Škoda již šestým rokem vysazuje za každé prodané auto strom

Již šestým rokem přispívá Škoda Auto k obnově zelené tváře české krajiny. Prostřednictvím společensko-ekologického projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ automobilka doposud podpořila výsadbu více než 305 000 stromků v okolí svých výrobních závodů.

V roce 2012 k nim přibude dalších 58 202 nových sazenic. Do výběru konkrétních lokalit se tradičně zapojují zaměstnanci firmy Škoda a jejich rodinní příslušníci.

"Tento dlouhodobý projekt je nejen výrazem společenské odpovědnosti firmy Škoda. Je také jedinečnou příležitostí, jak dát našim zaměstnancům a jejich rodinám možnost aktivně se podílet na rozhodování o budoucnosti svého okolí a zvyšování kvality života," říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky Škoda. "K již vysázeným 305 422 stromkům v minulých pěti letech letos přibude dalších 58 202 sazenic, tedy přesně tolik, kolik vozů naše společnost prodala v ČR v roce 2011."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" je zaměřen především na regiony, kde má automobilka výrobní závody a ke kterým mají zaměstnanci automobilky bližší vztah. Jeho cílem je podpořit výsadbu například v místech ohrožených vodní či větrnou erozí a sesuvem půdy a zalesňování nevyužitých ploch. Vhodné jsou také výsadby zelených pásů kolem rušných komunikací nebo revitalizace skládek stavebního či komunálního odpadu. Podporována naopak nebude komerční výsadba.

Tradičně klíčovou roli hrají v projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ zaměstnanci. Každý rok se aktivně zapojují jak do vytipovávání vhodných lokalit, tak i do výsadby samotné. "Za dobu realizace projektu se stromky sázely ve spolupráci s 30 partnery na celkem více než 40 lokalitách. Většinu z nich přitom doporučili zaměstnanci Škoda Auto," dodává Petr Pečenka. "Vzhledem k velmi dobré zkušenosti je pravděpodobné, že výsadba bude na některých z těchto míst probíhat i v roce letošním. Zájem o udržení partnerství již vyjádřili například zástupci sdružení Čmelák – Společnost přátel přírody, jehož dlouhodobou snahou je revitalizace lesů v Jizerských horách, v okolí Bakova nad Jizerou nebo Ctiměřic."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" podporuje navíc provoz chráněných dílen Škoda. Jejich pracovníci vkládají do palubní literatury brožurku se samolepkou stromu. Podporu projektu tak mohou vyjádřit i samotní majitelé vozů Škoda. Stačí, když si na svůj nový automobil samolepku projektu umístí.

Zdroj: Škoda
 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků