Škoda již vyrábí Octavie třetí generace

Automobilka Škoda zahájila sériovou výrobu třetí generace modelu Octavia. Nejdůležitější model značky vstoupí na evropský trh na konci ledna. Cena vozu bude známa v druhém lednovém týdnu, spekuluje se o úrovni kolem 330 až 350 tisíc korun.
Škoda již vyrábí Octavie třetí generace

S náběhem výroby zahájila v mladoboleslavském závodě provoz nová svařovna a plně automatizovaná lakovna interiérů vozů. Od srpna, kdy začala výroba Rapidu, jde o druhý náběh produkce nového vozu v témže závodě, a to za plného provozu závodu. Začátkem příštího roku ještě firma zahájí činnost nové lisovací linky.

Vedení společnosti od třetí generace vozu očekává navázání na dosavadní úspěchy. Octavia je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky. V prvních jedenácti měsících letošního roku tvořil její podíl na celosvětových prodejích zhruba 44 procent. Pro Růstovou strategii s cílem do roku 2018 prodávat ročně 1,5 milionu vozů je tak zásadním modelem.

Od začátku výroby Octavie v roce 1996 bylo zákazníkům ve více než stovce zemí dodáno více než 3,7 milionu vozů.

Klepněte pro větší obrázek

Podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda je Octavia „v každém ohledu třídou samou pro sebe.“ Vedení firmy očekává, že by se měla dostat mezi desítku nejprodávanějších aut světa.

Oproti dřívější verzi je nová Octavia o devět centimetrů delší a o 4,5 centimetru širší. Vůz je přitom až o 102 kilogramů lehčí. Zvětšení prostoru pro cestující umožnil téměř o 11 centimetrů delší rozvor. Zavazadlový prostor je s 590 litry největší v třídě.

Nová Octavia bude k dostání se čtyřmi benzinovými a čtyřmi naftovými motory o výkonu od 63 do 132 kilowattů. Později přibude i verze na stlačený zemní plyn CNG. Příští rok se počítá s provedením pohonu všech kol a také se sportovní verzí RS, která má být nejrychlejší Octavií všech dob. 

Škoda Auto od letošního ledna do konce listopadu zvýšila meziročně prodej o 6,9 procenta na 873 tisíc aut.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků