Škoda Karoq kabriolet je konečně hotová. Dostala jméno Sunroq

Karoq kabriolet přišel o střechu a nedostal ani skládací. Dostal jméno Sunroq a na svědomí jej mají vybraní studenti Akademie Škoda Auto.

Akademie Škodovky v Mladé Boleslavi v letošním ročníku připravila již pátý koncepční vůz. Novinka s názvem Sunroq je postavena na SUV Karoq. Koncept z řady projektu Azubi jsme vám již poodhalili v rozdělané fázi, dokonce i s nahrávkou zvuku a prohlídkou nových prostor. Předcházelo mu několik podobných počinů, které vytvořil vždy speciální výběr ze studentů. Letošní koncept je pátým v řadě. Po dvou verzích Škody Citigo (CitiJet a elektrický Element), Fabii pick-up (Funstar) a Rapidu kupé (Atero).

Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Auto má i díky vyztužení podlahy zvládnout i lehčí terén. Délka, šířka i rozvor jsou společné s Karoqem. Zůstal také čtyřválcový motor 1.5 TSI doplněný zmíněnou výfukovou soustavou. Podstatnou změnou je pochopitelně úplně přepracovaná karoserie. Po odstranění střechy se mladí konstruktéři pustili do úpravy dveří, přepracovali také design sloupků A a B.

Zatímco zepředu Karoq poznáte a ke změnám došlo v oblasti nárazníku, který zčásti vychází i z Octavie RS, zadní část vozidla se kompletně proměnila. Sunroq se odlišuje nepřehlédnutelným hrbem a novými pátými dveřmi. Studenti si hráli i s osvětlením - Sunroq má podsvícené kliky, blinkry jsou vybaveny specifickými detaily. Za tmy se na vozovku z předních i zadních nárazníků promítá logo Škoda.

Škoda představuje obrněný Superb. Cena za bezpečí je extrémně vysoká

Škoda představuje obrněný Superb. Cena za bezpečí je extrémně vysoká

Na samotném autě začali mladí konstruktéři pracovat v lednu. Projekty se ale navrhovaly už od září, v říjnu se začalo kreslit a po prosincovém auditu se projekt otevřeného Karoqu definitivně schválil. Studenti se na pravidelných auditech setkávali i se členy představenstva firmy, kteří jim kladli i náročné dotazy. I přesto, že auto nezíská homologaci pro silniční provoz, bude plně funkční a pojízdné. A již zítra se s vámi podělíme o naše první jízdní dojmy!

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků