Škoda již šestým rokem vysazuje za každé prodané auto strom

Již šestým rokem přispívá Škoda Auto k obnově zelené tváře české krajiny. Prostřednictvím společensko-ekologického projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ automobilka doposud podpořila výsadbu více než 305 000 stromků v okolí svých výrobních závodů.

V roce 2012 k nim přibude dalších 58 202 nových sazenic. Do výběru konkrétních lokalit se tradičně zapojují zaměstnanci firmy Škoda a jejich rodinní příslušníci.

"Tento dlouhodobý projekt je nejen výrazem společenské odpovědnosti firmy Škoda. Je také jedinečnou příležitostí, jak dát našim zaměstnancům a jejich rodinám možnost aktivně se podílet na rozhodování o budoucnosti svého okolí a zvyšování kvality života," říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky Škoda. "K již vysázeným 305 422 stromkům v minulých pěti letech letos přibude dalších 58 202 sazenic, tedy přesně tolik, kolik vozů naše společnost prodala v ČR v roce 2011."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" je zaměřen především na regiony, kde má automobilka výrobní závody a ke kterým mají zaměstnanci automobilky bližší vztah. Jeho cílem je podpořit výsadbu například v místech ohrožených vodní či větrnou erozí a sesuvem půdy a zalesňování nevyužitých ploch. Vhodné jsou také výsadby zelených pásů kolem rušných komunikací nebo revitalizace skládek stavebního či komunálního odpadu. Podporována naopak nebude komerční výsadba.

Tradičně klíčovou roli hrají v projektu „Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom“ zaměstnanci. Každý rok se aktivně zapojují jak do vytipovávání vhodných lokalit, tak i do výsadby samotné. "Za dobu realizace projektu se stromky sázely ve spolupráci s 30 partnery na celkem více než 40 lokalitách. Většinu z nich přitom doporučili zaměstnanci Škoda Auto," dodává Petr Pečenka. "Vzhledem k velmi dobré zkušenosti je pravděpodobné, že výsadba bude na některých z těchto míst probíhat i v roce letošním. Zájem o udržení partnerství již vyjádřili například zástupci sdružení Čmelák – Společnost přátel přírody, jehož dlouhodobou snahou je revitalizace lesů v Jizerských horách, v okolí Bakova nad Jizerou nebo Ctiměřic."

Projekt "Za každé prodané auto v ČR jeden zasazený strom" podporuje navíc provoz chráněných dílen Škoda. Jejich pracovníci vkládají do palubní literatury brožurku se samolepkou stromu. Podporu projektu tak mohou vyjádřit i samotní majitelé vozů Škoda. Stačí, když si na svůj nový automobil samolepku projektu umístí.

Zdroj: Škoda
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků