Škoda Karoq kabriolet je konečně hotová. Dostala jméno Sunroq

Karoq kabriolet přišel o střechu a nedostal ani skládací. Dostal jméno Sunroq a na svědomí jej mají vybraní studenti Akademie Škoda Auto.

Akademie Škodovky v Mladé Boleslavi v letošním ročníku připravila již pátý koncepční vůz. Novinka s názvem Sunroq je postavena na SUV Karoq. Koncept z řady projektu Azubi jsme vám již poodhalili v rozdělané fázi, dokonce i s nahrávkou zvuku a prohlídkou nových prostor. Předcházelo mu několik podobných počinů, které vytvořil vždy speciální výběr ze studentů. Letošní koncept je pátým v řadě. Po dvou verzích Škody Citigo (CitiJet a elektrický Element), Fabii pick-up (Funstar) a Rapidu kupé (Atero).

Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Auto má i díky vyztužení podlahy zvládnout i lehčí terén. Délka, šířka i rozvor jsou společné s Karoqem. Zůstal také čtyřválcový motor 1.5 TSI doplněný zmíněnou výfukovou soustavou. Podstatnou změnou je pochopitelně úplně přepracovaná karoserie. Po odstranění střechy se mladí konstruktéři pustili do úpravy dveří, přepracovali také design sloupků A a B.

Zatímco zepředu Karoq poznáte a ke změnám došlo v oblasti nárazníku, který zčásti vychází i z Octavie RS, zadní část vozidla se kompletně proměnila. Sunroq se odlišuje nepřehlédnutelným hrbem a novými pátými dveřmi. Studenti si hráli i s osvětlením - Sunroq má podsvícené kliky, blinkry jsou vybaveny specifickými detaily. Za tmy se na vozovku z předních i zadních nárazníků promítá logo Škoda.

Škoda představuje obrněný Superb. Cena za bezpečí je extrémně vysoká

Škoda představuje obrněný Superb. Cena za bezpečí je extrémně vysoká

Na samotném autě začali mladí konstruktéři pracovat v lednu. Projekty se ale navrhovaly už od září, v říjnu se začalo kreslit a po prosincovém auditu se projekt otevřeného Karoqu definitivně schválil. Studenti se na pravidelných auditech setkávali i se členy představenstva firmy, kteří jim kladli i náročné dotazy. I přesto, že auto nezíská homologaci pro silniční provoz, bude plně funkční a pojízdné. A již zítra se s vámi podělíme o naše první jízdní dojmy!

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa okázale ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme rovnou říci, že je to docela škoda. Třeba Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků