ty pásy ujdou, ale nevíme a po nehodě policejní octávie máme pochybnosti o zadní pevnosti škodovek a máme tušení, že tam něco není v pořádku.
Petr R. uhodil hřebíček na hlavičku. Takových nárazů zezadu do Octavií je plný internet a je zajímavé, jak (a to napříč generacemi) je to chatrná konstrukce. Zřejmě spoléhají na to, že když má zadní převis dva a půl metru, tak nemusí absolutně nemusí řešit pevnost materiálu, ale toto je šílené. Obecně bývají auta vzadu tvrdší než vepředu (nemusí řešit deformační zónu pro crashtest, chodce atd...), proto si všimněte, že když někdo to někoho narazí zezadu, bývá předek auta více poškozený než zadek auta před ním. Ovšem u Octavie je to úplně naopak, tam je zadek auta (minimálně od C-sploupku dozadu) z jakéhosi "nočníkového plechu" zoufalé kvality, takže se v podobné situaci sroluje, jako by tam ani nebyl. Představa, že ten dlooouuuhý kufr představuje jakousi bezpečnostní deformační zónu je jen velká iluze. Platí to přitom jen a jen pro Octavie. U jiných aut podobný jev nebyl zaznamenán. Takže to vypadá, že zvěsti o tom, že tato koncernová popelka dostává poněkud podřadné materiály, nelžou.
my jsme tohle probírali v práci a jak jsem se učil v hodině konstrukce automobilu, tak si ještě pamatuji, že zadek auta je vždy pevnější nebot předek ma deformační zony a taky jsem kecali, jestli ta měkota není jen u škodovek co nemohou mět závěs. Policie by měla zažalovat škodu a zrušit veškeré dodávky aut, prostě ty auta nejsou vhodná pro naše silnice a kdyby byl nějaký schopný advokát, tak by všechny škodovky by mohl zavřít do garáží jak je to u letadel to uzemnění.
Tak v jedné hodině konstrukce automobilů, jak píšeš "...v hodině konstrukce automobilu...", se toho moc nenaučíš a na učňáku už vůbec ne.
kdybych napsal hodinu jsme se učili..ale já jem napsal v hodině a už si nevzpomínám, ale konstrukce automobilu byla čtyřikrát v týdnu. Nebudu to rozvádět, ale zeptám se, jestli dělals nějaký psychotesty můžeš- nemůžeš.
Kdybys napsal v hodinách..., tak to beru, ale to jsi nenapsal. Ten psychotest si dělej, a pokud možno často.
Pevnost aut je při nárazu ze zadu stejná jako v devadesátých letech. Neudělalo se vůbec nic. Vše se přizpůsobovalo testům NCAP a IIHS, které toto naprosto neřeší. Všichni výrobci jsou na tom obdobně. Nejhůř na tom jsou sedmimístné vozy se sedadly "v kufru" - tyhle sedadla může používat akorát někdo, kdo své děti opravdu nemá moc rád... NCAP brzy zavede testy s nárazem zohledňující i zaní náraz. Myslím si, že se budou všichni strašně divit a auta budou brzy vypadat úplně jinak než je tomu dnes, kdy vysokopevnostní ocel kolikrát řeší jen klec pro přední sedadla a podlaha a céčkové nebo déčkové sloupky jsou dimenzovány jen na to, aby to uneslo samotnou konstrukci vozu. Tolik alespoň k autům pro normální plebs, který musí kupovat vozy segmentu A (třeba Citigo) až D (třeba Superb), ražší auto jsou na tom mnohem lépe.
Neházel bych všechna mainstreamová auta do jednoho pytle! Vsadil bych se, že Golf kombi by v takové situaci obstál mnohem lépe než jeho koncernová sestřenka z podřadného plechu. Přitom je ta podřadná lowcostová sestřenka na českém trhu stejně drahá jako plnotučný koncernový mainstream VW. Vyrábět levně, prodávat draho, simplyclever pí.oviny to oni umí dobře. Ale ochrana posádky, jízdní vlastnosti, to je holt jiná písnička....
Golf by obstál naprosto stejně jako ta oktávka, ta auta se naprosto ničím konstrukčně neliší. Platformu to má naprosto stejnou a ze stejným plechů. Audi A3 by dopadlo naprosto stejně jako ta okta. On by podobně dopadl i Passat nebo Superb.
https://m.youtube.com/watchProstě Hyundai kvalita.
Ty tam tu pomocnou příhradovou konstrukci z ze 120 milimetrových I profilů nevidíš ? :-))Mno nemůžeš ona schovaná vzadu za těmi auťáky :-))
No jasně, stojí tam postavený mrakodrap... Já tam vidím jen ten "zaparkovaný tank" Santa Fe, o který se ten Bavor rozkřápnul.
Tak jasně chtěl jsem jen poškádlit nadkolegu, který se rozplýval jaká že je to kvalita.Takže se se podíváme co je na obrázcích opravdu vidět ju ?Každé z těch aut spočívá na ocelové konstrukci, která se sestává z :Dvou příčných profilů jeden za předním a druhý před zadním kolem/ můj odhad 100x60mmJednoho profilu pod středovým sloupkem/cca 140x80mm a dvou podélných půl-obloukových profilů spodkem kopírujících oblouk střechy / síla materiálu nezjištěna/.No a co jako, říkám já ? Podělaná promo akce na které se podílelo jejich výpočetní středisko, které muselo spočítat kolik tak toho železa narvat, aby jim to nespadlo v půlce.Mimochodem, to už má škodovka dávno za sebou když asi před 20 lety pověsila feldu do vzduchu na popruzích za otevřené dveře.Havárku nehodlám komentovat.
A co jako? Jako, že to zatížení těmi auty ten spodní skelet vydrží, jestli to nechápeš... většina holých skeletů aut by to zatížení nesnesla, zbortila by se. Všechna ta auta jsou na sebe naskládána na střechy, a aby se roznesla hmotnost a dodržel balanc, tak jsou tam přidány ty plechovo-nosníkové konstrukce. K ničemu jinému nejsou určené. https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch...
Zde příklad z praxe, jaká je kvalita bezpečnosti u Hyundai a BMW. Smutný pohled:https://taborsky.denik.cz/nehody/u-stare-obory-mezi... ...
Ale to opravdu není fair:-(
asi tak,miesto " simply never " , by mohla poriešiť bezpečnosť, nie je normálne aby pri havárii roztrhlo auto. Taktiež by mohla trocha zapracovať na jazdných vlastnostiach, tak aby ako tak prešla losím testom.
Naprostý souhlas, ta nehoda na Slovensku je taky šílená! To snad zapomněli svařit...
Nebo to na Ukrajině svařili blbě když dělali ze dvou jednu...co my víme ?Hlavně bych z jedné nebo dvou fotek havárií, pokud nemám další důležité informace, nedělal dalekosáhlé závěry o kvalitě nebo nekvalitě automobilu.
jasne, na slovensku , český vodič havaruje, na zlepenej oktávii z ukrajiny??. Prebuď sa . cca pre dvoma rokmi, sa stala podobná havária novej fábii, kde podobne dopadla. Takže ja to vidím skôr na vlastnosť.
Já se opravdu nemíním pouštět do diskuse s "dopravními experty" kteří májí jasno z jedné nebo dvou fotek.U tebe udělám příteli výjimku, takže čuč na drát co dokáže kinetická energie.https://www.youtube.com/watch...
PS.Dělám to nerad, ale když furt žvaníte o té Hyundai kvalitě tady to máte i s komentem.https://www.youtube.com/watch... the driver of Hyundai Sonata, either crashed or lost control of the vehicle and passed onto the opposite side of the freeway, where he collided, first with a Kia Sportage crossover and then into a minivan at high speed. The collision was so severe, that the Hyundai broke in two, the front passenger of the Sonata died immediately, while the driver and the two rear passengers alive, but injured.
Nechápem prečo nie je svetovou jednotkou
Kdyz jsem byl v roce 2000 pracovne v Izraeli, nechapal jsem. Taxiky jen same Octavie. Plny Tel Aviv Oktavek, a to nonstop neskutecne vedro, ve kterem vydrzely spolehlive fungovat.
Když jsem byl..... nevzpomínáš trochu moc dozadu?? co bylo před 20 lety už dávno neplatí
..ja vim, ale mlaaadiii, na to se nejlip vzpomina. U Eilatskeho pristavu jsem pak nevericne ziral na dalsi superobri parkoviste Octavii cekajici zaparkovane po sluncem v poustnim zaru (prej) na procleni. Jen pro zajimavost pred 20 lety;-)
Izraelskou škodu nekoupíš u nás i tu na dálný východ, vyjed si udaje z VINka a tam máš pro jaký provoz je určeno. Stejně jak jsou rozlišeny lednice a mražáky.
Už nějaká škodovka alespoň přejela Antarktidu tam a zpět na jeden zátah? Hyundai Santa Fe ano a navíc v této souvislosti drží světový rekord a je vzapsané v Guinessovce.
https://autobible.euro.cz/oficialne-hyundai-santa-f... ...
Ano, karoseriou sa to podoba na Santa Fe...
Škodofka bise rospadla uš fČile! Tabise do Antarktyktídy vůbedz nedoztala!!!
Poseptam ti pres rameno ..Jen pockej zajici….Nu pagadi, vztekaji se moje foukane varhany.. a co je spokojenych ridicu Skodovek po celou zimu v celem Rusku?
Když jsem byl loni na dovolené v Jižní Koreji, tak jsem tam absolutně žádnou škodovku neviděl. Když jsem se na ni ptal místních, tak mi řekli, že nic takového snad ani nemůže existovat.
Lenže pre také klimatické podmienky tam dávajú väčší chladič.Pamätám si, že väčší dávali aj do Felicií pre Indiu... a Supeb I v modifikácii pre taxikárov ;-)
na škodovku, keď si priplatíš, za predprípravu na ťažné, tak máš tiež väčší chladič.
Preto, lebo to nie je svetová značka. Spýtaj sa američana, japonca, korejca....... Koho-koľvek na svete a nebudú chápať, že také auto existuje 🥴
Jozef, to máš takto,Američania a Japonci sú takové " cruel races ". Spýtaj sa ich kde sa nachádza Bratislava a nebudú chápať, že také niečo existuje.
Na tom je krásně vidět, jak jsme v rozvinutém světě známí.
Na tom je vidiet iba to, ze ludsky druh tvoria viac ignoranti, ako ludia.
Patentová jednička v kurvítkách. Škoda - Simply Never.
Nějaký příklad by nebyl?
Všeobecně známá skutečnost je její optimalizace za každou cenu, kdy se šetří na množství materiálu, v motorech, převodovkách (zlámané klikovky, hřídele, atd.) vše poddimenzované, že to nic nevydrží. Prostě "poctivá" 🇩🇪 koncernová technika. 😂 Stačila mi s ní jediná zkušenost. Už nikdy více.Teď už vždy jen kvalitu bez kompromisů z 🇰🇷.
Koncern jede modifikovanou filozofii F1.Cílem v konstrukci F1 je : auto se po projetí cílem na 1. pozici musí rozsypat. Pokud se tak nestane je tam něco předimenzováno.Koncern/mám dojem/ : Auto se musí rozsypat po uplynutí záruky.
Přeeesně! 💣👏😃
Jednomu by se mohlo zdát, že je to hodně nadsazené, ale...Pracoval jsem pro nejmenovanou zahraniční společnost, kde se o tom sice nemluvilo, ale jaksi se s tím počítalo. Následkem konkurenčního boje a snižování cen finálních výrobků, protože zákazník je prostě debil a vidí jen a jen tu cenu výrobku se firmy modlí až skončí záruka a budou moci blba zákazníka oškubat na cenách náhradních dílů a službách s tím spojených.A v auto-průmyslu to funguje úplně stejně o tom vůbec nepochybujte.
Škoda je nejlepší!! vůbec to není propaganda, jak říkají kundajové v jundajech
V živote si nejazdil na inom aute okrem Škodovky 🤔🥴🥴🥴
Já mám moudrou manželku. Ta když vidí Ferrari nebo Lambo tak řekne jen"still a car":-))
Projel jsem celý google a nic takového o čem píšeš neexistuje.
Celý Google xD Ty jsi klaun.
:-D je to blbec..
No tak hoši, nechytejte mě za slovo. Měl jsem napsat - progůglil.
Nejlepší je ta, kterou lidi na celém svete nejvíc kupují = TOYOTA....... Corolla !!!
Není nejlepší, je jen nejprodávanější. Těží z letitých zkušeností lidí, kteří si tato auta pořizovala kvůli spolehlivosti za každou cenu (výbavou velmi chudá). Dnes už Toyota usnula na vavřínech a je to hned vidět ve statistikách. Dnes v tomto ohledu vládne světu "koncern" Hyundai. Který vyrábí současně i nejbezpečnejší auta a stal se etalonem bezpečnosti, když poráží i Volvo.https://www.autoforum.cz/zajimavosti/jaka-znacka-d...
Placená reklama ??;-)Ale ne, vážně bych mohl o nové i20/se mi docela líbí/ uvažovat, kdybych potřeboval nové auto.
Je nejlepší ve lhaní. Třeba místo 95 let existence, 125 let. Dnešní Škoda Auto má max. 95 let. Před tím to byla úplně jiná značka (Laurin&Klement) co vyráběla kola, později motorky a krátce auta.
Tak určitě, nejedna opravdu tradiční automobilka začínala s bicykly, motocykly a dokonce s kočáry.v roce 1947 kdy byl založen Hyundai se už v kočárech nejezdilo.:-P
čo bolo, to bolo - terazky nesahá české strojírenství tomu jK ani po kotníky..:-D
To není k smíchu, ale k pláči.Školství produkuje minimálně 30 let hafo, sociologů, politologů, filozofů, genderů a další tucet darmožroutů a minimum strojních inženýrů.A bude hůř. Nemít maturitu z matematiky znamená, že nám to ti asiati jednou spočítají. :-(
No takový Hyundai má své vlastní univerzity, které si i sám postavil a ve kterých přednášejí ty největší technologické kapacity současnosti. Vůbec, Jižní Korea dává do vzdělávání ohromné peníze. A má na to i mozky. Korejci jsou druzí na světě v průměru IQ na osobu. Daleko před námi. Bohužel. Takže je nemáme jak dohnat.
A KáeLDéeR je f ÍQé dokoncze prvňí! Acoteprf ašse zjednoťí!!!
https://cs.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequa... ...
Úžasná statistika.Uklidňuje mě, že zatím co spoustu tradičních západních demokracií za 4 roky zblblo, my a Mongolové jsme si polepšili.:-P
Není.
Ato sytu ďeťi zapyžte zaušy!
😆 Jenže škodovka tu 🛵 ani 🚲 nikdy ani nevyráběla. To vyráběla úplně jiná značka, která se škodovkou neměla nic společného.
njn s koloběžkama začínají až teď
Uz 125 let nam hezky slouzis Skodovko. Dekujem! Vyhravas WRC, samy patent za patentem, proste vsechno po cesku a simply clever.. ale uz nam dal nezdrazuj.. vis, ze to nemame radi:-/
O tom, kolik bude zdražovat rozhoduji vlastníci značky, tudíž Němci.
No a ?
No, že o tom nerozhodují škodováci, ale Němci někde v německém Vlkohradu (Wolfsburgu). Češi s tou cenou nic nenadělají, nemůžou do toho majitelům kecat.
Zatím co o ceně Hyundai na českém trhu rozhoduje finanční ředitel v Nošovicích.:-D
No a...?
no a ?
No a?
Vyhrála jen podružnou WRC 2. Tedy 2. kategorii. Ne tu hlavní WRC. Na tu nemá. Takže nic moc.
Jakoze S2000 a R5 Jsou takovi bridilove? Ani muj druhohorni predator jeste nenasel v provozu nikoho kdo by se nechytil do akceleracni pasti a nasledne neprohral. Inu, treba me jen nechavaji vyhrat:-(
Drž se tématu. Mě tvé "auto" vůbec nezajímá.
Ale mělo by - chlubílek o ničem jiném nepíše než o té své popelnici...B-]
..a vsiiiichni nakonec s usmevem:-))
Apřytom tojehoauto je ůplňe směsný!
...by ses musel poskole doucovat o tovarnich soucastkach mnohonasobneho motoru roku ty Tuzingovy krali
A už ma škodovka alespoň na papíře nějaké auto na vodíkový článek, když už jsme u těch technologií? Nebo nějaké aerotaxi?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.