Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

68 komentářů

ccccccccccc
8. listopadu • 16:37

podvod

Robert
22. září • 22:41

Zdravím, aby nezůstalo jen u +/- pozitivní názorů a negativních dost názorů tak mám zde svůj názor, který je ze zkušenosti se Škodou Scala, kterou mám na operativní leasing. Motor 1.0 85kW hodnota vozidla je 435 000 Kč. Výbava Ambiente - má vše mimo předních STYLE světel, jinak už by to byl STYLE. Co se týče výbavy a materiálů, je to opravdu velký skok vřed, design exteriéru buď má člověk rád nebo ne, mě osobně se líbí i když je na trhu plno krásných i jiných aut od jiných značek. Co se týče jízdních vlastností, no jsem spíš docela zklamaný, tlumení nerovností je opravdu hlasité, na můj vkus hodně hlasité. Na nerovných cestách auto poskakuje i když člověk jede normálně 90km/h, zatáčky jsou nejisté, a někdy mám i strach jí vzít pod plynem, jak jsem to dělával u mojí bývalé Mazdy 6. Na dálnici je vše v pořádku. Motor se musí vytočit na maximální výkon kolem 4000 pak jede. Ve městě se chová neutrálně, spotřeba stabilně je okolo 6,3-6,5l. Kufr není zas tak nic velkého. Myslím že plně naložené auto nebude žádný závodník. Závěrem bych řekl že jsem rád že mi toto auto nezůstane, a že bude jiné za 3 roky, protože za tu cenu rozhodně není, s takovým podvozkem, interiér se povedl a rozhodně směřuje do kvality, ale infotainment má svojí hlavu a má záseky. Assistenty musíte vypínat nebo vás to jednou pošle do příkopu, a auto zabrzdí když chcete udělat rychlí manévr. Auto mám do práce, a na jízdu po republice nepotřebuji nic brutálního, a X koní abych si honil triko před ostatními řidiči, je to obyčejné auto a taky jsem s tím i počítal. Takže naštvaný nejsem, ale každý má svoje požadavky a tohle mi vyhovuje. Ale kdybych si to měl koupit, a žít s tím jak to jezdí i když vím jak jezdí i starší vozy NE děkuji. ;-)

Pepe
26. července • 6:00

Koukam ze Citröen udelal ten svuj pasek ledek ala predni svetla opravdu nadcasove.... ale to by nebyla skodovka, aby nebyla necemu podobna zejo....

k22
25. července • 17:50

Žádný zázrak, ale na to jsme u škodovky zvyklí že....i když v některých paremetrech se už přiblížíla i korejské ix20 - a navíc to má tablet! Jen ta cena je o 140k vyšší.

Freddka
25. července • 0:00

Takhle dlouhy text, peotoze uvedli data?
A ted vam mam verit, ze vas neplati VAG?

Petr prokopec
24. července • 18:45

Mě stačí škoda kodiak, mám jí čiplou a výkonu je tam opravdu dostatek, kola jsem vypodlozkoval a mám ji cca o 4 Cm širší podvozek jsem snížil o 3 Cm, u nás na moravě v Buchlovských serpentinách, když jí dám napít tak letí jako raketa a spotřeba se drží někde pod 6- ti litry a to ji docela honim

Petr
25. července • 1:46

Jojo, hoň si co chceš, ale hlavně to už nehul............

Karlos
24. července • 20:23

Jako služebák dobrý.

ACD
24. července • 20:22

Kodiaq - SUV snížený a na podložkách, ty musíš být manager s ekonomickým vzděláním, takovou pí.ovinu by technik neudělal.B-]
Podložky = větší namáhání náprav=kratší životnost silenbloků a ramen i tlumičů
Snížený SUV, pak nechápu proč si kupuješ krabici SUV a ne hezký sportovní auto
Chipnutý aktuální 2.0TDI = smrt do 100 000km o záruce v řiti ani nemluvě, při servisu ti napíšou do elektronický servisky T01 a jseš namidlenej se záručníma opravama
V Buchlovicích na Moravě možná frajer, u nás bys byl za trapáka. :-D
Ale jinak když se ti to líbí, tak fajn.

petr r. (petrumr)
25. července • 20:01

prdlajs, má to na plakátě na hajzlu, na samotu jezdím na oběd a žádný snížený kodiaq tam nejezdí, je to nějaký magor, co má tisíc nicků. Kdyby si našel ženskou tak asi nemá suv.

jan
24. července • 21:16

Tu kratší životnost silentbloků a dalších dílů bych chápal. Ale mohu vědět, jak podložky zkrátí životnost ramene a tlumiče?

cbf
24. července • 19:39

Jako fór nic moc. A brát to vážně může jen blázen. :-)

Kvičalo hunter
24. července • 21:45

Kvičala je retardovaný dement. Tudíž mu palice nevymyslí ani podprůměrný vtip.

HH1982
24. července • 18:23

S tou nižší hodnotou u rozvoru nevím nevím... Dle ofic. údajů značky má Scala 2636mm. Článk bych na tom asi nestavil. Viz.:https://www.skoda-auto.cz/modely/scala/scala/scala-... ... Ten údaj kolem 265cm jsem ale na ofic. materiálech od Škody, a to hlavně starších, našel taky. Ta hodnota 2636 přesně odpovídá rozvoru u Golfa. Takže teď jde o to, jestli je Scala ve skutečnosti o pár mm na rozvoru delší oproti Golfu, ale jelikož by se neslušelo etalon třídy právě v tomto ukazateli překonat, tak se to číslo pro ofic. materiály zázračně smrsklo, nebo je tady druhá varianta, kdy ve Škodě schválně přestřelili reálnou hodnotu o pár mm, aby na sebe to auto upoutalo pozornost (marketing). Obě možnosti mi nepřijdou jako zrovna etické vůči zákazníkům...Na Scalu jsem se byl mrknout. Určitě je to nejlepší počin na platformě MQB A0, a to píšu jako člověk, který Škodě moc nepřeje, nikdy ji nevlastnil a má a měl vozidla od sesterských značek. V porovnání s Polem, Ibizou, Aronou i T-Crossem je prostě Scala jinde, v těch všech jsem seděl a musím říct, že zpracování interiéru, místo na zadních sedadlech..., prostě vše je ve Scale lepší a Kamiq nebude jiný. Na druhou stranu si za to nechají dost připlatit a nastává zde klasická škodovácká situace, kdy prostě dělají z toho auta něco víc než ve skutečnosti je. Scala bojuje proti C segmentu, Škoda sama ji prezentuje jako soupeře Golfa, Leona..., přitom je ale auto založeno na platformě, kterou sourozenci používají pro segment B. Jednoduše řečeno, u Škody zase vzali s ročním zpožděním malou platformu, natáhli ji a prezentují to jako zázrak techniky - přitom je to jen taková delší Ibiza s delším rozvorem, větším kufrem a lepšími plasty, člověk si za to ale nějakých sto tisíc připlatí...

Q
25. července • 8:17

Řekněme to narovinu. Scala je v principu druhá generace Rapidu, čili vzal se základ menšího auta a nafouknulo se to. Nejvíce tím podle mě trpí nevyvážené proporce auta. Na druhou stranu platforma MQB-A0 je prostě modulární, nelze říct, že Scala je pouze nafouknutá Ibiza a nic víc. Jde to vidět na některých detailech. Například Scala má výdechy klimatizace pro zadní cestující, což jiná auta s MQB-A0 (Polo/Ibiza/Arona/T-Cross) nemají. Scala má rozměr pneumatik 205/55 R16, zatímco Polo s Ibizou mají menší 195/55 R16 a Arona s T-Crossem naopak větší 205/60 R16).

Dzordzik
27. července • 8:47

Pokud zadání bylo udělat ze Scaly nástupce Rapidu, tak se to velmi nepovedlo. Rapid měl vyvážené a v zásadě velmi vkusné proporce a je to prostě pěkné, byť levné auto a jako takové se bude i dalších 10 let velmi dobře prodávat. Zato Scala má nevyvážené proporce, vypadá jak korejec a celkově je to taková mrdka. Co tomu pomůže že to vevnitř třeba vypadá líp a má to lepší materiály? Za mě bych si to nikdy nekoupil. Auto musí být spolehlivé, kvalitní ale také pěkné a to Srala není a nikdy nebude. Včera jsem na ten zázrak asi 10 minut hleděl u marketu a ani tak jsem tam ennašel nic co by mě na tom zaujalo v dobrém. Prostě paskvil.

HH1982
28. července • 9:51

Tak já mám názor přesně opačný. Když nebudu řešit vzhled, což je záležitost osobního vkusu a vrhnu se na holá fakta, tak mi prostě Rapid vychází jako takové auto pro hodně šetřivé a i sama Škoda přiznává, že to vozidlo vznikalo v době ekonomické krize, kdy bylo třeba vše vyrobit co možná nejlevněji, aby se mohla nabídnout nízká cena. Rapid má naprosto tragický interiér a je to takový složenina starší oktávky a Fabie. Je to tvrdé, uskákané auto, ta jeho šířka (nebo spíš NEšířka) je hodně limitující pro pohodlné cestování. Když to auto člověk opravdu prozkoumá, tak zjistí, že je vše řešeno dost levně a ta řešení se u srovnatelně velkých modelů sesterských značek (až na tragické Toledo od Seatu) a u Scaly nevyskytují. Scala je prostě úplně jiná liga, ta platforma mqb a0 to posunula o třídu výš, kvalita zpracování vnitřku a jeho užitná hodnota je úplně někde jinde. Neříkám, že Scala je nějaký svatá grál, sám ji beru jako předraženou prodlouženinu současné Ibizy nebo Pola a nikdy bych si ji za ty prachy nekoupil, to už za ty prachy radši Leon nebo Golf. Srovnávat ji s Rapidem ale rozhodně nejde - je to lepší, prostornější, daleko lépe udělané a vybavené auto, které je o dvě generace dál. Současné ceny, kdy lze Rapid koupit tak za 2/3 Scaly, tomu imho tak nějak odpovídají.

Ernie
1. srpna • 10:43

Dzordzik kupil Rapida a teraz ho stve, ze nepockal na Scalu, tak si to nejak musi odovodnit :-D:-D:-D

HH1982
25. července • 13:17

Scala ale dostala spoustu věcí, které jsou pro Ibizu a Polo typické a u aut od koncernu se v "pravém" segmentu C nevyskytují. Např. bubny na zadní nápravě u méně zdatných motorů, nemožnost víceprvku na zadní nápravě, není 4x4. Taky si myslím, že má menší brzdy než Octavia nebo Golf, ale v tom se můžu plést. Co vím určitě je to, že třeba rozchod kol vzadu je na max. možnost A0, proto jsou ta kola tak utopená. Je to prostě prodloužená Ibiza/Polo a větší pneu (ostatně větší pneu má i Arona nebo T-Cross) to nezachrání a přidaný výdech na pasažéry vzadu už vůbec ne. Scala se mi moc líbí, je udělaná fakt hezky a je to už celkem použitelné i pro rodinu s dětmi (Ibiza nebo Polo by mi přisli trochu malé), ale ta cena je prostě dost brutální a kdyý si vezmu, že VW i Seat jsou schopni dát na auto kolem půl mega slevu 60-70 tisíc, kdežto Škoda dá tak 20, tak bych měl celkem jasno - prostě za cenu Scaly mám stejně vybavený Golf nebo Leon, což jsou prostě klasické céčka a žádný škodovácký mezisegmentární hokuspokus.

Q
25. července • 16:11

Ano. A to už je pak na každém, zda zvolí Scalu s jejími plusy a minusy nebo Leona/Golfa s jeho plusy a minusy.
BTW Scala nemůže mít víceprvek a 4x4. Na první pohled minus. Ale na druhý pohled plus, protože to zajišťuje výborné využití obestavěného prostoru. Většina Leonů a nemalá část Golfů nemá ani víceprvek, ani 4x4 a tím pádem u zadní nápravy je poměrně dost nevyužitého místa, sám jsem byl překvapen, jaká tam je "díra".

HH1982
25. července • 16:36

S tím víceprvkem jsem to myslel spíš jako konstrukční rozdíl, ne jako nevýhodu. Schválně jsem zkoušel nabouchat do konfigurátoru Scalu, kterou bych bral (1.5TSI 150 koní, nějaká ta příplatková výbava, základní barva) a dostal jsem se na 540 tisíc. Pak jsem nabouchal krátkého Leona a měl jsem tu samou částku (dlouhý ST by byl tak +30 tisíc). Ve Škodě bych se dostal po slevě tak na 510 tisíc, v Seatu na 480. Nedávno jsem to řešil (u jiných modelů), takže to není vymyšlený blábol, prostě reálné slevy. Pokud bych oželel 20 koníků a bral u Seatu slabší verzi 1.5TSI, tak už jsem tak na 450 tisících, což už je proti Scale dost podstatný rozdíl, ale to už je přiznávám opravdu dost hypotetické. S Golfem bych byl po slevě tak na úrovni té Scaly. Nevím, ale přijde mi to prostě naceněné dost nabubřele, je ale samo každého věc, co si koupí, navíc prodeje Škody jsou velké, tak proč by měla slevňovat... Já bych třeba Scalu bral v nějaké nefajnové výbavě s motorem 1.0TSI - dostat se na nějakých necelých 400 tisíc po slevě, pak to auto dává celkem i smysl, prostě nemám na Leon/Golf a Ibiza/Polo jsou malé, tak vezmu Scalu. Ale jakmile se tam nabouchá čtyřválec a větší výbava, tak to auto třeba pro mě ztrácí smysl kvůli vysoké ceně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
25. července • 18:28

Já jsem se u Seatu dostal na slevu 10 %, ale to byly ještě nižší základní ceny. Teď asi pljde udělat víc. Ale každý má jiné priority. Někdo hledí více na výbavu, někdo na motor, někdo zas na něco jiného. Z mého pohledu je na Scale zajímavé to, že je to v rámci koncernu VW nejlevnější cesta k dynamickému autu (1.5 TSI 110 kW ceníkově od 429 tisíc).

Mr.J
1. srpna • 22:56

Presne tak! 1.5 TSI ! Tak treba ja..osobne mam sice ereso, ale kdybych chtel Scalu sel bych timhle smerem

Dzordzik
24. července • 17:27

Škodovka se po odchodu Kabáně dostala designem hluboko pod úroveň korejské a dokonce francouzské konkurence a to už je co říct. Za to jak podělali vzhled aut by měly padat hlavy. Jinak je to klasická konfekce, nic speciálního, jenom je to předražené a ještě se to sere. Aktuálně naše OIII 4x4, oprava Haldexu naceněna na 105 000 Kč ve značkovém servisu a to nám ještě řekli že ji neumí udělat, ať se obrátíme na specialisty. CO jízda s OIII to bolest hlavy z hlučného dieselu a únava jak prase z nepohodlného a uskákaného podvozku. Ford nebo Subaru je podvozkově úplně někde jinde. Prostě výhoda nad výhodu. Škoda Škodo.

Puk
25. července • 10:34

Nevim proc, ale to auto mi pripomina kachnu.

JirkaX
24. července • 22:24

Porovnávat šunt od škodovky s Renaultem je dost směšné.

JIŘÍ
25. července • 9:15

Právě.Kolik se tu těch pseudoaut s pičou na kapotě prodá? 😂😂😂

Bobo
25. července • 21:41

Píča je ten co na tebe čučí v zrcadle.;-)

Dzordzik
27. července • 8:19

A to si vymyslel sám ty inteligente a s vyjadřováním 15 letého fracka? Dej si doma před zrcadlem facku a nauč se chovat. Bývaly doby kdy to ještě do puberty zvládaly rodiče, často fackovou metodou, u tebe se to evidentně nepovedlo dodnes.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bobo
28. července • 9:26

Od tebe to opravdu sedí.

Shimi
25. července • 10:26

Renault má tu jedinečnou výhodu, že má tu 3,14ču na kapotě, ostatní automobilky ji mají totiž za volantem ;-)

.
25. července • 17:25

Aha, v tom případě asi Renault nemáš.

Jarda
25. července • 16:46

Shimi a JirkaX, máte každý svého renaultíka nebo jednoho společného? A kdo z Vás dělá tátu a kdo mámu? Nebo napřeskáčku a závěrem si společně cáknete na ten kosočtverec na kapotě?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bureš.
26. července • 17:09

Raději budu teplej ale budu jezdit v autě a nebo budu blbej a budu jezdit ve škodovce ( když teda nestojíš zrovna v servisu ):-D

JirkaX
25. července • 21:48

Někdo stříká na kapotu Renaultu a někdo ho strká do černého a hlavně mastného výfuku své škodofečky.:-D

Joe Doe
24. července • 21:55

"Škodovka se po odchodu Kabáně dostala designem hluboko pod úroveň korejské a dokonce francouzské konkurence..."Oprava - Skodovky nikdy nemali dizajn. Mali iba tvar. Ak auto vyzera ako prepravny kontajner na modely konkurencie, o dizajne nemoze byt ani reci.

E15
25. července • 0:04

Ale no tak, trocha soudnosti by neškodila. Superb III, Octavia III a Fabia III se tak dobře prodávaly právě díky povedenému designu exteriéru... ty kontejnere... ;-)

homer
24. července • 19:29

To je blbec - koupi si diesel a reklamuje duneni v hlave a tvrdej podvozek na osmnactkach...

Dzordzik
25. července • 12:12

Kdo je tady blbec netuším, já zcela jistě ne. Jednak máme ochcávky na 17" kolech a jednak jsem si ji nekoupil já ale je služební. Domů bych si nekoupil od Škodovky ani hrníček. Právě proto jak vidím jak se serou a kolik stojí opravy. Jinak to dunění fakt nepoznáte při krátké projížďce, právě protože to není o aktuálním vnímání hluku, ten je subjektivně na diesel malý, ale je to o akumulované únavě z dunění a pozná se na středních a delších tratích. Už vidím jak vás kterýkoli prodejce Škodovky pustí s autem na dálnici (nemají na to pojistky) a tím spíš na dlouhou trasu. Ale teoretik jste výborný ... Škoda že o tom o čem píšete nic nevíte.

mtb_
26. července • 11:54

Hluk mi na Oktávke strašne vadí. Dunenie s 2,0TDI 110kW.
Vadilo mi to aj s Kodiakom, kde som jazdil aj 140kw.Stačí si sadnúť do Golfa alebo Tiguana a ste v inom svete.A to bolo aj v čase 1,9TDI PD. Odhlučnenie u vw omnoho lepšie.

homer
25. července • 21:33

Dvacet let za volantem pd nebo cr. Dokud jezdily za 5 a vsechny predjely mely opodstatneni. Dneska je to uchylka.

Jarda
25. července • 16:42

Dzordzik, buď kecáš, nebo máte auta na leasing u nějaké sračkové leasingové společnosti, jako třeba Arval a servis proto neservisuje i když servisuje a ty pak jezdíš plečkou. Já mám 1,6 TDi CR 77 kW 2014, najezdím ca. 5 tis. měsíčně, vč. cest ca. 700 km na druhou stranu Německa na jeden zátah a jediné, co bych vyčetl, je chybějící šestka. A auto má nájezd 270 000 km!

suv
25. července • 17:22

Nejenom že kecá, ale pravděpodobně nemá žádný cit pro motor. Pokud naftový motor VW duní, je podtočený. Pokud jede v optimálních otáčkách, skoro o něm nevím, vyjma rozjezdů a akcelerace. Měl jsem 1,9 a 2x 1,6. Celkem najeto cca 450 tis a téměř bez závad.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
moje jméno
14. srpna • 6:33

Když jsem měl první cestu do NL a v noci jsem přijel zpět, duněla mě až do rána hlava, že jsem ani nemohl spát. (1.6TDI) ...a že jsem se rozhodně neloudal. Nicméně byl to syrový motor a po cca 7000km se rozjezdil a celkem i ztichnul. Nic to však nemění na věci, že k tomuto motoru při technické maximálce 200 nepatří za žádných okolností 5ikvalt a nikomu tuto variantu nedoporučuji. To je totální degradace celého vozu.

Dzordzik
27. července • 8:32

Mimochodem, zkoušel jsem kdysi měřit hlučnost auta v různých režimech a na rpzných površích a VŽDY byl rozdíl mezi Oktávií s 2.0 TDI 110kW a Subaru s turbo benzínem MINIMÁLNÉ 10dB, spíš více a to pro toho co o měření intenzity hluku něco ví je BRUTÁLNÍ rozdíl ... Ale nejde jeno o samotnou intenzitu ale o naprosto jiné frekvenční spektrum. Basová složka se zdá být tišší než je, jenže ty vibrace se sčítají a násobí a pak se člověk diví. nepřál bych vám ty migrény co jsem měl, nic na ně nezabíralo a co jako mávnutím kouzelného proutku zmizely s přesednutím do Subaru s benzínem. Za mě Škodovka a desel už nikdy a myslete si o tom co chcete.

Dzordzik
27. července • 8:28

Mezi námi +ěvčaty, najeto mám hektary jak s 2.0TDI tak s 1.6 a 1.6ka je naprosto tragický motor. Hlučný jak traktor, daleko větší vibrace a dunění než dvoulitr a to už je co číct. navíc chybějící šestka je v autě v ceně Oktávie totální úlet hodný korejské produkce. Je potřeba taky někdy zkusit něco jiného než diesel a škodovku. Pak člověk na spoustu věcí změní názor.

Dzordzik
27. července • 8:26

Jarda a SUV, vy jste oba chytráci, že by vás jeden pohledal. Jaký vliv má to kde je auto pojištěné na to jestli se vysere nebo ne? Vůbec žádný. Servis mají auta lepší než si zaslouží. A podtáčet? já, který dělá servis na auta, hrabe se v řj motorů, diagnostikuje načaté setrvačníky atd? To asi těžko. Já raději jedu v dědině na trojku jenom abych motor nepodtáčel. Když mi bylo 20-25, taky mi diesely problém nedělaly, až jsem staší, mnohem víc řeším abych byl OK a ne abych se pro firmu oddělal. Stačilo přesednout do benzínu a zmizely bolesti hlavy, migrény na které nic nezabíralo a to ticho a žádné vibrace... Pokud mi někdo chce tvrdit že diesely nevibrují, neduní při zátahu a jsou vlastně úplně super, tak neví o čem mluví. Pokud ročně nenajezdíte sto litrů a víc, což já v práci ano, diesely nemají dneska už vůbec odpodstatnění.

HH1982
25. července • 17:35

Vždy jsem jezdil spíš v nafťácích, loni jsme koupili turbo benzín a já si pořád nemohl zvyknout na to ticho - přiznám se, že jsem pořád musel čučet na otáčkoměr, strašně dlouho trvalo, než jsem si na to auto zvykl, tak byl motor tichý. I nyní, když zapnu rádio, tak prostě motor neslyším a musím čumět na otáčkoměr. Když přesednu do staršího auta (1.9TDI PD), tak se mi teď ten zvuk zdá naprosto šílený - předtím mi to deset let nevadilo. Nedávno jsem se vezl v generaci Focusu, která se letos přestala prodávat - nafta a bylo to slyšet. Prostě auta nižší třídy nejsou tak dobře odhlučněna, aby ty motory nepronikaly dovnitř, v nějaké Audině za mega a půl to musí být vyřeno daleko lépe, ale u kompaktů typu Golf/Octavie už pro mě naftu ne. Tu spotřebu vyšší o jeden litr tomu zvukovému pohodlí bez vibrací prostě rád obětuji, navíc s tím benzínem je daleko větší zábava - s tím o MNOHO lehčím předkem se jezdí úplně jinak.

Dzordzik
27. července • 8:21

Naprostý souhlas. teprve poté co i v tom samém autě člověk zkusí jezdit po naftě v benzínu zjistí jak je to auto tím dieselem zkriplené. Vibrace, hluk, těžký předek, odchází podvozek kvůli přetíženému předku, nedotáčivé až hrůza atd atd. za mě nafta už nikdy. Moje zdraví a zábava za volantem mi ten litr na spotřebě víc než vynahradí.

.
25. července • 17:44

Souhlasím. PD byl v rozjezdech sakra zážitek. Ale potom to už bylo v pohodě. Ještě doplním, je třeba zvednout cetanové číslo nafty přidáním vhodného aditiva.

HH1982
25. července • 12:58

Když jsem kupoval loni auto u sesterské značky Škody, tak mě nechali jezdit opravdu dlouho, vzal jsem to i na dálnici, která je součást městského okruhu (bez známky). Další zkoušení auto jsme dostali na hodinu, jezdili jsme si už sami, bez dozoru. U KIA nám taky sami navrhli jízdu po dálnici (úsek bez známky) - aby se auto mohlo vyzkoušet při vyšších rychlostech. Spousta značek půjčuje třeba i auto na celý víkend apod. Jak je to u Škody nevím, dealerství je hodně, takže se bude přístup dost lišit.

Dzordzik
25. července • 13:28

Hodina rozhodně není hodně dlouho. Dlouho je třeba 8 hodin, tj. celý pracovní den. A tam vás pustí pokud jde o nějaký obchvat, tj. je to místí specifikum, ale na normální dálnici, tj. kde je třeba známka, tam vás nepustí, protože ji nemají navíc každé auto je před prodejem pojištěno a v pojistce má každý autosalón jasně vymezeno po kterých cestách se auto může pohybovat. Protože pokud by to omezeno nebylo, stálo by to mnohem víc peněz. Já bych to uzavřel tím, že před nákupem auta je potřeba ho pořádně otestovat, nejlépe opakovaně, nedat na první dojem. já měl to štěstí, že jsem mohl auto změnit, člověk by neřekl jak jiné a lepší může být auto od jiné značky ve stejné ceně. Auta od Škody jsou tady v CZ brutálně předražená oproti jiným zemím, vůbec se nedivím že je lidi tahají zvenku kde jsou levnější.

E15
24. července • 18:42

z hyperlowcostové Scaly ještě nelze usuzovat, jakž bude směr vývoje designu. To ukáže až Octavia IV. Jinak Scalu stejně OIV ještě samozřejmě dělal Kabaň. I když nepochybuju, že Olivier Stefani bude mít snahu dojebat přední a zadní nárazník (resp. vše co půjde) záplavou tuzingových pikačovin (říkají tomu "vyzařovat více emocí" nebo tak něco...).

HH1982
24. července • 17:41

Tak nějak nerozumím tomu, že jste si koupil auto, které jste nevyzkoušel. I krátká zkušební jízda by Vám jistě dala představu o tom, jak se projevuje podvozek a jak hlučný je motor. Nefunkční Haldex zamrzí, to chápu. Btw - současnou podobu vozů Škoda má na svědomí zcela jistě právě Kabáň, který byl u VW do 2017 - vždyť vývoj trvá spoustu let, navíc je Scala taková kopírka již dlouho existujících modelů...

ACE
24. července • 16:10

Tisíckrát probírané téma, gazik bude na silnici prakticky ve všem vždy horší než jeho nižší dvojče. Ale mnoha lidem se to líbí a automobilkám vyhovuje že dostanou za horší auto víc peněz.

Mirror
25. července • 6:59

Neni to tak dávno, co jsem vezl svého už opravdu starého dědu ve svém luxusním sedanu. On z toho auta nemohl vystoupit.
Pak naštvaně prohlásil “to je auto na hovno”. Ani si nepřej vědět, co to je za auto...A z toho vyplývá ponaučení, že lidé mají odlišné potřeby a očekávání. A nelze paušalizovat. ;-)

Dzordzik
27. července • 8:38

To auto zřejmě nahovno nebylo, spíš jeho klouby a zdraví. Zaměňovat hodnocení sebe s autem, které za to nemůže je jaksi poplatné věku a do určité míry pochopitelné. Taky jednou budeme staří a budeme měnit na spoustu věcí názory. Doufám jenom, že si zachovám soudnost.

ACE
25. července • 9:27

Jasně, pro nějaké malé procento je lepší, když mají třeba chatu s horším přístupem, pokud jsou invalidní nebo pokud jsou třeba u pošty a vystupují 200x za směnu. Ale jinak se nechají oblbnout falešným pocitem bezpečí, pocitem lepšího výhledu a nemalé procento jsou atrofovaní tlustoprdi pro které je pár cm rozdílu alfa omega. Ale jinak je samozřejmě každého věc co si koupí a co mu vyhovuje případně čím se chce předvádět. ;-)

Petr
24. července • 16:27

Automobilka neresi, jestli auto horsi, nebo lepsi.
A opravdu si myslis, ze naklady na SUV a neSUV jsou stejne?
Otazkou je pak marze, kterou v pripade zajmu o SUV mohou mit automobilky vyssi.Spis je to otazka na lidi, jestli chteji za vice penez auto horsi v podstate ve vsem - mozna krom nastupovani a svetle vysky [coz je nekdy vyhoda].

suv
24. července • 20:45

Jenže pro spoustu lidí je v mnoha bodech podstatně lepší.

Dzordzik
27. července • 8:37

A v mnoha jiných podstatně horší. jenže to si lidí zaláskovaní do SUV už jaksi odmítají připustit. Ona ta móda SUV zase přejde. Blbé bude že ty krabice s velkým odporem a zbytečně velkou potřebou ztratí na ceně. Každému co jeho jest.

moje jméno
14. srpna • 6:23

SUV je zvrhlost, ale pokud chcete auto s pohodlným vyšším posazem, bohužel už přestává být na výběr. MPV jsou v útlumu (pro mne nepochopitelném) a jediné co Vám je nabízeno, jsou nepraktická SUV.

ACE
24. července • 20:40

V čem by se náklady automobilky měly zásadně odlišovat?

petr
24. července • 22:42

Ehm. Naklady na vyvoj ne, ale na vyrobu ano.

Q
25. července • 7:51

Ale Karoq není vůbec žádné SUV. Nebál bych se říct, že je to jen jiná karosářská varianta Scaly, o něco kratší, o něco vyšší. Plechu je plus minus stejně (viz prakticky stejná hmotnost), technika je prakticky stejná, interiér je stejný. Tak kde jsou ty vyšší výrobní náklady? V tom, že má Karoq pružiny delší o jeden závit? To je tak 50 Kč na celé auto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OnlyTruth
25. července • 20:22

je to nieco ako stary Fiat Panda, len s rozdielom, ze nema 4x4

Marek
24. července • 13:37

Zabudli ste ešte napísať že sa líšia ešte vo veľkosti nádrže - Scala 50l a Kamiq 40l

Jan Mička
24. července • 14:09 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,oba vozy mají nádrž na 50 litrů ;-)

Doporučujeme

Články odjinud