Škoda je v Česku patentovou jedničkou. Nová chytrá řešení ocení úplně všichni

V počtu patentových žádostí se Škoda v Česku nechytá akorát na ČVUT v Praze.

Inovace, chytré nápady a praktičnost jsou pro Škodu stále důležitou součásti identity mezi značkami koncernu VW. Patentových žádostí tak vydává ročně celou řadu a teď se dozvídáme, že v určitém ohledu vůbec nejvíce v Česku. Za loňský rok totiž Škoda podala 94 přihlášek vynálezů a užitných vzorů – nejvíce ze všech českých firem.

V absolutním pořadí je pak Škoda na druhém místě, a to za technickou univerzitou ČVUT v Praze. Počet podaných přihlášek od mladoboleslavské automobilky každoročně roste, oproti roku 2017 si tak svůj seznam více než zdvojnásobila. Inovace pochází z různých oblastí firmy, většinou pak od týmů z technického vývoje a z výroby.

Nová Škoda Octavia Scout naživo: Může nás pořád stejný recept ještě překvapit?

Nová Škoda Octavia Scout naživo: Může nás pořád stejný recept ještě překvapit?

Vedle technických inovací jsou mezi patenty a užitnými vzory právě i známé Simply Clever prvky nejnovějších škodovek. Za loňský rok je tak na seznamu třeba skládací koloběžka umístitelná pod podlahu zavazadlového prostoru, statut užitného vzoru má Škoda i pro osvětlené zámky bezpečnostních pásů, které umožňují snadné připoutání i pro spolucestující se zrakovým postižením a ulehčují manipulaci s pásy ve tmě.

K chráněným řešením patří i speciální koberce z dutých vláken, které se snadno čistí a nečistoty na nich nejsou moc vidět, nebo i takzvaný „had“ (viz galerie). Tedy způsob fixace zavazadel v zavazadlovém prostoru, využívající klouby a suchý zip. Jde o jedno z řešení, která možná v budoucnu najdeme v nových škodovkách.

Škoda konečně ukázala Octavii pro šetřílky. Připravila ji ale o velkou výhodu

Škoda konečně ukázala Octavii pro šetřílky. Připravila ji ale o velkou výhodu

Určitě si ale vzpomenete na další nedávné Simply Clever prvky. V nové Octavii měl například premiéru volitelný USB-C konektor ve stropní konzole nad vnitřním zpětným zrcátkem, který může sloužit k připojení palubní kamery. Ve scale se dříve objevilo silikonové víčko nádržky na kapalinu do ostřikovačů, které lze proměnit v praktický trychtýř. A známou škrabku na led schovanou za dvířky nádrže nebo odnímatelnou LED svítilnu v kufru už zná asi každý.

Nová technologická řešení nakonec Škoda uvedla také v oblasti výroby. Novinkou je třeba kamerový systém, který s vysokou přesností určí polohu karoserie před svařováním. Díky optimální pozici zajišťuje systém rychlejší a efektivnější svařovací proces a snižuje tak mechanické nároky. Polohu hlídají celkem čtyři kamery a umožňují rychlou korekturu trajektorie svařovacího robota.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků