Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v Alžírsku. Vznikat tu budou nové octavie.

Letos přibližně 2100 nových octavií sjede z výrobní linky právě otevřené továrny koncernu Volkswagen a jejího místního partnera Sovac. Společně s tímto nejdůležitějším modelem mladoboleslavské Škody budou zdejší dělníci vyrábět  rovněž Volkswageny Golf a Caddy a rovněž vůz Seat Ibiza.

Denní kapacita továrny je momentálně dvě stovky automobilů, dozvěděl se redaktor Autorevue.cz, který se účastnil slavnostního otevření.

Od příštího roku bude výrobní portfolio rozšířené ještě o vozy Škoda Fabia a Volkswagen Polo. Počet zaměstnanců se postupně rozroste ze současných 550 na 1800. Další navíc vzniknou u dodavatelských firem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

"Trhy severní Afriky, včetně Alžíska, nabízí nabízí značný růstový potenciál. Proto jsme velice rádi, že jsme společně s místním partnerem právě zde schopni začít vyrábět naše automobily," uvedl při otevření šéf Škoda Auto Bernhard Maier.

Na alžírském trhu působí Škoda již od roku 2002. Tehdy zde začala prodávat fabie a octavie. Od té doby zde prodala přes čtyřicet tisíc vozů.

Škoda zahájila výrobu SUV Karoq. K zákazníkům se první vozy dostanou v říjnu

Škoda zahájila výrobu SUV Karoq. K zákazníkům se první vozy dostanou v říjnu

Alžírský trh byl ještě v roce 2012 největším v Africe. Ročně se tu prodávalo 340 000 vozů. V posledních čtyřech letech se ovšem propadl o zhruba sedmdesát procent a vloni se už prodalo jen něco málo přes sto tisíc nových automobilů. Zdejší vláda navíc zavedla opatření, která znevýhodňují dovoz aut do země. Přesto zde Škoda i celý Volkswagen cítí značný potenciál k růstu.

Představitelé Škody například předpokládají, že již v roce 2020 prodá v této zemi 11 000 aut a získá tržní podíl kolem pěti procent.

Automobily, které se vyrábějí v továrně v městě Relizane, které leží zhruba tři sta kilometrů od hlavního města Alžír, mají stejný design jako ty, které známe z tuzemska. Nicméně, liší se vybavením a motory.  Výhradně se tu produkují octavie s dvoulitrovým turbodieselem a výkonem 105 kW. Můžou mít jak manuální šestistupňovou, tak i automatickou převodovku.

Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Oproti evropské verzi mají zvýšený podvozek, kryt podvozku, důkladnější těsnění, upravené sání motoru a třeba i výkonnější klimatizaci a klakson. "Ten se zde používá přece jen mnohem častěji, než třeba u nás," vysvětlil šéf výroby v továrně firmy Sovac Jiří Nosek

Na komentovanou galerii, v níž se dozvíte více o továrně a zde vyráběných autech, se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

bazar

Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 183 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 629 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků