Škoda je součástí dalšího rekordu. Je bizarnější než Kodiaq na Severní smyčce

Po rekordní jízdě Kodiaqu RS na Severní smyčce Nürburgringu je nyní Škoda součástí dalšího rekordu. Tentokrát však auto nehrálo úplně hlavní roli.

V Guinnessově knize rekordů najdete kdovíjak šílené či bizarní úspěchy všech kategorií. Vlastně tedy není divu, že za rekordní schopnost je nyní považováno i chycení letícího šípu holou rukou z jedoucího auta v rychlosti 215 km/h.

Právě tento rekord je premisou nejnovějšího videa rakouského zastoupení Škody Auto. K chycení letícího šípu byla totiž vybrána Octavia RS 245 Combi. Proč zrovna Škoda? Okřídlený šíp má ve znaku automobilky samozřejmě dlouhou tradici, takže určitá symbolika zde byla základem.

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Škoda Kodiaq RS má rekord Nürburgringu. Konečně známe i motor

Výzvu přijali lukostřelkyně Laurence Baldauff, jež reprezentovala Rakousko na olympijských hrách v Riu v roce 2016, a trenér bojových sportů Markus Haas. Právě on měl za úkol trčet z otevřeného střešního okna škodovky v dvousetkilometrové rychlosti a snažit se letící šíp chytit.

Řidič Octavie RS se pochopitelně musel vyrovnat rychlosti letícího šípu a co nejblíže se k němu přiblížit, aby měl Haas nejlepší šanci předmět chytit. Na druhou stranu, Laurence Baldauff musela vystřelit šíp přesně ve chvíli, kdy kolem ní prolétlo rozjeté auto.

Vzdálenost mezi lukem a terčem byla 70 metrů. Protože ale šíp opisuje v letu oblouk a neletí stále ve stejné výšce, vzdálenost, po kterou bylo možné šíp zachytit, čítala zhruba 30 metrů. V této rychlosti to ovšem znamenalo časové okno asi 0,5 sekundy k chycení 68 centimetrů dlouhého šípu do ruky.

Podařilo se? Tak samozřejmě.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků