Škoda Kamiq má české ceny! Je dražší než Scala, má ale lepší výbavu

Kamiq je v letošním roce již druhou zbrusu novou Škodovkou, která vstupuje na český trh. Jakožto druhá karosářská verze hatchbacku Scala je v základu o 10.000 Kč dražší, nikoliv však pouze kvůli samotné karoserii.

Model Kamiq má značce Škoda přinést mladší zákazníky, vyznávající moderní životní styl. Vůz dnešním dnem vstupuje na český trh a je možné jej objednávat u všech dealerů Škodovky, první kusy se k zákazníkům dostanou na začátku září. S uvedením na trh byly zveřejněny také základní ceny a výbava. Oboje je v porovnání s modelem Scala vyšší.

Jak se dalo očekávat, ceník Škody Kamiq v základních bodech kopíruje nabídku Scaly. Čekejte tedy dvě výbavové linie (Ambition, Style) a také více prvků zahrnutých už ve standardu. Značka dokonce uvádí, že vůz vstupuje na trh s nejbohatší výbavou v historii. Co to konkrétně znamená?

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

V porovnání se Scalou si budete muset připravit o 10.000 Kč více, za ty však dostanete devět airbagů místo šesti (vedle předních, bočních a hlavových také kolenní pro řidiče a zadní boční airbagy), proaktivní ochranu cestujících (přitažení pásů a dovření oken před nehodou), a protože jde o vůz pro aktivní životní styl, tak i podélné střešní nosiče. Jen za trojici airbagů navíc se přitom u Scaly připlácí 14.800 Kč.

Škoda Kamiq: Srovnání rozměrů s vybranými koncernovými vozy
Model Škoda Kamiq Škoda Scala VW T-Cross Seat Arona
Délka [mm] 4241 4362 4107 4138
Šířka [mm] 1793 1793 1760 1780
Výška [mm] 1531 1471 1558 1552
Rozvor [mm] 2651 2649 2563 2566
Objem kufru [l] 400/1395 467/1410 385-455/1281 400/1280

Výbava není špatná

Škoda Kamiq ve výbavě Ambition vychází na 379.900 Kč. Pod kapotou má litrové TSI o výkonu 70 kW. To Scala v době uvedení na český trh v nabídce neměla, slabší tříválec přibyl až před pár týdny po přechodu na modelový rok 2020. Za výkonnější verzi (85 kW) dáte 404.900 Kč, turbodiesel 1.6 TDI (85 kW) vychází na 444.900 Kč a za převodovku DSG se připlácí 40.000 Kč.

Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco?

Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco?

Ve standardu dostanete například světlomety a svítilny s LED technikou, Front Assist s automatickým brzděním, hlídání jízdních pruhů, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, klimatizaci, tempomat, MaxiDOT, infotainment Swing s 6,5palcovým barevným dotykovým displejem, bluetooth, přední loketní opěrku a bederní opěrky na předních sedadlech či deštník ve dveřích řidiče.

Zatímco Scala ve vyšší výbavě Style vyjíždí na 17palcových litých kolech, Kamiq se musí spokojit se šestnáctkami (design Castor). Bi-LED přední světlomety a LED zadní svítilny s dynamickými směrovkami však nechybí (Scala má animaci pouze vzadu), stejně jako automatická dvouzónová klimatizace, infotainment Bolero s 8palcovým displejem, funkce SmartLink+ pro zrcadlení displeje mobilního telefonu, světelný a dešťový senzor, ambientní osvětlení interiéru či zadní parkovací senzory.

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Škoda uvádí, že hodnota výbav stupně Style oproti Ambition činí 132.400 Kč, v ceníku je však rozdíl „jen“ 58.000 Kč. Kamiq Style se silnější verzí litru TSI (85 kW) stojí 462.900 Kč, za motor 1.5 TSI (110 kW) s manuálem dáte nejméně 497.900 Kč a nafťák 1.6 TDI (85 kW) stojí nejméně 502.900 Kč. Porovnáme-li tyto ceny s cenami stejně poháněné Škody Scala, je Kamiq o 13.000 Kč dražší.

Škoda Kamiq: Pohonné jednotky a ceny k 11. červnu 2019
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.0 G-Tec
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 3/4
Výkon [kW] 70 85 110 85 66
Toč. moment [Nm/min] 175 200 250 250 160
Převodovka 5M 6M(7A) 6M 6M(7A) 6M
Objem nádrže [l] 50 50 50 50 14,2 kg+9 l 
Cena Ambition [Kč] 379.900 404.900 439.900 444.900 Neuvedena
Cena Style [Kč] 437.900 462.900 497.900 502.900 Neuvedena
Příplatek za automat činí 40.000 Kč

A akční pakety by nebyly?

Kamiqu samozřejmě nechybí ani akční pakety, v porovnání se Scalou je jich však méně. Zatímco hatchback má pro výbavu pět paketů (Interiér, Exteriér, Connectivity, Navi, Interiérový paket), Kamiq má podle informací v tiskové zprávě pouze dva (Extra a Extra Connectivity).

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

V případě linie Style se pak bavíme o paketech Tech, Komfort, Sport, Navi, Connectivity a Media (Scala má Extra, Sport, Navi, Komfort, Connectivity, Media, Dynamic, Interiérový paket a Emotion paket). Škoda uvádí, že pořízením paketů můžete ušetřit až 47 % ceny oproti situaci, kdy byste stejné položky jednotlivě zaškrtli v ceníku.

Škoda uvádí i některé příplatkové prvky. Na mysli mám třeba sportovní podvozek snížený o 10 mm, navíc s nastavitelnou tuhostí tlumičů (Sport, Normal), digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, elektricky ovládané víko kufru, asistent pro změnu jízdního pruhu či Manoeuvre Assist, díky kterému vůz sám zastaví, hrozí-li srážka při parkování.

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

Vůz je neustále online, přičemž není potřeba zvláštní datový tarif placený zákazníkem. Díky tomu můžete využívat dynamickou navigaci reagující na aktuální provoz, či vzdálený přístup, kdy vůz přes aplikaci odemknete, zamknete, spustíte alarm či zkontrolujete jeho jízdní data.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků