Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

Rovněž švédská tuningová firma BSR se pouští do úprav nejsilnějších variant Škody Kodiaq. Výkon umí zvednout k téměř 300 koním.

České zastoupení švédského úpravce BSR už do své nabídky zařadilo rovněž tuningové kity pro nejsilnější vznětové a benzinové motorizace Škody Kodiaq. Mluvíme tedy o úpravách řídící jednotky pro benzinový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI ve standardním Kodiaqu a vznětový dvakrát přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDI, který najdete v ostrém Kodiaqu RS.

Testujeme novou Škodu Kamiq! Ptejte se, co vás zajímá (nové fotky a video)

Testujeme novou Škodu Kamiq! Ptejte se, co vás zajímá (nové fotky a video)

Sériový Kodiaq RS si normálně musí vystačit s výkonem 176 kW (240 koní) a točivým momentem 500 N.m, přeprogramovaní v rámci tuningového kitu BSR Stage 1 však dokáže velmi jednoduše zajistit hodnoty 214 kW (292 koní) a točivý moment 591 N.m. Za tento zásah si BSR účtuje 20.753 korun.

K úpravě dochází připojením PPC jednotky do diagnostické zástrčky OBD a instalací nového softwaru. Tento proces navíc zvládne i sám zákazník, přičemž BSR nabízí i vypůjčení PPC jednotky, abyste si ji k pouhému přeprogramování nemuseli kupovat. V tomto případě lze navíc ušetřit asi 5 tisíc korun.

VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

VW Tiguan R spatřen při testování. Bez maskování se proháněl na Ringu

Kodiaq s motorem 2.0 TSI pak standardně nabízí 140 kW (190 koní) a točivý moment 320 N.m, což zvládne BSR stejným procesem navýšit na hodnoty 207 kW (282 koní) a 431 N.m. Tady je cenovka rovněž stanovena na 20.753 korun. Výkonem se tedy obě úpravy Kodiaqu blíží k dalším výkonných SUV koncernu VW, například Cupře Ateca nebo chystanému VW Tiguanu R.

K oběma kitům mimochodem dílna přidává v ceně i znaky BSR na karoserii a hlavně záruku na samotnou úpravu jednotky a taky záruku na pohonné ústrojí, kryjící veškeré případné škody na hnacím traktu, které by nebyly kryty zárukou výrobce či prodejce vozu. Platnost záruky je do 4 let stáří vozu, nebo do 120.000 km, podle toho, co nastane dříve.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků