Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Josef Buřt  |  12. 07. 2019 14:05

Šokující!Geniální!Bizarní!o tomto se budou děti učit v dějepisu ještě za 600 let!

Odpovědět  |   | 
pirate  |  12. 07. 2019 14:33

Nebudou.

Odpovědět  |   | 
Kornaz  |  12. 07. 2019 18:05

Idiot

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 07. 2019 14:31

Tak koukám, že ta EU pro investory není až taková pecka. Bulharsku členství a Srbsku nakročení nijak nepomohlo, přednost dostala poloislamistická polodiktatura. No každopádně auto vyrobené v Turecku bych si nikdy nekoupil. Karoq už teď působí, jako poněkud předražený takřka lowcost a tímto posunem to jen potvrdí.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  12. 07. 2019 15:33

Zkuste někdy Ford Transit aktuální generace a třeba změníte na Turky názor. Taky jsem jim moc nevěřil, ale naše firemní dodávka zatím bez problémů snáší hrubé zachàzení několika řidičů a dokonce v ní ani nic nevrže. Buď máme kliku na kus nebo má Ford v Turecku solidní kontrolu kvality.

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 07. 2019 15:47

jak čistě kvalitativně věřím, že to Turci zvládnou třeba i lépe než Bulhaři, přesto bych radši risknul bulharkou (ne)kvalitu než podporoval tureckou ekonomiku, potažmo politiku...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  12. 07. 2019 15:04

Dělají to všichni, kompletace vozu s podílem robotizace nebude mít na kvalitu vliv. Zákazník ovšem přijde o dobrý pocit, že koupí z části podpoří český region.

Jen mi nesedí tato věc. V eu jsou relativně přísné regulace ohledně toku peněz, stavebních předpisů, emise, hluk, životní prostředí, doprava, zkrátka eia.

A my si sem taháme výrobky vyrobené v nesouladu s těmito předpisy. Trochu bizár.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 07. 2019 15:47

Zkus si tam někdy do toho turecka podívat a potom napiš, že my tady jeno skáčeme jak eu píská. U nás se vyráběla auta z eu 5 a tam už viděls eu6. Podívej se tam na semafory které mají odpočet času, ostruvky na cestách plné zeleně atd.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  12. 07. 2019 16:09

V Turecku jsem byl. Tvá pozitivní obsese Erdoganovou říší vykazuje znaky psychiatrické poruchy.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 07. 2019 16:41

a cos tam viděl?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 07. 2019 07:16

Neskutečný bordel. Všude.
Chce to vylézt i mimo turistické lokality, kde ještě jakž takž udržují pořádek a klid.

Odpovědět  |   | 
Venca  |  12. 07. 2019 15:47

Pokud 80% úkonů provádí roboti tak je jedno jestli továrnu navštěvuje Turek, Polák nebo Ukrajinec.

Odpovědět  |   | 
expat  |  12. 07. 2019 16:00

80% tak možná v karosárně a lakovně. Na montážní lince stále maká spousta montérů a příležitostí jak si "ulehčit" práci je spousta. Důležitá je proto finální inspekce a dynamická zkouška.

Odpovědět  |   | 
jan  |  12. 07. 2019 16:10

Až tomu magorovi v Turecku definitivně jebne, tak to tam začne znárodňovat, aby krádežemi látal státní rozpočet. Našlápnuto k tomu má politicky i ekonomicky. A jestli ne tento, tak jiný magor po něm.

Odpovědět  |   | 
expat  |  12. 07. 2019 16:13

Ano, ten risk tam existuje....

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 07. 2019 19:29

a u nás je jaká hrozba, že se musí výroba stěhovat tam?

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 07. 2019 19:36

Nedostatek výrobní kapacity a není to hrozba, nýbrž aktuální realita všedního dne...

Odpovědět  |   | 
jan  |  13. 07. 2019 00:16

To že je zde nedostatek výrobní kapacity neznamená, že se nová fabrika nedá postavit u nás. Koncern má dostatek zisku, aby mohl postavit novou fabriku kdekoliv.
Pokud jsi myslel nedostatek pracovníků, tak to je jeden z mnoha mýtů. Vzhledem k výši mzdy ve škodovce si mohou postavit fabriku klidně na Moravě. Stačí vybrat region s nízkou mzdou a lidi jim tam přeběhnou sami.Ty tři tisíce lidí seženou v blízkosti každého krajského města.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  13. 07. 2019 04:40

To se nám to rozdává a rozhazují peníze někoho jiného, ukázkový příklad. Majitelé dluhů a exekucí, to jsou nejlepší plánovači a hospodáři.

Odpovědět  |   | 
Ziko  |  13. 07. 2019 07:12

Jo, jasně, už ale neříkáš jaké lidi seženou. Debílky co za celý život nedělali kvalifikovanou práci samozřejmě seženou kdekoliv a když neseženou tak dovezou klidně z Polska nebo Ukrajiny. Problém je, že takovou továrnu plnou robotů neudržíš v chodu bez kvalifikované pracovní síly a ta prostě v ČR není.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 07. 2019 08:52

a za tohle můžou majitelé vysokých škol, tady v čr se vychovávají jenom ti co chcou mět vysokoškolský titul, na nějaký svářeče, seřizovače, elektromontéry a soustružníky kašle republika, ale i ti manažéři co mají za ukol sehnat svářeče. Ještě jsem v životě neviděl inga co mění a čistí COčko.

Odpovědět  |   | 
jan  |  13. 07. 2019 10:44

A kolik svářečů a soustružníků by tady asi škodovka přímo zaměstnala v té nové výrobě? Tady se bavíme o další robotizované montovně.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 07. 2019 20:07

dost. Ty si myslíš, že ředitel zapne tlačítko a robot předá zákazníkovi klíče a techničák.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  13. 07. 2019 11:44

Někdo někomu zakazuje vyučit se svářečem? O tom nic nevím.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 07. 2019 20:01

a kdo je bude jako svářeče učit, když ministerstvo od ledna dává peníze jen pro učitele. To stejný se soustružníkama, nebo si myslíš, že železa bude do škol tahat češtinářka?

Odpovědět  |   | 
expat  |  13. 07. 2019 10:39

Na Moravě by si moc nepomohli. Mzda "u sousedů" v Nošovicích je jen o kapku nižší. Takže by to nebyla pro koncern žádná výhra.

Odpovědět  |   | 
jan  |  13. 07. 2019 10:52

Se podívej, kde jsou na mapě Nošovice a jak je Morava veliká. Si jako myslíš, že v Nošovicích je půlka zaměstnanců z Brna, Olomouce, Zlína? Na Moravě je průměrná mzda tak 26 tisíc, ve škodovce - bude 54 tisíc. Ještě máš pocit, že peníze jsou problém?

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  13. 07. 2019 11:46

Druhá půlka, ta co se učila němčinu, ta je za vodou, ve Vídni.

Odpovědět  |   | 
komik  |  13. 07. 2019 14:33

Ono průměrná mzda na Moravě odpovídá Čechám bez Prahy. A sehnat u nás lidi je problém, tak je ve finále musíte přeplatit (ať to je v MB nebo u Ostravy). Ve mzdách automobilek se musí promítnou práce na směny, náročnost (zejm. lakovna) a i pracovní víkendy. Naše mzdové náklady přerostly Portugalsko a dobíháme Španělsko. Plat zaměstnance Škody je přes 2000€ a to máme o 10% vyšší odvody na straně zaměstnavatele než Německo. Průměrný plat ve východním Německu je 2800€. Proč by se stěhovali k nám? Passat je předhozená zdechlina (prodeje už 10 let klesají), tento segment bude nejdříve ze všech elektrifikován (stejně výkonný passat v automatu stojí tolik co Tesla 3) a elektroverze se budou dělat v Německu. Turecko bych si osobně nevybral kvůli režimu, ale západní pobřeží je hustě osídleno, v oblasti jsou přes 3 mil. lidí, takže se tam líp seženou lidi než v našich "městečkách".

Odpovědět  |   | 
expat  |  15. 07. 2019 15:29

Mluvím o mzdě v Hyundai Nošovice jestli sis nevšiml....a tam "berou" montéři podobnou mzdu (snad kapku nižší) jako ve Škodovce.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  12. 07. 2019 16:31

Katar ako moslimská krajina prirodzene uprednostni výrobu v inej moslimskej krajine.

A ani to nie je divne, nacisti sa s Arabmi kamarátili aj v minulosti

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  13. 07. 2019 04:43

Slovák Mongolem ? Schválně, jestli mu to dojde.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  14. 07. 2019 13:16

Fasisticky kokot.

Ano, kazdy vie, ze Turci nie su Arabi.

Ide o bezne používané zovšeobecnenie.

Odpovědět  |   | 
666  |  13. 07. 2019 08:36

Technika vyvinutá v Německu a vyrobená v Turecku. Prostě poctivé české auto....

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 07. 2019 08:55

Já si myslím, že tym dálničním jezdcům to nevadí, stejnak vidí aji ve snu ty svodidla a ty dělící čáry.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  13. 07. 2019 11:45

Vláda by měla snižovat daně, takhle budou od nás utíkat i další firmy.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  13. 07. 2019 11:50

Neboj, on existuje krásný výraz optimalizace daní a agenturní pracovník. Díky těmto rozk... tedy možnostem, se u nás zahraničním firmám špatně nedaří. Konkurovat Bulharsku, Turecku, Maroku v montovnách nemůžeme, naštěstí.

Odpovědět  |   | 
expat  |  15. 07. 2019 15:37

To jo, snižovat daně to jo. Ale kde by brala vláda peníze na dávky a kupování voličů? To myslíš jako od Agrofertu? Asi těžko. Momentálně vláda zjistila, že existují ještě rezervy u kuřáků, popíječů a hráčů...tak na ně po babiškovsku "zaklekla"....

Odpovědět  |   | 
majtel Karoqa  |  24. 07. 2019 21:34

ako stastny novy majtel novucickeho Karoqa, musim povedat ze som ABOSULTNE sklamany....
Urcite by som Karoqa vyrobeneho v Turecku nekupil.
Auto som kupil, pretoze mam doveru v kvalitu vyrobenu v civilizovanom automotive state s tradiciou.
Pracujem vo firme dodavajucej komponenty, a zrejme pojdu potom do Turecka a pravdepodobne budem mat moznost to tam navstivit.
Ale je uplny FAIL podporovat ekonomiku islamskej diktatury.
Dufam, ze dovtedy bude eskalovat napatie EU vs Turecko tak ze zavedu riadne cla, a tento hlupy krok sa VW skaredo pomsti..

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A