Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Že se nemůže SUV z Kvasin uplatnit také na nejtěžší rallye světa? Může, však se na ni také chystá!

Škoda Kodiaq se dostane na Rallye Dakar 2018 díky českému závodnímu týmu Barth Racing. Ten vůz koncernu Volkswagen využil na nejtěžší rallye světa již o jejím uplynulém ročníku, kdy posadil za volant Volkswagenu Tiguan moderátora Vlastu Korce. Ten den za dnem mapoval zákulisí závodu, přičemž o nadcházejícím ročníku bude mít v podstatě tutéž práci. Kodiaq tedy nebude závodit, byť po tratích rychlostních zkoušek čas od času pojede, ani tak to ale nebude mít jednoduché.

Kodiaq na Dakaru? Takhle by podle českého návrhu mohl vypadat!

Kodiaq na Dakaru? Takhle by podle českého návrhu mohl vypadat!

Myšlenka Škody Kodiaq v roli doprovodného vozu nevznikla náhodou. „Pátrali jsme, zda někdy v minulosti vůz značky Škoda jel za český tým Dakar, třeba v roli doprovodného auta. A když jsme žádnou takovou informaci nenašli, tak jsme se rozhodli, že je čas to změnit,“ říká šéf týmu Barth Racing Michal Burkoň.

Cílem účinkování Škody Kodiaq na Rallye Dakar je mimo jiné dokázat, že roli doprovodného vozu zvládne i navzdory sériovému stavu. Lišit se budou maximálně tak pneumatiky. Deset tisíc kilometrů dlouho trasu přes Argentinu, Bolívii a Peru odjede exemplář s agregátem 2.0 TDI o výkonu 140 kW, s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG. Jinými slovy nejsilnější verze nabídky.

Tesla Model X v off-road úpravě. Jako stvořený pro Dakar?

Tesla Model X v off-road úpravě. Jako stvořený pro Dakar?

Vůz se podívá i do nadmořských výšek okolo 4500 metrů nad mořem, projede solnou plání, bahnem i přes ostré kameny. Celkem velký zápřah na SUV, které běžně vyjede mimo pevný povrch spíše náhodou. Vzhledem k tomu, že totéž už při minulém ročníku Rallye Dakar zvládnul v podstatě stejně vybavený Tiguan, nejsou vyhlídky Škody Kodiaq vůbec špatné.

Podívejte se na snímky Škody Kodiaq pro Dakar v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků