Škoda již nabízí silnější nafťáky do Fabie

Před nedávnem jsem psali o chystaném nasazení inovovaných naftových motorů v modelu Fabia (celá zpráva). Nyní se již motory objevily v nabídce, a tak přinášíme jejich ceny. Pro srovnání přidáváme také ceny podobně výkonné čtrnáctistovky.

  • Fabia Classic 1.4 TDI PD 51 kW - 347 900 Kč
  • Fabia Classic 1.4 TDI PD 59 kW - 362 900 Kč
  • Fabia Classic 1.4 16V 55 kW - 307 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 TDI PD 51 kW - 372 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 TDI PD 59 kW - 387 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.9 TDI PD 74 kW - 413 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 16V 55 kW - 332 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 16V 74 kW - 353 900 Kč

Škoda tradičně, v duchu koncernu, nasadila poměrně hrozivé ceny. Příplatek ve verzi Classic za krátkou verzi, je 40, resp. 55 tisíc a to je prostě moc. Pokud srovnáme spotřebu 1.4 16V, která v kombinovaném cyklu činí 6,5 l a ve verzi 1.4 TDI 51/59 kW 4,7 a 4,6 l na 100 km, tak se koupě tohoto motor téměř nevyplácí. Ve verzi Ambiente je situace ještě o něco horší, příplatek proti verzi 1.4 16V 55 kW je stále 40, resp. 55 tisíc. V této výbavě se již pomalu vyplatí koupit raději 1.9 TDI, která bude mít sice o něco větší spotřebu a pojistku, ale vyšší výkon pak výrazně zpohodlní a zbezpeční jízdu. Nebo ještě lépe stokoňovou jedna-čtyřku, která je levnější než nejslabší nafťák s výkonem o 23 kW nižším, a její výkon s Fabií také jž poměrně slušně zacvičí.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků