Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

39 komentářů

majtel Karoqa
24. července • 21:34

ako stastny novy majtel novucickeho Karoqa, musim povedat ze som ABOSULTNE sklamany....
Urcite by som Karoqa vyrobeneho v Turecku nekupil.
Auto som kupil, pretoze mam doveru v kvalitu vyrobenu v civilizovanom automotive state s tradiciou.
Pracujem vo firme dodavajucej komponenty, a zrejme pojdu potom do Turecka a pravdepodobne budem mat moznost to tam navstivit.
Ale je uplny FAIL podporovat ekonomiku islamskej diktatury.
Dufam, ze dovtedy bude eskalovat napatie EU vs Turecko tak ze zavedu riadne cla, a tento hlupy krok sa VW skaredo pomsti..

Ondra
13. července • 11:45

Vláda by měla snižovat daně, takhle budou od nás utíkat i další firmy.

expat
15. července • 15:37

To jo, snižovat daně to jo. Ale kde by brala vláda peníze na dávky a kupování voličů? To myslíš jako od Agrofertu? Asi těžko. Momentálně vláda zjistila, že existují ještě rezervy u kuřáků, popíječů a hráčů...tak na ně po babiškovsku "zaklekla"....B-]

Kalous ušatý
13. července • 11:50

Neboj, on existuje krásný výraz optimalizace daní a agenturní pracovník. Díky těmto rozk... tedy možnostem, se u nás zahraničním firmám špatně nedaří. Konkurovat Bulharsku, Turecku, Maroku v montovnách nemůžeme, naštěstí.

666
13. července • 8:36

Technika vyvinutá v Německu a vyrobená v Turecku. Prostě poctivé české auto....:-D

petr r. (petrumr)
13. července • 8:55

Já si myslím, že tym dálničním jezdcům to nevadí, stejnak vidí aji ve snu ty svodidla a ty dělící čáry.

Znalec
12. července • 16:31

Katar ako moslimská krajina prirodzene uprednostni výrobu v inej moslimskej krajine.A ani to nie je divne, nacisti sa s Arabmi kamarátili aj v minulosti

neodborník
13. července • 4:43

Slovák Mongolem ? Schválně, jestli mu to dojde.

Znalec
14. července • 13:16

Fasisticky kokot.Ano, kazdy vie, ze Turci nie su Arabi.Ide o bezne používané zovšeobecnenie.

jan
12. července • 16:10

Až tomu magorovi v Turecku definitivně jebne, tak to tam začne znárodňovat, aby krádežemi látal státní rozpočet. Našlápnuto k tomu má politicky i ekonomicky. A jestli ne tento, tak jiný magor po něm.

expat
12. července • 16:13

Ano, ten risk tam existuje....:-/

petr r. (petrumr)
12. července • 19:29

a u nás je jaká hrozba, že se musí výroba stěhovat tam?

E15
12. července • 19:36

Nedostatek výrobní kapacity a není to hrozba, nýbrž aktuální realita všedního dne...

jan
13. července • 0:16

To že je zde nedostatek výrobní kapacity neznamená, že se nová fabrika nedá postavit u nás. Koncern má dostatek zisku, aby mohl postavit novou fabriku kdekoliv.
Pokud jsi myslel nedostatek pracovníků, tak to je jeden z mnoha mýtů. Vzhledem k výši mzdy ve škodovce si mohou postavit fabriku klidně na Moravě. Stačí vybrat region s nízkou mzdou a lidi jim tam přeběhnou sami.Ty tři tisíce lidí seženou v blízkosti každého krajského města.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
expat
13. července • 10:39

Na Moravě by si moc nepomohli. Mzda "u sousedů" v Nošovicích je jen o kapku nižší. Takže by to nebyla pro koncern žádná výhra.

jan
13. července • 10:52

Se podívej, kde jsou na mapě Nošovice a jak je Morava veliká. Si jako myslíš, že v Nošovicích je půlka zaměstnanců z Brna, Olomouce, Zlína? Na Moravě je průměrná mzda tak 26 tisíc, ve škodovce - bude 54 tisíc. Ještě máš pocit, že peníze jsou problém?

expat
15. července • 15:29

Mluvím o mzdě v Hyundai Nošovice jestli sis nevšiml....a tam "berou" montéři podobnou mzdu (snad kapku nižší) jako ve Škodovce.

komik
13. července • 14:33

Ono průměrná mzda na Moravě odpovídá Čechám bez Prahy. A sehnat u nás lidi je problém, tak je ve finále musíte přeplatit (ať to je v MB nebo u Ostravy). Ve mzdách automobilek se musí promítnou práce na směny, náročnost (zejm. lakovna) a i pracovní víkendy. Naše mzdové náklady přerostly Portugalsko a dobíháme Španělsko. Plat zaměstnance Škody je přes 2000€ a to máme o 10% vyšší odvody na straně zaměstnavatele než Německo. Průměrný plat ve východním Německu je 2800€. Proč by se stěhovali k nám? Passat je předhozená zdechlina (prodeje už 10 let klesají), tento segment bude nejdříve ze všech elektrifikován (stejně výkonný passat v automatu stojí tolik co Tesla 3) a elektroverze se budou dělat v Německu. Turecko bych si osobně nevybral kvůli režimu, ale západní pobřeží je hustě osídleno, v oblasti jsou přes 3 mil. lidí, takže se tam líp seženou lidi než v našich "městečkách".

Kalous ušatý
13. července • 11:46

Druhá půlka, ta co se učila němčinu, ta je za vodou, ve Vídni.

Ziko
13. července • 7:12

Jo, jasně, už ale neříkáš jaké lidi seženou. Debílky co za celý život nedělali kvalifikovanou práci samozřejmě seženou kdekoliv a když neseženou tak dovezou klidně z Polska nebo Ukrajiny. Problém je, že takovou továrnu plnou robotů neudržíš v chodu bez kvalifikované pracovní síly a ta prostě v ČR není.

petr r. (petrumr)
13. července • 8:52

a za tohle můžou majitelé vysokých škol, tady v čr se vychovávají jenom ti co chcou mět vysokoškolský titul, na nějaký svářeče, seřizovače, elektromontéry a soustružníky kašle republika, ale i ti manažéři co mají za ukol sehnat svářeče. Ještě jsem v životě neviděl inga co mění a čistí COčko.

Kalous ušatý
13. července • 11:44

Někdo někomu zakazuje vyučit se svářečem? O tom nic nevím.

petr r. (petrumr)
13. července • 20:01

a kdo je bude jako svářeče učit, když ministerstvo od ledna dává peníze jen pro učitele. To stejný se soustružníkama, nebo si myslíš, že železa bude do škol tahat češtinářka?:-D

jan
13. července • 10:44

A kolik svářečů a soustružníků by tady asi škodovka přímo zaměstnala v té nové výrobě? Tady se bavíme o další robotizované montovně.

petr r. (petrumr)
13. července • 20:07

dost. Ty si myslíš, že ředitel zapne tlačítko a robot předá zákazníkovi klíče a techničák.:-D

neodborník
13. července • 4:40

To se nám to rozdává a rozhazují peníze někoho jiného, ukázkový příklad. Majitelé dluhů a exekucí, to jsou nejlepší plánovači a hospodáři.

Venca
12. července • 15:47

Pokud 80% úkonů provádí roboti tak je jedno jestli továrnu navštěvuje Turek, Polák nebo Ukrajinec.

expat
12. července • 16:00

80% tak možná v karosárně a lakovně. Na montážní lince stále maká spousta montérů a příležitostí jak si "ulehčit" práci je spousta. Důležitá je proto finální inspekce a dynamická zkouška.

Aladin
12. července • 15:04

Dělají to všichni, kompletace vozu s podílem robotizace nebude mít na kvalitu vliv. Zákazník ovšem přijde o dobrý pocit, že koupí z části podpoří český region.Jen mi nesedí tato věc. V eu jsou relativně přísné regulace ohledně toku peněz, stavebních předpisů, emise, hluk, životní prostředí, doprava, zkrátka eia.A my si sem taháme výrobky vyrobené v nesouladu s těmito předpisy. Trochu bizár.

petr r. (petrumr)
12. července • 15:47

Zkus si tam někdy do toho turecka podívat a potom napiš, že my tady jeno skáčeme jak eu píská. U nás se vyráběla auta z eu 5 a tam už viděls eu6. Podívej se tam na semafory které mají odpočet času, ostruvky na cestách plné zeleně atd.

Aladin
12. července • 16:09

V Turecku jsem byl. Tvá pozitivní obsese Erdoganovou říší vykazuje znaky psychiatrické poruchy.

petr r. (petrumr)
12. července • 16:41

a cos tam viděl?

mpolan
15. července • 7:16

Neskutečný bordel. Všude.
Chce to vylézt i mimo turistické lokality, kde ještě jakž takž udržují pořádek a klid.

E15
12. července • 14:31

Tak koukám, že ta EU pro investory není až taková pecka. Bulharsku členství a Srbsku nakročení nijak nepomohlo, přednost dostala poloislamistická polodiktatura. No každopádně auto vyrobené v Turecku bych si nikdy nekoupil. Karoq už teď působí, jako poněkud předražený takřka lowcost a tímto posunem to jen potvrdí.

Zombot
12. července • 15:33

Zkuste někdy Ford Transit aktuální generace a třeba změníte na Turky názor. Taky jsem jim moc nevěřil, ale naše firemní dodávka zatím bez problémů snáší hrubé zachàzení několika řidičů a dokonce v ní ani nic nevrže. Buď máme kliku na kus nebo má Ford v Turecku solidní kontrolu kvality.

E15
12. července • 15:47

jak čistě kvalitativně věřím, že to Turci zvládnou třeba i lépe než Bulhaři, přesto bych radši risknul bulharkou (ne)kvalitu než podporoval tureckou ekonomiku, potažmo politiku...

Josef Buřt
12. července • 14:05

Šokující!Geniální!Bizarní!o tomto se budou děti učit v dějepisu ještě za 600 let!

Kornaz
12. července • 18:05

Idiot

pirate
12. července • 14:33

Nebudou.

Doporučujeme

Články odjinud