Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Že se nemůže SUV z Kvasin uplatnit také na nejtěžší rallye světa? Může, však se na ni také chystá!

Škoda Kodiaq se dostane na Rallye Dakar 2018 díky českému závodnímu týmu Barth Racing. Ten vůz koncernu Volkswagen využil na nejtěžší rallye světa již o jejím uplynulém ročníku, kdy posadil za volant Volkswagenu Tiguan moderátora Vlastu Korce. Ten den za dnem mapoval zákulisí závodu, přičemž o nadcházejícím ročníku bude mít v podstatě tutéž práci. Kodiaq tedy nebude závodit, byť po tratích rychlostních zkoušek čas od času pojede, ani tak to ale nebude mít jednoduché.

Kodiaq na Dakaru? Takhle by podle českého návrhu mohl vypadat!

Kodiaq na Dakaru? Takhle by podle českého návrhu mohl vypadat!

Myšlenka Škody Kodiaq v roli doprovodného vozu nevznikla náhodou. „Pátrali jsme, zda někdy v minulosti vůz značky Škoda jel za český tým Dakar, třeba v roli doprovodného auta. A když jsme žádnou takovou informaci nenašli, tak jsme se rozhodli, že je čas to změnit,“ říká šéf týmu Barth Racing Michal Burkoň.

Cílem účinkování Škody Kodiaq na Rallye Dakar je mimo jiné dokázat, že roli doprovodného vozu zvládne i navzdory sériovému stavu. Lišit se budou maximálně tak pneumatiky. Deset tisíc kilometrů dlouho trasu přes Argentinu, Bolívii a Peru odjede exemplář s agregátem 2.0 TDI o výkonu 140 kW, s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG. Jinými slovy nejsilnější verze nabídky.

Tesla Model X v off-road úpravě. Jako stvořený pro Dakar?

Tesla Model X v off-road úpravě. Jako stvořený pro Dakar?

Vůz se podívá i do nadmořských výšek okolo 4500 metrů nad mořem, projede solnou plání, bahnem i přes ostré kameny. Celkem velký zápřah na SUV, které běžně vyjede mimo pevný povrch spíše náhodou. Vzhledem k tomu, že totéž už při minulém ročníku Rallye Dakar zvládnul v podstatě stejně vybavený Tiguan, nejsou vyhlídky Škody Kodiaq vůbec špatné.

Podívejte se na snímky Škody Kodiaq pro Dakar v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků