Kam se může vyšplhat cena Kodiaqu RS? V konfigurátoru jsme vybrali vše

Kodiaq RS je nejdražší vůz Škoda současnosti. Cena 1.189.900 Kč je pouze základní a lze ji navýšit o doplňkovou výbavu. To jsme udělali a došli k zajímavému výsledku.

Škoda odkrývala Kodiaq RS před světovou premiérou na pařížském autosalonu velmi pomalu, pak ale věci nabraly rychlý spád. O prvním novinářském dnu výstavy byla zveřejněna základní cena, znali jsme technická data, a nyní už vůz najdete v oficiálním konfigurátoru. Ten jsme prošmejdili, na ničem nešetřili a došli k nejvyšší ceně na českém trhu.

Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

Se základní cenou 1.189.900 Kč je Kodiaq RS nejdražší škodovkou dneška. Je to dáno jeho dvakrát přeplňovaným turbodieselem, který se pod kapotou vozu Škoda objevuje vůbec poprvé, převodovkou DSG a pohonem všech kol, ale také bohatou výbavou.

Ve standardu jsou třeba 20" kola Xtreme, sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, plně diodové světlomety, digitální přístrojový štít, ambientní osvětlení kokpitu, akustická přední okna nebo systém zvýrazňující zvuk motoru. Je toho dost a v průběhu listopadu bude na stránkách výrobce k dispozici kompletní ceník.

Škoda Kodiaq RS poprvé naživo: Poslechněte si, jak zní její největší zbraň

Škoda Kodiaq RS poprvé naživo: Poslechněte si, jak zní její největší zbraň

Nad rámec standardní výbavy jsme vybrali vše, co konfigurátor nabízí. Prvky si můžete projít v přiložené tabulce, proto zmíním pouze ty největší cenové záseky: panoramatická posuvná střecha (32.000 Kč), paket Multimedia s 9,2" obrazovkou a navigací (30.000 Kč), nezávislé topení (23.800 Kč) či třetí řada sedadel (19.500 Kč).

Připlácí se i za metalízu (6900 Kč), protože ve standardu je pouze šedý pastelový lak Steel. V naší konfiguraci není zahrnut předplacený servis, Mobilita Plus či záruka na 5 let/150.000 ujetých kilometrů, i tak se ale cena vozu vyšplhala na 1.469.100 Kč. Zřejmě to půjde i výš, to už ale musíte sáhnout do katalogu originálního příslušenství, který zatím není k dispozici.

Škoda Kodiaq RS - nejvybavenější verze podle konfigurátoru
Příplatkový prvek Cena
El. nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrou, s pamětí  15.000 Kč
KESSY - bezklíčové odemykání, zamykání a startování s alarmem 7500 Kč
Paket pro špatné cesty 5300 Kč
Panoramatická posuvná střecha 32.000 Kč
Climatronic - automatická třízónová klimatizace 7000 Kč
Nezávislé přídavné topení s dálkovým ovládáním 23.800 Kč
Virtuální pedál 13.600 Kč
Vyhřívané čelní sklo 5900 Kč
Adaptivní tempomat do 210 km/h (ACC) 17.200 Kč
Malý kožený paket 3000 Kč
Parkovací asistent 13.000 Kč
Asistent hlídání "mrtvého úhlu" 10.000 Kč
Asistent dálkových světel 3500 Kč
Area View - panoramatický kamerový systém, zadní světla LED High 9000 Kč
Family paket II 4200 Kč
Paket pro spaní 6100 Kč
2. USB vpředu a 230V zásuvka s USB vzadu 4100 Kč
Paket Multimedia 30.000 Kč
Proaktivní ochrana cestujících 10.300 Kč
3. řada sedadel 19.500 Kč
Tažné zařízení mechanicky sklopné a elektronicky uzamykatelné 14.500 Kč
Vyjímatelný vak Unibag 3000 Kč
Příprava pro uchycení dětské sedačky ISOFIX na sedadle spolujezdce 1100 Kč
Vyhřívání předních a zadních sedadel 7000 Kč
Personalizace a 3. klíček 1000 Kč
Dělící síť 5700 Kč
Metalíza 6900 Kč
Škoda Kodiaq RS - Technická data
Zdvihový objem [cm3] 1968
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 176/4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-2500
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,0(7,1)
Max. rychlost [km/h] 220
Komb. spotřeba [l/100 km] 6
Délka x šířka x výška [mm] 4699x1882x1685
Rozvor náprav [mm] 2790
Světlá výška [mm] 196
Pohotovostní hmotnost [kg] 1880(1913)
Základní cena [Kč] 1.189.900 (-)
Údaje v závorkách platí pro sedmimístnou verzi
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků