Škoda je na hraně výrobních kapacit. Karoq se bude vyrábět v Německu

Po přesunutí části výroby Škody Fabia do Německa nabíhá na stejnou vlnu také SUV Karoq. Poptávka je tak vysoká, že tradiční továrny nestíhají vyrábět.

Na tak vysokou poptávku, jaká je aktuálně po Karoqu, Škoda zřejmě nebyla připravena. Nejnovější model se nejdříve vyráběl vedle Superbu a Kodiaqu v Kvasinách, následně se do procesu zapojila také mateřská továrna v Mladé Boleslavi, a nyní přišlo na řadu Německo.

Část výroby Škody Karoq má být přesunuta do továrny v Osnabrücku na severozápadě Německa. Podle dostupných informací se tak stane koncem letošního roku a jde pouze o dočasné řešení. Šef značky Škoda Bernhard Maier na výročnní tiskové konferenci uvedl, že dodací lhůty pro některé trhy jsou až 10 mesíců.

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Karoq bude nově vznikat vedle Porsche Cayenne, Cayman a Volkswagen Tiguan, avšak nikoliv od prvního do posledního šroubku. Probíhat by zde měla montáž a lakování, přičemž druhý případ se už týká také Fabií. Karoserie malého modelu se následně vlakem vozí zpět do Česka, kde probíhá sestavení vozů.

Podle informací serveru zdopravy.cz začalo lakování Fabií v Německu už minulý rok jako odpověď na dlouhodobý nedostatek výrobních kapacit. Škoda se netají plánováním dalších investice, aby se tento fakt změnil. „Zvažujeme vybudování nové továrny, restrukturalizaci stávajících procesů, i další alternativy,“ řekl serveru Auto.cz na pekingském autosalonu Bernhard Maier.

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

Už v loňském roce přitom největší česká automobilka zahájila výstavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Stavba vyjde na více než pět miliard korun a zvýší kapacitu na 2700 karoserií denně. O dalších alternativách by mělo být jasno během příštího čtvrt roku.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků