Konec slabé Škody Kodiaq RS. Česká dílna umí zvednout výkon na 290 koní

Někoho by mohla naftová jednotka nejvýkonnější Škody Kodiaq RS trochu zklamat. Proto už se do práce vložili i úpravci z dílny Dieselpower.

S oznámením výkonné RS varianty Škody Kodiaq možná došlo ke zklamání, že ostrá Škodovka dostane pod kapotu výhradně naftový čtyřválec, a vzhledem ke své hmotnosti SUV (1880 kg), naladěný na pouhých 176 kW (240 koní). A přestože základní točivý moment 500 N.m zní výživně, pokaždé je přece možnost situaci o trochu zlepšit.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Tímto přístupem se na Kodiaq RS na jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI vrhli i specialisté z české dílny Dieselpower. Do úpravy se navíc poslední „ereso“ pustilo s dobrou reputací, jelikož na válcové zkušebně bylo standardnímu RS naměřeno o něco vyšších 185 kW (251 koní) a 511 N.m. Potvrzující situaci, kdy jsou oficiálně udávané hodnoty výkonu někdy reálně o chlup lepší.  

Každopádně, pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru na úrovni Stage 1 zvládne Dieselpower navýšit výkon naftového dvoulitru na přibližně 213 kW (290 koní) a 580 N.m. Tímto se už Kodiaq RS dostává blízko teritoriu dalších výkonných SUV koncernu VW, například Cupře Ateca nebo chystanému VW Tiguanu R, a točivým momentem je samozřejmě i překonává.

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Dieselpower zatím o možnosti úpravy Kodiaqu RS více informací neposkytuje a jeho přeprogramování ECU ještě nemá pevně uvedeno v nabídce. Stejné vyladění už však nějakou dobu nabízí pro Tiguan, s nímž ostatně Kodiaq RS sdílí motorizaci. U něj tak vyjde kompletní práce dílny na 27.709 Kč.

Jak si vede standardní RS v akceleraci proti upravené verzi, na to se můžete podívat ve srovnávacím videu níže. Jen pro připomenutí, automobilkou udávané zrychlení z nuly na 100 km/h je u Kodiaqu RS rovných 7 vteřin.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků