Škoda již nabízí silnější nafťáky do Fabie

Před nedávnem jsem psali o chystaném nasazení inovovaných naftových motorů v modelu Fabia (celá zpráva). Nyní se již motory objevily v nabídce, a tak přinášíme jejich ceny. Pro srovnání přidáváme také ceny podobně výkonné čtrnáctistovky.

  • Fabia Classic 1.4 TDI PD 51 kW - 347 900 Kč
  • Fabia Classic 1.4 TDI PD 59 kW - 362 900 Kč
  • Fabia Classic 1.4 16V 55 kW - 307 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 TDI PD 51 kW - 372 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 TDI PD 59 kW - 387 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.9 TDI PD 74 kW - 413 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 16V 55 kW - 332 900 Kč
  • Fabia Ambiente 1.4 16V 74 kW - 353 900 Kč

Škoda tradičně, v duchu koncernu, nasadila poměrně hrozivé ceny. Příplatek ve verzi Classic za krátkou verzi, je 40, resp. 55 tisíc a to je prostě moc. Pokud srovnáme spotřebu 1.4 16V, která v kombinovaném cyklu činí 6,5 l a ve verzi 1.4 TDI 51/59 kW 4,7 a 4,6 l na 100 km, tak se koupě tohoto motor téměř nevyplácí. Ve verzi Ambiente je situace ještě o něco horší, příplatek proti verzi 1.4 16V 55 kW je stále 40, resp. 55 tisíc. V této výbavě se již pomalu vyplatí koupit raději 1.9 TDI, která bude mít sice o něco větší spotřebu a pojistku, ale vyšší výkon pak výrazně zpohodlní a zbezpeční jízdu. Nebo ještě lépe stokoňovou jedna-čtyřku, která je levnější než nejslabší nafťák s výkonem o 23 kW nižším, a její výkon s Fabií také jž poměrně slušně zacvičí.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 152 příspěvků