Škoda již nabízí silnější nafťáky do Fabie

Před nedávnem jsem psali o chystaném nasazení inovovaných naftových motorů v modelu Fabia (celá zpráva). Nyní se již motory objevily v nabídce, a tak přinášíme jejich ceny. Pro srovnání přidáváme také ceny podobně výkonné čtrnáctistovky.

  • Fabia Classic 1.4 TDI PD 51 kW - 347 900 Kč
  • Fabia Classic 1.4 TDI PD 59 kW - 362 900 Kč
  • Fabia Classic 1.4 16V 55 kW - 307 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 TDI PD 51 kW - 372 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 TDI PD 59 kW - 387 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.9 TDI PD 74 kW - 413 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 16V 55 kW - 332 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 16V 74 kW - 353 900 Kč

Škoda tradičně, v duchu koncernu, nasadila poměrně hrozivé ceny. Příplatek ve verzi Classic za krátkou verzi, je 40, resp. 55 tisíc a to je prostě moc. Pokud srovnáme spotřebu 1.4 16V, která v kombinovaném cyklu činí 6,5 l a ve verzi 1.4 TDI 51/59 kW 4,7 a 4,6 l na 100 km, tak se koupě tohoto motor téměř nevyplácí. Ve verzi Ambiente je situace ještě o něco horší, příplatek proti verzi 1.4 16V 55 kW je stále 40, resp. 55 tisíc. V této výbavě se již pomalu vyplatí koupit raději 1.9 TDI, která bude mít sice o něco větší spotřebu a pojistku, ale vyšší výkon pak výrazně zpohodlní a zbezpeční jízdu. Nebo ještě lépe stokoňovou jedna-čtyřku, která je levnější než nejslabší nafťák s výkonem o 23 kW nižším, a její výkon s Fabií také jž poměrně slušně zacvičí.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků