ako stastny novy majtel novucickeho Karoqa, musim povedat ze som ABOSULTNE sklamany....Urcite by som Karoqa vyrobeneho v Turecku nekupil.Auto som kupil, pretoze mam doveru v kvalitu vyrobenu v civilizovanom automotive state s tradiciou.Pracujem vo firme dodavajucej komponenty, a zrejme pojdu potom do Turecka a pravdepodobne budem mat moznost to tam navstivit.Ale je uplny FAIL podporovat ekonomiku islamskej diktatury.Dufam, ze dovtedy bude eskalovat napatie EU vs Turecko tak ze zavedu riadne cla, a tento hlupy krok sa VW skaredo pomsti..
Vláda by měla snižovat daně, takhle budou od nás utíkat i další firmy.
To jo, snižovat daně to jo. Ale kde by brala vláda peníze na dávky a kupování voličů? To myslíš jako od Agrofertu? Asi těžko. Momentálně vláda zjistila, že existují ještě rezervy u kuřáků, popíječů a hráčů...tak na ně po babiškovsku "zaklekla"....B-]
Neboj, on existuje krásný výraz optimalizace daní a agenturní pracovník. Díky těmto rozk... tedy možnostem, se u nás zahraničním firmám špatně nedaří. Konkurovat Bulharsku, Turecku, Maroku v montovnách nemůžeme, naštěstí.
Technika vyvinutá v Německu a vyrobená v Turecku. Prostě poctivé české auto....:-D
Já si myslím, že tym dálničním jezdcům to nevadí, stejnak vidí aji ve snu ty svodidla a ty dělící čáry.
Katar ako moslimská krajina prirodzene uprednostni výrobu v inej moslimskej krajine.A ani to nie je divne, nacisti sa s Arabmi kamarátili aj v minulosti
Slovák Mongolem ? Schválně, jestli mu to dojde.
Fasisticky kokot.Ano, kazdy vie, ze Turci nie su Arabi.Ide o bezne používané zovšeobecnenie.
Až tomu magorovi v Turecku definitivně jebne, tak to tam začne znárodňovat, aby krádežemi látal státní rozpočet. Našlápnuto k tomu má politicky i ekonomicky. A jestli ne tento, tak jiný magor po něm.
Ano, ten risk tam existuje....:-/
a u nás je jaká hrozba, že se musí výroba stěhovat tam?
Nedostatek výrobní kapacity a není to hrozba, nýbrž aktuální realita všedního dne...
To že je zde nedostatek výrobní kapacity neznamená, že se nová fabrika nedá postavit u nás. Koncern má dostatek zisku, aby mohl postavit novou fabriku kdekoliv.Pokud jsi myslel nedostatek pracovníků, tak to je jeden z mnoha mýtů. Vzhledem k výši mzdy ve škodovce si mohou postavit fabriku klidně na Moravě. Stačí vybrat region s nízkou mzdou a lidi jim tam přeběhnou sami.Ty tři tisíce lidí seženou v blízkosti každého krajského města.
Na Moravě by si moc nepomohli. Mzda "u sousedů" v Nošovicích je jen o kapku nižší. Takže by to nebyla pro koncern žádná výhra.
Se podívej, kde jsou na mapě Nošovice a jak je Morava veliká. Si jako myslíš, že v Nošovicích je půlka zaměstnanců z Brna, Olomouce, Zlína? Na Moravě je průměrná mzda tak 26 tisíc, ve škodovce - bude 54 tisíc. Ještě máš pocit, že peníze jsou problém?
Mluvím o mzdě v Hyundai Nošovice jestli sis nevšiml....a tam "berou" montéři podobnou mzdu (snad kapku nižší) jako ve Škodovce.
Ono průměrná mzda na Moravě odpovídá Čechám bez Prahy. A sehnat u nás lidi je problém, tak je ve finále musíte přeplatit (ať to je v MB nebo u Ostravy). Ve mzdách automobilek se musí promítnou práce na směny, náročnost (zejm. lakovna) a i pracovní víkendy. Naše mzdové náklady přerostly Portugalsko a dobíháme Španělsko. Plat zaměstnance Škody je přes 2000€ a to máme o 10% vyšší odvody na straně zaměstnavatele než Německo. Průměrný plat ve východním Německu je 2800€. Proč by se stěhovali k nám? Passat je předhozená zdechlina (prodeje už 10 let klesají), tento segment bude nejdříve ze všech elektrifikován (stejně výkonný passat v automatu stojí tolik co Tesla 3) a elektroverze se budou dělat v Německu. Turecko bych si osobně nevybral kvůli režimu, ale západní pobřeží je hustě osídleno, v oblasti jsou přes 3 mil. lidí, takže se tam líp seženou lidi než v našich "městečkách".
Druhá půlka, ta co se učila němčinu, ta je za vodou, ve Vídni.
Jo, jasně, už ale neříkáš jaké lidi seženou. Debílky co za celý život nedělali kvalifikovanou práci samozřejmě seženou kdekoliv a když neseženou tak dovezou klidně z Polska nebo Ukrajiny. Problém je, že takovou továrnu plnou robotů neudržíš v chodu bez kvalifikované pracovní síly a ta prostě v ČR není.
a za tohle můžou majitelé vysokých škol, tady v čr se vychovávají jenom ti co chcou mět vysokoškolský titul, na nějaký svářeče, seřizovače, elektromontéry a soustružníky kašle republika, ale i ti manažéři co mají za ukol sehnat svářeče. Ještě jsem v životě neviděl inga co mění a čistí COčko.
Někdo někomu zakazuje vyučit se svářečem? O tom nic nevím.
a kdo je bude jako svářeče učit, když ministerstvo od ledna dává peníze jen pro učitele. To stejný se soustružníkama, nebo si myslíš, že železa bude do škol tahat češtinářka?:-D
A kolik svářečů a soustružníků by tady asi škodovka přímo zaměstnala v té nové výrobě? Tady se bavíme o další robotizované montovně.
dost. Ty si myslíš, že ředitel zapne tlačítko a robot předá zákazníkovi klíče a techničák.:-D
To se nám to rozdává a rozhazují peníze někoho jiného, ukázkový příklad. Majitelé dluhů a exekucí, to jsou nejlepší plánovači a hospodáři.
Pokud 80% úkonů provádí roboti tak je jedno jestli továrnu navštěvuje Turek, Polák nebo Ukrajinec.
80% tak možná v karosárně a lakovně. Na montážní lince stále maká spousta montérů a příležitostí jak si "ulehčit" práci je spousta. Důležitá je proto finální inspekce a dynamická zkouška.
Dělají to všichni, kompletace vozu s podílem robotizace nebude mít na kvalitu vliv. Zákazník ovšem přijde o dobrý pocit, že koupí z části podpoří český region.Jen mi nesedí tato věc. V eu jsou relativně přísné regulace ohledně toku peněz, stavebních předpisů, emise, hluk, životní prostředí, doprava, zkrátka eia.A my si sem taháme výrobky vyrobené v nesouladu s těmito předpisy. Trochu bizár.
Zkus si tam někdy do toho turecka podívat a potom napiš, že my tady jeno skáčeme jak eu píská. U nás se vyráběla auta z eu 5 a tam už viděls eu6. Podívej se tam na semafory které mají odpočet času, ostruvky na cestách plné zeleně atd.
V Turecku jsem byl. Tvá pozitivní obsese Erdoganovou říší vykazuje znaky psychiatrické poruchy.
a cos tam viděl?
Neskutečný bordel. Všude.Chce to vylézt i mimo turistické lokality, kde ještě jakž takž udržují pořádek a klid.
Tak koukám, že ta EU pro investory není až taková pecka. Bulharsku členství a Srbsku nakročení nijak nepomohlo, přednost dostala poloislamistická polodiktatura. No každopádně auto vyrobené v Turecku bych si nikdy nekoupil. Karoq už teď působí, jako poněkud předražený takřka lowcost a tímto posunem to jen potvrdí.
Zkuste někdy Ford Transit aktuální generace a třeba změníte na Turky názor. Taky jsem jim moc nevěřil, ale naše firemní dodávka zatím bez problémů snáší hrubé zachàzení několika řidičů a dokonce v ní ani nic nevrže. Buď máme kliku na kus nebo má Ford v Turecku solidní kontrolu kvality.
jak čistě kvalitativně věřím, že to Turci zvládnou třeba i lépe než Bulhaři, přesto bych radši risknul bulharkou (ne)kvalitu než podporoval tureckou ekonomiku, potažmo politiku...
Šokující!Geniální!Bizarní!o tomto se budou děti učit v dějepisu ještě za 600 let!
Idiot
Nebudou.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.