Konec slabé Škody Kodiaq RS. Česká dílna umí zvednout výkon na 290 koní

Někoho by mohla naftová jednotka nejvýkonnější Škody Kodiaq RS trochu zklamat. Proto už se do práce vložili i úpravci z dílny Dieselpower.

S oznámením výkonné RS varianty Škody Kodiaq možná došlo ke zklamání, že ostrá Škodovka dostane pod kapotu výhradně naftový čtyřválec, a vzhledem ke své hmotnosti SUV (1880 kg), naladěný na pouhých 176 kW (240 koní). A přestože základní točivý moment 500 N.m zní výživně, pokaždé je přece možnost situaci o trochu zlepšit.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Tímto přístupem se na Kodiaq RS na jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI vrhli i specialisté z české dílny Dieselpower. Do úpravy se navíc poslední „ereso“ pustilo s dobrou reputací, jelikož na válcové zkušebně bylo standardnímu RS naměřeno o něco vyšších 185 kW (251 koní) a 511 N.m. Potvrzující situaci, kdy jsou oficiálně udávané hodnoty výkonu někdy reálně o chlup lepší.  

Každopádně, pouhým přeprogramováním řídící jednotky motoru na úrovni Stage 1 zvládne Dieselpower navýšit výkon naftového dvoulitru na přibližně 213 kW (290 koní) a 580 N.m. Tímto se už Kodiaq RS dostává blízko teritoriu dalších výkonných SUV koncernu VW, například Cupře Ateca nebo chystanému VW Tiguanu R, a točivým momentem je samozřejmě i překonává.

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Dieselpower zatím o možnosti úpravy Kodiaqu RS více informací neposkytuje a jeho přeprogramování ECU ještě nemá pevně uvedeno v nabídce. Stejné vyladění už však nějakou dobu nabízí pro Tiguan, s nímž ostatně Kodiaq RS sdílí motorizaci. U něj tak vyjde kompletní práce dílny na 27.709 Kč.

Jak si vede standardní RS v akceleraci proti upravené verzi, na to se můžete podívat ve srovnávacím videu níže. Jen pro připomenutí, automobilkou udávané zrychlení z nuly na 100 km/h je u Kodiaqu RS rovných 7 vteřin.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků