Škoda je na hraně výrobních kapacit. Karoq se bude vyrábět v Německu

Po přesunutí části výroby Škody Fabia do Německa nabíhá na stejnou vlnu také SUV Karoq. Poptávka je tak vysoká, že tradiční továrny nestíhají vyrábět.

Na tak vysokou poptávku, jaká je aktuálně po Karoqu, Škoda zřejmě nebyla připravena. Nejnovější model se nejdříve vyráběl vedle Superbu a Kodiaqu v Kvasinách, následně se do procesu zapojila také mateřská továrna v Mladé Boleslavi, a nyní přišlo na řadu Německo.

Část výroby Škody Karoq má být přesunuta do továrny v Osnabrücku na severozápadě Německa. Podle dostupných informací se tak stane koncem letošního roku a jde pouze o dočasné řešení. Šef značky Škoda Bernhard Maier na výročnní tiskové konferenci uvedl, že dodací lhůty pro některé trhy jsou až 10 mesíců.

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Karoq bude nově vznikat vedle Porsche Cayenne, Cayman a Volkswagen Tiguan, avšak nikoliv od prvního do posledního šroubku. Probíhat by zde měla montáž a lakování, přičemž druhý případ se už týká také Fabií. Karoserie malého modelu se následně vlakem vozí zpět do Česka, kde probíhá sestavení vozů.

Podle informací serveru zdopravy.cz začalo lakování Fabií v Německu už minulý rok jako odpověď na dlouhodobý nedostatek výrobních kapacit. Škoda se netají plánováním dalších investice, aby se tento fakt změnil. „Zvažujeme vybudování nové továrny, restrukturalizaci stávajících procesů, i další alternativy,“ řekl serveru Auto.cz na pekingském autosalonu Bernhard Maier.

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

Už v loňském roce přitom největší česká automobilka zahájila výstavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Stavba vyjde na více než pět miliard korun a zvýší kapacitu na 2700 karoserií denně. O dalších alternativách by mělo být jasno během příštího čtvrt roku.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků