Škoda je na hraně výrobních kapacit. Karoq se bude vyrábět v Německu

55 komentářů

JirkaK
2. května • 8:01

Je to celkem logické řešení. Ten automobilový boom nebude trvat věčně. A než někde postaví nové haly, vybaví je novými výrobními linkami, naberou lidi a naučí je ty auta montovat, může být po kšeftech. Stěhování lidí je další problém. Takže když má koncern momentálně volné kapacity jinde, no tak je prostě využije.

Kuk Vykuk
2. května • 1:27

Chudinky, 100 let stará automobilka a nestačej vyrábět? To jsou na tom už stejně jak ta Tezla :-D:-D:-D

Natali22
1. května • 18:53

Ahoj)
Jsem velmi atraktivní a sexy dívka.
Rád cestuji.
Hledám muže, který mě pozve.
Ukáže zemi nebo město.
A prostě si pojedete společně.
Moje intimní fotografie na webu https://goo.gl/o6c2Mg...
Na tomto webu jsou také uvedeny moji kontaktní údaje. :)))

petr r. (petrumr)
1. května • 19:36

no prohlédl jsem si tě a nic moc.

George
1. května • 14:31

Koncern a tím spíš tradiční vůz ani náhodou.Šli s kvalitou děsně dolů a jsou předražené.

Ellesmérys
1. května • 13:12

Proč nepostaví továrnu někde na Ústecku nebo na Karvinsku? Tam přece ještě nějaký nezaměstnaný jsou a těm kdo tam práci mají by alespoň táhli konkurencí platy nahoru.

Shimi
1. května • 13:56

Proč stavět novou obludu, když vrchlabská je ze 2/3 prázdná?

mpolan
1. května • 17:10

K čemu je továrna, ve které nemá kdo makat? Ať byli komunisti jací chtěli, šířili průmysl všemi směry, takže dostávali práci i do oblastí, kam by ji ostatní netahali. Občas by si z toho moderní průmyslníci mohli vzít příklad a chovat se stejně. Naše politická reprezentace ostatně taky, protože ti sami mají nejvíce keců o "podpoře vyloučených lokalit", ale k činům nejdále.

VS3
2. května • 8:57

šířili neprodejný šunt a obrovské odporné a špinavé továrny opravdu všude, o jaké výrobky šlo jsme mohli vidět, jakmile se rozpadl východní blok a přestalo se směňovat šunt za šunt, a to jak tyto továrny zničili životní prostředí, a kolik stovek miliard likvidace škod stojí, snad ví všichni

mpolan
2. května • 10:22

A ono to na západě s likvidací prostředí snad bylo jinak? Aha... nebylo.
Bazírováním na své nenávisti vůči minulosti ti unikla podstata toho, co jsem napsal, což mě ale u fanatických antikomunistů vůbec nepřekvapuje.

Ellesmérys
1. května • 16:27

Tak proč si teda stěžujou na nedostatečný kapacity? Pokud tam chybí lidi, tak holt nějaký dovést z kulturně kompatibilních zemí (nejlépe s celými rodinami, aby osamocený chlapi nedělali ožralý na ubytovnách bordel) či prostě přesunout kapacity tam, kde ještě je relativně "vysoká" nezaměstnanost či nízký platový ohodnocení. Nová obluda by se mohla stavět na místě zaniklých průmyslových areálů - Ústecko i Karvinsko jich má víc než dost. Oboje je lepší řešení než vozit práci Němcům, i ten cizinec tady bude alespoň odvádět daně a na jeho práci stát něco trhne.

VS3
2. května • 8:59

Jak na Ústecku tak Karvinsku nejsou lidi, nechtějí pracovat.

Anti-automat
1. května • 12:58

Inymi slovami, dakujeme Vam za Vas prispevok (ludia, know how, zdroje). Dalsi vyvoj Vam nadiktujeme. Heydrich by mal radost. Ten musi rotovat v hrobe ako zaba v mixeri. Je cas aby sme sa zbavili tohoto parazita. Mame na viac a oni to dobre vedia.

Piston Head
1. května • 12:52

Ja myslim, ze se Skodovce poved husarsky kousek :-)) Je beznadejne vyprodano B-] B-] B-]

mpolan
1. května • 17:08

Beznadějně vyprodáno může být i deset tisíc kusů ročně. Otázkou je, zda Škoda dobře nastavila výrobní kapacity, nebo zda tohle nebyl dopředu plánovaný záměr, jak postupně stahovat výrobu "domů" a chránit si tak vlastní trh před dopadem krize, která dle všeho docela klepe na dveře.

Martin
1. května • 16:52

Kousek by to byl, kdyby všichni platili předem. Takhle ale Škoda přepálila ochotu zájemců čekat. Jistě, u nás jich pár tisíc bude, ale v cizině? Domnívám se, že rok, dva, bude Karoq zapomenuté auto.

Hajzlík
1. května • 12:49

Jediné logické řešení, schopná pracovní síla v ČR není, v DE je volná kapacita, tohle by udělal každý majitel firmy, který umí počítat do pěti. Navíc závislost ČR na Škodovce a návazných firmách, které se živý na subdodávkách je ekonomicky silně nezdravá už nyní (obrovský podíl na HDP, na odvodech do zdravotního s soc. pojištění, na DPH, na daních ze zisku etc.) a zvyšovat tuto závislost by znamenalo kopat si jistý hrob v okamžiku až nastane útlum automobilové výroby v EU a on jednoho krásného dne určitě nastane. Je potřeba vyvíjet a vyrábět i v jiných odvětvích než jen v automotive.

VS3
2. května • 8:55

od prvního auta ještě nenastal, proč by měl, je lidí vírazně néně a nechtějí se pohybovat, nebo proč

666
1. května • 18:08

"Jediné logické řešení, schopná pracovní síla v ČR není, v DE je volná kapacita"
Jo, jo, nejsou lidi. Prostě Škodovce přesunem lukrativních modelů do Německa snížíme ziskovost, aby přestali řvát ohledně navyšování mezd. Voni by chtěli brát to, co berou v Seatu. Ty sou nenažraný, co?:-D

Hajzlík
1. května • 18:24

Co by chtěli brát ve Škodovce je jejich věc. Pravda je ovšem taková, že žádná západní firma, která přijde do ČR nebude nikdy platit jako v Německu (VW), jako v USA (Amazon) nebo jako ve Švýcarsku (Nestle ČR) nebo jako v X dalších západních zemích u Y západních firem, které přijdou do ČR. Pokud by to ty firmy udělaly, tak by byly velmi hloupé, protože převést firmu do ČR stojí hromadu peněz a kdyby pracovní síla byla stejně drahá tak by to absolutně ztráceno ekonomický smysl a nikdo by to nedělal. Takže ano odboráři si mohou vymoci platy jako v Německu, ale musí pak počítat s tím, že daná firma převede výrobu zpět do Německa kde jsou volné kapacity nebo naopak půjde dál na východ, třeba do Turecka, Indie nebo Rumunska. Takže u Škodovky jsou reálně jenom dvě možnosti, mít nejlepší platy v ČR ale pořád za úrovní Německa nebo si vydupeme platy jako v Německu a pak bye bye zlaté české ručičky výroba se stěhuje jinam, protože zlatých ručiček jsou po světě milióny.

666
1. května • 19:11

" Pravda je ovšem taková, že žádná západní firma, která přijde do ČR nebude nikdy platit jako v Německu (VW), jako v USA (Amazon) nebo jako ve Švýcarsku (Nestle ČR) nebo jako v X dalších západních zemích u Y západních firem, které přijdou do ČR."Určitě, to je jejich obchodní strategie, pak se nemůžou divit, že "nejsou lidi" neb když je vaše nabídka nezajímavá, tak holt jdou zaměstananci jinam."Německa nebo si vydupeme platy jako v Německu a pak bye bye zlaté české ručičky výroba se stěhuje jinam, protože zlatých ručiček jsou po světě milióny. "Obávám se, že v situaci, kdy se sem musí importovat Rumuni, Bulhaři a UK, je tohle trošku slepé strašení nebo se až do zblbnutí chcete zaměřovat práci bez přidané hodnoty?

Hajzlík
1. května • 20:09

Na poměry ČR má Škodovka vysoce nadprůměrné platy, takže pokud by byli kvalifikovaní lidé, tak je na trhu práce sežene, protože ale většinu schopných natáhla k sobě (právě díky nadprůměrným platům) a další nejsou, tak prostě musí jít o dům dál. Naopak, je to reálná možnost, než sem složitě importovat Rumuny, Ukrajince nebo Bulhary, tak se v určité chvíli vyplatí postavit provoz třeba v tom Bulharsku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
666
1. května • 22:39

"Na poměry ČR má Škodovka vysoce nadprůměrné platy, takže pokud by byli kvalifikovaní lidé, tak je na trhu práce sežene, protože ale většinu schopných natáhla k sobě (právě díky nadprůměrným platům)"
Připomíná mi to jednu biochemickou firmu, která chtěla dělat špičkový výzkum a taky neměla kvalifikované lidi. Zeptal jsem se, jak odměňují zaměstanance. Prý cca polovinou německé mzdy. Položil jsem dotaz, proč by se měli kvalifikovaní lidé, kteří odešli na západ vrátit, když zde dostanou polovinu mzdy?

Hajzlík
2. května • 16:30

Však také kdo chce a je opravdu odborník, tak nebulí, že v ČR jsou nízké mzdy a jde si vydělat prostě tam, kde jsou mzdy špičkové. Špičkového biochemika zaměstnají v USA stejně jako kdekoliv v EU. Jak napsal někdo nahoře, Češi jsou líne lemry, které nejsou ochotné jít za prací a chtějí aby jim stát zajistil, že dobře placená práce přijde za nimi, nejlépe v docházkové vzdálenosti 500m. Ale tak věci nefungují nikde na světě.

mpolan
2. května • 17:41

Kdybys nekecal blbosti. Jit za prací se dá, pokud si to můžeš taky dovolit, píšu ti to výše. Jenže ty jsi odpad, který nevidí za hranici svého nosu.

mpolan
1. května • 20:42

Jenže, jak jsi sám řekl, přesun výroby něco stojí. A pokud si manažer sedne, za chvilku si snadno spočítá, že ho lépe vyjde přesun pár tisíc dělníků z jihovýchodu, než přesun fabriky na jihovýchod. Zatímco s fabrikou se musí starat o celý logistický řetězec, u dělníků možná bude řešit, jak je ubytovat, pokud vůbec... Spíš ale jen zadá příslušné agentuře počty lidí, které chce, a dál se nestará. A problémy ať si řeší město a stát, to ho už nezajímá, to jsou náklady a ty se socializují. Zisky se privatizují.

mpolan
1. května • 17:06

Schopná pracovní síla v ČR samozřejmě je, akorát ji nikdo není ochoten zaplatit tak, aby ta "schopná pracovní síla", rozumějme lidi, mohla vůbec za tou prací jít. Jak chcete dostat lidi z oblastí s vysokou nezaměstnaností do míst, kde je cena bydlení vyhnaná do absurdních výšin právě kvůli přítomnosti takových velkotováren? Ten člověk neopustí rodinu, aby ji viděl jednou za týden či dva (a do pár let o ni přišel). Celou rodinu taky nepřestěhuje, protože by ji neměl kde ubytovat a jak ji uživit. Od stolu se to krásně teoretizuje, ale nikdo z těch teoretiků nikdy neokusil realitu.

Marek71
2. května • 8:38

Jezdil jsem za prací do Německa, několik let v režimu pondělí-pátek, případně pondělí-čtvrtek. Manželku jsem viděl jenom o víkendech. Když se chce, tak to jde. Ale lidi nejsou ochotni ani za vyšší výdělek do té práce dojíždět, je to lenost a pohodlnost. Radši budou dělat za nižší plat doma.

mpolan
2. května • 10:20

Ne, to není ani lenost ani pohodlnost, tomu se říká život. To, co popisujete, není život, to je otrokářství. A za tohle dělníkům nikdo dost nezaplatí.

Marek71
2. května • 11:47

Jistě, je to každého volba. Někdo nezvedne zadek ani do vedlejší vesnice, chce mít práci pod nosem, ideálně v pěší vzdálenosti :-) A pak nadává, že málo vydělává a nemůže si koupit byt, atd., atd... Migrace za prací je v ČR hodně nízká, no.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
2. května • 17:40

O důvodech píšu jinde. Migrace za prací je otrokářský nesmysl západního světa, který úspěšně likviduje rodinný život a společnost jako takovou.

bzzz
3. května • 8:48

Migrace za praci je naprosto prirozena, stejne jako migrace za zdrojem potravy. Rodinnym zivotem myslis v praci od nevidim do nevidim, mimo praci hospoda televize nakupni centra a obezni deti zavisle na mobilech/pocitacich? HA HA HASpolecnost potrebuje rozmanitost. Likviduje ji pasivita, prumernost, zavist - vitej v Cesku ;-)

Marek71
2. května • 23:46

Aha... no tak nic, no :-D

Hajzlík
1. května • 18:11

S vysokou nezaměstnaností? Můžeš mi říci, kde v ČR je v současnosti vysoká nezaměstnanost? Nejvyšší nezaměstnanost byla na začátku roku v Ústeckém kraji, konkrétně největší v okrese Most 6,5%. V těch 6,5% určitě není kvalifikovaná pracovní síla, ale většinou horníci z utlumených povrchových dolů a určitá nikdy nezaměstnatelná část populace, která je zvyklá žít na dávkách a nikdy dělat nebude. Přitom do Bolky to z Ústeckého kraje není žádná velká vzdálenost.

jozka
3. května • 9:17

Mlada Boleslav - Most
via D10+D8 - 144km/1:37h
via I/16+D8 123km/1:42Hodne stesti...

mpolan
1. května • 20:39

Ne, letecky skutečně ne. Po silnicích je to docela štreka a cesty nejsou nic extra. A Ústecko není jediná problémová oblast. Máš tu Ostravu, další takový region. Jižní Morava taky není žádný zázrak. Na montáž aut zase nepotřebuješ TAK kvalifikovanou pracovní sílu, když to můžou dělat za pár šlupek úkáčka a poláci. 6,5% je pořád dost vysoké číslo na to, abychom sem museli tahat zahraniční pracovníky nebo posílat výrobu mimo, ale to by řídící prvky průmyslu a státu musely taky přemýšlet. A ano, vím, to se dneska nenosí.

Marek71
2. května • 8:40

Taky jsem chvilku pracoval v Boleslavi, dojížděl jsem z Prahy, bez problémů, nebo pak i nějakou dobu z Prahy do Liberce, každý den autem. Když se chce, tak se dá, když se nechce, tak se hledají výmluvy :-(

Rosťa
1. května • 13:35

Plně souhlasím. Konečně názor, který je postaven na objektivních skutečnostech a né na emocích či slaboduchém vylévání midráků.

Martin
1. května • 16:47

No tedy...objektivní skutečnosti... A co takhle objektivní fakt, že pracovní síla v Německu je násobně dražší, než v ČR? Opravdu se vyplatí Karoq vyrábět tam a prodávat u nás? Chápu, že jde jen o stažení toho skluzu, ale i tak je to neúměrný risk. Až si tu nehezkou kysnu koupí všichni milovníci značky, bude najednou kapacit dost a dost. To nastane tak do roka.

Hajzlík
1. května • 17:50

Karoq se prodává všude možně, těch pár kusu co se prodá v ČR je zanedbatelné procento z celkové produkce. No a když se do roka přestane Karoq prodávat, tak Němci holt nebudou mít co dělat a půjdou na pracák, takže tě to nemusí trápit.

Anti-automat
1. května • 13:05

takze v DE pojdu s nadsenim muklovat za 700e mesacne. :-D:-D:-D:-D:-D

Hajzlík
1. května • 17:53

Obávám se, že za 700euro nedělá ani skladník ve Škodovce.

Jim
1. května • 11:00

Myslím, že to je ukvapené. U nás je dost firem co vyrábí krabice. Jistě by měly volnou výrobní kapacitu.:-D

Jirka
1. května • 10:40

Nemec si bere zpet sve. Nemeckou skodu presouva pomalu k sobe.

Anti-automat
1. května • 12:51

Heydrich sa nezaprie.

1. května • 10:38

Tomu nevěřim, pořád se přesouvá výroba na východ aby se co nejvíc zlevnila a najednou si jí tahnou domu. Nemaj práci pro ty štěnice.
Ale ty do práce nedostanou, tak to bude asi problém.

komik
3. května • 14:06

Škoda nestíhá, v DE mají volné výrobní kapacity.. Co s tím?? Přesunou pracovně nejmíň náročné činnosti k sobě, ideálně finalizaci, aby potom hotová auta mohli expedovat přímo v DE a zas ušetří na dopravě. Jinak náklady v CZ 2000€/dělník v DE 5.500€. V DE jsou sice vyšší platy ale zas výrazně menší odvody zdrav+soc. placené zaměstnavatelem. Spíš se divím, že to nepřesunuli do Seatu.

j
1. května • 10:01

ona ta bublina brzy splaskne. škoda karoq se nevyplatí kupovat, jsou drahé a abych měl 1.0 tříválec benzin s filtrem pevných částic a start stopem, kteří jsou příslibem velkých problémů v budoucnu a dal za auto půl milionu, to fakt ne. lidi se zbláznili.

Zelí
1. května • 9:48

V rámci kurzarbeitu to budou montovat inženýři ze sýrie. Pokud se to osvědčí, tak těch inženýrů už mají v germánsku tolik, že můžou přesunout z česka celou výrobu.

king014
1. května • 9:39

zajmavější je že firma bez problému zvládne takové navýšení nákladů na výrobu a když mají přidat pár korun zaměstnancům tak se kroutí jak žížaly

VS3
2. května • 8:53

co to žvaníte za fantasmagorie, průměrný dělnický plat ve Škodovce je 40 tisíc a odboráži chtěli přidat 18 %

bzzz
2. května • 14:39

Dostali navic 12 % mzdu a 12 % odmeny. Platy jsou predmetem dlouhodobe strategie a vyjednavani. To ale prostackovi (predrecnik), ktery nechce znat argumenty a potrebuje si akorat plivnout, nevysvetlite. Natoz aby si udelal predstavu, jaky balik penez ve finale tech 12+12 % predstavuje.

lolo
1. května • 8:43

no A? hlavne ze je to skoda.

bzzz
1. května • 9:05

V cem je problem? Informace je celkem zajimava, protoze muze indikovat hned vice skutecnosti... kvalitu zminovanych vozu a/nebo zaspani managementu firmy (Skoda zvazuje, haha).

Anti-automat
1. května • 13:08

minimalne naklady. Bodka.

Doporučujeme

Články odjinud