Škoda Kodiaq RS na nových fotkách. Už o ní víme téměř vše

Škoda je v poslední fázi upoutávek na svůj nejnovější model s označením RS. O ostřejším Kodiaqu tak prozrazuje pár dalších zajímavostí a utvrzuje jeho premiéru na letošním autosalonu v Paříži.

Škoda Kodiaq RS si ještě před svým odhalením stihla v kategorii sedmimístných SUV obstarat rekord na německém Nürburgringu a nyní už svůj nejnovější počin s logem RS automobilka chystá k oficiální premiéře na pařížském autosalonu. Naplno tak novinku uvidíme až na začátku října.

Mladoboleslavská značka pochopitelně uvádí, že tradiční označení RS se vůbec poprvé ukazuje na voze třídy SUV. Kodiaq přitom dostane novou variantu známého loga, které se od dosavadního liší červeným provedením písmena „V“. Doteď bylo písmeno značící „vítězství“ zelené nebo černé. Označení RS pak znamená klasicky Rally Sport, jelikož originálně pochází ze soutěžních prototypů 180 RS a 200 RS ze 70. let.

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Po designové stránce bude RS zajisté vypadat ještě o něco agresivněji než dosavadní výbava Sportline. Očekávejme tak nižší nárazníky s většími otvory přívodu vzduchu, nová litá kola, výraznější koncovky výfuku a další maličkosti.

Pod kapotou bude vůbec nejsilnější naftový motor v historii značky. Dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním nabídne výkon 176 kW (239 koní) a točivý moment 500 Nm. Agregát bude v modelové řadě Kodiaqu dodáván výhradně pro verzi RS. Určitě dojde na použití automatické převodovky DSG.

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Stejnou motorizaci už nyní využívá i Volkswagen Tiguan. Dynamické schopnosti Kodiaqu RS ještě neznáme, ale v případě Tiguanu mluvíme o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny a maximální rychlosti 228 km/h. Obdobné schopnosti bychom tedy čekali rovněž od Kodiaqu RS.

Potvrzen byl dříve i podvozek s adaptivními tlumiči, možnost volitelných jízdních režimů a samozřejmě pohon všech kol. Pařížský autosalon, na němž bude Kodiaq RS oficiálně představen, startuje ve čtvrtek 4. října a pokračuje až do neděle 14. října.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků