Škoda je na hraně výrobních kapacit. Karoq se bude vyrábět v Německu

Po přesunutí části výroby Škody Fabia do Německa nabíhá na stejnou vlnu také SUV Karoq. Poptávka je tak vysoká, že tradiční továrny nestíhají vyrábět.

Na tak vysokou poptávku, jaká je aktuálně po Karoqu, Škoda zřejmě nebyla připravena. Nejnovější model se nejdříve vyráběl vedle Superbu a Kodiaqu v Kvasinách, následně se do procesu zapojila také mateřská továrna v Mladé Boleslavi, a nyní přišlo na řadu Německo.

Část výroby Škody Karoq má být přesunuta do továrny v Osnabrücku na severozápadě Německa. Podle dostupných informací se tak stane koncem letošního roku a jde pouze o dočasné řešení. Šef značky Škoda Bernhard Maier na výročnní tiskové konferenci uvedl, že dodací lhůty pro některé trhy jsou až 10 mesíců.

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Karoq bude nově vznikat vedle Porsche Cayenne, Cayman a Volkswagen Tiguan, avšak nikoliv od prvního do posledního šroubku. Probíhat by zde měla montáž a lakování, přičemž druhý případ se už týká také Fabií. Karoserie malého modelu se následně vlakem vozí zpět do Česka, kde probíhá sestavení vozů.

Podle informací serveru zdopravy.cz začalo lakování Fabií v Německu už minulý rok jako odpověď na dlouhodobý nedostatek výrobních kapacit. Škoda se netají plánováním dalších investice, aby se tento fakt změnil. „Zvažujeme vybudování nové továrny, restrukturalizaci stávajících procesů, i další alternativy,“ řekl serveru Auto.cz na pekingském autosalonu Bernhard Maier.

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

Už v loňském roce přitom největší česká automobilka zahájila výstavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Stavba vyjde na více než pět miliard korun a zvýší kapacitu na 2700 karoserií denně. O dalších alternativách by mělo být jasno během příštího čtvrt roku.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků