Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

RS je s cenou atakující hranici 1,2 milionu korun nejdražší verzí Škody Kodiaq. Španělé vůz podrobili losímu testu a v rychlosti 77 km/h už lítaly kužely.

Konečné naladění podvozku každého auta určeného pro provoz na veřejných silnicích bude vždycky tak trochu kompromis, obzvláště pak, bavíme-li se o vozech SUV. Jakožto rodinné přepravníky schopné pojmout i sedm cestujících by měly být hlavně pohodlné, vyšší hmotnost a výšku karoserie je ale potřeba krotit pro případ, že dojde k náhlému vyhýbacímu manévru.

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Základem úspěchu je pevná karoserie, tlumiče, které se do ní mohou pořádně opřít, citlivě nastavený stabilizační systém, přesné řízení, a pokud půjdeme více do hloubky, tak i elastokinematika náprav. Výrobci neuvažují, že za volantem bude sedět zkušený řidič, který v krizové situaci nezazmatkuje. Automobily musejí být bezpečné, ať je řídí profesionál, nebo začátečník s ještě mokrým řidičákem.

Španělský motoristický web km77 se dlouhodobě zabývá standardizovanými losími testy a na Autorevue tu a tam jeden z nich „vytáhneme“. Zhruba před rokem to bylo BMW X2, které předvedlo nedotáčivost už v rychlosti 73 km/h, v rychlosti 75 km/h se testovací řidič netrefil do výjezdu, a při 77 km/h se už vůz do výjezdového koridoru ani nesnažil „narvat“. Ani v jednom z případů však BMW nejevilo známky nestability a nesnažilo se převrátit, což se u losích testů občas stává.

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Nyní redaktoři vzali na paškál Kodiaq RS. Test začíná při rychlosti 77 km/h, a přestože se vůz snaží zásahem stabilizace držet v ideální dráze, porazil dva ze tří vnějších kuželů. Ve videu je hezky vidět, jak se vnější přední kolo snaží „zakousnout“ do asfaltu, není mu to ale nic platné. Stačilo nájezdovou rychlost snížit o 2 km/h a všechno proběhlo v pořádku, zajímavá je ale jiná věc.

Ereso totiž nebylo jediným Kodiaqem, který prošel losím testem webu km77. V dubnu 2017 proběhl test verze Style, která si v losím testu vedla o poznání lépe. Kužely padaly až v rychlosti 79 km/h při aktivovaném komfortním módu podvozku. Jak je to možné? Zejména kvůli tomu, že se jednalo o verzi 1.4 TSI 4x4 s manuálem, která v testované sedmimístné verzi váží 1653 kg (s řidičem). Naproti tomu Kodiaq RS s řidičem váží přinejmenším 1880 kg a rozdíl téměř čtvrt tuny, ze které bude velká část situovaná na přední nápravě, se někde projevit musel.

Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

V žádném případě tedy neplatí, že se všechny verze daného modelu musejí chovat stejně. A je hezky vidět, že kolikrát stačí jenom lehce ubrat či přidat a dojdete k výrazně odlišným výsledkům. To je zkrátka fyzika. O to více je fascinující, v jak úzkých mezích se výrobci automobilů při vývoji daného modelu pohybují.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků