Nejluxusnější Škoda Kodiaq odhaluje detaily. 1,1 milionu Kč překročí hravě

Derivát Laurin & Klement měl premiéru na letošním autosalonu v Ženevě. Český ceník zatím není k dispozici, přesto ale známe výbavu, paletu motorů, a především přípatek oproti linii Style.

Deriváty nabíhají do prodeje postupně, a přestože se Škoda Kodiaq na českém trhu prodává už od konce roku 2016, zatím jsme teprve v půlce. Na silnicích už můžete vedle standardních provedení potkávat i Scout a Sportline, luxusní Laurin & Klement jsme poprvé viděli na letošním autosalonu v Ženevě, a ve velkém se hovoří také o variantě RS. Ostatně, špionážní snímky pořízené na našich silnicích jsme už vydali.

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Tajemstvími stále ještě zahalené „ereso“ dnes necháme ladem a podíváme se blíže na Laurin & Klement. V rámci soupisu změn pro modelový rok 2019 se k nám totiž dostaly zatím nezveřejněné informace. Vyplývá z nich, že příplatek oproti linii Style (nejvyšší ze standardních) činí 107.000 korun. Nejdražší provedení s motorem 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG by tedy mělo začínat na zhruba 1.090.000 korunách.

Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Oproti linii Style dostanete litá 19palcová kola Sirius, prošívání palubní desky, kožené čalounění s výšivkami Laurin & Klement, kryty pedálů z ušlechtilé oceli, adaptivní tempomat do rychlosti 160 km/h, kontrolu slepého úhlu, adaptivní podvozek, parkovací asistent s funkcí Area View, progresivní řízení, elektricky nastavitelná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo nebo bezdotykové ovládání pátých dveří.

Toto je nejluxusnější Škoda Kodiaq. Laurin & Klement míří do Ženevy

Toto je nejluxusnější Škoda Kodiaq. Laurin & Klement míří do Ženevy

Samotný derivát Laurin & Klement se pak od ostatních verzí liší i vzhledově. Chrom je zastoupen na masce chladiče a zadním nárazníku, na předních blatnících najdete charakteristické plakety, a uvnitř zase dekor v černém klavírním „laku“ (Scout imituje dřevo, Sportline zase karbon). Na výběr bude z osmi barev karoserie.

Škoda v rámci ženevského představení Kodiaqu Laurin & Klement uvedla, že bude dostupný s pohonem předních i všech kol. Produktové informace však poukazují pouze na čtyřkolky, tedy alespoň co se českého trhu týče.

Minitest Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI DSG 4x4: Stylem neurazíš

Minitest Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI DSG 4x4: Stylem neurazíš

Základem bude patnáctistovka TSI (110 kW) kombinovaná se sedmistupňovým DSG, automatická převodovka pak bude i u motoru 2.0 TSI s výkonem 140 kW. Dvoulitrový nafťák nabídne 110 a 140 kW, přičemž pouze slabší verzi bude možné kombinovat s manuální převodovkou.

Celé řady Kodiaq se v rámci změn pro modelový rok 2019 týká odebrání dodatečného odhlučnění kapoty pro motor 2.0 TSI/140 kW. Patnáctistovce a turbodieselům nadále zůstává.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků