Škoda Kodiaq RS na nových fotkách. Už o ní víme téměř vše

Škoda je v poslední fázi upoutávek na svůj nejnovější model s označením RS. O ostřejším Kodiaqu tak prozrazuje pár dalších zajímavostí a utvrzuje jeho premiéru na letošním autosalonu v Paříži.

Škoda Kodiaq RS si ještě před svým odhalením stihla v kategorii sedmimístných SUV obstarat rekord na německém Nürburgringu a nyní už svůj nejnovější počin s logem RS automobilka chystá k oficiální premiéře na pařížském autosalonu. Naplno tak novinku uvidíme až na začátku října.

Mladoboleslavská značka pochopitelně uvádí, že tradiční označení RS se vůbec poprvé ukazuje na voze třídy SUV. Kodiaq přitom dostane novou variantu známého loga, které se od dosavadního liší červeným provedením písmena „V“. Doteď bylo písmeno značící „vítězství“ zelené nebo černé. Označení RS pak znamená klasicky Rally Sport, jelikož originálně pochází ze soutěžních prototypů 180 RS a 200 RS ze 70. let.

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Po designové stránce bude RS zajisté vypadat ještě o něco agresivněji než dosavadní výbava Sportline. Očekávejme tak nižší nárazníky s většími otvory přívodu vzduchu, nová litá kola, výraznější koncovky výfuku a další maličkosti.

Pod kapotou bude vůbec nejsilnější naftový motor v historii značky. Dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním nabídne výkon 176 kW (239 koní) a točivý moment 500 Nm. Agregát bude v modelové řadě Kodiaqu dodáván výhradně pro verzi RS. Určitě dojde na použití automatické převodovky DSG.

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Stejnou motorizaci už nyní využívá i Volkswagen Tiguan. Dynamické schopnosti Kodiaqu RS ještě neznáme, ale v případě Tiguanu mluvíme o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny a maximální rychlosti 228 km/h. Obdobné schopnosti bychom tedy čekali rovněž od Kodiaqu RS.

Potvrzen byl dříve i podvozek s adaptivními tlumiči, možnost volitelných jízdních režimů a samozřejmě pohon všech kol. Pařížský autosalon, na němž bude Kodiaq RS oficiálně představen, startuje ve čtvrtek 4. října a pokračuje až do neděle 14. října.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků