Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

RS je s cenou atakující hranici 1,2 milionu korun nejdražší verzí Škody Kodiaq. Španělé vůz podrobili losímu testu a v rychlosti 77 km/h už lítaly kužely.

Konečné naladění podvozku každého auta určeného pro provoz na veřejných silnicích bude vždycky tak trochu kompromis, obzvláště pak, bavíme-li se o vozech SUV. Jakožto rodinné přepravníky schopné pojmout i sedm cestujících by měly být hlavně pohodlné, vyšší hmotnost a výšku karoserie je ale potřeba krotit pro případ, že dojde k náhlému vyhýbacímu manévru.

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Základem úspěchu je pevná karoserie, tlumiče, které se do ní mohou pořádně opřít, citlivě nastavený stabilizační systém, přesné řízení, a pokud půjdeme více do hloubky, tak i elastokinematika náprav. Výrobci neuvažují, že za volantem bude sedět zkušený řidič, který v krizové situaci nezazmatkuje. Automobily musejí být bezpečné, ať je řídí profesionál, nebo začátečník s ještě mokrým řidičákem.

Španělský motoristický web km77 se dlouhodobě zabývá standardizovanými losími testy a na Autorevue tu a tam jeden z nich „vytáhneme“. Zhruba před rokem to bylo BMW X2, které předvedlo nedotáčivost už v rychlosti 73 km/h, v rychlosti 75 km/h se testovací řidič netrefil do výjezdu, a při 77 km/h se už vůz do výjezdového koridoru ani nesnažil „narvat“. Ani v jednom z případů však BMW nejevilo známky nestability a nesnažilo se převrátit, což se u losích testů občas stává.

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Nyní redaktoři vzali na paškál Kodiaq RS. Test začíná při rychlosti 77 km/h, a přestože se vůz snaží zásahem stabilizace držet v ideální dráze, porazil dva ze tří vnějších kuželů. Ve videu je hezky vidět, jak se vnější přední kolo snaží „zakousnout“ do asfaltu, není mu to ale nic platné. Stačilo nájezdovou rychlost snížit o 2 km/h a všechno proběhlo v pořádku, zajímavá je ale jiná věc.

Ereso totiž nebylo jediným Kodiaqem, který prošel losím testem webu km77. V dubnu 2017 proběhl test verze Style, která si v losím testu vedla o poznání lépe. Kužely padaly až v rychlosti 79 km/h při aktivovaném komfortním módu podvozku. Jak je to možné? Zejména kvůli tomu, že se jednalo o verzi 1.4 TSI 4x4 s manuálem, která v testované sedmimístné verzi váží 1653 kg (s řidičem). Naproti tomu Kodiaq RS s řidičem váží přinejmenším 1880 kg a rozdíl téměř čtvrt tuny, ze které bude velká část situovaná na přední nápravě, se někde projevit musel.

Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

V žádném případě tedy neplatí, že se všechny verze daného modelu musejí chovat stejně. A je hezky vidět, že kolikrát stačí jenom lehce ubrat či přidat a dojdete k výrazně odlišným výsledkům. To je zkrátka fyzika. O to více je fascinující, v jak úzkých mezích se výrobci automobilů při vývoji daného modelu pohybují.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků