Škoda Kamiq má kompletní technická data. V tom zásadním je horší než Scala

Nebude trvat dlouho a novou Škodu Kamiq prověříme v běžném provozu. Než na to dojde, pojďme si projít technická data, která dosud nebyla oficiálně zveřejněna. V čem všem je crossover horší než klasický hatchback?

Od premiéry Škody Kamiq už uplynula dost dlouhá doba na to, abychom s tímhle autem počítali a čekali, až se začne objevovat na českých silnicích. Podle dřívějšího vyjádření šéfa českého zastoupení Škodovky Luboše Vlčka patří Kamiqu druhá polovina letošního roku, abychom ale byli přesnější, půjde spíše o jeho poslední třetinu.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Za volant Kamiqu poprvé usedneme 20. srpna v Alsasku a u dealerů by měl být k vidění a vyzkoušení od 4. září. Ještě před tím jej ale budete moci vidět na výstavě Auta na náplavce, kterou pořádá partnerský časopis Svět motorů o posledním srpnovém víkendu. Nový městský crossover tam bude mimo jiné po boku hatchbacku Scala, se kterým sdílí techniku pohonu, platformu, hlavní prvky interiéru, a dokonce i cenově jsou si oba vozy velice podobné.

Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Abychom mohli obě nové Škodovky porovnat z technického hlediska, museli jsme získat technická data Kamiqu, která zatím nejsou oficiálně k dispozici. Ale podařilo se. Zatím chybí hodnoty spotřeby čtyřválec 1.5 TSI s manuální i automatickou převodovkou, dat k porovnávání je ale i tak víc než dost. A je jasné, že už kvůli jiným rozměrům a tvarům karoserií na pár rozdílů narazíme. Už s ohledem na jiné jízdní odpory a tak déle.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Pojďme si ještě v rychlosti zopakovat, s čím vlastně pracujeme. Kamiq na délku měří 4241 mm, o 121 mm méně než Scala, je 1793 mm široký (se zpětnými zrcátky má 1988 mm, stejně jako Scala) a s podélnými střešními nosiči dosahuje výšky 1553 mm (o 82 mm více než Scala). To už všechno víme z dřívějška, možná si ale po nahlédnutí do přiložené tabulky všimnete něčeho, co jste dosud nevěděli.

Škoda Kamiq: Srovnání rozměrů se Škodou Scala
Model Škoda Kamiq Škoda Scala
Délka [mm] 4241 4362
Šířka [mm] 1793 1793
Výška [mm] 1553 1471
Rozvor [mm] 2639 2649
Světlá výška [mm] 172-182 134-149
Výška nákladové hrany [mm] 696 665
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1531/1516 1531/1516
Objem kufru [l] 400/1395 467/1410
Objem nádrže (benzin/nafta) [l] 50 50

Zajímavé je, že se Kamiqu od světové premiéry na autosalonu v Ženevě lehce smrsknul rozvor. Zatímco v březnu Škoda uváděla 2651 mm, což bylo překvapivě o 2 mm více než u Scaly, dnes je to 2639 mm. Jasno je ale ve světlé výšce. Zatímco u Scaly ve výchozím provedení činí 149 mm, Kamiq má „břicho“ o 33 mm výše. Pokud zvolíte podvozek s nastavitelnými tlumiči, jsou hodnoty o nižší o 15, respektive 10 mm. Sáhnonut můžete i po paketu pro špatné cesty, s nímž se světlost téměř rovná výchozí hodnotě.

Rozdíl je hlavně dynamice

Technická data motorů Kamiqu, která máme aktuálně k dispozici, najdete v tabulce na konci článku. Pro srovnání se Scalou jsem vybral motor 1.0 TSI/85 kW, kombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou, protože je v něm největší prodejní potenciál. Oba vozy podávají maximální výkon v rozmezí 5000 až 5500 otáček za minutu a točivý moment 200 N.m mají dostupný mezi 2000 až 3500 otáčkami. Všechno ostatní se už liší.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejvýraznější rozdíl najdeme v maximálních rychlostech. Zatímco aerodynamičtější Scala 1.0 TSI/85 kW se umí rozjet až na 201 km/h a na stovce je za 9,8 sekundy, Kamiq oficiálně neumí více než 194 km/h a stovce je o desetinu sekundy později. Zda u Kamiqu došlo také ke změnám na převodovkách (třeba stálý převod), zatím nevíme.

Škoda Kamiq vs. Škoda Scala: Srovnání technických dat s motorem 1.0 TSI/85 kW
Model Kamiq 1.0 TSI Scala 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 85/5000-5500 85/5000-5500
Točivý moment [N.m/min] 200/2000-3500 200/2000-3500
Převodovka 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 194 201
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 9,8
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 5,1 5,0
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 5,3-6,6 zatím neuvedena
Provozní hmotnost [kg] 1231-1390 1240
Užitečné zatížení [kg] 431-557 503
Dovolené zatížení střechy [kg] 75 75
Nebrzděný/brzděný přívěs [kg] 610/1200 620/1200
Základní cena [Kč] 404.900 394.900

Škoda u Scaly zatím uvádí spotřebu paliva podle metodiky NEDC. V kombinovaném cyklu bavíme o rovných pěti litrech na sto kilometrů. Kamiq je na tom o deci hůře, dle WLTP pak jeho spotřeba po zaokrouhlení činí 5,3 – 6,6 l/100 km. Zajímavé je také srovnání hmotností. Ta provozní, tedy po započtení 75kilogramového řidiče, u Scaly 1.0 TSI/85 kW činí 1240 kg, což je 9 kg více než u stejně poháněného Kamiqu.

Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

V případě nového crossoveru technická data uvádějí i maximální provozní hmotnost (po započtení veškeré možné výbavy). U 1.0 TSI/85 kW s manuálem činí 1390 kilogramů, což ale nutně nemusí znamenat, že na tom maximálně vybavená Scala bude o 9 kg hůře. Kamiq má totiž v základu 9 airbagů místo šesti či podélné střešní nosiče. Tyto prvky už určitý hmotnostní rozdíl znamenají.

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý

Co se zbylých agregátů týče, je trend naprosto stejný jako u 1.0 TSI/85 kW. Kamiq je z pohledu dynamiky vždy o něco horší, spotřebou paliva se Scale maximálně vyrovná. Největší rozdíly jsou v rychlostech jízdy, kdy se Kamiq dostane přes 200 km/h pouze s motorem 1.5 TSI, zatímco pro Scalu je to s výjimkou motoru 1.0 TSI/70 kW standard. Základní litr se už v hatchbacku prodává, technická data k němu ale Škoda neuvolnila.

Škoda Kamiq: Technická data dostupných motorů a české ceny
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 70/5000-5500 85/5000-5500
Točivý moment [N.m/min] 175/2000-3500 200/2000-3500
Převodovka 5M 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 181 194(193)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,1 9,9(10,0)
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 5,3 5,1(5,0)
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 5,1-6,3 5,3-6,6(5,5-6,8)
Provozní hmotnost [kg] 1214-1373 1231-1390(1251-1409)
Užitečné zatížení [kg] 421-565 431-557(421-558)
Dovolené zatížení střechy [kg] 75 75
Nebrzděný/brzděný přívěs [kg] 600/1150 610/1200
Cena Ambition [Kč] 379.900 404.900(444.900)
Cena Style [Kč] 437.900 462.900(502.900)
 
Motor 1.5 TSI 1,6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/5000-6000 85/3250-4000
Točivý moment [N.m/min] 250/1500-3500 250/1500-3250
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 213(212) 193(192)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3(8,4) 10,2(10,4)
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] zatím neuvedena 4,2(4,3)
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] zatím neuvedena 4,8-5,5(5,0-5,8)
Provozní hmotnost [kg] 1265-1424(1277-1436) 1336-1495(1364-1510)
Užitečné zatížení [kg] 428-542(428(541) 414-560(417-552)
Dovolené zatížení střechy [kg] 75 75
Nebrzděný/brzděný přívěs [kg] 630/1250 680/1250
Cena Ambition [Kč] 439.900(479.900) 444.900(484.900)
Cena Style [Kč] 497.900(537.900) 502.900(542.900)

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků