Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v Alžírsku. Vznikat tu budou nové octavie.

Letos přibližně 2100 nových octavií sjede z výrobní linky právě otevřené továrny koncernu Volkswagen a jejího místního partnera Sovac. Společně s tímto nejdůležitějším modelem mladoboleslavské Škody budou zdejší dělníci vyrábět  rovněž Volkswageny Golf a Caddy a rovněž vůz Seat Ibiza.

Denní kapacita továrny je momentálně dvě stovky automobilů, dozvěděl se redaktor Autorevue.cz, který se účastnil slavnostního otevření.

Od příštího roku bude výrobní portfolio rozšířené ještě o vozy Škoda Fabia a Volkswagen Polo. Počet zaměstnanců se postupně rozroste ze současných 550 na 1800. Další navíc vzniknou u dodavatelských firem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

"Trhy severní Afriky, včetně Alžíska, nabízí nabízí značný růstový potenciál. Proto jsme velice rádi, že jsme společně s místním partnerem právě zde schopni začít vyrábět naše automobily," uvedl při otevření šéf Škoda Auto Bernhard Maier.

Na alžírském trhu působí Škoda již od roku 2002. Tehdy zde začala prodávat fabie a octavie. Od té doby zde prodala přes čtyřicet tisíc vozů.

Škoda zahájila výrobu SUV Karoq. K zákazníkům se první vozy dostanou v říjnu

Škoda zahájila výrobu SUV Karoq. K zákazníkům se první vozy dostanou v říjnu

Alžírský trh byl ještě v roce 2012 největším v Africe. Ročně se tu prodávalo 340 000 vozů. V posledních čtyřech letech se ovšem propadl o zhruba sedmdesát procent a vloni se už prodalo jen něco málo přes sto tisíc nových automobilů. Zdejší vláda navíc zavedla opatření, která znevýhodňují dovoz aut do země. Přesto zde Škoda i celý Volkswagen cítí značný potenciál k růstu.

Představitelé Škody například předpokládají, že již v roce 2020 prodá v této zemi 11 000 aut a získá tržní podíl kolem pěti procent.

Automobily, které se vyrábějí v továrně v městě Relizane, které leží zhruba tři sta kilometrů od hlavního města Alžír, mají stejný design jako ty, které známe z tuzemska. Nicméně, liší se vybavením a motory.  Výhradně se tu produkují octavie s dvoulitrovým turbodieselem a výkonem 105 kW. Můžou mít jak manuální šestistupňovou, tak i automatickou převodovku.

Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Oproti evropské verzi mají zvýšený podvozek, kryt podvozku, důkladnější těsnění, upravené sání motoru a třeba i výkonnější klimatizaci a klakson. "Ten se zde používá přece jen mnohem častěji, než třeba u nás," vysvětlil šéf výroby v továrně firmy Sovac Jiří Nosek

Na komentovanou galerii, v níž se dozvíte více o továrně a zde vyráběných autech, se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků