TEST Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 DSG: Na tuhle kombinaci budeme jednou vzpomínat!

Už před faceliftem byl tento crossover všudypřítomný a po něm bude zase. Možná je poslední možností, jak si koupit auto ze „staré dobré“ školy.
Radosti
Kultivovaný a úsporný motor
55l nádrž
Srozumitelné ovládání
Praktický vnitřek
Starosti
Pomalejší starty infotainmentu
9  /10

Když se představil v polovině roku 2017, dostal přezdívku Zmenšený Kodiaq. Vyznával podobný a v té době relativně nový kubistický styl české značky a také se stal druhým modelem dle nového pravidla: K na začátku, Q na konci. Ukázalo se, že se svou délkou 4,4 metru, solidním kufrem a rozumnou nabídkou motorů splnil očekávání zákazníků, i když ho s příchodem na trh o rok předběhl prakticky totožný Seat Ateca, který se vyrábí rovněž u nás v Kvasinách.

Pět let je dlouhá doba a zatímco některé věci se při faceliftech měnit dají, platforma nikoliv – Karoq stojí na MQB A1, které si nemůže pomáhat elektromotory a bateriemi. Proto mu zůstala paleta výhradně spalovacích motorů, i když optimalizovaných a s rozumným výběrem síly podle potřeb kupců.

Benzinovým základem je tříválec 1.0 TSI s 81 kW (110 k) a manuálem pro pojížďky bez většího zatížení posádkou a těžkého nákladu, optimální střed představuje 1.5 TSI se 110 kW (150 k, s manuálním šestikvaltem nebo DSG) a jedinou zážehovou čtyřkolkou je 140kW (190k) dvoulitr, nabízený výhradně s automatem. Pro milovníky nafty je tu dvoulitrové TDI ve dvou verzích – s 85 kW (116 k) jako předokolka s manuálem či automatem nebo se 110 kW jako manuální předokolka či 4x4 v kombinaci s DSG. Po hybridech ani památka, k povinným úsporám emisí i paliva se Škoda musela dostat jinak.

Především zlepšením aerodynamiky – hodnota součinitele aerodynamického odporu klesla o více než 9 % na 0,30. K tomu si designéři pomohli novými kryty podvozku, vzduchovými clonami v předním nárazníku, delším zadním spoilerem nad oknem a také plastovými kryty mezi paprsky litých kol. Čtyřkolky navíc získávají i kryt nádrže okolo zadní nápravy, což prý má také pozitivní účinek.

Funkční změny doplňují ty stylové – širší čelní maska, jiný přední nárazník, užší přední LED světlomety a také subtilní zadní svítilny. Stále bezpečně poznáte, že jde o Karoq – původní Kabaňův design nebyl převálcován a znetvořen. Akorát působí výrazněji a hodnotněji.

Zatímco vnějšek si s předfaceliftem nespletete, uvnitř se žádná větší designová divočina nekoná. Máme zde nové možnosti stran výbavy: třeba elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí, příplatkovou třízónovou klimatizaci, nové typy čalounění nebo dekoračních lišt, vícebarevné LED osvětlení prostoru pro nohy a ve výplních dveří – i těch zadních. Jinak Škoda v rámci oživení v půlce produktového cyklu neměnila to, co funguje, což je jen dobře.

Nasedněte do sedačky řidiče, která se nachází v příjemné výšce nad asfaltem, a vnitřek Karoqu vám padne jako dobře vyšlápnuté tenisky. Stále zde třeba máme ovládání klimatizace skrze tři kolečka na středovém panelu, doplněná tlačítky pro směr ventilace a zapnutí výhřevu sedadel – těch se při faceliftu mimochodem zbavil třeba Volkswagen T-Roc a nedá se říci, že šlo o šťastné řešení. Na prostředním voliči se nachází také aktivace výhřevu čelního skla, kterou u moderních koncernových aut najdeme v lepším případě vlevo nahoře od volantu a v tom horším vlevo dole pod volantem ve společném modulu se světly a mlhovkami (stejně jako ofuk čelního a vyhřívání zadního skla).

Hlasitost je bohužel u infotainmentu Columbus s 9,2“ displejem řešena skrze dotykové plošky, které je sem tam nutné zmáčknout vícekrát (důrazněji a vztekleji, to dá rozum) ale také se dá komandovat přes volant. Infozábavní systém není rekordmanem po stránce rychlosti spuštění (zvlášť jeho navigace) ale když už se plně rozběhne, najdete v něm vše důležité snadno a rychle.

Vpředu se nachází slušné množství odkládacích schránek a přihrádek – na středovém tunelu, pod loketní opěrkou, šikovnou výklopnou skrýš máte u levého kolena řidiče. Na zadních sedadlech najde normálně rostlá osoba stále dost místa nad hlavou i pro kolena, kufr je dobře přístupný a bez funkčních přešlapů – za 3900 Kč si pod jeho podlahu můžete objednat dojezdové kolo. Pokud rádi stěhujete, zvažte příplatek 20.000 Kč za systém Varioflex s třemi samostatnými zadními sedadly, která můžete nejen celá vyklopit dopředu k předním opěradlům, ale také zcela vyjmout – pak máte na kompaktním půdorysu Karoqu k dispozici až 1810 litrů pro náklad.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Diskuze (49) Další článek: Honba za ekologií začala před 40 lety. Volkswagen tímto vozem předběhl dobu o tři dekády, měl i stop/start

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz