Škoda již šestým rokem vysazuje za každé prodané auto strom

Již šestým rokem přispívá Škoda Auto k obnově zelené tváře české krajiny. Prostřednictvím společensko-ekologického projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ automobilka doposud podpořila výsadbu více než 305 000 stromků v okolí svých výrobních závodů.

V roce 2012 k nim přibude dalších 58 202 nových sazenic. Do výběru konkrétních lokalit se tradičně zapojují zaměstnanci firmy Škoda a jejich rodinní příslušníci.

"Tento dlouhodobý projekt je nejen výrazem společenské odpovědnosti firmy Škoda. Je také jedinečnou příležitostí, jak dát našim zaměstnancům a jejich rodinám možnost aktivně se podílet na rozhodování o budoucnosti svého okolí a zvyšování kvality života," říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky Škoda. "K již vysázeným 305 422 stromkům v minulých pěti letech letos přibude dalších 58 202 sazenic, tedy přesně tolik, kolik vozů naše společnost prodala v ČR v roce 2011."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" je zaměřen především na regiony, kde má automobilka výrobní závody a ke kterým mají zaměstnanci automobilky bližší vztah. Jeho cílem je podpořit výsadbu například v místech ohrožených vodní či větrnou erozí a sesuvem půdy a zalesňování nevyužitých ploch. Vhodné jsou také výsadby zelených pásů kolem rušných komunikací nebo revitalizace skládek stavebního či komunálního odpadu. Podporována naopak nebude komerční výsadba.

Tradičně klíčovou roli hrají v projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ zaměstnanci. Každý rok se aktivně zapojují jak do vytipovávání vhodných lokalit, tak i do výsadby samotné. "Za dobu realizace projektu se stromky sázely ve spolupráci s 30 partnery na celkem více než 40 lokalitách. Většinu z nich přitom doporučili zaměstnanci Škoda Auto," dodává Petr Pečenka. "Vzhledem k velmi dobré zkušenosti je pravděpodobné, že výsadba bude na některých z těchto míst probíhat i v roce letošním. Zájem o udržení partnerství již vyjádřili například zástupci sdružení Čmelák – Společnost přátel přírody, jehož dlouhodobou snahou je revitalizace lesů v Jizerských horách, v okolí Bakova nad Jizerou nebo Ctiměřic."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" podporuje navíc provoz chráněných dílen Škoda. Jejich pracovníci vkládají do palubní literatury brožurku se samolepkou stromu. Podporu projektu tak mohou vyjádřit i samotní majitelé vozů Škoda. Stačí, když si na svůj nový automobil samolepku projektu umístí.

Zdroj: Škoda
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků