Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

S uvedení Škody Kamiq na český trh došlo také ke spuštění oficiálního konfigurátoru. Stejně jako dříve v případě Scaly jsme se proto podívali, jak vlastně vypadá základní verze za 379.900 Kč, protože na fotkách, které máme běžně k dispozici, na takový vůz nenarazíte. Klasický ceník nebyl v době psaní tohoto článku k dispozici, konfigurátor však uvádí i veškerou standardní a příplatkovou výbavu. Pojďme tedy na to.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Základní verzí se rozumí Ambition s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW. Tříválec je možné párovat jen s manuální pětistupňovou převodovkou. Chcete-li skutečně vůz za 379.900 Kč, musíte se spokojit s modrým lakem Energy, který je jediný bez příplatku. Vůz vyjíždí na plechových 16palcových kolech s velkoplošnými kryty, chybí mu kontrastní nástavce prahů, kontrastní přední spoiler a zadní „difuzor“ však má (je možné je mít i černé, bez příplatku). Podélné střední nosiče jsou černé, spodní linka bočních oken není chromovaná a jiná jsou i světla.

Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Ambition i Style sice mají diodovou techniku, dražší provedení však má standardně diody pro dálkový i potkávací režim a TOP LED zadní svítilny s animací. Na snímcích možná výraznější rozdíl nezaznamenáte, Kamiqu Ambition však vzadu svítí jen vnější části svítilen. To ale samo o sobě nemusí být důkazem, že máte tu čest s levnější verzí. Také Ambition může mít za 19.000 Kč Bi-LED světlomety a za lepší zadní svítilny dáte 3500 Kč.

V konfigurátoru jsou k náhledu i snímky interiéru. Ambition si v základu musí vystačit s manuální klimatizací, nemá multifunkční volant a nejmenší 6,5palcový displej rádia Swing je lemován klasickými tlačítky. Nechybí však bluetooth, tempomat, Lane Assist, LED svítilna v kufru, bederní opěrky předních sedadel, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka či palubní počítač MaxiDOT.

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

V konfigurátoru jsem pro porovnání zaškrtnul i vyšší výbavu Style. S motorem 1.0 TSI/70 kW se bavíme o ceně 437.900 Kč, nicméně Škoda uvádí, že hodnota výbav stupně Style oproti Ambition činí 132.400 Kč. A je to znát.

Kola jsou sice stále 16palcová, ale litá. Trocha chromu na bocích vytáhla linky karoserie a ta už nevypadá tak jednolitě. Uvnitř je multifunkční volant, automatická dvouzónová klimatizace, hezčí dekor přístrojovky, jiné čalounění sedadel a 8palcový displej rádia Bolero se softwarovými tlačítky po stranách.

Téměř 60tisícový cenový rozdíl mezi základní a nejvyšší linií může vypadat hrozivě, po vizuální stránce je ale znát více, než tomu bylo u hatchbacku Scala. Ten je v případě linie Ambition o 10.000 Kč levnější než Kamiq a u linie Style činí rozdíl 13.000 Kč. Přestože se de facto jedná o stejná auta, Kamiq se snaží rozdíl vyvážit lepší bezpečnostní výbavou, o které byla řeč už včera (9 airbagů v základu místo šesti a proaktivní ochrana cestujících).

Škoda Kamiq: Pohonné jednotky a ceny k 11. červnu 2019
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.0 G-Tec
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 3/4
Výkon [kW] 70 85 110 85 66
Toč. moment [Nm/min] 175 200 250 250 160
Převodovka 5M 6M(7A) 6M 6M(7A) 6M
Objem nádrže [l] 50 50 50 50 14,2 kg+9 l 
Cena Ambition [Kč] 379.900 404.900 439.900 444.900 Neuvedena
Cena Style [Kč] 437.900 462.900 497.900 502.900 Neuvedena
Příplatek za automat činí 40.000 Kč

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků