Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Dříve nebo později to přijít muselo. Standardní Škodu Kodiaq RS BiTDI za 1,2 milionu korun už nekoupíte, v nabídce zůstala pouze akční verze Challenge za mnohem vyšší cenu.

Že to má Škoda Kodiaq RS s naftovým biturbem pod kapotou pomalu spočítané, jsme psali už téměř před dvěma měsíci. Motor je to sice povedený, byl by však překážkou při snaze co nejvíce snížit flotilové emise. Letos zmizí také z nabídky Volkswagenů Tiguan (v českém konfigurátoru Tiguanu Allspace už není teď kvůli delším dodacím lhůtám), Arteon a Passat, přičemž první dva zmíněné modely dostanou nepřímou náhradu v podobě plug-in hybridního ústrojí.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Kodiaq RS se vždy prodával jen s motorem 2.0 BiTDI, ukončení výroby agregátu pro něj ale úplnou stopku neznamená. Škoda zvažuje alternativy a je dost možné, že se pod kapotou prodejně úspěšné verze (loni měla v rámci nabídky kodiaqu podíl 17 procent, na některých trzích i více) na určitou dobu objeví třeba motor 2.0 TSI. Z dlouhodobého hlediska dává největší smysl plug-in hybrid se základem v motoru 1.4 TSI, který dostala i nová Škoda Octavia RS iV. Kodiaq RS jej ale zřejmě dostane až v rámci faceliftu, který proběhne v polovině příštího roku.

Ve středu 1. dubna vešly v platnost nové ceníky vozů Škoda pro český trh a zlevňování se rozhodně nekonalo. „Základní“ Škodu Kodiaq RS za 1.2 milionu korun už nekoupíte. Místo ní se v nabídce objevila akční verze Challenge za 1.399.900 Kč, kterou můžeme považovat za takové rozloučení s naftovým biturbem pod kapotou. I standardní ereso se s cenou mohlo dostat přes 1,4 milionu, ale až po zahrnutí všech příplatkových prvků.

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Pro verzi Challenge je tato částka odrazovým můstkem. Nejde totiž o sestavu výbavy, kterou si můžete personalizovat pouze výběrem laku karoserie. V soupisu další výbavy najdete třeba i nový design 20palcových kol (Ignite), která se ale v katalogu originálního příslušenství objevila už loni. Ilustrační snímky v galerii pocházejí z konfigurátoru.

Výbava Škody Kodiaq RS Challenge zahrnuje třeba nový tříramenný sportovní volant, bezklíčové odemykání a startování, vyhřívané čelní sklo a přední i zadní sedadla, třízónovou klimatizaci, elektrické nastavení sedadel, bezdotykové otevírání víka kufru, 20palcová kola Extreme, devět airbagů, adaptivní podvozek, čalounění kombinující Alcantaru a kůži, 9,2palcový infotainment Columbus s navigací, adaptivní tempomat či plně diodové světlomety s funkcí adaptivního svícení.

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách a videu. Takhle řádila ve Španělsku!

Škoda Kodiaq RS na nových fotkách a videu. Takhle řádila ve Španělsku!

V základní ceně je šedý lak Steel (na snímcích v galerii) a metalízy, za červený odstín Velvet a černý Crystal se připlácí 7500 Kč. Zmiňovaná kola Ignite jsou za 11.000 Kč, panoramatická střecha stojí 39.000 Kč, za nezávislé topení dáte 29.900 Kč, kožené čalounění sedadel s ventilací vychází na 25.000 Kč a za 18.900 Kč můžete mít nástupní prahy. Za třetí řadu sedadel dáte 18.800 Kč. To by bylo z nejdražších příplatků všechno, z těch praktických pak nechybí třeba paket pro špatné cesty (5300 Kč), tažné zařízení (14.500 Kč), paket pro spaní (6100 Kč), rolety zadních oken (3600 Kč) či síťový program v kufru (1700 Kč).

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Když koncem roku 2018 přicházela Škoda Kodiaq RS na náš trh, zkoušeli jsme vybrat v konfigurátoru všechnu doplňkovou výbavu a dostat se na nejvyšší cenu. Nakonec se vyšplhala na 1.469.100 Kč, pro akční verzi Challenge však nebude problém ji překonat už po započtení panoramatické střechy a nezávislého topení. Pokud na peníze nehledíte a chcete naftový Kodiaq RS „v topu“ připravte si 1.732.500 Kč. V této částce je zahrnutý i příplatek 103.200 Kč za přeplacený servis na 5 let/150.000 kilometrů.

Škoda Kodiaq RS - Technická data
Motor 2.0 BiTDI
Zdvihový objem [cm3] 1968
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 176/4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-2500
Převodovka 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,0(7,1)
Max. rychlost [km/h] 220
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,8
Délka x šířka x výška [mm] 4699x1882x1685
Rozvor náprav [mm] 2790
Světlá výška [mm] 196
Pohotovostní hmotnost [kg] 1880(1913)
Základní cena Challenge [Kč] 1.399.900
Nejvyšší cena Challenge [Kč] 1.732.500
Údaje v závorkách platí pro sedmimístnou verzi
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků