Škoda je v Česku patentovou jedničkou. Nová chytrá řešení ocení úplně všichni

83 komentářů

petr r. (petrumr)
7. července • 15:23

ty pásy ujdou, ale nevíme a po nehodě policejní octávie máme pochybnosti o zadní pevnosti škodovek a máme tušení, že tam něco není v pořádku.

Nocniq
7. července • 18:18

Petr R. uhodil hřebíček na hlavičku. Takových nárazů zezadu do Octavií je plný internet a je zajímavé, jak (a to napříč generacemi) je to chatrná konstrukce. Zřejmě spoléhají na to, že když má zadní převis dva a půl metru, tak nemusí absolutně nemusí řešit pevnost materiálu, ale toto je šílené. Obecně bývají auta vzadu tvrdší než vepředu (nemusí řešit deformační zónu pro crashtest, chodce atd...), proto si všimněte, že když někdo to někoho narazí zezadu, bývá předek auta více poškozený než zadek auta před ním. Ovšem u Octavie je to úplně naopak, tam je zadek auta (minimálně od C-sploupku dozadu) z jakéhosi "nočníkového plechu" zoufalé kvality, takže se v podobné situaci sroluje, jako by tam ani nebyl. Představa, že ten dlooouuuhý kufr představuje jakousi bezpečnostní deformační zónu je jen velká iluze. Platí to přitom jen a jen pro Octavie. U jiných aut podobný jev nebyl zaznamenán. Takže to vypadá, že zvěsti o tom, že tato koncernová popelka dostává poněkud podřadné materiály, nelžou.

petr r. (petrumr)
7. července • 19:57

my jsme tohle probírali v práci a jak jsem se učil v hodině konstrukce automobilu, tak si ještě pamatuji, že zadek auta je vždy pevnější nebot předek ma deformační zony a taky jsem kecali, jestli ta měkota není jen u škodovek co nemohou mět závěs. Policie by měla zažalovat škodu a zrušit veškeré dodávky aut, prostě ty auta nejsou vhodná pro naše silnice a kdyby byl nějaký schopný advokát, tak by všechny škodovky by mohl zavřít do garáží jak je to u letadel to uzemnění.

Mirek
7. července • 21:00

Tak v jedné hodině konstrukce automobilů, jak píšeš "...v hodině konstrukce automobilu...", se toho moc nenaučíš a na učňáku už vůbec ne.

petr r. (petrumr)
8. července • 16:23

kdybych napsal hodinu jsme se učili..ale já jem napsal v hodině a už si nevzpomínám, ale konstrukce automobilu byla čtyřikrát v týdnu. Nebudu to rozvádět, ale zeptám se, jestli dělals nějaký psychotesty můžeš- nemůžeš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
8. července • 20:16

Kdybys napsal v hodinách..., tak to beru, ale to jsi nenapsal. Ten psychotest si dělej, a pokud možno často.

torsen
7. července • 17:24

Pevnost aut je při nárazu ze zadu stejná jako v devadesátých letech. Neudělalo se vůbec nic. Vše se přizpůsobovalo testům NCAP a IIHS, které toto naprosto neřeší. Všichni výrobci jsou na tom obdobně. Nejhůř na tom jsou sedmimístné vozy se sedadly "v kufru" - tyhle sedadla může používat akorát někdo, kdo své děti opravdu nemá moc rád... NCAP brzy zavede testy s nárazem zohledňující i zaní náraz. Myslím si, že se budou všichni strašně divit a auta budou brzy vypadat úplně jinak než je tomu dnes, kdy vysokopevnostní ocel kolikrát řeší jen klec pro přední sedadla a podlaha a céčkové nebo déčkové sloupky jsou dimenzovány jen na to, aby to uneslo samotnou konstrukci vozu. Tolik alespoň k autům pro normální plebs, který musí kupovat vozy segmentu A (třeba Citigo) až D (třeba Superb), ražší auto jsou na tom mnohem lépe.

Nocniq
7. července • 18:40

Neházel bych všechna mainstreamová auta do jednoho pytle! Vsadil bych se, že Golf kombi by v takové situaci obstál mnohem lépe než jeho koncernová sestřenka z podřadného plechu. Přitom je ta podřadná lowcostová sestřenka na českém trhu stejně drahá jako plnotučný koncernový mainstream VW. Vyrábět levně, prodávat draho, simplyclever pí.oviny to oni umí dobře. Ale ochrana posádky, jízdní vlastnosti, to je holt jiná písnička....

torsen
9. července • 8:49

Golf by obstál naprosto stejně jako ta oktávka, ta auta se naprosto ničím konstrukčně neliší. Platformu to má naprosto stejnou a ze stejným plechů. Audi A3 by dopadlo naprosto stejně jako ta okta. On by podobně dopadl i Passat nebo Superb.

Tekmot
7. července • 19:36

https://m.youtube.com/watch
Prostě Hyundai kvalita.

Jyrka Syrka
7. července • 22:00

Ty tam tu pomocnou příhradovou konstrukci z ze 120 milimetrových I profilů nevidíš ?
:-))
Mno nemůžeš ona schovaná vzadu za těmi auťáky :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.,
9. července • 6:35

No jasně, stojí tam postavený mrakodrap... Já tam vidím jen ten "zaparkovaný tank" Santa Fe, o který se ten Bavor rozkřápnul.

Jyrka Syrka
9. července • 10:22

Tak jasně chtěl jsem jen poškádlit nadkolegu, který se rozplýval jaká že je to kvalita.
Takže se se podíváme co je na obrázcích opravdu vidět ju ?
Každé z těch aut spočívá na ocelové konstrukci, která se sestává z :
Dvou příčných profilů jeden za předním a druhý před zadním kolem/ můj odhad 100x60mm
Jednoho profilu pod středovým sloupkem/cca 140x80mm a dvou podélných půl-obloukových profilů spodkem kopírujících oblouk střechy / síla materiálu nezjištěna/.
No a co jako, říkám já ? Podělaná promo akce na které se podílelo jejich výpočetní středisko, které muselo spočítat kolik tak toho železa narvat, aby jim to nespadlo v půlce.
Mimochodem, to už má škodovka dávno za sebou když asi před 20 lety pověsila feldu do vzduchu na popruzích za otevřené dveře.
Havárku nehodlám komentovat.

Tekmot
10. července • 22:44

A co jako? Jako, že to zatížení těmi auty ten spodní skelet vydrží, jestli to nechápeš... většina holých skeletů aut by to zatížení nesnesla, zbortila by se. Všechna ta auta jsou na sebe naskládána na střechy, a aby se roznesla hmotnost a dodržel balanc, tak jsou tam přidány ty plechovo-nosníkové konstrukce. K ničemu jinému nejsou určené.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Jarda
7. července • 21:26

Zde příklad z praxe, jaká je kvalita bezpečnosti u Hyundai a BMW. Smutný pohled:
https://taborsky.denik.cz/nehody/u-stare-obory-mezi... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka Syrka
7. července • 21:52

Ale to opravdu není fair:-(

pacho
7. července • 17:47

asi tak,miesto " simply never " , by mohla poriešiť bezpečnosť, nie je normálne aby pri havárii roztrhlo auto. Taktiež by mohla trocha zapracovať na jazdných vlastnostiach, tak aby ako tak prešla losím testom.

Nocniq
7. července • 18:42

Naprostý souhlas, ta nehoda na Slovensku je taky šílená! To snad zapomněli svařit...

Jyrka Syrka
7. července • 21:57

Nebo to na Ukrajině svařili blbě když dělali ze dvou jednu...co my víme ?
Hlavně bych z jedné nebo dvou fotek havárií, pokud nemám další důležité informace, nedělal dalekosáhlé závěry o kvalitě nebo nekvalitě automobilu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
8. července • 20:56

jasne, na slovensku , český vodič havaruje, na zlepenej oktávii z ukrajiny??. Prebuď sa . cca pre dvoma rokmi, sa stala podobná havária novej fábii, kde podobne dopadla. Takže ja to vidím skôr na vlastnosť.

