Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

Rovněž švédská tuningová firma BSR se pouští do úprav nejsilnějších variant Škody Kodiaq. Výkon umí zvednout k téměř 300 koním.

České zastoupení švédského úpravce BSR už do své nabídky zařadilo rovněž tuningové kity pro nejsilnější vznětové a benzinové motorizace Škody Kodiaq. Mluvíme tedy o úpravách řídící jednotky pro benzinový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI ve standardním Kodiaqu a vznětový dvakrát přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDI, který najdete v ostrém Kodiaqu RS.

Testujeme novou Škodu Kamiq! Ptejte se, co vás zajímá (nové fotky a video)

Testujeme novou Škodu Kamiq! Ptejte se, co vás zajímá (nové fotky a video)

Sériový Kodiaq RS si normálně musí vystačit s výkonem 176 kW (240 koní) a točivým momentem 500 N.m, přeprogramovaní v rámci tuningového kitu BSR Stage 1 však dokáže velmi jednoduše zajistit hodnoty 214 kW (292 koní) a točivý moment 591 N.m. Za tento zásah si BSR účtuje 20.753 korun.

K úpravě dochází připojením PPC jednotky do diagnostické zástrčky OBD a instalací nového softwaru. Tento proces navíc zvládne i sám zákazník, přičemž BSR nabízí i vypůjčení PPC jednotky, abyste si ji k pouhému přeprogramování nemuseli kupovat. V tomto případě lze navíc ušetřit asi 5 tisíc korun.

VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

Kodiaq s motorem 2.0 TSI pak standardně nabízí 140 kW (190 koní) a točivý moment 320 N.m, což zvládne BSR stejným procesem navýšit na hodnoty 207 kW (282 koní) a 431 N.m. Tady je cenovka rovněž stanovena na 20.753 korun. Výkonem se tedy obě úpravy Kodiaqu blíží k dalším výkonných SUV koncernu VW, například Cupře Ateca nebo chystanému VW Tiguanu R.

K oběma kitům mimochodem dílna přidává v ceně i znaky BSR na karoserii a hlavně záruku na samotnou úpravu jednotky a taky záruku na pohonné ústrojí, kryjící veškeré případné škody na hnacím traktu, které by nebyly kryty zárukou výrobce či prodejce vozu. Platnost záruky je do 4 let stáří vozu, nebo do 120.000 km, podle toho, co nastane dříve.

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků