i3 se stačí jen podívat a jen úplný automobilový analfabet ti uvěří, že je schopné v zatáčkách.

stealth01
23. dubna • 7:34

Na i3s? Doporučuji zkusit. Jak jsem psal, s M2 za volantem jsem i3s nestihal.

mpolan
23. dubna • 7:30

Tak si to někdy zkus, ty zaslepený teoretiku.

...
23. dubna • 7:45

Zrychlení 0-100 za 8.24 s. To dělá manželky Golf Variant 1.4 TSI 110 kW. Maximálka tacho na dálnici 238 km/h ve třech lidech. Kolik jede i3S?
Porovnávat M3 s i3S snad ani není normální.
Mimochodem podíval jsem se na video Stealtha s jeho M3 a poslechněte si jak a kde řadí. Neuvěřitelný. Podřazovat za vrcholem zatáčky (serpentiny) - to jsem snad ani nikde neviděl.
M3 je auto na zábavu. Já bych asi zvolil RS5 kvůli trakci za všech klimatických podmínek.

stealth01
23. dubna • 9:04

S RS5 jsem jezdil ve dvou kusech:https://youtu.be/drvWfQxSeQY...
https://youtu.be/p5bNX4qiL7Y... Taky tam určitě blbě řadím a řídím. Ani po Porsche Driving Academy, kurzech s Audi a dvoudenním intenzivním kurzu v BMW se ze mě nestal závodní jezdec. Sám se tomu divím, ale je to smutná pravda.

...
23. dubna • 9:24

Nejde o sportovní jízdu, ikdyž nepopřeš, že jsi tomu místy krátkodobě dost "šlapal na krk". Je to video, jak vezeš taťku. Na druhou stranu chápu, že jsi se spíš soustředil, co řekneš, než nato, že si máš připravit správný rychlostní stupeň před zatáčkou. Žádná akademie nemůže z nikoho udělat dobrého řidiče, pokud nemá cit pro auto. Tím neříkám, že je to tvůj případ.Jinak, jsem to já, cos mi psal, abych ti půjčil na natáčení Stingera GT. Někdo další tady používá také "...".Měl jsem závodní licenci na rally a rallycros, jezdil jsem speciály Lancia Delta Integrale EVO II s 420 HP při hmotnosti 1.120 kg. Zrychlení 0-100 se na závodních gumách pohybovalo okolo 2-2.5 sekundy.

stealth01
23. dubna • 10:45

Vždyť píšeme oba to samé. Ja jsem psal, ze i přes tyto kurzy sportovní jízdy jsem amatér a neumím řídit. Ja to přiznám, úplně bez ironie nebo urážení. To nic nemění na tom, ze jsem si s i3s užil fakt dost zábavy, proste jsem byl vysmátý od ucha k uchu. Super auto.

stealth01
23. dubna • 8:01

A pokud myslíš to úvodní video pod testem. To snad asi taky nebude žádná sportovní jízda na okruhu. Navíc to auto nemělo ani dva tisíce a nemohl jsem si dovolit ho vytáčet.
Tady asi více relevantní video. Prosím presuň na 21 minutu. https://youtu.be/0iGCGrDa4AQ... Mezi 36 novináři jsem měl 3. nejlepší čas. A přestaň mě dostávat do roviny, ze porovnavam i3s se sportovními auty.

stealth01
23. dubna • 7:53

Tak i3s má zrychlení 6,9s ale možná je to jinak, ja netuším.
Jaké video s M3? To, jak zkousim mikrofon a mám sluchátka na uších? Tomu říkáš sportovní jízda? Jako ja jsem totální laik a amatér, ale srovnávat test mikrofonu se sportovní jízdou muže je idiot, nezlob se, ze ti tak říkám.
I3s má maximalku 160.
Kde přesně proovnavam M3 a i3s?

Luise
22. dubna • 19:54

Navíc se vsi úctou k vaši “on-line praciX zábavě “, auto s velikosti volantu jako v autobuse a sedackama (nebo jestli se ta prkna vůbec daji nazývat sedackama) jež postrádají snad i náznaky bočního vedení, se o nějaké zábavě v jiném než přímém směru nedá mluvit. Pokud vás však baví litat na 175 kolech v sedackach rovných jak pravítko v každé zatáčce od řidiče ke spolujezdci, proč ne....

...
22. dubna • 20:03

Už ho nech. Někomu může stačit k zábavě i Trabant. "Jezdit se dá i na vratech od stodoly", řekl kdysi jeden příbramský tovární závodník ze Škodovky.

JirkaK
23. dubna • 7:44

Ten Trabant vůbec není od věci. Při zkouškách zvládl losí test také v rychlosti 75km/h. A to s podvozkem zkonstruovaným na konci 50. let, bez ESP a na pneumatikách 155/13.
Holt, pokrok nezastavíš ......:-D

stealth01
22. dubna • 20:25

Mne stačilo toto: http://moje.auto.cz/stealth01/m3.html...
Dokud jsem nepoznal i3S ;-)

...
22. dubna • 17:30

Jistě a po 50 km "sportovní jízdy" mu dojdou baterky a nastane nuda sezení na patníku s hlavou v dlaních.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
22. dubna • 19:04

Nedojdou. Když jsem s tím jel skutečně naplno, tak byla spotřeba 26 kWh a na konci 20,7 díky snížení rychlosti a dojetí do města.
Takže úplně sportovní jízda s 42.2 kWh baterií? Minimálně 170 kilometrů super zábavy.
Zajímavé taky bylo, ze jeden den jsem si půjčil i3s a druhy den jsem měl M4 CS.
Každé auto má jiný druh zábavy, ale obě jsou fantastická.

runner42
22. dubna • 21:58

Sorry ale to jsi mě fakt rozsekal, prý sportovní jízda autem za 26kWh/100km, to vyprávěj tvojí babičce :D :D :D Takovou spotřebu má sportovní motokára.

stealth01
23. dubna • 7:33

No jo no. Je to tak. S tím nic nenaděláš ani dětinskými komentáři. Proste je to fakt. Btw pri trvalých 160 (tzn vmax) to auto odebírá max 35 kWh. Byl poměrně velký protivítr. https://youtu.be/9astOgM7cYE... Takže video důkaz máme, teď bude klasické diskuzní mlčení, protože uznat/omluvit se není chlapské.

runner42
24. dubna • 19:58

Řeknu ti co vidím. Nic vypovídajícího.
Vidím palubní ukazatel, tvrdící spotřebu a ustálenou rychlost v místě s neznámým profilem cesty a meteorologickými podmínkami.Co bych akceptoval jako důkaz?
Záznam od plného dobití do plného dobití se stejným výchozím a cílovým místem se záznamem průměrné rychlosti nezávislou GPS.Doufám, že chápeš ten podstatný rozdíl.

stealth01
24. dubna • 20:32

Z jiné strany. Jsi si opravdu jistý, jak píše diskutér výše, ze při plném zatížení 120Ah baterka neujede více než 50 km. Ano spotřeba na krátkém úseku se nedá považovat za důkaz, ale hodnoty na rovné silnici za určitých podmínek nemohou být podle mého zas tak mimo rámec toho, co je na videu. Takže i kdybych jel s i3s maximální rychlostí, tak po 50 kilometrech proste baterka neodejde. Ja jsem to video točil tehdy (září 2018) spíše pro sebe, takže jsem důvodem nebylo podávání důkazů v dubnu 2019.

pouch
23. dubna • 9:28

To, že s autem jedete rychle, neznamená, že jedete "sportovním stylem".

stealth01
23. dubna • 9:33

To jsem nikde nenapsal. Ja jsem si jízdu po okreskách užíval v rámci možností svých a daného auta. Mezi zatackami na rovince ale vždy maximální možný výkon. Výsledek je 20,7 spotřeba.

Budiž
22. dubna • 12:44

No ovšem Kodi má i přes ten těžký diesel hodnocení "Buena" a konkurence s lehkým benzínovým motorem dopadla zcela katastrofálně "Mala"
https://www.youtube.com/watch...

qwertz
23. dubna • 7:58

To tady nedavejte. Nezapada to do zdejsi ideologie VW/Skoda = špatný, Toyota/Mazda = vynikající. :-D

Budiž
23. dubna • 8:25

Á propós Mazda, na tu bych málem zapomněl, CX-3 dopadla ještě hůř než RAV4, ta málem hodila záda, hodnocení "Mala" čili totální výbuch, Kodiaq nebo Karoq jsou proti ní závodní speciály.
https://www.youtube.com/watch...

Kiss
23. dubna • 17:05

Slušná haluz. Takové prťavé autíčko by mělo ten test vystřihnout levou zadní a místo toho je nestabilní jak prase. A přitom velké stodoly co se sotva rozměry vejdou mezi ty kuželky, to dávají ve 82.
https://www.youtube.com/watch...

JirkaX
23. dubna • 16:09

Jenom tvé zbožné přání;-)

JirkaX
6. června • 17:35

Tímto výsledkem se může chlubit opravdu jen škodovka

stealth01
23. dubna • 9:17

Teď se těm lidem sesypal jejich svět... ;-)

Sir_CHerokee
22. dubna • 12:26

Diesel nemůže plnit roli v sportovní variantě žádného modelu, páč je na předku těžký jak prase.... Hlavně, že u nás se na tuhle těžkou a nešikovnou krávu čeká skoro rok.

Multicar
23. dubna • 9:07

Ono kupodivu ani vozy jakoby sportovní dost často v tomto testu neexcelují.
Nicméně výsledek Kodiaku je relativně slabý, třeba 5008 dopadl lépe
Peugeot 5008 Hdi 78km/h https://www.youtube.com/watch...

Joe Doe
23. dubna • 9:24

"Ono kupodivu ani vozy jakoby sportovní dost často v tomto testu neexcelují."Svata pravda... Napr. Golf GTI mal rovnaky vysledok ako hybridny Auris kombik na 16 palcovych balonoch ;)

JohnST
22. dubna • 18:52

Pac diesel je o 40 kg tazsi ako TSI 2,0. B-]Vies o tom kulove!!!

OnlyTruth
22. dubna • 15:24

presne tak :-D

stealth01
22. dubna • 12:45

X5 M50D je těžké na předku?

R
22. dubna • 16:49

Nevim jak x5, ale x6 m50d a m to je rozdil jako nebe a dudy B-]

OnlyTruth
22. dubna • 16:09

x5 je o jeden stupen lepsi vzhaldom ktomu ze ma "zaklad" zadnokolku .. ale aj tak je to len tazke neagilne suvcko

stealth01
22. dubna • 16:17

Jak to můžeš vědět? Ty jsi v tom autě jezdil?

OnlyTruth
22. dubna • 17:16

v x5 Mkovej nie ale aj zaklad je uz ovela dalej v sportovej jazde ako kodiaq

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
22. dubna • 18:59

Mas na mysli X5 M? Ja jsem myslel naftu v X5 M50d

Doporučujeme

Články odjinud