Konec slabé Škody Kodiaq RS. Česká dílna umí zvednout výkon na 290 koní

Někoho by mohla naftová jednotka nejvýkonnější Škody Kodiaq RS trochu zklamat. Proto už se do práce vložili i úpravci z dílny Dieselpower.

S oznámením výkonné RS varianty Škody Kodiaq možná došlo ke zklamání, že ostrá Škodovka dostane pod kapotu výhradně naftový čtyřválec, a vzhledem ke své hmotnosti SUV (1880 kg), naladěný na pouhých 176 kW (240 koní). A přestože základní točivý moment 500 N.m zní výživně, pokaždé je přece možnost situaci o trochu zlepšit.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Tímto přístupem se na Kodiaq RS na jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI vrhli i specialisté z české dílny Dieselpower. Do úpravy se navíc poslední „ereso“ pustilo s dobrou reputací, jelikož na válcové zkušebně bylo standardnímu RS naměřeno o něco vyšších 185 kW (251 koní) a 511 N.m. Potvrzující situaci, kdy jsou oficiálně udávané hodnoty výkonu někdy reálně o chlup lepší.  

Každopádně, pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru na úrovni Stage 1 zvládne Dieselpower navýšit výkon naftového dvoulitru na přibližně 213 kW (290 koní) a 580 N.m. Tímto se už Kodiaq RS dostává blízko teritoriu dalších výkonných SUV koncernu VW, například Cupře Ateca nebo chystanému VW Tiguanu R, a točivým momentem je samozřejmě i překonává.

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Dieselpower zatím o možnosti úpravy Kodiaqu RS více informací neposkytuje a jeho přeprogramování ECU ještě nemá pevně uvedeno v nabídce. Stejné vyladění už však nějakou dobu nabízí pro Tiguan, s nímž ostatně Kodiaq RS sdílí motorizaci. U něj tak vyjde kompletní práce dílny na 27.709 Kč.

Jak si vede standardní RS v akceleraci proti upravené verzi, na to se můžete podívat ve srovnávacím videu níže. Jen pro připomenutí, automobilkou udávané zrychlení z nuly na 100 km/h je u Kodiaqu RS rovných 7 vteřin.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků