Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Nový výrobní závod koncernu VW by měl podle nejnovějších informací opravdu vzniknout v Turecku. Na místě přitom budou vznikat i Škodovky.

O místě nového koncernového závodu VW nebylo dosud přesně rozhodnuto a dříve se mluvilo o Bulharsku nebo Turecku. Dle německého časopisu Automobilwoche už má být ovšem dozorčí rada VW rozhodnuta, že nová továrna vznikne právě v Turecku, poblíž města Izmir. Na oficiální potvrzení těchto zpráv si ale budeme muset ještě počkat.

VW má plán, jak masově rozšířit elektroauta. Nabíječky budou snad na každém rohu

VW má plán, jak masově rozšířit elektroauta. Nabíječky budou snad na každém rohu

Tento krok se přitom týká rovněž české Škodovky. Nový závod VW bude totiž místem produkce i dalších modelů koncernových značek. Německá publikace uvádí, že do Turecka by se přesunula výroba Škody Karoq a Seatu Ateca, zatímco do roku 2023 bude do českého závodu v Kvasinách přesunuta výroba Volkswagenu Passatu po boku Superbu.

Poslední zmíněný přesun by tedy mohl vyvrátit obavy továrny v Kvasinách, že výroba nově chystané generace Passatu, a hlavně jeho českého dvojčete Škody Superb, bude rovněž přestěhována do Turecka. Podniková rada v Kvasinách se obávala o ztrátu Superbu, který je zde vyráběn od jeho moderního počátku.

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Celé stěhování produkce některých modelů je koneckonců vyvoláno nutností udělat místo k výrobě nových elektromobilů koncernu VW. Klíčové modely pro elektromobiltu chce společnost produkovat v domácích závodech v Emdemu, Hannoveru a Cvikově.

Projektu nové továrny v Turecku se měl ujmout sám šéf koncernu Herbert Diess, přičemž na výběr tohoto místa měl tlačit i Katar, který vlastní 17% podíl VW. Mluvčí dozorčí rady koncernu nakonec uvedl agentuře Reuters, že plány na novou továrnu se vyjasnily, ale že ještě nebyly dokončeny. Informaci přinesla ČTK.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků