Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka TSI (110 kW) a dvoulitr TSI posílený na 140 kW. V porovnání s cenami v době uvedení na trh vůz výrazně podražil.

Přelom srpna a září bude pro automobilky působící v Evropě zlomový. V platnost totiž vstoupí přísnější emisní norma a s ní související povinnost uvádět spotřebu paliva měřenou v podmínkách více odpovídajícím realitě. Výrobci musejí do nabídky zapojit nové, nebo přepracované motory, v případě přeplňovaných benzinových verzí i s filtrem pevných částic. To může mimo jiné přinést zdražení.

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Škodovka tento týden vypustila do světa nové ceníky Octavie a Superbu a kdekdo se divil, proč je nabídka tak „osekaná“. Je to však pouze na přechodnou dobu, přičemž stěžejními agregáty nižší střední a střední třídy budou čtyřválce 1.5 TSI, 2.0 TDI a 2.0 TSI. Ceník Kodiaqu se sice doteď nezměnil, v konfigurátoru už ale nové motory figurují.

Do Česka dorazil korejský Kodiaq. Hyundai Santa Fe sází na naftu

Do Česka dorazil korejský Kodiaq. Hyundai Santa Fe sází na naftu

Základním motorem je podle očekávání patnáctistovka TSI se 110 kW, která nahrazuje stejně výkonnou čtrnáctistovku. Jenže zatímco ta se dříve nabízela s pohonem předních i všech kol, aktuálně si u Kodiaqu musíte vystačit s první možností. Volit můžete pouze mezi převodkami, kdy v základu je šestistupňový manuál a za 50.000 Kč dostanete sedmistupňové DSG.

Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Ceny dnes začínají na 673.900 korunách, což může svádět k myšlence, že je základní Kodiaq levnější než koncem roku 2016, kdy dorazil na náš trh. Jenže tehdy byla na výběr buď předokolka s automatem (nyní 723.900 Kč), nebo čtyřkolka s manuálem. V obou případech stál vůz 677.900 Kč.

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Zdražení jde hezky vidět na verzi 2.0 TSI, která disponovala výkonem 132 kW a byla kombinována pouze s pohonem všech kol a automatem. Zatímco koncem roku 2016 jste takový vůz ve výbavě Active pořídili za 767.900 korun, dnes podle konfigurátoru stojí nejméně 820.900 korun. Motor nicméně posílil na 140 kW (190 koní) a společně se silnějším z nabízených dvoulitrových TDI tak představuje výkonový vrchol.

Škoda Kodiaq - přehled motorů a cen na českém trhu k 17. srpnu 2018
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 2.0 TSI 4x4
Výkon [kW] 110 110 110 140 140
Převodovka 6M/7A 7A 6M/7A 7A 7A
Cena Active [Kč] 673.900 753.900 753.900 863.900 820.900
Cena Ambition [Kč] 728.900 808.900 808.900 918.900 875.900
Cena Style [Kč] 798.900 878.900 878.900 988.900 945.900
Cena Scout [Kč] - - 928.900 1.038.900 995.900
Cena Sportline [Kč] 848.900 928.900 928.900 1.038.900 995.900
Cena L&K [Kč] - - 985.900 1.095.900 1.052.900
*za DSG se připlácí 50.000 Kč  

 

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků