Škoda je na hraně výrobních kapacit. Karoq se bude vyrábět v Německu

Po přesunutí části výroby Škody Fabia do Německa nabíhá na stejnou vlnu také SUV Karoq. Poptávka je tak vysoká, že tradiční továrny nestíhají vyrábět.

Na tak vysokou poptávku, jaká je aktuálně po Karoqu, Škoda zřejmě nebyla připravena. Nejnovější model se nejdříve vyráběl vedle Superbu a Kodiaqu v Kvasinách, následně se do procesu zapojila také mateřská továrna v Mladé Boleslavi, a nyní přišlo na řadu Německo.

Část výroby Škody Karoq má být přesunuta do továrny v Osnabrücku na severozápadě Německa. Podle dostupných informací se tak stane koncem letošního roku a jde pouze o dočasné řešení. Šef značky Škoda Bernhard Maier na výročnní tiskové konferenci uvedl, že dodací lhůty pro některé trhy jsou až 10 mesíců.

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Ve Škodovce se kradlo! Zloděj s novým Karoqem daleko nedojel

Karoq bude nově vznikat vedle Porsche Cayenne, Cayman a Volkswagen Tiguan, avšak nikoliv od prvního do posledního šroubku. Probíhat by zde měla montáž a lakování, přičemž druhý případ se už týká také Fabií. Karoserie malého modelu se následně vlakem vozí zpět do Česka, kde probíhá sestavení vozů.

Podle informací serveru zdopravy.cz začalo lakování Fabií v Německu už minulý rok jako odpověď na dlouhodobý nedostatek výrobních kapacit. Škoda se netají plánováním dalších investice, aby se tento fakt změnil. „Zvažujeme vybudování nové továrny, restrukturalizaci stávajících procesů, i další alternativy,“ řekl serveru Auto.cz na pekingském autosalonu Bernhard Maier.

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

TEST Škoda Karoq 1.5 TSI ACT: Nač tolik povyku?

Už v loňském roce přitom největší česká automobilka zahájila výstavbu nové lakovny v Mladé Boleslavi. Stavba vyjde na více než pět miliard korun a zvýší kapacitu na 2700 karoserií denně. O dalších alternativách by mělo být jasno během příštího čtvrt roku.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků