S tou nižší hodnotou u rozvoru nevím nevím... Dle ofic. údajů značky má Scala 2636mm. Článk bych na tom asi nestavil. Viz.:
https://www.skoda-auto.cz/modely/scala/scala/scala-... ...
Ten údaj kolem 265cm jsem ale na ofic. materiálech od Škody, a to hlavně starších, našel taky. Ta hodnota 2636 přesně odpovídá rozvoru u Golfa. Takže teď jde o to, jestli je Scala ve skutečnosti o pár mm na rozvoru delší oproti Golfu, ale jelikož by se neslušelo etalon třídy právě v tomto ukazateli překonat, tak se to číslo pro ofic. materiály zázračně smrsklo, nebo je tady druhá varianta, kdy ve Škodě schválně přestřelili reálnou hodnotu o pár mm, aby na sebe to auto upoutalo pozornost (marketing). Obě možnosti mi nepřijdou jako zrovna etické vůči zákazníkům...
Na Scalu jsem se byl mrknout. Určitě je to nejlepší počin na platformě MQB A0, a to píšu jako člověk, který Škodě moc nepřeje, nikdy ji nevlastnil a má a měl vozidla od sesterských značek. V porovnání s Polem, Ibizou, Aronou i T-Crossem je prostě Scala jinde, v těch všech jsem seděl a musím říct, že zpracování interiéru, místo na zadních sedadlech..., prostě vše je ve Scale lepší a Kamiq nebude jiný. Na druhou stranu si za to nechají dost připlatit a nastává zde klasická škodovácká situace, kdy prostě dělají z toho auta něco víc než ve skutečnosti je. Scala bojuje proti C segmentu, Škoda sama ji prezentuje jako soupeře Golfa, Leona..., přitom je ale auto založeno na platformě, kterou sourozenci používají pro segment B. Jednoduše řečeno, u Škody zase vzali s ročním zpožděním malou platformu, natáhli ji a prezentují to jako zázrak techniky - přitom je to jen taková delší Ibiza s delším rozvorem, větším kufrem a lepšími plasty, člověk si za to ale nějakých sto tisíc připlatí...