Jyrka Syrka
9. července • 11:36

Já se opravdu nemíním pouštět do diskuse s "dopravními experty" kteří májí jasno z jedné nebo dvou fotek.
U tebe udělám příteli výjimku, takže čuč na drát co dokáže kinetická energie.
https://www.youtube.com/watch...

Jyrka Syrka
9. července • 11:53

PS.Dělám to nerad, ale když furt žvaníte o té Hyundai kvalitě tady to máte i s komentem.https://www.youtube.com/watch... the driver of Hyundai Sonata, either crashed or lost control of the vehicle and passed onto the opposite side of the freeway, where he collided, first with a Kia Sportage crossover and then into a minivan at high speed. The collision was so severe, that the Hyundai broke in two, the front passenger of the Sonata died immediately, while the driver and the two rear passengers alive, but injured.

Ludvik
7. července • 12:55

Nechápem prečo nie je svetovou jednotkou

WRC Fabia R2 TwinCharger
7. července • 13:32

Kdyz jsem byl v roce 2000 pracovne v Izraeli, nechapal jsem. Taxiky jen same Octavie. Plny Tel Aviv Oktavek, a to nonstop neskutecne vedro, ve kterem vydrzely spolehlive fungovat.

Dread
8. července • 11:35

Když jsem byl..... nevzpomínáš trochu moc dozadu?? co bylo před 20 lety už dávno neplatí

WRC Fabia R2 TwinCharger
8. července • 12:15

..ja vim, ale mlaaadiii, na to se nejlip vzpomina. U Eilatskeho pristavu jsem pak nevericne ziral na dalsi superobri parkoviste Octavii cekajici zaparkovane po sluncem v poustnim zaru (prej) na procleni. Jen pro zajimavost pred 20 lety;-)

petr r. (petrumr)
7. července • 20:06

Izraelskou škodu nekoupíš u nás i tu na dálný východ, vyjed si udaje z VINka a tam máš pro jaký provoz je určeno. Stejně jak jsou rozlišeny lednice a mražáky.

Tekmot
7. července • 14:38

Už nějaká škodovka alespoň přejela Antarktidu tam a zpět na jeden zátah? Hyundai Santa Fe ano a navíc v této souvislosti drží světový rekord a je vzapsané v Guinessovce.

Jarda
7. července • 21:32
redmond
3. srpna • 22:18

Ano, karoseriou sa to podoba na Santa Fe...

Kundaj & Hovnaj
7. července • 18:03

Škodofka bise rospadla uš fČile! Tabise do Antarktyktídy vůbedz nedoztala!!!

WRC Fabia R2 TwinCharger
7. července • 17:05

Poseptam ti pres rameno ..Jen pockej zajici….Nu pagadi, vztekaji se moje foukane varhany.. a co je spokojenych ridicu Skodovek po celou zimu v celem Rusku?

Tekmot
7. července • 14:04

Když jsem byl loni na dovolené v Jižní Koreji, tak jsem tam absolutně žádnou škodovku neviděl. Když jsem se na ni ptal místních, tak mi řekli, že nic takového snad ani nemůže existovat.

Martin J.
8. července • 8:23

Lenže pre také klimatické podmienky tam dávajú väčší chladič.
Pamätám si, že väčší dávali aj do Felicií pre Indiu... a Supeb I v modifikácii pre taxikárov ;-)

pacho
8. července • 21:06

na škodovku, keď si priplatíš, za predprípravu na ťažné, tak máš tiež väčší chladič.

Jozef
7. července • 13:20

Preto, lebo to nie je svetová značka. Spýtaj sa američana, japonca, korejca....... Koho-koľvek na svete a nebudú chápať, že také auto existuje 🥴

Jyrka Syrka
7. července • 18:40

Jozef, to máš takto,
Američania a Japonci sú takové " cruel races ". Spýtaj sa ich kde sa nachádza Bratislava a
nebudú chápať, že také niečo existuje.

Tekmot
7. července • 19:25

Na tom je krásně vidět, jak jsme v rozvinutém světě známí.

redmond
3. srpna • 22:14

Na tom je vidiet iba to, ze ludsky druh tvoria viac ignoranti, ako ludia.

Mino
7. července • 12:01

Patentová jednička v kurvítkách. Škoda - Simply Never.

.
7. července • 12:37

Nějaký příklad by nebyl?

Tekmot
7. července • 13:12

Všeobecně známá skutečnost je její optimalizace za každou cenu, kdy se šetří na množství materiálu, v motorech, převodovkách (zlámané klikovky, hřídele, atd.) vše poddimenzované, že to nic nevydrží. Prostě "poctivá" 🇩🇪 koncernová technika. 😂 Stačila mi s ní jediná zkušenost. Už nikdy více.
Teď už vždy jen kvalitu bez kompromisů z 🇰🇷.

Jyrka Syrka
7. července • 18:24

Koncern jede modifikovanou filozofii F1.
Cílem v konstrukci F1 je : auto se po projetí cílem na 1. pozici musí rozsypat. Pokud se tak nestane je tam něco předimenzováno.
Koncern/mám dojem/ : Auto se musí rozsypat po uplynutí záruky.

Tekmot
7. července • 19:20

Přeeesně! 💣👏😃

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka Syrka
7. července • 21:42

Jednomu by se mohlo zdát, že je to hodně nadsazené, ale...
Pracoval jsem pro nejmenovanou zahraniční společnost, kde se o tom sice nemluvilo, ale jaksi se s tím počítalo.
Následkem konkurenčního boje a snižování cen finálních výrobků, protože zákazník je prostě debil a vidí jen a jen tu cenu výrobku se firmy modlí až skončí záruka a budou moci blba zákazníka oškubat na cenách náhradních dílů a službách s tím spojených.
A v auto-průmyslu to funguje úplně stejně o tom vůbec nepochybujte.

jan
7. července • 11:23

Škoda je nejlepší!! vůbec to není propaganda, jak říkají kundajové v jundajech

Jozef
7. července • 13:21

V živote si nejazdil na inom aute okrem Škodovky 🤔🥴🥴🥴

Jyrka Syrka
7. července • 13:56

Já mám moudrou manželku. Ta když vidí Ferrari nebo Lambo tak řekne jen
"still a car":-))

Tekmot
7. července • 13:16

Projel jsem celý google a nic takového o čem píšeš neexistuje.

JirkaY
7. července • 17:31

Celý Google xD
Ty jsi klaun.

JirkaX
7. července • 18:02

:-D je to blbec..

Tekmot
7. července • 19:48

No tak hoši, nechytejte mě za slovo. Měl jsem napsat - progůglil.

Jozef
7. července • 13:03

Nejlepší je ta, kterou lidi na celém svete nejvíc kupují = TOYOTA....... Corolla !!!

Tekmot
7. července • 13:56

Není nejlepší, je jen nejprodávanější. Těží z letitých zkušeností lidí, kteří si tato auta pořizovala kvůli spolehlivosti za každou cenu (výbavou velmi chudá). Dnes už Toyota usnula na vavřínech a je to hned vidět ve statistikách. Dnes v tomto ohledu vládne světu "koncern" Hyundai. Který vyrábí současně i nejbezpečnejší auta a stal se etalonem bezpečnosti, když poráží i Volvo.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/jaka-znacka-d...

Jyrka Syrka
7. července • 14:01

Placená reklama ??;-)
Ale ne, vážně bych mohl o nové i20/se mi docela líbí/ uvažovat, kdybych potřeboval nové auto.

Tekmot
7. července • 12:50

Je nejlepší ve lhaní. Třeba místo 95 let existence, 125 let. Dnešní Škoda Auto má max. 95 let. Před tím to byla úplně jiná značka (Laurin&Klement) co vyráběla kola, později motorky a krátce auta.

Jyrka Syrka
7. července • 13:52

Tak určitě, nejedna opravdu tradiční automobilka začínala s bicykly, motocykly a dokonce s kočáry.
v roce 1947 kdy byl založen Hyundai se už v kočárech nejezdilo.:-P

k22
7. července • 16:41

čo bolo, to bolo - terazky nesahá české strojírenství tomu jK ani po kotníky..:-D

Jyrka Syrka
7. července • 18:18

To není k smíchu, ale k pláči.
Školství produkuje minimálně 30 let hafo, sociologů, politologů, filozofů, genderů a další tucet darmožroutů a minimum strojních inženýrů.
A bude hůř. Nemít maturitu z matematiky znamená, že nám to ti asiati jednou spočítají.

:-(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tekmot
7. července • 19:16

No takový Hyundai má své vlastní univerzity, které si i sám postavil a ve kterých přednášejí ty největší technologické kapacity současnosti. Vůbec, Jižní Korea dává do vzdělávání ohromné peníze. A má na to i mozky. Korejci jsou druzí na světě v průměru IQ na osobu. Daleko před námi. Bohužel. Takže je nemáme jak dohnat.

Kundaj & Hovnaj
7. července • 19:30

A KáeLDéeR je f ÍQé dokoncze prvňí! Acoteprf ašse zjednoťí!!!

Jyrka Syrka
7. července • 22:31

Úžasná statistika.
Uklidňuje mě, že zatím co spoustu tradičních západních demokracií za 4 roky zblblo, my a Mongolové jsme si polepšili.
:-P

Tekmot
7. července • 19:53

Není.

Kundaj & Hovnaj
7. července • 17:59

Ato sytu ďeťi zapyžte zaušy!

Tekmot
7. července • 14:15

😆 Jenže škodovka tu 🛵 ani 🚲 nikdy ani nevyráběla. To vyráběla úplně jiná značka, která se škodovkou neměla nic společného.

Jig
7. července • 14:45

njn s koloběžkama začínají až teď

WRC Fabia R2 TwinCharger
7. července • 11:22

Uz 125 let nam hezky slouzis Skodovko. Dekujem! Vyhravas WRC, samy patent za patentem, proste vsechno po cesku a simply clever.. ale uz nam dal nezdrazuj.. vis, ze to nemame radi:-/

Tekmot
7. července • 13:27

O tom, kolik bude zdražovat rozhoduji vlastníci značky, tudíž Němci.

Jyrka Syrka
7. července • 14:03

No a ?

Tekmot
7. července • 14:26

No, že o tom nerozhodují škodováci, ale Němci někde v německém Vlkohradu (Wolfsburgu). Češi s tou cenou nic nenadělají, nemůžou do toho majitelům kecat.

Jyrka Syrka
7. července • 18:28

Zatím co o ceně Hyundai na českém trhu rozhoduje finanční ředitel v Nošovicích.:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tekmot
7. července • 19:00

No a...?

pacho
7. července • 17:40

no a ?

JirkaY
7. července • 17:29

No a?

Tekmot
7. července • 13:24

Vyhrála jen podružnou WRC 2. Tedy 2. kategorii. Ne tu hlavní WRC. Na tu nemá. Takže nic moc.

WRC Fabia R2 TwinCharger
7. července • 13:47

Jakoze S2000 a R5 Jsou takovi bridilove? Ani muj druhohorni predator jeste nenasel v provozu nikoho kdo by se nechytil do akceleracni pasti a nasledne neprohral. Inu, treba me jen nechavaji vyhrat:-(

Tekmot
7. července • 14:19

Drž se tématu. Mě tvé "auto" vůbec nezajímá.

joe
7. července • 17:06


Ale mělo by - chlubílek o ničem jiném nepíše než o té své popelnici...B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WRC Fabia R2 TwinCharger
7. července • 18:31

..a vsiiiichni nakonec s usmevem:-))

Kundaj & Hovnaj
7. července • 17:57

Apřytom tojehoauto je ůplňe směsný!

WRC Fabia R2 TwinCharger
7. července • 14:40

...by ses musel poskole doucovat o tovarnich soucastkach mnohonasobneho motoru roku ty Tuzingovy krali

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tekmot
7. července • 14:46

A už ma škodovka alespoň na papíře nějaké auto na vodíkový článek, když už jsme u těch technologií? Nebo nějaké aerotaxi?

Doporučujeme

Články odjinud