Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

RS je s cenou atakující hranici 1,2 milionu korun nejdražší verzí Škody Kodiaq. Španělé vůz podrobili losímu testu a v rychlosti 77 km/h už lítaly kužely.

Konečné naladění podvozku každého auta určeného pro provoz na veřejných silnicích bude vždycky tak trochu kompromis, obzvláště pak, bavíme-li se o vozech SUV. Jakožto rodinné přepravníky schopné pojmout i sedm cestujících by měly být hlavně pohodlné, vyšší hmotnost a výšku karoserie je ale potřeba krotit pro případ, že dojde k náhlému vyhýbacímu manévru.

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Základem úspěchu je pevná karoserie, tlumiče, které se do ní mohou pořádně opřít, citlivě nastavený stabilizační systém, přesné řízení, a pokud půjdeme více do hloubky, tak i elastokinematika náprav. Výrobci neuvažují, že za volantem bude sedět zkušený řidič, který v krizové situaci nezazmatkuje. Automobily musejí být bezpečné, ať je řídí profesionál, nebo začátečník s ještě mokrým řidičákem.

Španělský motoristický web km77 se dlouhodobě zabývá standardizovanými losími testy a na Autorevue tu a tam jeden z nich „vytáhneme“. Zhruba před rokem to bylo BMW X2, které předvedlo nedotáčivost už v rychlosti 73 km/h, v rychlosti 75 km/h se testovací řidič netrefil do výjezdu, a při 77 km/h se už vůz do výjezdového koridoru ani nesnažil „narvat“. Ani v jednom z případů však BMW nejevilo známky nestability a nesnažilo se převrátit, což se u losích testů občas stává.

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Nyní redaktoři vzali na paškál Kodiaq RS. Test začíná při rychlosti 77 km/h, a přestože se vůz snaží zásahem stabilizace držet v ideální dráze, porazil dva ze tří vnějších kuželů. Ve videu je hezky vidět, jak se vnější přední kolo snaží „zakousnout“ do asfaltu, není mu to ale nic platné. Stačilo nájezdovou rychlost snížit o 2 km/h a všechno proběhlo v pořádku, zajímavá je ale jiná věc.

Ereso totiž nebylo jediným Kodiaqem, který prošel losím testem webu km77. V dubnu 2017 proběhl test verze Style, která si v losím testu vedla o poznání lépe. Kužely padaly až v rychlosti 79 km/h při aktivovaném komfortním módu podvozku. Jak je to možné? Zejména kvůli tomu, že se jednalo o verzi 1.4 TSI 4x4 s manuálem, která v testované sedmimístné verzi váží 1653 kg (s řidičem). Naproti tomu Kodiaq RS s řidičem váží přinejmenším 1880 kg a rozdíl téměř čtvrt tuny, ze které bude velká část situovaná na přední nápravě, se někde projevit musel.

Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

V žádném případě tedy neplatí, že se všechny verze daného modelu musejí chovat stejně. A je hezky vidět, že kolikrát stačí jenom lehce ubrat či přidat a dojdete k výrazně odlišným výsledkům. To je zkrátka fyzika. O to více je fascinující, v jak úzkých mezích se výrobci automobilů při vývoji daného modelu pohybují.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků