Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

S uvedení Škody Kamiq na český trh došlo také ke spuštění oficiálního konfigurátoru. Stejně jako dříve v případě Scaly jsme se proto podívali, jak vlastně vypadá základní verze za 379.900 Kč, protože na fotkách, které máme běžně k dispozici, na takový vůz nenarazíte. Klasický ceník nebyl v době psaní tohoto článku k dispozici, konfigurátor však uvádí i veškerou standardní a příplatkovou výbavu. Pojďme tedy na to.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Základní verzí se rozumí Ambition s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW. Tříválec je možné párovat jen s manuální pětistupňovou převodovkou. Chcete-li skutečně vůz za 379.900 Kč, musíte se spokojit s modrým lakem Energy, který je jediný bez příplatku. Vůz vyjíždí na plechových 16palcových kolech s velkoplošnými kryty, chybí mu kontrastní nástavce prahů, kontrastní přední spoiler a zadní „difuzor“ však má (je možné je mít i černé, bez příplatku). Podélné střední nosiče jsou černé, spodní linka bočních oken není chromovaná a jiná jsou i světla.

Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Ambition i Style sice mají diodovou techniku, dražší provedení však má standardně diody pro dálkový i potkávací režim a TOP LED zadní svítilny s animací. Na snímcích možná výraznější rozdíl nezaznamenáte, Kamiqu Ambition však vzadu svítí jen vnější části svítilen. To ale samo o sobě nemusí být důkazem, že máte tu čest s levnější verzí. Také Ambition může mít za 19.000 Kč Bi-LED světlomety a za lepší zadní svítilny dáte 3500 Kč.

V konfigurátoru jsou k náhledu i snímky interiéru. Ambition si v základu musí vystačit s manuální klimatizací, nemá multifunkční volant a nejmenší 6,5palcový displej rádia Swing je lemován klasickými tlačítky. Nechybí však bluetooth, tempomat, Lane Assist, LED svítilna v kufru, bederní opěrky předních sedadel, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka či palubní počítač MaxiDOT.

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

V konfigurátoru jsem pro porovnání zaškrtnul i vyšší výbavu Style. S motorem 1.0 TSI/70 kW se bavíme o ceně 437.900 Kč, nicméně Škoda uvádí, že hodnota výbav stupně Style oproti Ambition činí 132.400 Kč. A je to znát.

Kola jsou sice stále 16palcová, ale litá. Trocha chromu na bocích vytáhla linky karoserie a ta už nevypadá tak jednolitě. Uvnitř je multifunkční volant, automatická dvouzónová klimatizace, hezčí dekor přístrojovky, jiné čalounění sedadel a 8palcový displej rádia Bolero se softwarovými tlačítky po stranách.

Téměř 60tisícový cenový rozdíl mezi základní a nejvyšší linií může vypadat hrozivě, po vizuální stránce je ale znát více, než tomu bylo u hatchbacku Scala. Ten je v případě linie Ambition o 10.000 Kč levnější než Kamiq a u linie Style činí rozdíl 13.000 Kč. Přestože se de facto jedná o stejná auta, Kamiq se snaží rozdíl vyvážit lepší bezpečnostní výbavou, o které byla řeč už včera (9 airbagů v základu místo šesti a proaktivní ochrana cestujících).

Škoda Kamiq: Pohonné jednotky a ceny k 11. červnu 2019
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.0 G-Tec
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 3/4
Výkon [kW] 70 85 110 85 66
Toč. moment [Nm/min] 175 200 250 250 160
Převodovka 5M 6M(7A) 6M 6M(7A) 6M
Objem nádrže [l] 50 50 50 50 14,2 kg+9 l 
Cena Ambition [Kč] 379.900 404.900 439.900 444.900 Neuvedena
Cena Style [Kč] 437.900 462.900 497.900 502.900 Neuvedena
Příplatek za automat činí 40.000 Kč

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků