Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Josef Buřt  |  12. 07. 2019 14:05

Šokující!Geniální!Bizarní!o tomto se budou děti učit v dějepisu ještě za 600 let!

Odpovědět  |   | 
pirate  |  12. 07. 2019 14:33

Nebudou.

Odpovědět  |   | 
Kornaz  |  12. 07. 2019 18:05

Idiot

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 07. 2019 14:31

Tak koukám, že ta EU pro investory není až taková pecka. Bulharsku členství a Srbsku nakročení nijak nepomohlo, přednost dostala poloislamistická polodiktatura. No každopádně auto vyrobené v Turecku bych si nikdy nekoupil. Karoq už teď působí, jako poněkud předražený takřka lowcost a tímto posunem to jen potvrdí.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  12. 07. 2019 15:33

Zkuste někdy Ford Transit aktuální generace a třeba změníte na Turky názor. Taky jsem jim moc nevěřil, ale naše firemní dodávka zatím bez problémů snáší hrubé zachàzení několika řidičů a dokonce v ní ani nic nevrže. Buď máme kliku na kus nebo má Ford v Turecku solidní kontrolu kvality.

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 07. 2019 15:47

jak čistě kvalitativně věřím, že to Turci zvládnou třeba i lépe než Bulhaři, přesto bych radši risknul bulharkou (ne)kvalitu než podporoval tureckou ekonomiku, potažmo politiku...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  12. 07. 2019 15:04

Dělají to všichni, kompletace vozu s podílem robotizace nebude mít na kvalitu vliv. Zákazník ovšem přijde o dobrý pocit, že koupí z části podpoří český region.

Jen mi nesedí tato věc. V eu jsou relativně přísné regulace ohledně toku peněz, stavebních předpisů, emise, hluk, životní prostředí, doprava, zkrátka eia.

A my si sem taháme výrobky vyrobené v nesouladu s těmito předpisy. Trochu bizár.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 07. 2019 15:47

Zkus si tam někdy do toho turecka podívat a potom napiš, že my tady jeno skáčeme jak eu píská. U nás se vyráběla auta z eu 5 a tam už viděls eu6. Podívej se tam na semafory které mají odpočet času, ostruvky na cestách plné zeleně atd.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  12. 07. 2019 16:09

V Turecku jsem byl. Tvá pozitivní obsese Erdoganovou říší vykazuje znaky psychiatrické poruchy.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 07. 2019 16:41

a cos tam viděl?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 07. 2019 07:16

Neskutečný bordel. Všude.
Chce to vylézt i mimo turistické lokality, kde ještě jakž takž udržují pořádek a klid.

Odpovědět  |   | 
Venca  |  12. 07. 2019 15:47

Pokud 80% úkonů provádí roboti tak je jedno jestli továrnu navštěvuje Turek, Polák nebo Ukrajinec.

Odpovědět  |   | 
expat  |  12. 07. 2019 16:00

80% tak možná v karosárně a lakovně. Na montážní lince stále maká spousta montérů a příležitostí jak si "ulehčit" práci je spousta. Důležitá je proto finální inspekce a dynamická zkouška.

Odpovědět  |   | 
jan  |  12. 07. 2019 16:10

Až tomu magorovi v Turecku definitivně jebne, tak to tam začne znárodňovat, aby krádežemi látal státní rozpočet. Našlápnuto k tomu má politicky i ekonomicky. A jestli ne tento, tak jiný magor po něm.

Odpovědět  |   | 
expat  |  12. 07. 2019 16:13

Ano, ten risk tam existuje....

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 07. 2019 19:29

a u nás je jaká hrozba, že se musí výroba stěhovat tam?

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 07. 2019 19:36

Nedostatek výrobní kapacity a není to hrozba, nýbrž aktuální realita všedního dne...

Odpovědět  |   | 
jan  |  13. 07. 2019 00:16

To že je zde nedostatek výrobní kapacity neznamená, že se nová fabrika nedá postavit u nás. Koncern má dostatek zisku, aby mohl postavit novou fabriku kdekoliv.
Pokud jsi myslel nedostatek pracovníků, tak to je jeden z mnoha mýtů. Vzhledem k výši mzdy ve škodovce si mohou postavit fabriku klidně na Moravě. Stačí vybrat region s nízkou mzdou a lidi jim tam přeběhnou sami.Ty tři tisíce lidí seženou v blízkosti každého krajského města.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  13. 07. 2019 04:40

To se nám to rozdává a rozhazují peníze někoho jiného, ukázkový příklad. Majitelé dluhů a exekucí, to jsou nejlepší plánovači a hospodáři.

Odpovědět  |   | 
Ziko  |  13. 07. 2019 07:12

Jo, jasně, už ale neříkáš jaké lidi seženou. Debílky co za celý život nedělali kvalifikovanou práci samozřejmě seženou kdekoliv a když neseženou tak dovezou klidně z Polska nebo Ukrajiny. Problém je, že takovou továrnu plnou robotů neudržíš v chodu bez kvalifikované pracovní síly a ta prostě v ČR není.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 07. 2019 08:52

a za tohle můžou majitelé vysokých škol, tady v čr se vychovávají jenom ti co chcou mět vysokoškolský titul, na nějaký svářeče, seřizovače, elektromontéry a soustružníky kašle republika, ale i ti manažéři co mají za ukol sehnat svářeče. Ještě jsem v životě neviděl inga co mění a čistí COčko.

Odpovědět  |   | 
jan  |  13. 07. 2019 10:44

A kolik svářečů a soustružníků by tady asi škodovka přímo zaměstnala v té nové výrobě? Tady se bavíme o další robotizované montovně.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 07. 2019 20:07

dost. Ty si myslíš, že ředitel zapne tlačítko a robot předá zákazníkovi klíče a techničák.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  13. 07. 2019 11:44

Někdo někomu zakazuje vyučit se svářečem? O tom nic nevím.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 07. 2019 20:01

a kdo je bude jako svářeče učit, když ministerstvo od ledna dává peníze jen pro učitele. To stejný se soustružníkama, nebo si myslíš, že železa bude do škol tahat češtinářka?

Odpovědět  |   | 
expat  |  13. 07. 2019 10:39

Na Moravě by si moc nepomohli. Mzda "u sousedů" v Nošovicích je jen o kapku nižší. Takže by to nebyla pro koncern žádná výhra.

Odpovědět  |   | 
jan  |  13. 07. 2019 10:52

Se podívej, kde jsou na mapě Nošovice a jak je Morava veliká. Si jako myslíš, že v Nošovicích je půlka zaměstnanců z Brna, Olomouce, Zlína? Na Moravě je průměrná mzda tak 26 tisíc, ve škodovce - bude 54 tisíc. Ještě máš pocit, že peníze jsou problém?

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  13. 07. 2019 11:46

Druhá půlka, ta co se učila němčinu, ta je za vodou, ve Vídni.

Odpovědět  |   | 
komik  |  13. 07. 2019 14:33

Ono průměrná mzda na Moravě odpovídá Čechám bez Prahy. A sehnat u nás lidi je problém, tak je ve finále musíte přeplatit (ať to je v MB nebo u Ostravy). Ve mzdách automobilek se musí promítnou práce na směny, náročnost (zejm. lakovna) a i pracovní víkendy. Naše mzdové náklady přerostly Portugalsko a dobíháme Španělsko. Plat zaměstnance Škody je přes 2000€ a to máme o 10% vyšší odvody na straně zaměstnavatele než Německo. Průměrný plat ve východním Německu je 2800€. Proč by se stěhovali k nám? Passat je předhozená zdechlina (prodeje už 10 let klesají), tento segment bude nejdříve ze všech elektrifikován (stejně výkonný passat v automatu stojí tolik co Tesla 3) a elektroverze se budou dělat v Německu. Turecko bych si osobně nevybral kvůli režimu, ale západní pobřeží je hustě osídleno, v oblasti jsou přes 3 mil. lidí, takže se tam líp seženou lidi než v našich "městečkách".

Odpovědět  |   | 
expat  |  15. 07. 2019 15:29

Mluvím o mzdě v Hyundai Nošovice jestli sis nevšiml....a tam "berou" montéři podobnou mzdu (snad kapku nižší) jako ve Škodovce.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  12. 07. 2019 16:31

Katar ako moslimská krajina prirodzene uprednostni výrobu v inej moslimskej krajine.

A ani to nie je divne, nacisti sa s Arabmi kamarátili aj v minulosti

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  13. 07. 2019 04:43

Slovák Mongolem ? Schválně, jestli mu to dojde.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  14. 07. 2019 13:16

Fasisticky kokot.

Ano, kazdy vie, ze Turci nie su Arabi.

Ide o bezne používané zovšeobecnenie.

Odpovědět  |   | 
666  |  13. 07. 2019 08:36

Technika vyvinutá v Německu a vyrobená v Turecku. Prostě poctivé české auto....

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 07. 2019 08:55

Já si myslím, že tym dálničním jezdcům to nevadí, stejnak vidí aji ve snu ty svodidla a ty dělící čáry.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  13. 07. 2019 11:45

Vláda by měla snižovat daně, takhle budou od nás utíkat i další firmy.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  13. 07. 2019 11:50

Neboj, on existuje krásný výraz optimalizace daní a agenturní pracovník. Díky těmto rozk... tedy možnostem, se u nás zahraničním firmám špatně nedaří. Konkurovat Bulharsku, Turecku, Maroku v montovnách nemůžeme, naštěstí.

Odpovědět  |   | 
expat  |  15. 07. 2019 15:37

To jo, snižovat daně to jo. Ale kde by brala vláda peníze na dávky a kupování voličů? To myslíš jako od Agrofertu? Asi těžko. Momentálně vláda zjistila, že existují ještě rezervy u kuřáků, popíječů a hráčů...tak na ně po babiškovsku "zaklekla"....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A