Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka TSI (110 kW) a dvoulitr TSI posílený na 140 kW. V porovnání s cenami v době uvedení na trh vůz výrazně podražil.

Přelom srpna a září bude pro automobilky působící v Evropě zlomový. V platnost totiž vstoupí přísnější emisní norma a s ní související povinnost uvádět spotřebu paliva měřenou v podmínkách více odpovídajícím realitě. Výrobci musejí do nabídky zapojit nové, nebo přepracované motory, v případě přeplňovaných benzinových verzí i s filtrem pevných částic. To může mimo jiné přinést zdražení.

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Škodovka tento týden vypustila do světa nové ceníky Octavie a Superbu a kdekdo se divil, proč je nabídka tak „osekaná“. Je to však pouze na přechodnou dobu, přičemž stěžejními agregáty nižší střední a střední třídy budou čtyřválce 1.5 TSI, 2.0 TDI a 2.0 TSI. Ceník Kodiaqu se sice doteď nezměnil, v konfigurátoru už ale nové motory figurují.

Do Česka dorazil korejský Kodiaq. Hyundai Santa Fe sází na naftu

Do Česka dorazil korejský Kodiaq. Hyundai Santa Fe sází na naftu

Základním motorem je podle očekávání patnáctistovka TSI se 110 kW, která nahrazuje stejně výkonnou čtrnáctistovku. Jenže zatímco ta se dříve nabízela s pohonem předních i všech kol, aktuálně si u Kodiaqu musíte vystačit s první možností. Volit můžete pouze mezi převodkami, kdy v základu je šestistupňový manuál a za 50.000 Kč dostanete sedmistupňové DSG.

Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Ceny dnes začínají na 673.900 korunách, což může svádět k myšlence, že je základní Kodiaq levnější než koncem roku 2016, kdy dorazil na náš trh. Jenže tehdy byla na výběr buď předokolka s automatem (nyní 723.900 Kč), nebo čtyřkolka s manuálem. V obou případech stál vůz 677.900 Kč.

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Zdražení jde hezky vidět na verzi 2.0 TSI, která disponovala výkonem 132 kW a byla kombinována pouze s pohonem všech kol a automatem. Zatímco koncem roku 2016 jste takový vůz ve výbavě Active pořídili za 767.900 korun, dnes podle konfigurátoru stojí nejméně 820.900 korun. Motor nicméně posílil na 140 kW (190 koní) a společně se silnějším z nabízených dvoulitrových TDI tak představuje výkonový vrchol.

Škoda Kodiaq - přehled motorů a cen na českém trhu k 17. srpnu 2018
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 2.0 TSI 4x4
Výkon [kW] 110 110 110 140 140
Převodovka 6M/7A 7A 6M/7A 7A 7A
Cena Active [Kč] 673.900 753.900 753.900 863.900 820.900
Cena Ambition [Kč] 728.900 808.900 808.900 918.900 875.900
Cena Style [Kč] 798.900 878.900 878.900 988.900 945.900
Cena Scout [Kč] - - 928.900 1.038.900 995.900
Cena Sportline [Kč] 848.900 928.900 928.900 1.038.900 995.900
Cena L&K [Kč] - - 985.900 1.095.900 1.052.900
*za DSG se připlácí 50.000 Kč  

 

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků