Škoda se v Česku dál zbavuje nejlevnější výbavy. Nový Kodiaq už stojí 800.000 Kč

Zatímco na některých trzích jsou nové vozy Škoda dostupné v nejnižší výbavě Active, u nás se jí automobilka postupně zbavuje. V rámci faceliftu o ni přišla i Škoda Kodiaq.

V rámci oficiálního představení SUV Kodiaq po faceliftu zveřejnila Škoda zajímavou infografiku s procentuálním podílem každé z nabízených výbav. Z více než 600.000 vozů, které sjely z výrobních linek v České republice, Číně, Indii a Rusku od začátku výroby vozu do 21. března letošního roku, připadal 34% podíl výbavě Style (v ČR 48 %), 24 % vozů mělo výbavu Ambition (v ČR 23 %) a 19 % vozů bylo ve výbavě Sportline. Slušných 11 % připadlo derivátu RS, který platí za nejdražší verzi nabídky, v luxusnější verzi Laurin&Klement vzniklo 6 % vozů, a se třemi procenty se na chvostu krčily verze Active a Scout.

Omlazená Škoda Kodiaq oficiálně: Scout je mrtev, ať žije RS! Už jsme v něm seděli

Omlazená Škoda Kodiaq oficiálně: Scout je mrtev, ať žije RS! Už jsme v něm seděli

Jak už víte, Škoda Kodiaq Scout končí a její designové prvky převezmou běžné verze. Tlak na snižování komplexity (a tím pádem i snižování nákladů) však neodnese jen jedna z nejdražších verzí, ale i ta nejlevnější. Kodiaq po faceliftu už na českém trhu nebude nabízen ve verzi Active, která v rámci modernizace skončila už u Škody Superb a modely Scala a Kamiq ji u nás pro jistotu nikdy neměly.

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

V českém konfigurátoru je nadále dostupný kodiaq před faceliftem. S výbavou Active a motorem 1.5 TSI začíná na ceně 716.900 Kč, v kombinaci s automatem stojí 766.900 Kč a za 110kW nafťák 2.0 TDI s DSG byste museli dát 816.900 Kč. U modernizovaného kodiaqu je situace jiná. Ve výbavě Ambition, s motorem 1.5 TSI a manuálem začíná na ceně 799.900 Kč, za nejlevnější nafťák dáte 899.000 Kč a nejlevnější čtyřkolka stojí 969.900 Kč. Nejdražším provedením základní nabídky je Laurin&Klement s motorem 2.0 TDI/147 kW DSG 4x4 – bez dalších příplatků stojí 1.219.900 Kč.

Škoda Kodiaq po faceliftu: Ceny benzinových verzí pro český trh
Motor 1.5 TSI 1.5 TSI 2.0 TSI
Pohon 4x2 4x2 4x4
Největší výkon [kW] 110 110 140
Převodovka 6M 7A 7A
Spotřeba [l/100 km] 6,5 6,8 7,8
Cena Ambition [Kč] 799.900 849.900 -
Cena Style [Kč] 869.900 919.900 1.039.900
Cena Laurin & Klement [Kč] - - 1.159.900
Cena Sportline [Kč] 919.900 969.900 1.089.900

Výbava Ambition zahrnuje 17“ litá kola, LED světlomety, parkovací senzory vpředu i vzadu, 8“ virtuální kokpit, dvouzónovou automatickou klimatizaci, světelný a dešťový senzor či přípravu pro tažné zařízení. Výbava Style přidává třeba 18“ kola, polokožený interiér, 10“ virtuální kokpit, zadní parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel či infotainment Amundsen s navigací. Sportline má v základu 19“ kola, černě lakované doplňky karoserie, sportovní sedadla, kryty pedálů z oceli či ambientní LED osvětlení. Vrcholná linie Laurin&Klement pak zahrnuje třeba ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, vyhřívané čelní sklo, Matrix-LED světlomety, adaptivní podvozek, progresivní řízení, bezdotykové otevírání kufru či paket Asistovaná jízda 2.0 Top.

Škoda Kodiaq po faceliftu: Ceny naftových verzí pro český trh
Motor 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pohon 4x2 4x4 4x4
Největší výkon [kW] 110 110 147
Převodovka 7A 7A 7A
Spotřeba [l/100 km] 5,3 5,8 6,3
Cena Ambition [Kč] 899.900 969.900 -
Cena Style [Kč] 969.900 1.039.900 1.099.900
Cena Laurin & Klement [Kč] - 1.159.900 1.219.900
Cena Sportline [Kč] 1.019.900 1.089.900 1.149.900

„Očekáváme, že se nám letos podaří prodat přes 7000 vozů Kodiaq, z toho by mělo více než 2000 připadnout na modernizovaný model,“ uvedl Jiří Maláček, šéf českého zastoupení automobilky Škoda Auto. Výbava Style by podle Maláčka měla zůstat v Česku nejprodávanější, vidí však potenciál pro navýšení podílu verze Laurin&Klement. Škoda Kodiaq po faceliftu bude v Česku dostupná od července.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky