Škoda je na hraně výrobních kapacit. Karoq se bude vyrábět v Německu

Po přesunutí části výroby Škody Fabia do Německa nabíhá na stejnou vlnu také SUV Karoq. Poptávka je tak vysoká, že tradiční továrny nestíhají vyrábět.

Na tak vysokou poptávku, jaká je aktuálně po Karoqu, Škoda zřejmě nebyla připravena. Nejnovější model se nejdříve vyráběl vedle Superbu a Kodiaqu v Kvasinách, následně se do procesu zapojila také mateřská továrna v Mladé Boleslavi, a nyní přišlo na řadu Německo.

Část výroby Škody Karoq má být přesunuta do továrny v Osnabrücku na severozápadě Německa. Podle dostupných informací se tak stane koncem letošního roku a jde pouze o dočasné řešení. Šef značky Škoda Bernhard Maier na výročnní tiskové konferenci uvedl, že dodací lhůty pro některé trhy jsou až 10 mesíců.

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Karoq bude nově vznikat vedle Porsche Cayenne, Cayman a Volkswagen Tiguan, avšak nikoliv od prvního do posledního šroubku. Probíhat by zde měla montáž a lakování, přičemž druhý případ se už týká také Fabií. Karoserie malého modelu se následně vlakem vozí zpět do Česka, kde probíhá sestavení vozů.

Podle informací serveru zdopravy.cz začalo lakování Fabií v Německu už minulý rok jako odpověď na dlouhodobý nedostatek výrobních kapacit. Škoda se netají plánováním dalších investice, aby se tento fakt změnil. „Zvažujeme vybudování nové továrny, restrukturalizaci stávajících procesů, i další alternativy,“ řekl serveru Auto.cz na pekingském autosalonu Bernhard Maier.

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

Už v loňském roce přitom největší česká automobilka zahájila výstavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Stavba vyjde na více než pět miliard korun a zvýší kapacitu na 2700 karoserií denně. O dalších alternativách by mělo být jasno během příštího čtvrt roku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků