Včera dopoledne to byly oficiální fotografie, večer slavnostní představení, dnes kompletní technická data. Škoda Kodiaq umí být velice úsporná!
Že dostane nová Škoda Kodiaq pod kapotu čtrnáctistovku TSI, dvoulitr TSI a dvoulitr TDI, je už dlouho známá zpráva, data spotřeby paliva a dynamiky ale zatím k dispozici nebyly. V souvislosti se včerejším slavnostním odhalením vozu vydala mladoboleslavská automobilka Škoda také kompletní technické údaje, z nichž jsou vedle výkonu, točivého momentu a kombinací motorů, pohonů a převodovek důležité hlavně výše uvedené položky. Kodiaq je pořádný kus auta, umí ale být také velmi úsporný.
Úplně základním agregátem je čtrnáctistovka TSI o výkonu 92 kW a bez vypínání válců, tu ale na našem trhu neseženeme. Hovoří se o základní ceně 650.000 Kč, která by se mohla vztahovat k verzi 1.4 TSI ACT o výkonu 110 kW buď s pohonem předních kol a automatem, nebo manuálem a čtyřkolkou. Existuje samozřejmě také kombinace toho nejlepšího, tedy čtyřkolky a automatu DSG, tady se ale budou ceny pohybovat řádově zhruba o šedesát tisíc korun výše než další zmíněné kombinace
Škoda Kodiaq - technická data zážehových motorů |
Motor |
1.4 TSI |
1.4 TSI ACT 4x4 |
1.4 TSI ACT DSG |
1.4 TSI 4x4 DSG |
2.0 TSI 4x4 DSG |
Zdvihový objem [cm3] |
1395 |
1395 |
1395 |
1395 |
1984 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
92/5000 |
110/5000 |
110/5000 |
110/5000 |
132/3900 |
Točivý moment [N.m/min] |
2000/1400 |
250/1500 |
250/1500 |
250/1500 |
320/1400 |
Převodovka |
6M |
6M |
6A |
6A |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
190(189) |
197 |
198(197) |
194(193) |
206(205) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10.7(10.9) |
9.8(9.9) |
9.4(9.4) |
9.7(9.9) |
7.8(8.0) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6.0 |
6.8 |
6.1 |
7.1 |
7.3 |
Z benzinových verzí bude na našem trhu nejúspornější 1.4 TSI ACT DSG, která podle tabulkových hodnot umí jezdit za 6,1 l/100 km. Více se dozvíte v přiložené tabulce, přičemž údaje v závorkách odpovídají sedmimístné variantě.
Dvoulitrový čtyřválec TDI je dostupný ve dvou výkonových verzích, ze kterých nakonec vznikly čtyři kombinace pohonů a převodovek. Verzi o výkonu 110 kW můžete mít s předním pohonem a automatem, čtyřkolkou a manuálem, nebo automatem a čtyřkolkou, za nejúspornější a zároveň druhou nejrychlejší (v rámci vznětových motorů) ale platí předokolka s automatem. Měla by kombinovaně jezdit za 5 l/100 km, čtyřkolka s manuálem je o tři desetiny méně úsporná.
Škoda Kodiaq - technická data vznětových verzí |
Motor |
2.0 TDI DSG |
2.0 TDI 4x4 |
2.0 TDI DSG 4x4 |
2.0 TDI DSG 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1968 |
1968 |
1968 |
1968 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
110/3500 |
110/3500 |
110/3500 |
140/3500 |
Točivý moment [N.m/min] |
340/1750 |
340/1750 |
340/1750 |
400/1750 |
Převodovka |
6A |
6M |
7A |
7A |
Max. rychlost [km/h] |
199(198) |
196(195) |
194(192) |
210(209) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9.9(9.8) |
9.6(9.8) |
10.0(10.2) |
8.6(8.8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5.0 |
5.3 |
5.6 |
5.7 |
Prozatímní vznětový vrchol zastupuje verze 2.0 TDI 4x4 DSG o výkonu 140 kW (s maximální rychlosti 210 km/h jsem o nejrychlejší Kodiaq vůbec), později by však ale mělo dorazit také biturbo se 176 kW, které už má například Volkswagen Tiguan.
Budoucnost Škody Kodiaq je poměrně jasně nalinkovaná – už koncem září premiéra v Paříži, v říjnu začátek sériové výroby exemplářů pro zákazníky v závodě v Kvasinách, vstup na trh někdy v únoru příštího roku. Podle Luboše Vlčka, šéfa prodejní organizace Škoda Auto ČR, chce u nás značka v příštím roce prodat asi 4000 exemplářů. Bavíme se přitom o segmentu, ve kterém se v současnosti prodá asi 26.000 vozidel ročně.
Škoda Kodiaq - rozměry karoserie a zavazadelníku |
Délka [mm] |
4697 |
Šířka [mm] |
1882 |
Výška [mm] |
1655 |
Rozvor [mm] |
2791 |
Rozchod kol vpředu [mm] |
1586 |
Rozchod kol vzadu [mm] |
1576 |
Světlá výška [mm] |
188 |
Objem zavazadelníku [l] |
650-835/ (560-765) |
Objem zavazadelníku - sklopená opěradla [l] |
2065 (2005) |
Objem zavazadelníku - sedm pasažérů [l] |
270 |
Údaje v závorkách platí pro sedmimístné provedení, objemy na poloze zadního opěradla |
Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).
Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS