Škoda Kodiaq RS na nových fotkách. Už o ní víme téměř vše

Škoda je v poslední fázi upoutávek na svůj nejnovější model s označením RS. O ostřejším Kodiaqu tak prozrazuje pár dalších zajímavostí a utvrzuje jeho premiéru na letošním autosalonu v Paříži.

Škoda Kodiaq RS si ještě před svým odhalením stihla v kategorii sedmimístných SUV obstarat rekord na německém Nürburgringu a nyní už svůj nejnovější počin s logem RS automobilka chystá k oficiální premiéře na pařížském autosalonu. Naplno tak novinku uvidíme až na začátku října.

Mladoboleslavská značka pochopitelně uvádí, že tradiční označení RS se vůbec poprvé ukazuje na voze třídy SUV. Kodiaq přitom dostane novou variantu známého loga, které se od dosavadního liší červeným provedením písmena „V“. Doteď bylo písmeno značící „vítězství“ zelené nebo černé. Označení RS pak znamená klasicky Rally Sport, jelikož originálně pochází ze soutěžních prototypů 180 RS a 200 RS ze 70. let.

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Po designové stránce bude RS zajisté vypadat ještě o něco agresivněji než dosavadní výbava Sportline. Očekávejme tak nižší nárazníky s většími otvory přívodu vzduchu, nová litá kola, výraznější koncovky výfuku a další maličkosti.

Pod kapotou bude vůbec nejsilnější naftový motor v historii značky. Dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním nabídne výkon 176 kW (239 koní) a točivý moment 500 Nm. Agregát bude v modelové řadě Kodiaqu dodáván výhradně pro verzi RS. Určitě dojde na použití automatické převodovky DSG.

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Stejnou motorizaci už nyní využívá i Volkswagen Tiguan. Dynamické schopnosti Kodiaqu RS ještě neznáme, ale v případě Tiguanu mluvíme o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny a maximální rychlosti 228 km/h. Obdobné schopnosti bychom tedy čekali rovněž od Kodiaqu RS.

Potvrzen byl dříve i podvozek s adaptivními tlumiči, možnost volitelných jízdních režimů a samozřejmě pohon všech kol. Pařížský autosalon, na němž bude Kodiaq RS oficiálně představen, startuje ve čtvrtek 4. října a pokračuje až do neděle 14. října.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků