To je Česko to bude policie kupovat starý typ Škodovky a nepočká na nový ??Co tom rozhodlo ??Že by asi provize ??Nikdy bych si nekoupil za své auto které konči a přichází nový model ??
Takže si řekněme něco o sportovních autech, což tohle rozhodně není, i kdyby mělo naftový motor o 1000 k.Sportovnost u auta si představuji tak, že má mít rychlejší podvozek než motor, tzn. nízko položené těžiště (kastle co nejvíce placatá a široká), silné brzdy, strmé řízení, mech. ruční brzdu, benzínový motor s max. výkonem položeným k nejvyšším otáčkám (velikost krouticího momentu není až tak rozhodující).Osobně miluji, když mohu jezdit zatáčkovité trasy, motor dostatečně vytáčet, abych ho výrazně slyšel, ručně podřazovat, otáčet se na ručku.Proto nemám rád vysoká a přitom úzká auta, hlavně SUV, dále auta s naftovým motorem, auta, která neumí držet stopu, která mají těžký motor... atd.
mechanická ruční brzda....to nemyslíš vážně.
Tak jinak, myslím tím neelektrickou parkovací brzdu - ruční brzdu.
Ano, krásná představa :-) Škoda, že v poslední době už v případě většiny automobilek poněkud utopická.
Ano u většiny automobilek, ale ještě tu některé zbývají. Například Hyundai a jeho i30N Preformance nebo o něco horší Renault Megane RS.
To mereni pruzneho zrychleni na konkretni kvalt je hloupost, ne?Vzdyt kazdy motor ma zcela odlisny prubeh kroutaku a vykonu. Jediny objektivni mereni dynamickeho zrychleni by bylo postavit auta vedle sebe a napr. v 80 dat plny plyn. Kazdy auto jinak podradi podle momentalni potreby a vykonu motoru.Ta metodika Sveta motoru mi prijde nesmyslna.Nebo se pletu?
Mazda CX 60 327 Koni to je jiné kafe !! A ta kvalita a jizdní vlastnosti
Dovolím si popsat mé zkušenosti s BiTD vs benzín. Momentálně používám na střídačku 140kw a 180kw benzín. V loňském roce to bylo ještě BiTD. To jen na úvod.Za běžného provozu všechny tři motory používají podobný rozsah otáček, tj. cca 1500-2500. Rozhodně se benzíny zbytečně nevytáčejí, jelikož krouťáku mají dostatek, tak není důvod.Akustická pohoda (hlučnost) je v pořadí od nejméně hlučného motoru: 180kw, 140kw, BiTD. A že vytočený benzín je příjemnější pro uši, asi nemusím moc zdůrazňovat. U BiTD mě vždy iritovalo to, že po "plným" plynu DSG přeřadilo zbytečně na nižší stupeň, kdy otáčky již byly za hranicí 4000, aby hned po té opět zařadilo na vyšší stupeň. V praxi to pak vypadá tak, že auto začne pár desetin zrychlovat, jenže výkon už není z čeho brát (omezovač), nastane krátká prodleva a pak přeřazení. Na zrychlení to asi nemá podstatný vliv, ale z pohledu řidiče je to pocitově nic moc, třeba když jste vedle kamionu. U benzínu k tomuto chování nedochází, jelikož má dostupný max. výkon ve větším rozsahu otáček. Další věc. Když se např. chystám předjet, tak u BiTD nemá smysl si "zamknout" konkrétní rychlost. Jedná se o situace, kdy se za něčím táhnete, rychlost se mění 60-80, tak číháte, kdy předjet.U benzínu přeřadím na 3 a DSG už pak nic neřeší, jelikož pro trojku mám výkon od cca 65-130. V případě BiTD je DSG schopna "kvrdlat" kvaltama 2,3,4. Z výše uvedeného je pro mě daleko příjemnější řídit benzín než BiTD. Kromě spotřeby, nevidím v BiTD nějaké pozitivum oproti zmiňovaným benzínům. A o jízdních vlastnostech ani nemluvě. To již autor zmiňoval v článku. No a když jsme u té spotřeby. Dlouhodobě podle tankování jezdím s 140kw benzínem o 1,1 litru více, než z BiTD. To je o nějakých 35 halířů na km. Spotřeba 140kw a 180kw je +- stejná. Zatím je brzo na konečné resumé, jelikož se 180kw mám najeto necelých 3 tisíce km.
Jestli můžeš u verze 2.0TSI 180kW kouknout do velkého techničáku, jaká je tam hmotnost brzděného přívěsu 2300kg nebo 2500kg?? Když už to tady řešíme... Dík!
velkej TP má leasingovka. Nevím, jestli byl na něm nějaký rozdíl v připustný a povolený hmotnosti. Nicméně na malým TP je 2300/750 (5 místná verze)
Moc dík. To je směrodatný údaj.To, že Škoda Auto se bude snažit ten údaj z marketingových důvodů “vytáhnout” zpět na 2,5 tuny - papír snese všechno - lze očekávat. Ale realita je jaká je, DQ 381 prostě zvládne méně.
Pružnost TDI RS je podle zeperfs při 4. převodovém stupni z 80 na 120 5.9 sekund.
Dobrý večer, děkuji za odlišné informace. Ten údaj daný rozpětím je zajímavý, možná to bude znamenat 12%/8% stoupání, VW to tak někdy uvádí. Zatím jsem ve všech zdrojích k faceliftu Kodiaqu viděl “jen” 2300 kg.Každopádně Tiguan má vždy 2500 kg a zřejmě tedy DQ 500 i nadále.
Pardon, to stoupání jste uváděl shodné.Každopádně se asi shodneme, že DQ 500 má na tahání větší potenciál, než DQ 381 ;-)
To určitě ano. Dokonce si myslím, že DQ 500 měl Kodiaq se 140kW dieselem už v době uvedení na trh, k benzinům ale dávají DQ 381 🤷♂️. Ještě ty diesely ale ověřím, teď jdu fakt po paměti. Honza
Já (neověřeně) odhaduju, že po faceliftu mají všechny Kodiaqy včetně dieselu jen DQ 381.
Tak DQ 500 tam od začátku u 140kW TDI byla, zbytek ověřím. Třeba Tiguan R ji má taky, ale tam je 320 koní a 420 N.m
Na webu prevodovky-sixta.cz je pěkný přehled použití převodovek ve vozech Škoda do roku 2019. Kodiaq před faceliftem má DQ 500 snad ve všech u nás nabízených verzích.http://www.prevodovky-sixta.cz/images/Rozdeleni_prevodov...
Chyba v článku: podle údajů přímo od Škody je tažná schopnost Kodiaqu po faceliftu snížena z 2500 kg na 2300 kg. Převodovka DSG DQ 500 byla nahrazena DQ 381, která zřejmě takovou zátěž nezvládne. Kdo potřebuje větší tažnou sílu, tak VW Tiguan má i po faceliftu DQ 500! Na Škodě se trochu více šetřilo…https://cc.skoda-auto.com/deu/de-DE/summary-scenic
Dobrý večer,v českéch technických údajích je to takto: 2.0 TSI: 2300–2500 kg pro 5 míst, 2000 kg pro 7 míst (stoupání 8 i 12 %)2.0 BiTDI: 2500 kg pro 5 míst, 1750 kg pro 7 míst (stoupání 8 i 12 %)Honza
Díky. Jsem zvyklý, pokud chci přesné údaje rovnou chodit na německý web. Třeba to tam tentokrát výjimečně nemají přesně.
Diky
Mozna si udelali pruzkum kolik zakazniku to vyuzije a kdyz zjistili ze to za celou sobu resili jen dva a to jeste jen na netovem foru tak to zmenili…
No ono samozřejmě nejde jen o tahání přívěsu, lépe dimenzovaný díl obecně více vydrží. Proto v Tiguanu zůstal…
Libi se mi, jak se zmeri dynamika na nemsyslne kvalty... Dle autora je lepsi pocitova dynamika, nez realna. TSI je sice rychlejsi, ale neni tam ten pocit, takze je to horsi... zajimava myslenka.zbytek je takova rychlovka aby se nereklo... pridana hodnota... mno... ale tak lepsi jak se poflakovat po hospodach.
Podle videotestu to dá 0-100 za 6s. To je na takové SUV hodně pěkně.Zrychlení na nějaký konkrétní stupeň je nejspíše relikt světa motorů, kde takhle testovali škody 120 a ziguliky...a ti lidi to tak testují do teď.U moderních převodek si vsimnu řazení tak leda ta otáčkoměru. Ten vlastně v u automatů a volitelných režimu taky nedává už vlastně smysl.
Presne tohle mi napadlo taky, kdyz jsem videl tu tabulku :-)Kdyz se s TSI snazi jezdit jako s TDI, tak se nedivim, ze to TDI vyslo lip...Ono to nejde ani obracene, zejo... nebo aspon ja do tedka nikdy neridil zadny TDI, co by slo vytocit na 6000 rpm :-)
Musím souhlasit, nějaké měření zrychlení na konkretní kvalt je v dnešní době nesmysl.
Ano. V dobe automatu je jen jedna dynamika. Ale tak dizl fans musi na necem ujizdet
Možná se to snaží naroubovat úmyslně, mnoho lidí si stále myslí že za zrychlení může krouťák.
TSI je v tom nejčastějším využití dynamiky, tedy pružném zrychlení, proti BiTDI podstatně pomalejší. A to jsem benevolentní a nepoužil jsem výraz "propastně".
Bitdi je otřesný motor, ostuda. Projevem po městě, jak vyjetý nafťák od Fiatu z 90.let. A ještě převodovka co motor silně podtáčí. Důležitá je kultura svezení.
Tsi neni pomalejsi proroze tam je prevodovka a zda zaradim o jeden ci dva kvalty je jedno. Chapu ze to je mimo tve chapani.
Jednou v SM popisovali jak měří pružné zrychlení s automatem a je to celé jeden velký nesmysl a v reálném životě zcela nepoužitelná metoda. Navolí daný kvalt na který chtějí změřit dynamiku a pak šlapají na plyn tak hodně/málo aby jim DSG samo nepodřadila/neodřadila (při kickdownu by převodovka samozřejmě odřadila dolů o x kvaltů a pak by postupně řadila zase nahoru). Takže pokud je 2.0 TSI v 0-100 lepší o parník, tak třeba v pružném zrychlení při kickdownu ze 60 na 100 bude také o podobný parník rychlejší ovšem za podmínky, že oba řidiči dají podlahu a nechají ostatní na převodovce (což je běžná realita všedního dne). SM se drží jakési prastaré metodiky měření pružného zrychlení z dob manuálních převodovek, což je v doně automatů navíc s různými počty kvaltů jedno velké chucpe.
To měření je nesmyslmi u manuálu. Porovnávat diesel s benzínem je nesmysl vždy, ale i porovnání podobných motorů. Protože může být jiná převodovka, jiny průběh motoru a jediné porovnání je vždy zkusit z toho dostat maximum jak u automatu tím, že ho nechám řadit, tak u manuálu tím, že si budu řadit.
Tak si to shrňme. Nová verze je dražší, pomalejší, má výrazně vyšší spotřebu a tedy i emise a ještě k tomu je uskákaná. Takže bingo, tohle se koncernu opravdu povedlo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.