Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Včera dopoledne to byly oficiální fotografie, večer slavnostní představení, dnes kompletní technická data. Škoda Kodiaq umí být velice úsporná!

Že dostane nová Škoda Kodiaq pod kapotu čtrnáctistovku TSI, dvoulitr TSI a dvoulitr TDI, je už dlouho známá zpráva, data spotřeby paliva a dynamiky ale zatím k dispozici nebyly. V souvislosti se včerejším slavnostním odhalením vozu vydala mladoboleslavská automobilka Škoda také kompletní technické údaje, z nichž jsou vedle výkonu, točivého momentu a kombinací motorů, pohonů a převodovek důležité hlavně výše uvedené položky. Kodiaq je pořádný kus auta, umí ale být také velmi úsporný.

Úplně základním agregátem je čtrnáctistovka TSI o výkonu 92 kW a bez vypínání válců, tu ale na našem trhu neseženeme. Hovoří se o základní ceně 650.000 Kč, která by se mohla vztahovat k verzi 1.4 TSI ACT o výkonu 110 kW buď s pohonem předních kol a automatem, nebo manuálem a čtyřkolkou. Existuje samozřejmě také kombinace toho nejlepšího, tedy čtyřkolky a automatu DSG, tady se ale budou ceny pohybovat řádově zhruba o šedesát tisíc korun výše než další zmíněné kombinace

Škoda Kodiaq - technická data zážehových motorů
Motor 1.4 TSI 1.4 TSI ACT 4x4 1.4 TSI ACT DSG 1.4 TSI 4x4 DSG 2.0 TSI 4x4 DSG
Zdvihový objem [cm3] 1395 1395 1395 1395 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 92/5000 110/5000 110/5000 110/5000 132/3900
Točivý moment [N.m/min] 2000/1400 250/1500 250/1500 250/1500 320/1400
Převodovka 6M 6M 6A 6A 7A
Max. rychlost [km/h] 190(189) 197 198(197) 194(193) 206(205)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10.7(10.9) 9.8(9.9) 9.4(9.4) 9.7(9.9) 7.8(8.0)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6.0 6.8 6.1 7.1 7.3

Z benzinových verzí bude na našem trhu nejúspornější 1.4 TSI ACT DSG, která podle tabulkových hodnot umí jezdit za 6,1 l/100 km. Více se dozvíte v přiložené tabulce, přičemž údaje v závorkách odpovídají sedmimístné variantě.

Dvoulitrový čtyřválec TDI je dostupný ve dvou výkonových verzích, ze kterých nakonec vznikly čtyři kombinace pohonů a převodovek. Verzi o výkonu 110 kW můžete mít s předním pohonem a automatem, čtyřkolkou a manuálem, nebo automatem a čtyřkolkou, za nejúspornější a zároveň druhou nejrychlejší (v rámci vznětových motorů) ale platí předokolka s automatem. Měla by kombinovaně jezdit za 5 l/100 km, čtyřkolka s manuálem je o tři desetiny méně úsporná.

Škoda Kodiaq - technická data vznětových verzí
Motor 2.0 TDI DSG 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI DSG 4x4 2.0 TDI DSG 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500 110/3500 110/3500 140/3500
Točivý moment [N.m/min] 340/1750 340/1750 340/1750 400/1750
Převodovka 6A 6M 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 199(198) 196(195) 194(192) 210(209)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9.9(9.8) 9.6(9.8) 10.0(10.2) 8.6(8.8)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5.0 5.3 5.6 5.7

Prozatímní vznětový vrchol zastupuje verze 2.0 TDI 4x4 DSG o výkonu 140 kW (s maximální rychlosti 210 km/h jsem o nejrychlejší Kodiaq vůbec), později by však ale mělo dorazit také biturbo se 176 kW, které už má například Volkswagen Tiguan.

Budoucnost Škody Kodiaq je poměrně jasně nalinkovaná – už koncem září premiéra v Paříži, v říjnu začátek sériové výroby exemplářů pro zákazníky v závodě v Kvasinách, vstup na trh někdy v únoru příštího roku. Podle Luboše Vlčka, šéfa prodejní organizace Škoda Auto ČR, chce u nás značka v příštím roce prodat asi 4000 exemplářů. Bavíme se přitom o segmentu, ve kterém se v současnosti prodá asi 26.000 vozidel ročně.

Škoda Kodiaq - rozměry karoserie a zavazadelníku
Délka [mm] 4697
Šířka [mm] 1882
Výška [mm] 1655
Rozvor [mm] 2791
Rozchod kol vpředu [mm] 1586
Rozchod kol vzadu [mm] 1576
Světlá výška [mm] 188
Objem zavazadelníku [l] 650-835/ (560-765)
Objem zavazadelníku - sklopená opěradla [l] 2065 (2005)
Objem zavazadelníku - sedm pasažérů [l] 270
Údaje v závorkách platí pro sedmimístné provedení, objemy na poloze zadního opěradla
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků