Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

S uvedení Škody Kamiq na český trh došlo také ke spuštění oficiálního konfigurátoru. Stejně jako dříve v případě Scaly jsme se proto podívali, jak vlastně vypadá základní verze za 379.900 Kč, protože na fotkách, které máme běžně k dispozici, na takový vůz nenarazíte. Klasický ceník nebyl v době psaní tohoto článku k dispozici, konfigurátor však uvádí i veškerou standardní a příplatkovou výbavu. Pojďme tedy na to.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Základní verzí se rozumí Ambition s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW. Tříválec je možné párovat jen s manuální pětistupňovou převodovkou. Chcete-li skutečně vůz za 379.900 Kč, musíte se spokojit s modrým lakem Energy, který je jediný bez příplatku. Vůz vyjíždí na plechových 16palcových kolech s velkoplošnými kryty, chybí mu kontrastní nástavce prahů, kontrastní přední spoiler a zadní „difuzor“ však má (je možné je mít i černé, bez příplatku). Podélné střední nosiče jsou černé, spodní linka bočních oken není chromovaná a jiná jsou i světla.

Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Ambition i Style sice mají diodovou techniku, dražší provedení však má standardně diody pro dálkový i potkávací režim a TOP LED zadní svítilny s animací. Na snímcích možná výraznější rozdíl nezaznamenáte, Kamiqu Ambition však vzadu svítí jen vnější části svítilen. To ale samo o sobě nemusí být důkazem, že máte tu čest s levnější verzí. Také Ambition může mít za 19.000 Kč Bi-LED světlomety a za lepší zadní svítilny dáte 3500 Kč.

V konfigurátoru jsou k náhledu i snímky interiéru. Ambition si v základu musí vystačit s manuální klimatizací, nemá multifunkční volant a nejmenší 6,5palcový displej rádia Swing je lemován klasickými tlačítky. Nechybí však bluetooth, tempomat, Lane Assist, LED svítilna v kufru, bederní opěrky předních sedadel, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka či palubní počítač MaxiDOT.

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

V konfigurátoru jsem pro porovnání zaškrtnul i vyšší výbavu Style. S motorem 1.0 TSI/70 kW se bavíme o ceně 437.900 Kč, nicméně Škoda uvádí, že hodnota výbav stupně Style oproti Ambition činí 132.400 Kč. A je to znát.

Kola jsou sice stále 16palcová, ale litá. Trocha chromu na bocích vytáhla linky karoserie a ta už nevypadá tak jednolitě. Uvnitř je multifunkční volant, automatická dvouzónová klimatizace, hezčí dekor přístrojovky, jiné čalounění sedadel a 8palcový displej rádia Bolero se softwarovými tlačítky po stranách.

Téměř 60tisícový cenový rozdíl mezi základní a nejvyšší linií může vypadat hrozivě, po vizuální stránce je ale znát více, než tomu bylo u hatchbacku Scala. Ten je v případě linie Ambition o 10.000 Kč levnější než Kamiq a u linie Style činí rozdíl 13.000 Kč. Přestože se de facto jedná o stejná auta, Kamiq se snaží rozdíl vyvážit lepší bezpečnostní výbavou, o které byla řeč už včera (9 airbagů v základu místo šesti a proaktivní ochrana cestujících).

Škoda Kamiq: Pohonné jednotky a ceny k 11. červnu 2019
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.0 G-Tec
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 3/4
Výkon [kW] 70 85 110 85 66
Toč. moment [Nm/min] 175 200 250 250 160
Převodovka 5M 6M(7A) 6M 6M(7A) 6M
Objem nádrže [l] 50 50 50 50 14,2 kg+9 l 
Cena Ambition [Kč] 379.900 404.900 439.900 444.900 Neuvedena
Cena Style [Kč] 437.900 462.900 497.900 502.900 Neuvedena
Příplatek za automat činí 40.000 Kč

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryNejlevnější verzePrvní statické dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků