První operací v továrně je takzvaná svatba

První operací v továrně je takzvaná svatba

Linky jsou v hale zatím čtyři. Na každé z nich se montuje jiný typ vozu - Seat Ibiza, Volkswagen Golf, Volkswagen Caddy a Škoda Octavia.

Linky jsou v hale zatím čtyři. Na každé z nich se montuje jiný typ vozu - Seat Ibiza, Volkswagen Golf, Volkswagen Caddy a Škoda Octavia.

Prakticky celý personál jedné směny z linky Octavia na společné fotografii.

Prakticky celý personál jedné směny z linky Octavia na společné fotografii.

Továrna vyrostla uprostřed ničeho

Továrna vyrostla uprostřed ničeho

Na místní poměry je to velkolepá stavba

Na místní poměry je to velkolepá stavba

Na budově samozřejmě nemůže chybět alžírská vlajka

Na budově samozřejmě nemůže chybět alžírská vlajka

A portrét prezidenta..

A portrét prezidenta..

Místní policisté jezdí například i ve Škodách Rapid. Ty se tu ale zatím vyrábět nebudou

Místní policisté jezdí například i ve Škodách Rapid. Ty se tu ale zatím vyrábět nebudou

Na rozdíl od octavií. Ty se nejprve kompletně vyrobí v Mladé Boleslavi, následně se z nich vymontuje motor, nápravy a další díly a odešle na takovýchto přepravnících v kontejnerech do přístavu ve 140 kilometrů vzdáleném městě Oran. Do jednoho kontejneru momentálně skládají tři octavie, ale prý umí i čtyři.

Na rozdíl od octavií. Ty se nejprve kompletně vyrobí v Mladé Boleslavi, následně se z nich vymontuje motor, nápravy a další díly a odešle na takovýchto přepravnících v kontejnerech do přístavu ve 140 kilometrů vzdáleném městě Oran. Do jednoho kontejneru momentálně skládají tři octavie, ale prý umí i čtyři.

Místní zaměstnanci se dlouho a složitě vybírali. Z pěti tisíc uchazečů nakonec vybrali zhruba 500. Technické vzdělání neměl v tomto chudém zemědělském kraji prakticky nikdo

Místní zaměstnanci se dlouho a složitě vybírali. Z pěti tisíc uchazečů nakonec vybrali zhruba 500. Technické vzdělání neměl v tomto chudém zemědělském kraji prakticky nikdo

Octavie se montují v sousedství golfu. Nejvíce se tu však vyrábí a prodává Seatů Ibiza. Na Škodovku připadá momentálně asi šestina produkce továrny

Octavie se montují v sousedství golfu. Nejvíce se tu však vyrábí a prodává Seatů Ibiza. Na Škodovku připadá momentálně asi šestina produkce továrny

Na každém ze šesti montážních pracovišť se octavia zdrží asi patnáct až dvacet minut.

Na každém ze šesti montážních pracovišť se octavia zdrží asi patnáct až dvacet minut.

Karosérie je důkladně chráněna před poškrábáním.

Karosérie je důkladně chráněna před poškrábáním.

Důkaz o tom, že auto původně vyrobili a

Důkaz o tom, že auto původně vyrobili a

Do motorového prostoru se zatím montuje jediný agregát. Dvoulitrový turbodiesel s výonem 105 kW splňující emisní normu Euro 4.

Do motorového prostoru se zatím montuje jediný agregát. Dvoulitrový turbodiesel s výonem 105 kW splňující emisní normu Euro 4.

Alžířané se museli naučit i zacházet s montážními nástroji

Alžířané se museli naučit i zacházet s montážními nástroji

Na auta se montují běžné typy pneumatik. Silnice jsou v této zemi, na rozdíl například od Ruska, ve vcelku dobrém stavu.

Na auta se montují běžné typy pneumatik. Silnice jsou v této zemi, na rozdíl například od Ruska, ve vcelku dobrém stavu.

Motor do továrně přichází s olejovou náplní, ale auto se zde plní chladící kapalinou a náplní do klimatizací.

Motor do továrně přichází s olejovou náplní, ale auto se zde plní chladící kapalinou a náplní do klimatizací.

Podvozky mají standarně montované kryty a jsou oproti Evropě zvýšené

Podvozky mají standarně montované kryty a jsou oproti Evropě zvýšené

Na konci linky následuje testování na válcích

Na konci linky následuje testování na válcích

Pohled na řadu rozpracovaných octavií

Pohled na řadu rozpracovaných octavií

Alžířané požadují dobře vybavené vozy. Ty s automatickou převodovkou jsou vždy ve výbavě Style

Alžířané požadují dobře vybavené vozy. Ty s automatickou převodovkou jsou vždy ve výbavě Style

Mezi barvami převažuje bílá, dále se vyrábí také béžové, stříbrné a šedé. Pastelové barvy v této zemi "nefrčí". Celá letošní produkce alžírských octavií je už vyprodaná, přestože ceny jsou v přepočtu kolem 23 000 eur.

Mezi barvami převažuje bílá, dále se vyrábí také béžové, stříbrné a šedé. Pastelové barvy v této zemi "nefrčí". Celá letošní produkce alžírských octavií je už vyprodaná, přestože ceny jsou v přepočtu kolem 23 000 eur.

Mezi pracovníky jsou i ženy. Většinou velmi mladé. Pracují například na výstupní kontrole.

Mezi pracovníky jsou i ženy. Většinou velmi mladé. Pracují například na výstupní kontrole.

Poslední operací je tradičně kontrola laku

Poslední operací je tradičně kontrola laku

Ještě snímek na památku

Ještě snímek na památku

Příští rok přibydou i další linky. Na jedné z nich se bude vyrábět fabia s motorem 1,6 MPI

Příští rok přibydou i další linky. Na jedné z nich se bude vyrábět fabia s motorem 1,6 MPI

Linky jsou v hale zatím čtyři. Na každé z nich se montuje jiný typ vozu - Seat Ibiza, Volkswagen Golf, Volkswagen Caddy a Škoda Octavia.
Prakticky celý personál jedné směny z linky Octavia na společné fotografii.
Továrna vyrostla uprostřed ničeho
Na místní poměry je to velkolepá stavba
27
Fotogalerie

Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v Alžírsku. Vznikat tu budou nové octavie.

Letos přibližně 2100 nových octavií sjede z výrobní linky právě otevřené továrny koncernu Volkswagen a jejího místního partnera Sovac. Společně s tímto nejdůležitějším modelem mladoboleslavské Škody budou zdejší dělníci vyrábět  rovněž Volkswageny Golf a Caddy a rovněž vůz Seat Ibiza.

Denní kapacita továrny je momentálně dvě stovky automobilů, dozvěděl se redaktor Autorevue.cz, který se účastnil slavnostního otevření.

Od příštího roku bude výrobní portfolio rozšířené ještě o vozy Škoda Fabia a Volkswagen Polo. Počet zaměstnanců se postupně rozroste ze současných 550 na 1800. Další navíc vzniknou u dodavatelských firem.

getthumbnail.jpg03_5979d8640ee96.jpg04_5979d8643adaf.jpg

"Trhy severní Afriky, včetně Alžíska, nabízí nabízí značný růstový potenciál. Proto jsme velice rádi, že jsme společně s místním partnerem právě zde schopni začít vyrábět naše automobily," uvedl při otevření šéf Škoda Auto Bernhard Maier.

Na alžírském trhu působí Škoda již od roku 2002. Tehdy zde začala prodávat fabie a octavie. Od té doby zde prodala přes čtyřicet tisíc vozů.

Alžírský trh byl ještě v roce 2012 největším v Africe. Ročně se tu prodávalo 340 000 vozů. V posledních čtyřech letech se ovšem propadl o zhruba sedmdesát procent a vloni se už prodalo jen něco málo přes sto tisíc nových automobilů. Zdejší vláda navíc zavedla opatření, která znevýhodňují dovoz aut do země. Přesto zde Škoda i celý Volkswagen cítí značný potenciál k růstu.

Představitelé Škody například předpokládají, že již v roce 2020 prodá v této zemi 11 000 aut a získá tržní podíl kolem pěti procent.

Automobily, které se vyrábějí v továrně v městě Relizane, které leží zhruba tři sta kilometrů od hlavního města Alžír, mají stejný design jako ty, které známe z tuzemska. Nicméně, liší se vybavením a motory.  Výhradně se tu produkují octavie s dvoulitrovým turbodieselem a výkonem 105 kW. Můžou mít jak manuální šestistupňovou, tak i automatickou převodovku.

Oproti evropské verzi mají zvýšený podvozek, kryt podvozku, důkladnější těsnění, upravené sání motoru a třeba i výkonnější klimatizaci a klakson. "Ten se zde používá přece jen mnohem častěji, než třeba u nás," vysvětlil šéf výroby v továrně firmy Sovac Jiří Nosek

Na komentovanou galerii, v níž se dozvíte více o továrně a zde vyráběných autech, se můžete podívat zde:

aDSC_0423.JPGbDSC_0424.JPGc DSC_0429.JPG

 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud